xxx

xxx

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Narrator 11.07.2021
    Zajrzałem tu ponieważ nie mogę obojętnie przejść obok nazwiska najwięcej chyba znaczącego w dziejach nowożytnej historii muzyki. Jednak sam wiersz kojarzy mi się bardziej z wiarą i obrządkiem mszy, aniżeli muzyką. Nie jest to również sonet, będący literackim odpowiednikiem fugi. Ale miło było przeczytać.
  • Bożena Joanna 11.07.2021
    Dziękuję za przeczytanie. Napisane pod wpływem chwili, która wzbudziła we mnie emocje natury religijnej.
    Pozdrowienia!
  • maciekzolnowski 11.07.2021
    Mnie również gładko i miło się czytało. Ponadto przypomniały mi się chwile spędzane w jednym z kościołów Barcelony, a także w parafii Św. Ducha we Wrocławiu, piękne, ulotne, podniosłe chwile. Modlitwa poprzez muzykę - zacny temat dla wiresza sobie wybrałaś, Bożenko. Jestem za. 5! Pozdrawiam! :)
  • Bożena Joanna 11.07.2021
    Wspominam chwile spędzone w dużym halowym kościele na Bemowie, gdzie ta muzyka wzruszyła mnie do głębi. Wcześniej słuchałam utworów Bacha w wykonaniu nowoczesnym zespołu o zabarwieniu nieco jazzowym i rozrywkowym.

    Dziękuję Maćku, że zajrzałeś i serdecznie pozdrawiam!
  • Olga Undomiel 11.07.2021
    Moim zdaniem można tutaj wstawić każdą inną klasyczną kompozycję wykorzystywaną podczas mszy i nie zmieniłoby to nic w przesłaniu wiersza. Kompozycja i styl poprawne. 4
  • Bożena Joanna 11.07.2021
    Oczywiście, ale w moim przypadku była ta właśnie ta muzyka, a inna.
    Bardzo dziękuję za przeczytanie i komentarz.
    Pozdrowienia!
  • Dekaos Dondi 11.07.2021
    Bożeno Joanno↔Ładny tekst. Taki prawdziwy. Współgrający. Fuga to chyba najbardziej znane dzieło JSB
    Tym bardziej, że w innym znaczeniu, oznacza: spoinę. Coś co łączy i wypełnia:)↔Pozdrawiam:)
  • Bożena Joanna 11.07.2021
    Dziękuję za przeczytanie i uwagi o wierszu. Słowem "fuga" dotknąłeś moich ostatnich problemów domów związanych z hydrauliką, wanną i kafelkami.

    Serdecznie pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 11.07.2021
    Zapomniałem↔%:)
  • Bożena Joanna 11.07.2021
    Dzięki!
  • MarBe 11.07.2021
    Doskonałe przedłużenie dźwięków
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 11.07.2021
    Dziękuję i pozdrawiam!
  • befana_di_campi 11.07.2021
    Bardzo to piękne :)
  • Trzy Cztery 11.07.2021
    Kiedyś wysłuchałam koncertu organowego w Gdańsku-Oliwie, w tamtejszej Archikatedrze. Myślałam wtedy, że sama muzyka mogłaby zastąpić wszystkie msze. Bach wybrzmiewał tak, jakby mówił sam Bóg.
  • Bożena Joanna 12.07.2021
    Ja miałam te same myśli w katedrze w Sandomierzu, a na organach grała drobna dziewczyna.
    Pozdrowienia!
  • Szpilka 12.07.2021
    Też lubią posłuchać muzy w kościele, ale Boga już nie szukam.

    Przyjemny wiersz ?
  • Bożena Joanna 12.07.2021
    Tam jest wspaniała akustyka.
    Pozdrowienia!
  • Pasja 14.07.2021
    Bardzo osobiste odurzenie się muzyką w modlitwie. Kościoły w tej materii mają nieprzeniknioną tajemniczość.

    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 14.07.2021
    Tak to się zdarzyło we współczesnej świątyni z drewnianymi aniołami i Matką Boską rzeźbiarza z Krakowa.
    Pozdrowienia!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania