Nie wszystkim Polakom się to podobało. A co mają powiedzieć naziści,bo Niemcy byli przeciw. I Francuzi pakujący Żydów do transportuów. Przytłaczająca większość milczała. Sorry Pobóg, ale to typowa lewacka wrażliwość.
Nie podobało się, ale nikt się nie sprzeciwiał, dał się zastraszyć paru ówczesnym łysym? Wystarczyło, samemu usiąść w tym getcie obok Żyda. Nie rozumiem.
Grain, to nie jest wrażliwość, chuj z Żydami szczególnie dzisiaj, jeden debil w jarmułce na studiach żądał ode mnie żebym mu drzwi w szabas otwierał, a sam se otwórz, ale do cholery naród o takich tradycjach jak nasz?
o nim pseud, byli też profesorowie, którzy protestowali. Pobóg nie sprawdził niczego, tylko krzyczy...
Poza tym nastroje antysemickie w latach przedwojennych nie wzięły się znikąd. Tu historia się kłania...
Niemcy byli przeciw. I Francuzi pakujący Żydów do transportuów.
"MS St. Louis 13 maja 1939 statek rozpoczął rejs z Hamburga do Hawany, któremu historia nadała nazwę rejs wyklętych..."
Polska jest jedynym krajem z ciągle rosnącą ceną
za smierć Żyda wschodzącym rynkiem
płatnikiem tantiem od Drugiej Palestyny i Wojny
pucybutem dla odświeżanych sumień i glansu pokoju
ze klasyfikowaną przez Mendelejewa szlachetnością
te parchy ze wschodu wciąż nadają się na precedens
w amerykańskim rycie Talmudu z licencją
drzewa wiadomości i sprawiedliwych na geszef z próchna
a chłopki liczący na kolejkę w karczmie Jankiela
dołączyli do nagonki
To, że się urodziliśmy w Polsce jest czystym przypadkiem. Gdybyś się urodził dajmy na to w Danii, pisałbyś: „Ale jak to możliwe, że w Danii, najwspanialszym kraju na świecie (…)”. Przypadkowość oraz względność naszej egzystencji zamienia Twoje rozważania w nic nie znaczący absurd.
Ale jeśli, chcesz koniecznie tracić czas na jałowe dyskusje na temat getta i innych podziałów, polecam książkę Kosińskiego 'The Painted Bird', której krótki fragment pozwolę sobie przytoczyć poniżej, w oryginale gdyż nie posiadam polskiej wersji, ale możesz łatwo to przetłumaczyć na Google:
'When the sufficient number of birds gathered above our heads, Lekh would give me a sign to release the prisoner. It would soar, happy and free, a spot of rainbow against the backdrop of clouds, and then plunged into the waiting brown flock. For an instant the birds were confounded. The painted bird circled from one end of the flock to another, vainly trying to convince its kin that it was one of them. But, dazzled by its brilliant colors, they flew around it unconvinced. The painted bird would be forced farther and farther away as it zealously tried to enter the ranks of the flock. We saw soon afterwards how one bird after another would peel off in a fierce attack. Shortly the many-hued shape lost its place in the sky and dropped to the ground. When we finally found the painted bird it was usually dead. (...)'
Narratorze, nie urodziliśmy się w najwspanialszym kraju na świecie i nie to napisałem. Urodziliśmy się w poczwarnym bękarcie traktatu wersalskiego. Nie jest również przypadkiem, że urodziliśmy się w Polsce, bo urodzeni w Danii bylibyśmy innymi ludźmi. Tak więc absurdu nie widzę. Widzę za to, że dzisiaj getta ławkowe miałyby się równie świetnie.
Dziękuję bardzo za komentarz i ten fragment, czytałem o tej książce, ale książki nie.
Chciałem tylko pokazać, DLACZEGO każdy Polak który PRZYPADKIEM był Żydem, jak chociażby Peiper, bo Tuwim to przy Peiperze pensjonarka, powinien zostać komunistą przed wojną. Zresztą tylko Żydzi byli Polakami, bo Polaków, jak pokazałem, już nie było, przynajmniej na studiach.
Pozdrawiam ?
Getta są wszędzie, ale żeby to zauważyć trzeba się najeździć po świecie, gdyż rząd żadnego kraju nie lubi prać brudu w telewizji i internecie. Pojedź do Alice Springs, a się przekonasz na własne oczy, jak tam idyllicznie żyją Aborygeni. Poczytaj w alternatywnych źródłach o współczesnym obozie koncentracyjnym na wyspie Manus i uchodźcach przewożonych do obozu z innej wyspy zwanej żartobliwie Wyspą Bożego Narodzenia.??
Polska?? była tradycyjnie tolerancyjnym krajem. Jeśli nie, to czemu przed wojną w samej tylko Łodzi mieszkało więcej Żydów✡️ niż w całej Francji?? Antysemityzm był zawsze, ale na ziemiach polskich nasilił się po rozbiorach, przyniesiony na butach okupanta.
Mylisz przyczynę ze skutkiem: to jaką dostałeś kartę? nie masz wpływu, ale jak nią zagrasz zależy od Ciebie. Tak samo od Ciebie zależy jakim będziesz Polakiem: burz te getta, miłuj bliźniego, daj przykład swoim postępowaniem jak żyć.
Jest w filmie „Gandhi” potężna scena — przywiedli wyznawcę hinduizmu, który zabił wielu muzułmanów, mówiąc: nie ma przebaczenia dla tego człowieka, ponieważ uczynił tak dużo zła. Na to Gandhi rzekł do przeklętego człowieka: wybierz sierotę, która straciła matkę i ojca w zamieszkach, tylko upewnij się, że rodzice byli muzułmanami i wychowaj dziecko na dobrego muzułmanina.
To, że się urodziliśmy w Polsce jest czystym przypadkiem. Gdybyś się urodził dajmy na to w Danii, pisałbyś: „Ale jak to możliwe, że w Danii, najwspanialszym kraju na świecie (…)”. Przypadkowość oraz względność naszej egzystencji zamienia Twoje rozważania w nic nie znaczący absurd.
Bardzo wygodne usprawiedliwienie braku patriotyzmu i piękna metoda na zagłuszenie wyrzutów sumienia, które jednak gnębią podskórnie, skoro wciąż przed sobą trzeba to uzasadniać i ogłaszać to światu.
To nie jest żadne usprawiedliwienie tylko fakt — gdybyś się urodził w Danii??, Polska by Cię obchodziła tyle co zeszłoroczny śnieg i w ogóle byłbyś innym, prawdopodobnie lepszym człowiekiem.?
A, źle napisałem, to się nazywa chyba Pokraczny Bękart Traktatu Wersalskiego. Więc w PBTW trzej najlepsi pisarze, Peiper, Schulz i Leśmian, byli Żydami. Żuławski nawet udowadniał, chociaż tutaj to chyba przesadził, że Mickiewicz również był Żydem. Ja sam dziwię się niezmiernie, że nie jestem Żydem. Kiedy byłem mały nie wiedziałem, że Żyd to narodowość, tylko myślałem, że obelga, bo tak tego tu używano.
Kiedy byłam mała bolały mnie skupy jaj w żydowskich synagogach, ale jednocześnie nigdy nie dałam sobie wmówić, że mam cokolwiek wspólnego z antysemityzmem.
Jest w filmie „Gandhi” potężna scena — przywiedli wyznawcę hinduizmu, który zabił wielu muzułmanów, mówiąc: nie ma przebaczenia dla tego człowieka, ponieważ uczynił tak dużo zła. Na to Gandhi rzekł do przeklętego człowieka: wybierz sierotę, która straciła matkę i ojca w zamieszkach, tylko upewnij się, że rodzice byli muzułmanami i wychowaj dziecko na dobrego muzułmanina.
To nie jest żadna potężna scena. To bardzo stary akt miłosierdzia, który wykorzystał Jan Paweł
przebaczając swojemu niedoszłemu zabójcy. W zasadzie chodziło o wymianę na syna, syn, córka. Po stracie syna, zabójca miał wejść do domu rodziców i zostać ich synem.
Antysemityzm w Europie to bardzo złożony problem, nie da się odpowiedzieć jednym zdaniem, faktem jest, że żadne z polskich środowisk politycznych nie wsparło prowadzonego przez Niemców Holocaustu. Owszem, Polacy bez winy nie są - szmalcownictwo, grabieże, nagonki, ale który naród jest bez winy?
Na przełomie lat 20. i 30. nasiliły się w całej Europie nastroje antysemickie, w Polsce też wzrosło poparcie dla ruchów nacjonalistycznych. Zaostrzył się kryzys gospodarczy, w rękach Żydów znajdował się handel i finanse, dobrze znamy zjawisko zwane lichwą, nieprawdaż? To już był gruby powód do znielubienia tej nacji, fachowców od pieniądza, czyli udzielania kredytu na lichwiarski procent, mimo że ten proceder potępiało chrześcijaństwo i islam.
Drugi bardzo istotny powód znielubienia Żydów to ich kolaboracja z zaboracami /Judeopolonia/ i ostatni czynnik - spiknięcie się z komunistami, tu odsyłam do takich nazwisk jak: stalinowski zbrodniarz RÓŻAŃSKI, JULIA BRYSTIGER, MOREL.
Od narodu, któremu udzielono gościny ma się prawo wymagać lojalności, nieprawdaż?
Polecam przeczytać o Henrym Fordzie, to był dopiero antysemita, stał się inspiracją dla Hitlera:
Szpilka, Ty lubisz Tuwima. Jaki z Niego był zdrajca? W ogóle jaki z Niego Żyd? Nastroje antysemickie to mogły być u ciemnoty, ja tu pisałem o szlachcie, bo przecież jeszcze była, podobno.
Pozdrawiam.
Lubię i rozumiem, że skoro wszedł między wrony, musiał krakać jak i one. Hemar napisał o Tuwimie, że komunizm go mierził i przerażał chamstwem i barbarzyństwem. Tuwim w ogóle nie przepadał za ludźmi, był mizantropem. Ja go nie osądzam, widocznie nie widział innej drogi, tylko podlizywanie się ówczesnej władzy, co zapewniało spokój i warunki do pracy. Nie każdy może być bohaterem.
Nakreśliłam ogólnie przyczyny antysemityzmu, nie ukształtował się z dnia na dzień, to był bardzo długi proces.
Pobóg Welebor
Żydzi to bardzo podzielony naród, mówienie np. że żydzi mordują Palestyńczyków, jest krzywdzące dla Żydów religijnych, którzy nie popierają okupacji Palestyny. Czy znacie jakiegoś Chasyda z UB, bądź sędziego PRL-owskiego z pejsami w futrzanej czapie, który wydawał wyroki śmierci na żołnierzy AK?
Czy Werner Goldberg idealny żołnierz niemiecki z plakatu propagandowego trzeciej rzeszy czuł się żydem? Poniżej paszkwil Żyda o żydach czy może raczej komunisty o ludziach religijnych?
Czarni, chytrzy, brodaci,
Z obłąkanymi oczyma,
W których jest wieczny lęk,
W których jest wieków spuścizna,
Ludzie,
Którzy nie wiedzą, co znaczy ojczyzna,
Bo żyją wszędy,
Tragiczni, nerwowi ludzie,
Przybłędy.
Szwargocą, wiecznie szwargocą
Wymachując długimi rękoma,
Opowiadają sobie jakieś trwożne rzeczy
I uśmiechają się chytrze,
Tajnie posiedli najskrytsze
Z miliarda czarnych, pokracznych literek
Ci chorzy obłąkańcy,
Wybrany Ród człowieczy!
Pomazańcy!
Pogładzą mokre brody
I znowu radzą, radzą...
- Tego na bok odprowadzą,
Tego wołają na stronę,
Trzęsą się... oczy strwożone
Rzucą szybko przed siebie,
Czy ktoś nie słyszy...
Wieki wyryły im na twarzach
Bolesny grymas cierpienia,
Bo noszą w duszy wspomnienia
O murach Jerozolimy,
O jakimś czarnym pogrzebie,
O rykach na cmentarzach...
...Jakaś szatańska Msza,
Jakieś ukryte zbrodnie
(...pod oknami... w piątki... przechodnie...
Goje... zajrzą do okien... Sza! Sza-a-a!)
Jeśli szukasz prawdy, a nie zamieściłeś tego posta dla robienia dymu polecam "Cywilizację żydowską" profesora Konecznego. Świetne dzieło. Z niego wynika jednoznacznie po przeanalizowaniu przez autora wszystkich cywilizacji, w których żyli Żydzi, że oni en block nigdy nie asymilowali się z miejscowymi, pomimo częstych zmian nazwisk i innych form mimikry. U nas dodatkowo doszła zdrada i masowa współpraca z bestią bolszewicką, zarówno w okresie I jak i II wojny światowej, a później bezpośrednio po niej. Getto ławkowe, bo było zaledwie pogłaskanie zdrajców po główce, zupełnie nieadekwatne to skali zdrady. Inne narody zareagowały ostrzej. Wystarczy prześledzić ich działalność we współczesnej Polsce, Urbana, Michnika, Bermana vel Borowskiego i setek innych.
Noico, kiedyś ktoś miał mi kupić tę książkę, obiecał, ale nic z tego nie wyszło. Dzięki, rzeczywiście nie dla dymu. Polscy Żydzi uciekali od swojego żydostwa, od tego środowiska, co dostali od polskich Polaków? Getta. Ci Żydzi byli Polakami. Bateria mi siada, znikam, właśnie chcieli się asymilować, dlatego mamy Peipera Leśmiana i Schulza, no dobra, nawet tego kabareciarza Tuwima. Pozdrawiam ?
Noico1 Jesteś dużo gorszym bydlakiem niż ci utalentowani poeci, którzy uwierzyli w błędną ideę.
Nie dość, żeś beztalencie, to jeszcze faszysta, nawiedzony nazista, a ideologia tępego komunizmu aż od ciebie bije.
puchacz, oni komunę wprowadzali, byli jej propagandzistami, to była czołówka żydokomuny, oni niszczyli ludziom mózgi. Czas najwyższy powiedzieć Polakom, że to były największe bydlaki jakich świat wydał. A Hitler podziwiał skuteczność bolszewii i się od niej uczył, ale uczniem był marnym, bo jego propaganda była dużo mniej skuteczna, bo toporna. Oni masowo zdradzili kraj, który ich przyjął i przez wieki karmił, na rzecz najbardziej zbrodniczego ustroju na świecie. Nie wybielisz ich, choćbyś się wściekł.
Noico1 ja nie rozumiem nacjonalizmu w ogóle, a w tych ławkach nie siedziały narody, tylko ludzie. No i jak pisałem, każdy Żyd właśnie powinien był zostać komunistą. Peiper też nim był. Oczywiście w obozie swoje odsiedział również. Ty popierasz ONRowskie mendy. Oni triumfowali. Polska zaborów nie przeżyła niestety.
Pobóg Welebor czterdzieści pięć tysięcy Polaków zginęło brutalnie zamordowanych za ratowanie Żydów, a chyba nie jest znany ani jeden przypadek żeby Żyd uratował Polaka za czasów komuny, a nawet jakbyś znalazł chociaż jeden, to cóż on jest przy tej martyrologii Polaków. A członkowie ONR byli mordowani w obozach koncentracyjnych za walkę o wolną Polskę.
Sorry zapomniałem, Artur Rubinstein łodzianin, wielki Żyd, pianista, się upomniał za Polami w ONZ ecie, ostentacyjnie się upomniał. To był człowiek. To Polacy będą mu zawsze pamiętać.
Noico1, wątpię, czy oni to robili bezinteresownie. Inaczej nie byłoby wcześniej tych gett. A każdy Polak wiedział, że Żydzi porywają dzieci na macę. Mam pewne trudności z uwierzeniem w bezinteresowność.
Fisiu, idź do psychiatry, bo w każdym nicku mnie widzisz, masz obsesję na moim punkcie, co wcale nie jest śmeszne, więc nie wiem, co cię tak rozbawia. Już, pokój z dobiegaczem, że zaczęłaś mu w tyłek włazić?
Żenua, żeby tak zapatrywania zmieniać, zupełnie jak chorągiewka na wietrze.
Getta ławkowe to była naturalna konsekwencja wcześniejszej zdrady Żydów, gdyby nie ona, Polacy we własnym kraju zostaliby sprowadzeni do roli pariasów, nie mieliby wstępu na wyższe uczelnie. Poczytaj kim byli rzekomi "polscy" Żydzi, poczytaj o Litwakach sprowadzonych tutaj jeszcze za cara. Oni nawet nie znali języka polskiego, a chcieli judeopolonię tutaj zakładać. Napisałem ci Wieleborze, bez obrazy, że jesteś kompletnym ignorantem historycznym, to samo zresztą dał Ci do zrozumienia Grain, a jemu chyba możesz ufać.
Szpilka, nie ściemniaj... z Laoska już dawno temu się odsłoniłaś... guzik mnie obchodzi Bogumił, rozbawiła mnie hipokryzja, toż niedawno jedliście sobie z dzióbków... a dzisiaj ''bydlaku'' hahaha hahaha hahaha
Blablala, przeca to twój przypupas, nie mój. Nigdy sobie z dzióbków nie jedliśmy, jedynie był rozejm między nami, secondo - nie mam w zwyczaju nikogo od bydlaków wyzywać, tylko dlatego że ma inne poglądy od moich.
Noico1, to trochę prawda, książki historyczne są mi wstrętne, bo nie mają nic wspólnego z prawdziwym życiem. Wiem jednak, że wielu Żydów chciało się odciąć od żydowskiego środowiska. Najlepsi, według mnie, pisarze i nie tylko, bo Żydzi to naród genialny, byli dla mnie Polakami. Nie wyobrażam sobie takiego młodego Panie Kochanku, który by takiemu ONRowcowi nie przypierdolił. Specjalnie wybieram postać kontrowersyjną, bo wolę z Panie Kochanku zgubić, zresztą ze Szczęsnym Potockim też, niż znaleźć z wieloma innymi, którzy nie mieli fantazji szlacheckiej. W podstawówce było wypracowanie, jak oceniasz Sarmatyzm. Wszyscy, trzydzieści osób napisało zgodnie z podręcznikiem że źle. Ja jeden, że bardzo bardzo dobrze ?
Pobóg Welebor "nie byłoby wcześniej tych gett."
Jeżeli masz na myśli getto jako miejsce zamieszkania żydów. To też jest bardziej skomplikowane, niźliby się wydawało.
o nim pseud, chodziło mi o te ławkowe. Jak sobie pomyślę, że ktoś taki jak powiedzmy Leśmian przez jakiegoś chuja miałby być posadzony w takiej ławce, a rzekomi "dumni Polacy" mieli by na to pozwalać...
Masz rację puszku, na określenie lewackiego, bolszewickiego, albo nazistowskiego zbydlęcenia faktycznie czasem tego słowa używam. Określam też tym słowem zwolenników takich ideologii bo na inne nie zasługują. Bo to dla mnie nie są ludzie. Choć wiem, że krzywdzę tym samym niektóre zwierzęta.
Kirk Douglas, ojciec Michaela Douglasa i syn ubogich Żydów z Ukrainy też się upomniał — oskarżył amerykańskich Żydów, że pomogli Hitlerowi biernie realizować Holocaust, ignorując sygnały wysyłane z Niemiec, później przez polski ruch oporu o terrorze i obozach zagłady. Widocznie nie zależało im na życiu rodaków gorszej kategorii ze wschodniej Europy. Amerykanie nie wierzyli w obozy koncentracyjne, dopóki ich nie zobaczyli na własne oczy wiosną 1945.
Kirk opisał to w autobiografii "The Ragman's Son" („Syn szmaciarza”).
To była już średnia szkoła, sorry. Mój ojciec napisał, a jakie to były lata, w szkole, że nienawidzi wszystkich rewolucji. Został wezwany do dyrektora, ale ten okazał się porządnym człowiekiem i nic nie było ?
Że tak dosadnie powiem - nudna jesteś, idź zaczepki szukać gdzie indziej, skoro faceta nie potrafisz znaleźć, to może ktoś ci po gębie nastrzela, ja umywam ręce ?
kigja ty debilko po zawodówce, ograniczony mutancie, spaślaku opowijski, leć powłaź trochę innym w cztery literki, żeby piąteczki ci postawili za te parchy, które tworzysz. Tutaj tracisz czas...
.laura123 dzisiaj o 7:56
Najważniejsze, że od wódy się we łbie nie pierdoli... i agresja się nie uaktywnia. Reszta, to pikuś.
.laura123 dzisiaj o 8:19
A co o orgazmie może wiedzieć taki babochłop, jak refluksja, toż to nawet o sobie, jak o kobiecie pisać nie potrafi. Hermafrodytka.
***
Blalblabla, biedna trollico, faktów nie zakrzyczysz, a teraz won!
Szpilka, ale ja nie udaję ''damy'' i mogę przez to walić po gębie... no ale ty... taka przodownica w szerzeniu literatury? No weź, nie porównuj się... stracisz na wizerunku. hahaha
Tak, namierzył tę osobę, ale okazała się posiadać żółte papiery... co podejrzewałam od początku, choćby po twojej do tej osoby sympatii... hahaha
Szpilka, Laosku... ale to ty nie masz żadnych publikacji i jeszcze się wulgaryzujesz... sobie mówisz nie? Bardzo słusznie, cieszę się, że to pojęłaś... hahaha hahaha hahaha
Szpilka, jakie ''przywaliło'' kiedy rozbawiłaś mnie jedynie Latoskiem... takie jedzenie sobie z pysiów z Bogumiłem, a tu z innego konta w łeb... co prawda nie mam nic przeciwko, bo Bogumił to wredny typ, ale sam fakt jest dowcipem dnia... hahaha hahaha
Zaraz po bombardowaniu Darwin w lutym 1942, w nadmorskich dzielnicach Sydney wybuchła panika przed inwazją. Wielu mieszkańców spakowało najcenniejsze rzeczy i wyjechało poza Wielkie Góry Wododziałowe na dalekie odludzie, a ich domy za pół darmo wykupili Żydzi, bo Japończyk to też człowiek, który musi coś jeść i ruchać. Wkrótce żółtki zostali zatrzymani na szlaku Kokoda, a ci z odludzia wrócili do miasta, ale nie mogli odkupić posiadanych domów, ponieważ ich cena kilkakrotnie wzrosła. Od tego czasu najbardziej luksusowe dzielnice Sydney w pobliżu plaż są zamieszkane głównie przez Żydów, co nie jest takie złe, bo gdy mam ochotę na śledzie w oleju, wiem gdzie można je kupić — tylko w koszernym. ?✡️
Czyżby okres ciemnoty, zabobonu i zacofania w Polsce jeszcze nie minął?
W „Naprzód” z czerwca 1920 można przeczytać: "Wczoraj od rana już poczęły się gromadzić tłumy publiczności przed kliniką położniczą przy ulicy Kopernika, żądając wpuszczenia ich do wnętrza celem oglądnięcia diabła. Wśród tłumów zauważyć było można panie elegancko ubrane, które głośno twierdziły, że diabła widziały na własne oczy. Jest on przywiązany do łańcuchów w parterowej sali kliniki. Bryka on i bodzie, kto tylko do niego dostąpi.
Opowiadano także, że we wtorek chciano go ochrzcić (…) równocześnie jednak błyskawica rozdarła obłoki (…) i księdzu, który miał ochrzcić diabełka, wypadło kropidło z ręki. Doktorzy postanowili otruć diabła i dawali mu najostrzejsze trucizny, jednak bezskutecznie, gdyż diabeł po zażyciu tychże okazywał większe tylko niezadowolenie i krzesał iskry kopytami.
(…) Coraz większy tłum (…) mając podnieconą wyobraźnię, rozpoczął szturm na bramy kliniki. Mimo perswazji tłumów przez służbę szpitalną i doktorów, kobiety (…) poczęły uporczywie nalegać, aby wpuszczono je do wnętrza.
Gdy im odmówiono i perswadowano, że to jest nieprawda, w tłumie gruchnęła wieść, że dyrektor szpitala wziął łapówkę od rodziny matki diabła, ażeby zatuszować skandal rodzinny. Po południu tłumy wzrosły do kilku tysięcy. (…)
Portier począł się zaklinać, że diabła w klinice położniczej nie ma; tłumy ruszyły do szpitala św. Łazarza i św. Ludwika w poszukiwaniu za diabłem. Po długich poszukiwaniach tłum powrócił przed klinikę ginekologiczną i zażądał wpuszczenia do diabła. Długo przedkładano kobietom, mężczyznom i dzieciom, że w XX wieku diabły nie rodzą się w tej postaci, w jakiej oni sobie wyobrażają, jednak nie dało się przekonać zebranych, wśród których gruchnęła wieść, że diabeł będzie przewieziony karetką pogotowia na kolej, skąd osobowym pociągiem ma być odesłany do jednego z zakładów antropologicznych w Berlinie celem zachowania diabła w spirytusie. Mimo rozpędzenia tłumu przez policję czekały rzesze na ulicy do późnej nocy, by zobaczyć przynajmniej w przelocie utęsknionego diabełka."
Pobóg Welebor
Cud purymowy (2000) - Historia łódzkiego robotnika – Jana Kochanowskiego, zatwardziałego antysemity, który dowiaduje się, że jest Żydem ;)
o nim pseud kino jest najważniejszą ze sztuk, powiedział Lenin i to racja, nie umiesz myśleć samodzielnie, tylko obrazkami które ci ktoś podsuwa, jak człowiekowi z Cromanion.
Prymitywne myślenie plemienne. Nie ma odpowiedzialności zbiorowej. Równie bezprawne jest przypisywanie sobie zasług przodków.
Troglodotyzm w czystej postaci.
To do mnie? Najlepsza odpowiedź, jaka przychodzi do głowy to taka, że natenczas Wojski chwycił swój róg bawoli, a był on długi cętkowany kręty, mniej więcej jak wąż boa. No i oburącz go do ust przycisnął, jeśli wiesz co mam na myśli.
Pobóg Welebor↔Ważne jest, by nie spozierać na świat, w prześwicie własnych, światopoglądowych klapek na oczach, na całą ludzkość, gdyż każdy człek, jest jedynym w swoim rodzaju i nigdy takiego nie było i nigdy już nie będzie:)→Trochę od czapy komentarz, ale cóż↔Pozdrawiam ?:)
W moim kraju próbuje się narzucić myślenie, że jesteśmy bez skazy. Same bohatiry. Cokolwiek zakłóci takie myślenie, zasługuje na potępienie.
K.K. wraz z obecną władzą utrwalają takie myślenie, poprzez między innymi TVP-info. Jest to anty-polska rozgłośnia.
Ci, którzy tak uważają, to .... Ludzie bez twarzy. Obecna dyskusja o naszym papieżu, pokazuje jakim prymitywnym jesteśmy społeczeństwem.
Większość Polaków wierzyła, że Żydzi mordują dzieci chrześcijańskie na macę. Moja babcia jeszcze to opowiadała. Tacy by pomagali? Nie bardzo. Na uniwersytetach wiadomo co było. Jakie ratowanie życia? Pewnie, że po wojnie żaden się nie przyzna, że robił to za złote zęby Żyda.
Pozdrawiam ?
''W dniu 1 stycznia 2019 liczba uhonorowanych tytułem osób z Polski wynosiła 6992, najwięcej ze wszystkich państw[2].
Część historyków szacuje, że liczba Polaków pomagających Żydom jest znacznie większa[3]. Historyk Hans Furth podaje liczbę ponad miliona obywateli polskich pomagającym Żydom w czasie II wojny światowej[4]. Szwedzki historyk Gunnar Paulsson zauważył, że prawdopodobnie około 100 tysięcy Polaków zasłużyło na medal sprawiedliwych, setki tysięcy pomagały w drobniejszy sposób, a większość polskiego społeczeństwa była przynajmniej „pozytywnie neutralna” (czyli mogli nie pomagać aktywnie, ale nie współpracowali z okupantem)[5]. Żydom pomagały pojedyncze osoby, całe rodziny i wioski, część ruchu oporu oraz specjalnie stworzone do tego celu organizacje, jak Rada Pomocy Żydom „Żegota”.''
Grain, jeśli obecnie jedna trzecia Polaków wierzy w TVPis, a tam mówią niewiarygodne idiotyzmy, to wtedy ten sam rodzaj człowieka wierzył w macę z krwią. Tak żeby dojaśnić.
Pobóg,
Trochę masz rację, bo ja pamiętam, gdy wychowywałem się po wojnie w małym miasteczku, gdzie przed wojną było
60 proc. ludności żydowskiej. I opowiadali starsi, że niektórzy właśnie zagrabili ich majątki, gdy ich zabrało gestapo..
Grabili wszystko, co zostało w ich domach. Później byli szanowanymi obywatelami miasteczka i na boże ciało powstrzymywali proboszcza z monstrancją. Zresztą znam faceta, który jeszcze w latach 70-ych 20 w. wyszukiwał stare opuszcone posiadłości żydowskie i szukał złota. Raz mu się udało. Trafił w żelaznym łóżku parę kilogramów monet.
Żeby nie było, Żydzi naprawdę używają krwi ludzkiej do obrzędów (według pewnego egipskiego hebraisty) ale raczej nie potrzebowali dzieci chrześcijańskich. Eliphas Levi napisał w XIX wieku w swojej Historii Magji mniej więcej, że gdyby świat znał nawet połowę czarnoksięskich ksiąg żydowskich, wystarczyłoby to, aby dwa razy zetrzeć ich z powierzchni ziemi. Mnie chodzi o tych Żydów, którzy byli Polakami. Na nich mi zależy, bo trzech największych pisarzy międzywojnia to właśnie z pochodzenia Żydzi. Dzisiaj takie śmiecie jak rodzimowiercy, którzy maszerują razem z katolikami na marszu niepodległości, chociaż podobno nienawidzą chrześcijaństwa, mówią, że to nie byli Polacy wcale.
Tak, to co opowiadasz, to jest właśnie to.
A wiesz kto chodzi na Marsze Niepodległości? Byłeś chociaż raz i widziałeś coś więcej niż propagandę w tvn-ie? Jak śmiesz pisać i oczerniać Polaków? Kim ty jesteś?
Żyjesz wśród nas i plujesz na nas? To wypad do innego kraju, rodowitego!
Ty nie znasz ani naszej historii, ani poglądów, najmniej wiary, o którą brudny ryj sobie wycierasz.
Zdrajcy!!!
Jesteśmy na pierwszym miejscu wśród Narodów Świata, właśnie za pomaganie Żydom w czasie wojny, a jakiś głupek będzie pisał o plotach na temat macy wśród wiejskich bab i na tym historię opierał.
Co za tuman!!!
MartynaM, co bym nie powiedział, Ty będziesz słyszeć co najwyżej źle nastrojone radio, szum, piąte przez dziesiąte. Wcale nie jest to dla mnie miłe, bo jak się coś mówi, miło być zrozumianym, nawet jeśli ktoś ma inny pogląd. Proszę, ignoruj mnie, zaoszczędzisz nam przykrości.
Martyna zakręcona propagandą pisowskom. Jak ty możesz pisać wierszyki i pouczać kogoś..Załóżcie sobie kółko katechetyczne i tam się produkujcie, razem z grainem i innymi. Papież, nasz, nie jest świętym, to zwykły człowiek, jak każdy. Jak będziemy mieli takich obywateli jak wy, to Iran..i ty Martyno jako kobieta, nie buntujesz się przeciwko restrykcjom przeciw kobietom.? Może nie jesteś kobietą? To OKY. Poetka, to wyjaśnia.
Jestem z daleka od każdej partii politycznej, ale jestem Polką i nie lubię kiedy jacyś ''przyjezdni'', którzy zadomowili się w moim gościnnym kraju, ośmielają się teraz pluć na nas za to, że hołotę wpuściliśmy.
Jestem kobietą i nie czuję żadnych restrykcji, one są tylko w głowach, a za jakieś puste głowy nie odpowiadam.
Ja się ciebie pytam, czy ty nosiłaś w brzuchu dzieciaka. Co tu ma kuttura1 do gadania. kobiety prawdziwe mają pęd macierzyński, do rodzenia. TZW. Parcie na dzieciaka. Nie wiesz tego. A ty mnie wyzywasz. po co prawdziwej katoliczce paragrafy karne, żeby urodziła dziecko. . Jak słaba jest wasza wiara, że potrzebujecie prokuratorów.
Próbujecie zmierzyć niemierzalne. Wszelkie próby porównywania "szlachetności" przedwojennego społeczeństwa polskiego ze "szlachetnością" obywateli ówczesnych państw okupowanych przez Trzecią Rzeszę, nie ma sensu, ze względu na skrajnie różne okoliczności. Trudniej jest się zdecydować na pomoc, gdy pomagając, narażasz całą swoją rodzinę na śmierć. Z drugiej strony, trudno kogokolwiek uratować, gdy nikogo nie mordują. Czy przedwojenna polska była zacofana? Odpowiedz brzmi: Tak była, była średnio, nie była wcale. Ta odpowiedz, odzwierciedla stan polski po odzyskaniu niepodległości. 57% analfabetów w zaborze rosyjskim, 40% w Galicji i 5% w zaborze pruskim.
Naziści czy Niemcy? Zapytany żyd, który przeżył holokaust powiedział:
My żydzi z polski za nasze nieszczęście winiliśmy Niemców i tego sformułowania używaliśmy, natomiast Niemieccy żydzi zawsze używali słowa naziści. Dlaczego? Gdyż czuli się Niemcami. Gdyby, dajmy na to w Polsce, doszła do władzy partia X i zmusiła do ucieczki z kraju grupę obywateli polskich, czujących się polakami, to ci ludzie prawdopodobnie nie powiedzą, że byli prześladowani przez Polaków tylko przez Xsistów. Czasami, aby zrozumieć, trzeba zmienić miejsce i spojrzeć na sprawę z innej perspektywy, gdyż "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia."
To chyba odnosi się do tej szumnej "sprawiedliwości wśród Narodów Świata". Tak w ogóle, narażanie życia swojej rodziny, by pomóc komuś obcemu, niekoniecznie jest sprawiedliwe, itd.
Pozdrawiam ?
Odpowiedź jest prosta: poglądy ludzi zmieniają się w rytm wahadła. W Polsce odchylenie jest dosyć niewielkie, więc mieliśmy getta ławkowe, w Niemczech wahania są większe, więc była eksterminacja Żydów.
Zawsze się kogoś dyskryminuje. Przestaniemy, jak nas nie będzie
Pozdr
Zupełnie nie rozumiem, wybacz. W Polsce nie było pogromów? Sorry, ale fajnie, ze mówisz, że zamierzasz dyskryminować dalej ?
Dziękuję za komentarz, pozdrawiam ?
Józef Kemilk, niestety to jest skutek nauk historycznych i społecznych. Bardzo szkodliwe dla myślenia. Człowiek człowiekowi nierówny. Wyborca znanej partii w Polsce nie powinien być przedmiotem tej samej nauki, jak Ty czy ja. Przecież z nimi nawet komunikacji nie ma na dobrą sprawę.
Pobóg Welebor to natura człowieka. A ludzie, jak to pięknie w historii widać, łykną wszystko. Zabijać chrześcijan? - czemu nie, Żydów? - pewnie, Czarnych? - a jak. I tak bez końca, cel zmienny, czyny podobne.
o nim pseud, nie wiem, o byciu innym wiem sporo od dziecka, i wiem, jak się takich traktuje, i że nie mogą liczyć na nikogo. W sumie chyba mogę się nazwać Żydem honorowym. Później zerknę, dzięki.
Józef Kemilk no i jeszcze nie wolno zapominać, że Polacy obecnie to bardzo spodlony naród. Jesteśmy, jako naród, najgorsi w Europie. Gorsi są Ukraińcy, czyli, ze wkrótce będziemy jeszcze gorsi.
Literatura, pedagogika wstydu sięga absurdów. Kto zna nagrodzoną Noblem
powieść Heinricha Bölla Utracona cześć Katarzyny Blum, niech porówna ją spokojną, wyważona z koniunkturalną pisaniną, nienawistnym bełkotem Tokarczuk. Lewacka koniunktura pisze takie teksty często ręką idiotów. Narzuca nam autorytety. I potem taki zwichrowany Pobożyna tworzy alternatywy.
Pomijając nędzę literacką Tokarczuk, może Ona pisze słusznie, nie wiem, bo czytać się nie da. Nie ma sensu odpowiadać na resztę, jeśli jeszcze nie wiesz, to uważam się za wszechrozumnego. Jak można mi coś narzucić?
To ciekawy przepis socjotechniczny na manipulowanie hołotą, dać k. Nobla, a ćwierćinteligencji zaczną mlaskać, że coś w tych wypocinach musiało być, skoro dali.
Weleborze, ja jedynie doceniłem socjotechnikę lewacką na manipulowanie tą częścią społeczeństwa, która ma się prawem kaduka za inteligentów. Nikogo konkretnego nie miałem na myśli. To się już zaczęło dziać od czasów, kiedy Burakowi Obamie dali pokojową tylko za to, że został prezydentem USA. Nagroda noblowska całkowicie straciła swoje znaczenie, pełni odtąd rolę antynagrody, a Oskary zeszły na psy, odkąd zaczęto je przydzielać za odpowiednią liczbę murzynów, homoseksualistów, czy kobiet w danym filmie, a nie za ich wartość artystyczną.
Noico1, aha, spoko. Rzeczywiście, nagroda dla Buraka była świetna. Ha ha, ostatnio Sir Brian May powiedział, że dzisiaj bez kobiety, murzyna i transgender nie odnieśliby sukcesu ?
Komentarze (178)
Poza tym nastroje antysemickie w latach przedwojennych nie wzięły się znikąd. Tu historia się kłania...
Byli też profesorowie, którzy nie podpisywali indeksów protestującym.
"MS St. Louis 13 maja 1939 statek rozpoczął rejs z Hamburga do Hawany, któremu historia nadała nazwę rejs wyklętych..."
tranatlantyk- fileton 12-06-2018, 12:43
Polska jest jedynym krajem z ciągle rosnącą ceną
za smierć Żyda wschodzącym rynkiem
płatnikiem tantiem od Drugiej Palestyny i Wojny
pucybutem dla odświeżanych sumień i glansu pokoju
ze klasyfikowaną przez Mendelejewa szlachetnością
te parchy ze wschodu wciąż nadają się na precedens
w amerykańskim rycie Talmudu z licencją
drzewa wiadomości i sprawiedliwych na geszef z próchna
a chłopki liczący na kolejkę w karczmie Jankiela
dołączyli do nagonki
proszę wycieczki
Ale jeśli, chcesz koniecznie tracić czas na jałowe dyskusje na temat getta i innych podziałów, polecam książkę Kosińskiego 'The Painted Bird', której krótki fragment pozwolę sobie przytoczyć poniżej, w oryginale gdyż nie posiadam polskiej wersji, ale możesz łatwo to przetłumaczyć na Google:
'When the sufficient number of birds gathered above our heads, Lekh would give me a sign to release the prisoner. It would soar, happy and free, a spot of rainbow against the backdrop of clouds, and then plunged into the waiting brown flock. For an instant the birds were confounded. The painted bird circled from one end of the flock to another, vainly trying to convince its kin that it was one of them. But, dazzled by its brilliant colors, they flew around it unconvinced. The painted bird would be forced farther and farther away as it zealously tried to enter the ranks of the flock. We saw soon afterwards how one bird after another would peel off in a fierce attack. Shortly the many-hued shape lost its place in the sky and dropped to the ground. When we finally found the painted bird it was usually dead. (...)'
Dziękuję bardzo za komentarz i ten fragment, czytałem o tej książce, ale książki nie.
Chciałem tylko pokazać, DLACZEGO każdy Polak który PRZYPADKIEM był Żydem, jak chociażby Peiper, bo Tuwim to przy Peiperze pensjonarka, powinien zostać komunistą przed wojną. Zresztą tylko Żydzi byli Polakami, bo Polaków, jak pokazałem, już nie było, przynajmniej na studiach.
Pozdrawiam ?
Getta są wszędzie, ale żeby to zauważyć trzeba się najeździć po świecie, gdyż rząd żadnego kraju nie lubi prać brudu w telewizji i internecie. Pojedź do Alice Springs, a się przekonasz na własne oczy, jak tam idyllicznie żyją Aborygeni. Poczytaj w alternatywnych źródłach o współczesnym obozie koncentracyjnym na wyspie Manus i uchodźcach przewożonych do obozu z innej wyspy zwanej żartobliwie Wyspą Bożego Narodzenia.??
Polska?? była tradycyjnie tolerancyjnym krajem. Jeśli nie, to czemu przed wojną w samej tylko Łodzi mieszkało więcej Żydów✡️ niż w całej Francji?? Antysemityzm był zawsze, ale na ziemiach polskich nasilił się po rozbiorach, przyniesiony na butach okupanta.
Mylisz przyczynę ze skutkiem: to jaką dostałeś kartę? nie masz wpływu, ale jak nią zagrasz zależy od Ciebie. Tak samo od Ciebie zależy jakim będziesz Polakiem: burz te getta, miłuj bliźniego, daj przykład swoim postępowaniem jak żyć.
Jest w filmie „Gandhi” potężna scena — przywiedli wyznawcę hinduizmu, który zabił wielu muzułmanów, mówiąc: nie ma przebaczenia dla tego człowieka, ponieważ uczynił tak dużo zła. Na to Gandhi rzekł do przeklętego człowieka: wybierz sierotę, która straciła matkę i ojca w zamieszkach, tylko upewnij się, że rodzice byli muzułmanami i wychowaj dziecko na dobrego muzułmanina.
Sow LOVE. ?❤️
Dziękuję,
LOVE ♥️
Bardzo wygodne usprawiedliwienie braku patriotyzmu i piękna metoda na zagłuszenie wyrzutów sumienia, które jednak gnębią podskórnie, skoro wciąż przed sobą trzeba to uzasadniać i ogłaszać to światu.
Używam specjalnej klawiatury z emotkami; na przykład jeśli chcę napisać coś w sprawie pana Kaczki, przyciskam: ? i każdy wie o co chodzi. ?
To nie jest żadne usprawiedliwienie tylko fakt — gdybyś się urodził w Danii??, Polska by Cię obchodziła tyle co zeszłoroczny śnieg i w ogóle byłbyś innym, prawdopodobnie lepszym człowiekiem.?
Pozdrawiam również ?
„gdy mowa o członku narodu.” — ściśle: „gdy mowa o obrzezanym członku narodu.”✂️
https://www.youtube.com/watch?v=Zc8bwRcuZ3c
Tutaj masz coś na temat, który też pewnie Cię zainteresuje.
https://www.youtube.com/shorts/CbOjN2ZJk3I
Dzięki ?
Dzięki.
To nie jest żadna potężna scena. To bardzo stary akt miłosierdzia, który wykorzystał Jan Paweł
przebaczając swojemu niedoszłemu zabójcy. W zasadzie chodziło o wymianę na syna, syn, córka. Po stracie syna, zabójca miał wejść do domu rodziców i zostać ich synem.
Na przełomie lat 20. i 30. nasiliły się w całej Europie nastroje antysemickie, w Polsce też wzrosło poparcie dla ruchów nacjonalistycznych. Zaostrzył się kryzys gospodarczy, w rękach Żydów znajdował się handel i finanse, dobrze znamy zjawisko zwane lichwą, nieprawdaż? To już był gruby powód do znielubienia tej nacji, fachowców od pieniądza, czyli udzielania kredytu na lichwiarski procent, mimo że ten proceder potępiało chrześcijaństwo i islam.
Drugi bardzo istotny powód znielubienia Żydów to ich kolaboracja z zaboracami /Judeopolonia/ i ostatni czynnik - spiknięcie się z komunistami, tu odsyłam do takich nazwisk jak: stalinowski zbrodniarz RÓŻAŃSKI, JULIA BRYSTIGER, MOREL.
Od narodu, któremu udzielono gościny ma się prawo wymagać lojalności, nieprawdaż?
Polecam przeczytać o Henrym Fordzie, to był dopiero antysemita, stał się inspiracją dla Hitlera:
https://histmag.org/Amerykanski-antysemityzm-Nierozliczone-dziedzictwo-3831
Pozdrawiam.
Lubię i rozumiem, że skoro wszedł między wrony, musiał krakać jak i one. Hemar napisał o Tuwimie, że komunizm go mierził i przerażał chamstwem i barbarzyństwem. Tuwim w ogóle nie przepadał za ludźmi, był mizantropem. Ja go nie osądzam, widocznie nie widział innej drogi, tylko podlizywanie się ówczesnej władzy, co zapewniało spokój i warunki do pracy. Nie każdy może być bohaterem.
Nakreśliłam ogólnie przyczyny antysemityzmu, nie ukształtował się z dnia na dzień, to był bardzo długi proces.
Żydzi to bardzo podzielony naród, mówienie np. że żydzi mordują Palestyńczyków, jest krzywdzące dla Żydów religijnych, którzy nie popierają okupacji Palestyny. Czy znacie jakiegoś Chasyda z UB, bądź sędziego PRL-owskiego z pejsami w futrzanej czapie, który wydawał wyroki śmierci na żołnierzy AK?
Czy Werner Goldberg idealny żołnierz niemiecki z plakatu propagandowego trzeciej rzeszy czuł się żydem? Poniżej paszkwil Żyda o żydach czy może raczej komunisty o ludziach religijnych?
Czarni, chytrzy, brodaci,
Z obłąkanymi oczyma,
W których jest wieczny lęk,
W których jest wieków spuścizna,
Ludzie,
Którzy nie wiedzą, co znaczy ojczyzna,
Bo żyją wszędy,
Tragiczni, nerwowi ludzie,
Przybłędy.
Szwargocą, wiecznie szwargocą
Wymachując długimi rękoma,
Opowiadają sobie jakieś trwożne rzeczy
I uśmiechają się chytrze,
Tajnie posiedli najskrytsze
Z miliarda czarnych, pokracznych literek
Ci chorzy obłąkańcy,
Wybrany Ród człowieczy!
Pomazańcy!
Pogładzą mokre brody
I znowu radzą, radzą...
- Tego na bok odprowadzą,
Tego wołają na stronę,
Trzęsą się... oczy strwożone
Rzucą szybko przed siebie,
Czy ktoś nie słyszy...
Wieki wyryły im na twarzach
Bolesny grymas cierpienia,
Bo noszą w duszy wspomnienia
O murach Jerozolimy,
O jakimś czarnym pogrzebie,
O rykach na cmentarzach...
...Jakaś szatańska Msza,
Jakieś ukryte zbrodnie
(...pod oknami... w piątki... przechodnie...
Goje... zajrzą do okien... Sza! Sza-a-a!)
https://www.youtube.com/watch?v=j9SIqulXupI
No to cyk ? ?
Fajny zespół był kiedyś - Notocyki:
https://www.youtube.com/watch?v=QYqSkp6daVo
Ach, tak pamiętam, ale to był zespół mojego brata, bo aż tak stary nie jestem. ??
Te opolskie dziołchy, wielkie paradnice
Kazały se poszyć czerwone spódnice
Sialala, sialala, sialalalalala
(…)
??
Mojego brata też, stąd znam stare kawałki ?
Bije godzina niezapomniana,
Zakręt historii – druga zmiana.
Trzeba zwycięstwu drogę torować,
Marsz rozpoczęty, Partio, prowadź! (…)
Chowa spekulant worki w sklepie,
Kołtun z trwogi pacierze klepie,
Bóg na niebie – wojna na czasie,
Kołtun kałdun pobożnie pasie.
Warchoł w Londyn wlepia ślepie:
– Przyjedzie Anders, będzie lepiej!
W maglu szepcą ciemne kumoszki
– Cukru nie będzie, chleb jest gorzki,
Wiedźmy po domach straszą dzieci:
– Masła nie ma, wzięli „Sowieci”.
Tłuste dewotki straszą głodem:
– Zatruł antychryst chleb i wodę,
Pasibrzuch wiejski chłopów judzi
– Na Sybir będą wywozić ludzi.
Żyje, mąci, knowa podziemie,
Walka trwa dalej, wróg nie drzemie,
Kto nie z nami, będzie z nami,
Kto przeciw nam – siła go złamie!
Który tam? Z drogi. Partia kroczy,
Twoja partia ludu roboczy
Wspólnie pracować, wspólnie budować
Maszerować! Partio, prowadź!
Czytaj więcej: https://histmag.org/Jan-Brzechwa-i-stalinizm-8050
Nie dość, żeś beztalencie, to jeszcze faszysta, nawiedzony nazista, a ideologia tępego komunizmu aż od ciebie bije.
Czas na ciebie bo się w piekle nie mogą doczekać.
Odpieprz się babo namolna, nikt nie ma nic lepszego do roboty, tylko za przaśną babą biegać.
Tęsknisz za mną? Ja za tobą wcale, przyjmij do wiadomości.
Fisiu, idź do psychiatry, bo w każdym nicku mnie widzisz, masz obsesję na moim punkcie, co wcale nie jest śmeszne, więc nie wiem, co cię tak rozbawia. Już, pokój z dobiegaczem, że zaczęłaś mu w tyłek włazić?
Żenua, żeby tak zapatrywania zmieniać, zupełnie jak chorągiewka na wietrze.
Blablala, przeca to twój przypupas, nie mój. Nigdy sobie z dzióbków nie jedliśmy, jedynie był rozejm między nami, secondo - nie mam w zwyczaju nikogo od bydlaków wyzywać, tylko dlatego że ma inne poglądy od moich.
Jeżeli masz na myśli getto jako miejsce zamieszkania żydów. To też jest bardziej skomplikowane, niźliby się wydawało.
Ale jaja... jak berety.
Kirk Douglas, ojciec Michaela Douglasa i syn ubogich Żydów z Ukrainy też się upomniał — oskarżył amerykańskich Żydów, że pomogli Hitlerowi biernie realizować Holocaust, ignorując sygnały wysyłane z Niemiec, później przez polski ruch oporu o terrorze i obozach zagłady. Widocznie nie zależało im na życiu rodaków gorszej kategorii ze wschodniej Europy. Amerykanie nie wierzyli w obozy koncentracyjne, dopóki ich nie zobaczyli na własne oczy wiosną 1945.
Kirk opisał to w autobiografii "The Ragman's Son" („Syn szmaciarza”).
Że tak dosadnie powiem - nudna jesteś, idź zaczepki szukać gdzie indziej, skoro faceta nie potrafisz znaleźć, to może ktoś ci po gębie nastrzela, ja umywam ręce ?
MILICJA! A jak tam twój adwokat, znalazł sprawcę twojego sponiewierania ?
A tu przyznaję ci rację, straciłam kontakt z kulturą, pospolitując się z tobą, zatem precz!
laura123 wczoraj o 13:57
kigja ty debilko po zawodówce, ograniczony mutancie, spaślaku opowijski, leć powłaź trochę innym w cztery literki, żeby piąteczki ci postawili za te parchy, które tworzysz. Tutaj tracisz czas...
.laura123 dzisiaj o 7:56
Najważniejsze, że od wódy się we łbie nie pierdoli... i agresja się nie uaktywnia. Reszta, to pikuś.
.laura123 dzisiaj o 8:19
A co o orgazmie może wiedzieć taki babochłop, jak refluksja, toż to nawet o sobie, jak o kobiecie pisać nie potrafi. Hermafrodytka.
***
Blalblabla, biedna trollico, faktów nie zakrzyczysz, a teraz won!
░░░░▄▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄
░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░▀▀▄
░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█
░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░█
░▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░█
█▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒█
█▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
░█▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█
░░█░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█
░░░█░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█
░░░░█░░░▀▀▄░█░░░█░███████░█
░░░░░▀▄░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█
░░░░░░░▀▄▄░▒▒▒▒░░░░░░░░░░█
░░░░░░░░░░▀▀▄▄░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░█
░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄▄▄▄░░░░░█
Tak, namierzył tę osobę, ale okazała się posiadać żółte papiery... co podejrzewałam od początku, choćby po twojej do tej osoby sympatii... hahaha
TROLLICY I HEJTOWI MÓWIĘ GŁOŚNE NIE!
░░░░▄▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄
░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░▀▀▄
░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█
░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░█
░▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░█
█▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒█
█▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
░█▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█
░░█░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█
░░░█░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█
░░░░█░░░▀▀▄░█░░░█░███████░█
░░░░░▀▄░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█
░░░░░░░▀▄▄░▒▒▒▒░░░░░░░░░░█
░░░░░░░░░░▀▀▄▄░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░█
░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄▄▄▄░░░░░█
TROLLICY I HEJTOWI MÓWIĘ GŁOŚNE NIE!
░░░░▄▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄
░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░▀▀▄
░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█
░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░█
░▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░█
█▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒█
█▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
░█▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█
░░█░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█
░░░█░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█
░░░░█░░░▀▀▄░█░░░█░███████░█
░░░░░▀▄░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█
░░░░░░░▀▄▄░▒▒▒▒░░░░░░░░░░█
░░░░░░░░░░▀▀▄▄░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░█
░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄▄▄▄░░░░░█
Kopiesz się z mułem. Zatem powodzenia.
Ale pamiętaj, że muł na zawsze zostanie mułem, bo nic ani nikt nie jest w stanie muła naprostować.
Wcześniej czy później... hahaha
Trolliszcze się do mnie przywaliło, mam nadstawić drugi policzek? Nie jestem Chrystusem.
Bo jesteś łatwym celem. Przemyś to sobie. ?
Myślisz, że złe do dobrego ciągnie ? Jako dobro muszę reagować, nie włazić w tyłek jak inni ?
Wracam do roboty, bo jak już sny na jawie... ''dobra szpila''... o rany, brzuch mnie ze śmiechu boli. Hahaha hahaha
W „Naprzód” z czerwca 1920 można przeczytać: "Wczoraj od rana już poczęły się gromadzić tłumy publiczności przed kliniką położniczą przy ulicy Kopernika, żądając wpuszczenia ich do wnętrza celem oglądnięcia diabła. Wśród tłumów zauważyć było można panie elegancko ubrane, które głośno twierdziły, że diabła widziały na własne oczy. Jest on przywiązany do łańcuchów w parterowej sali kliniki. Bryka on i bodzie, kto tylko do niego dostąpi.
Opowiadano także, że we wtorek chciano go ochrzcić (…) równocześnie jednak błyskawica rozdarła obłoki (…) i księdzu, który miał ochrzcić diabełka, wypadło kropidło z ręki. Doktorzy postanowili otruć diabła i dawali mu najostrzejsze trucizny, jednak bezskutecznie, gdyż diabeł po zażyciu tychże okazywał większe tylko niezadowolenie i krzesał iskry kopytami.
(…) Coraz większy tłum (…) mając podnieconą wyobraźnię, rozpoczął szturm na bramy kliniki. Mimo perswazji tłumów przez służbę szpitalną i doktorów, kobiety (…) poczęły uporczywie nalegać, aby wpuszczono je do wnętrza.
Gdy im odmówiono i perswadowano, że to jest nieprawda, w tłumie gruchnęła wieść, że dyrektor szpitala wziął łapówkę od rodziny matki diabła, ażeby zatuszować skandal rodzinny. Po południu tłumy wzrosły do kilku tysięcy. (…)
Portier począł się zaklinać, że diabła w klinice położniczej nie ma; tłumy ruszyły do szpitala św. Łazarza i św. Ludwika w poszukiwaniu za diabłem. Po długich poszukiwaniach tłum powrócił przed klinikę ginekologiczną i zażądał wpuszczenia do diabła. Długo przedkładano kobietom, mężczyznom i dzieciom, że w XX wieku diabły nie rodzą się w tej postaci, w jakiej oni sobie wyobrażają, jednak nie dało się przekonać zebranych, wśród których gruchnęła wieść, że diabeł będzie przewieziony karetką pogotowia na kolej, skąd osobowym pociągiem ma być odesłany do jednego z zakładów antropologicznych w Berlinie celem zachowania diabła w spirytusie. Mimo rozpędzenia tłumu przez policję czekały rzesze na ulicy do późnej nocy, by zobaczyć przynajmniej w przelocie utęsknionego diabełka."
odp.
https://www.youtube.com/results?search_query=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fshorts%2FIkU-ZIalVO8
To teraz już wiesz. ?
Cud purymowy (2000) - Historia łódzkiego robotnika – Jana Kochanowskiego, zatwardziałego antysemity, który dowiaduje się, że jest Żydem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=rH4vhElE_oQ
Nie potrafisz chamie rozmawiać, dawno ci nikt tej kacapskiej mordy hanajem nie obił...? To mój ostatni komentarz do tego kretyna.
Troglodotyzm w czystej postaci.
Pozdrawiam również ?
K.K. wraz z obecną władzą utrwalają takie myślenie, poprzez między innymi TVP-info. Jest to anty-polska rozgłośnia.
Ci, którzy tak uważają, to .... Ludzie bez twarzy. Obecna dyskusja o naszym papieżu, pokazuje jakim prymitywnym jesteśmy społeczeństwem.
Pozdrawiam ?
''W dniu 1 stycznia 2019 liczba uhonorowanych tytułem osób z Polski wynosiła 6992, najwięcej ze wszystkich państw[2].
Część historyków szacuje, że liczba Polaków pomagających Żydom jest znacznie większa[3]. Historyk Hans Furth podaje liczbę ponad miliona obywateli polskich pomagającym Żydom w czasie II wojny światowej[4]. Szwedzki historyk Gunnar Paulsson zauważył, że prawdopodobnie około 100 tysięcy Polaków zasłużyło na medal sprawiedliwych, setki tysięcy pomagały w drobniejszy sposób, a większość polskiego społeczeństwa była przynajmniej „pozytywnie neutralna” (czyli mogli nie pomagać aktywnie, ale nie współpracowali z okupantem)[5]. Żydom pomagały pojedyncze osoby, całe rodziny i wioski, część ruchu oporu oraz specjalnie stworzone do tego celu organizacje, jak Rada Pomocy Żydom „Żegota”.''
Trochę masz rację, bo ja pamiętam, gdy wychowywałem się po wojnie w małym miasteczku, gdzie przed wojną było
60 proc. ludności żydowskiej. I opowiadali starsi, że niektórzy właśnie zagrabili ich majątki, gdy ich zabrało gestapo..
Grabili wszystko, co zostało w ich domach. Później byli szanowanymi obywatelami miasteczka i na boże ciało powstrzymywali proboszcza z monstrancją. Zresztą znam faceta, który jeszcze w latach 70-ych 20 w. wyszukiwał stare opuszcone posiadłości żydowskie i szukał złota. Raz mu się udało. Trafił w żelaznym łóżku parę kilogramów monet.
Jest to historia prawdziwa.
Tak, to co opowiadasz, to jest właśnie to.
Żyjesz wśród nas i plujesz na nas? To wypad do innego kraju, rodowitego!
Ty nie znasz ani naszej historii, ani poglądów, najmniej wiary, o którą brudny ryj sobie wycierasz.
Zdrajcy!!!
Co za tuman!!!
Jestem z daleka od każdej partii politycznej, ale jestem Polką i nie lubię kiedy jacyś ''przyjezdni'', którzy zadomowili się w moim gościnnym kraju, ośmielają się teraz pluć na nas za to, że hołotę wpuściliśmy.
Jestem kobietą i nie czuję żadnych restrykcji, one są tylko w głowach, a za jakieś puste głowy nie odpowiadam.
Nie wiem, o jakim tygodniu temu mówisz.
Naziści czy Niemcy? Zapytany żyd, który przeżył holokaust powiedział:
My żydzi z polski za nasze nieszczęście winiliśmy Niemców i tego sformułowania używaliśmy, natomiast Niemieccy żydzi zawsze używali słowa naziści. Dlaczego? Gdyż czuli się Niemcami. Gdyby, dajmy na to w Polsce, doszła do władzy partia X i zmusiła do ucieczki z kraju grupę obywateli polskich, czujących się polakami, to ci ludzie prawdopodobnie nie powiedzą, że byli prześladowani przez Polaków tylko przez Xsistów. Czasami, aby zrozumieć, trzeba zmienić miejsce i spojrzeć na sprawę z innej perspektywy, gdyż "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia."
Pozdrawiam ?
Zawsze się kogoś dyskryminuje. Przestaniemy, jak nas nie będzie
Pozdr
Dziękuję za komentarz, pozdrawiam ?
Obcy czy po prostu Inny?
Wybrane etyczne aspekty dehumanizacji
https://www.journals.umcs.pl/kw/article/viewFile/2908/3416
„OBCY” W PERSPEKTYWIE SOCJOLOGICZNEJ
file:///C:/Users/mark/Downloads/10955-Tekst%20artyku%C5%82u-26220-1-10-20200511.pdf
ANALITYCZNE KATEGORIE OBCOŚCI
https://www.studiasocjologiczne.pl/img_upl/slawomir_grabias_analityczne_kategorie_obcosci.pdf
"Polacy obecnie to bardzo spodlony naród."
;)
https://www.youtube.com/watch?v=EGwyYq984gg
powieść Heinricha Bölla Utracona cześć Katarzyny Blum, niech porówna ją spokojną, wyważona z koniunkturalną pisaniną, nienawistnym bełkotem Tokarczuk. Lewacka koniunktura pisze takie teksty często ręką idiotów. Narzuca nam autorytety. I potem taki zwichrowany Pobożyna tworzy alternatywy.
Napisz komentarz
Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania