Granice. Akapity nie tylko z garści (4)

Dzisiaj garść myśli wokół oficjalnego stanowiska Rosji.

Brzmi tak:

„Ławrow oświadczył, że początkiem kryzysu jest "polityka, którą kraje NATO i Unii Europejskiej prowadziły przez wiele lat wobec Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej". Wyraził ocenę, że Zachód próbował "narzucić demokrację" państwom regionu, a "wszystkie te awantury spowodowały bezprecedensowe fale uchodźców". Teraz należy "nie zapominać, skąd się to wszystko wzięło i z czyjej winy dzieje się teraz" - dodał. Odpowiedzialność za uregulowanie sytuacji spoczywa na tych, "kto stworzył warunki do wybuchu tego kryzysu" - oświadczył Ławrow.

Dlaczego nie można również pomagać Białorusinom, którzy mają pewne potrzeby, tak aby uchodźcy, których Litwa i Polska nie chcą wpuszczać na swoje terytorium, żyli w normalnych warunkach? - powiedział rosyjski minister na konferencji prasowej. Dodał, że uchodźcy nie chcą pozostać "na Białorusi ani w Turcji", a chcą przedostać się do krajów UE. Ocenił, że UE "przez lata propagowała i reklamowała swój sposób życia" i wobec tego "należy odpowiadać za swoje postępowanie”.

Szef MSZ Rosji Siergiej Ławrow porównał we wtorek sytuację na granicy polsko-białoruskiej z falą uchodźców z terytorium Turcji. Unia Europejska wspierała finansowo pozostanie uchodźców w Turcji - mówił Ławrow; jego zdaniem UE mogłaby tak samo pomóc Białorusi”.

 

Przecieram oczy ze zdumienia, bo niektóre wypowiedzi przedstawicieli Konfederacji, a także jej zwolenników na naszym forum, są niemal identyczne z wypowiedziami Ławrowa. Ugrupowanie Korwina-Mikkego to najbardziej prorosyjska partia w polskim parlamencie. Ba, wódz w muszce, podobno przewidział jakiś czas temu wczorajsze wydarzenia na granicy. Prorok? Czy polityk najlepiej zorientowany w politycznym światku? A może najbliższy przyjaciel Putina w Polsce?

Nieważne, każdy odpowiada za swoje poglądy i czyny.

Co mnie dzisiaj zdumiało najbardziej? Niemal puste półki w nabiałowej szafie chłodniczej „Chaty Polskiej”, gdzie często robię zakupy. A przecież Polska nabiałem i jajami stoi. Szok!

Rodacy, mam apel:

Wojny nie będzie!!!

Nie wykupujcie nabiału, bo to, jakby nie patrzeć, niestety towar o dość krótkim terminie ważności.

Dyktatury też nie są wieczne ani wiekowe. A że się popierają jak Asad i Łukaszenka? Nic dziwnego. Uzależnianie pomocy gospodarczej od poszanowania praw człowieka wyjątkowo im nie leży. Może np. zabraknąć funkcjonariuszy ślepo im posłusznym, gdy naród będzie miał dość.

Autokraci mogą liczyć wyłącznie na innych despotów.

Oczywiście, aby handlować z Zachodem, utrzymują zewnętrzne, śladowe pozory demokracji, ale w polityce wewnętrznej dociskają nie tylko pałką teleskopową swoich poddanych.

Niemniej nawet mocarz kasy potrzebuje i fajnie jest ją wyciągnąć od państw, które postawiły na godność własnych obywateli. Jak dotąd tylko własnych lub tych z krajów sojuszniczych.

Hipokryzja godna potępienia i wykorzystania. Nie uczynimy świata znośniejszym dla wszystkich ludzi, budując mury lub stosując pushback.

Ani też płacąc dyktatorom za trzymanie imigrantów u siebie. To wyjątkowo krótkowzroczna polityka. Jak sądzicie, UE sypnie kasą Łukaszence, czy nie?

Tylko zjednoczony i demokratyczny Zachód, z mądrymi mężami stanu, jest w stanie powoli zmieniać świat, aby stał się kiedyś przyjaznym dla wszystkich ludzi.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

  • poco 16.11.2021
    grupie sralnica
    czas dać w dupe szpica

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania