Golgota polska

Jakież popełniły zbrodnie,

matka z dzieckiem,

pędzone po życia kres

jako ofiarne pochodnie?

 

Dwie kruszyny człowiecze.

Ogromu ich cierpień,

ewangelista nie opisze

choć stokroć większe

niż w piekle na dnie,

ani ich pragnień,

by im też litościwie,

skrócić włócznią życie.

 

Dziś, na tej polskiej Golgocie

w polskim Jedwabnem.

winna stać ambona,

z niej modlitwy do Chrystusa,

by już nikt za wiarę

cierpieć nie musiał

ani z nienawiści

nie konał.

………….

-A ty po co

trzymasz żydowskiego

niemowlaka,

wrzuć go stodoły,

nie słyszysz,

jak matka

za nim rozpacza…

 

[Śledztwo IPN dowiodło, że zabójstwo to zostało zaplanowane i dokonane przez polskich cywilnych mieszkańców Jedwabnego i okolicznych miejscowości," 10 lipca 1941 r.]

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Bajkot z Miedzyświata 4 miesiące temu
    Polacy nienawidzili Żydów, zresztą zasłużenie. Nie z powodu wiary były pogromy czy rasy. Tak samo nie wierzę w jakąś pomoc dla Żydów w czasie wojny bezinteresowną – getta ławkowe pokazują jaki był stosunek do Żydów, mimo iż ci Żydzi byli Polakami, jak Peiper, Leśmian i Schulz – trzej najlepsi pisarze, polskich Polaków jakoś talent nie obdarzył...
  • ireneo 4 miesiące temu
    a to zresztą zasłużenie, to z powodu żydowskich: Maryi i Jezusa?
  • Bajkot z Miedzyświata 4 miesiące temu
    ireneo, nic głupszego nie przyszło do głowy?
  • ireneo 4 miesiące temu
    Bajkot z Miedzyświata
    Nie myślałem nawet czy masz wszystkie klepki, ale nawet że masz jedną nie prxyszło. A vhoć jedna, to byłoby glupio. Bez klepek jesteś zwyczajnym idiotą😅🍬
    I tak ci dopomagaj buk, antysemicki zidiociały paciorku❤️
  • Bajkot z Miedzyświata 4 miesiące temu
    ireneo, buk to drzewo, w mojej wymowie jest różnica, więc...
  • Bajkot z Miedzyświata 4 miesiące temu
    ireneo, a poza tym ja miałem powód pisać o głupocie, ty nie; chamie.
  • Bajkot z Miedzyświata 4 miesiące temu
    ireneo, a, Matka Boska ani Bóg nie są ani Żydami ani Polakami. Muzułmanie to rozumieją, kiedyś jeden zadzwonił do Radja Maryja i tłumaczył głupim katolom...
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    https://www.youtube.com/watch?v=Pi59F8JRBFE
  • ireneo 4 miesiące temu
    o, pszypełzła kalwaryjsko częstochowska spamerka koronkowa. Babka tak ochoczio tu ryczy a nie potrafi na temat wydusić slowa? No co sie babsko cudzym jąka - niech choć raz to to wyciśnie spod półkul coś więcej niż bąka!
    I tak ci dopomósz buk, koronko❤️
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    ireneo, z głupim nie ma co gadać, a jeszcze jak to sowieckie wstawki robi...

    Propaganda dzisiaj raczej może być dosyć trudna, tamte czasy minęły... Obejrzyj sobie dokument, zamiast Polaków oczerniać...
  • ireneo 4 miesiące temu
    Grafomanka
    Polaków, babko kalwaryjsko częstochowska?! Czyżby babce IPN jawił się jako ruski przydupas, Musialby mieć mnuej klepek niż babka co wydaje się być mitem jak lansowana bezinteresowna pomoc skazanym na ciałopalenie.

    Tamto wczoraj nie pasuje do teraz,
    bo psuje scenariusz dętych odniesień,
    do Niezłomnego Rycerza, Polaka bohatera.
    Niech babka koronkowa te zalecenia do ...sobie schowa. W tematach irene rozmawia się a nie spamuje jako ze nie są one, jak towary w MediaMarkt dla idiotów/tek.
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    ireneo, nie bój się prawdy, może cię nie zabije... xD
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    Tylko do końca obejrzyj...
  • ireneo 4 miesiące temu
    Grafomanka
    A cxy krowa wie, ze babka która dużo ryczy do niczego innego sie nie nadaje?! Niech krowa zapamięta i niech mie ryczy, że rodzinę Ulmów wydał nie polskiz, a ruski policjant granatowy wściekly, że tyle dobra trafilo z jego rąk w inne.
    Babki krewny😫, ale nie współczuje.
  • ireneo 4 miesiące temu
    Grafomanka
    "Przybyły na miejsce dowódca fortu Osowiec skazał na śmierć 17 z 70 oskarżonych Polaków. Nie za zamordowanie Żydów, lecz za rozkradanie ich majątku, który formalnie był własnością III Rzeszy. Liczbę ofiar z Goniądza szacuje się dziś na 217 osób."
    Prawda cie wyzwoli z glupoty. Nie lękaj się jej. Abyś nie musiala czytac dwa razy tego samego tekstu to podrzucę kolejny, inny ale na pozór.
  • ireneo 4 miesiące temu
    "Z zeznań świadków wyłaniają się dantejskie sceny – rozbijanie dziecięcych głów o ściany, odcinanie palców z pierścionkami, gwałty, wybijanie złotych zębów, wyrywanie języków. Akcja likwidacyjna trwała 3 dni"
    Zapewne w imie ojca syna i ducha jakiego
    Nie lękaj się prawdy, koronko. Wyzwala umysły z mroku.
    Mało?! Wystarczy że zechcesz, dostaniesz o bojkocie i rabowaniu sklepów, oczywista oczywistość przez ruskich, bo w Polsce, Polacy - to potwarz, atak na boga, kosciół i konsekrowanych zboczonych.
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    ireneo, chyba pomyliłeś z rzezią wołyńską... bywa
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    Wojna, my pod okupacją niemiecką i sowiecką i mordujemy sobie kogo chcemy, na oczach okupantów i to w kilku miejscowościach, bo tacy odważni byliśmy, że okupant pod bronią nie stanowił żadnego zagrożenia... co prawda w innych miejscowościach niby okupant mordował, ale w tej jednej my... tylko skąd wzięły się łuski z niemieckiej broni? Nieważne, ważne że Polaków można oczerniać... zmieniać historię. Jeszcze trochę, to za drugą wojnę będziemy odpowiadali...
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    Obozy przecież u nas, to nasze... jak tak pójść za tą wyjątkową logiką.
  • ireneo 4 miesiące temu
    Grafomanka
    wow, zaczyna się kopanie z koniem, niech zapyta śledczych z wciąż prawackiego IPN. I nuech sie prawdy nie lęka, wyzwala teraz i zawsze.
    Zapewne zgodzą się, że te żydki same się podpalily i w dodatku za stodołę nie zapłaciły.
    Witryny sklepowe ptzed wojną to nazistowskie bąkiewiczowskie koszule rozwalały aby mieć pretekst dla wkroczenia w celu ochrony bezbronnej żydowskiej ludności przed jadem Rycerza Niepokalanej niejakiego Kolbe.
    I rzeczywiscie, czyż po takim jego:
    "żydostwo szkodziło i szkodzi nam na każdym kroku, wżera się jak rak w ciało narodu”,
    nie swierzbią grabie aby napotkanemu Żydowi rozpłatać lopatą glowę?!
    Na i okazja czyniła Polaków prawdziwymi polakami
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    ireneo, jakbyś miał rozum, to i miałbyś co użyć, a tak powtarzasz jakieś bajki...
  • ireneo 4 miesiące temu
    Grafomanka
    Bereza, koronko? Nasza, nasza i faszystowska jakby Dachau.
    W wykonaniu babki jalwaryjsko częstochowskiej to wsza sofiatyka, bo nawet kiedy palnął podobnue Obama to podal poteczność używania zwrotu, w której to potocznos i miescily się alurat w tym wypadku, faszystkiwdmskie a nie sanacyjne zbrodnie. Idiotyznem hedt wviskać komu ze polskue obozy zbaczyly iż w omupacji niemueckiej Polscy zakladali sobie objzy dla Żydów, Polsków i reszty narodowości podbitych przez Bóg z nami.
    Logika do babki nie przystaje. niech zajmie sie koronkami. I tak jej dopomósz sw. Kolbe!
  • ireneo 4 miesiące temu
    Bereza, koronko? Nasza, nasza i faszystowska jakby Dachau.
    W wykonaniu babki kalwaryjsko częstochowskiej to wszawa sofistyka, bo nawet kiedy palnął podobnie Obama to podał potocznośi miescily się, akurat w tym wypadku, faszystowskie, a nie sanacyjne zbrodnie. Idiotyzmem jest wciskać komu że polskie obozy znaczylo, iż w okupacji niemieckiej Polacy zakladali sobie obozy dla Żydów, Polaków i reszty narodowości podbitych przez Bóg z nami.
    Logika do babki nie przystaje. niech zajmie sie koronkami. I tak jej dopomósz sw. Kolbe!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania