Gdy Orion zmieni kształt...

Od czasu, gdy wyprowadziłem się z Golders Green, widuję ojca tylko przy okazji świąt. Wczoraj zrobiłem wyjątek, odwołałem wszystkie spotkania i poleciałem do Londynu. Sam nie wiem, dlaczego czułem taką potrzebę. Było już po dwudziestej, kiedy dotarłem do domu mojego ojca, więc wyszliśmy na taras. Piękne niebo, nad nami gwiazdozbiór Orion — dobrze widoczny. Gdy tak patrzyłem, powiedział: „Uważaj, światło gwiazd jest ostre jak nóż, a jeśli patrzysz na nie przez długi czas, najprawdopodobniej uszkodzisz rogówkę”. Komunikacja wysokokontekstowa — zawsze komunikuje się tak ze światem. Nie wiem, co miał konkretnie na myśli — może, żyję zbyt szybko, zbyt konsumpcyjnie. Kto, czy co, jest tą gwiazdą? Myślałem o tym, całą powrotną drogę.

À propos Oriona. W jego skład wchodzi gwiazda Betelgeza. Betelgeza jest gigantyczną gwiazdą, ma setki razy większą średnicę od średnicy Słońca i wygląda na to, że jest to stara gwiazda, która wkrótce zakończy swoje życie. Od końca ubiegłego roku światło tej gwiazdy jest słabe. Mówiono o tym, że wkrótce wybuchnie, ale wydaje się, że nadal jest w porządku. Nigdy nie myślałem, że może nadejść dzień, w którym Orion zmieni kształt.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

  • Bugenhagen24 ponad rok temu
    Ciekawe. Lubię kosmiczne klimaty. Sam tak piszę.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania