Han

męczy życie choć

wypijam każdego ranka

kielich rosy z drobinami nefrytu

 

zakładam jadeitowy pancerz

czekając na przepoczwarzenie

szansę wyjścia

gdziekolwiek

 

jesteś

będę

w egzoszkielecie umierającej dynastii

 

ostatni cesarz podziemia

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (94)

  • Aisak 16.08.2019
    O.
  • Aisak 16.08.2019
    11 wersów weszło na główną.
    Inni mieli mniej, dlatego ich teksty nie weszły...
  • puszczyk 16.08.2019
    To poetyckie mini o historii pewnego cesarza Chin.
  • Aisak 16.08.2019
    Którego?
  • Aisak 16.08.2019
    Han?
  • Aisak 16.08.2019
    Znam tylko Han Solo :]
  • puszczyk 16.08.2019
    Han to dynastia.
    Cesarz to Wedi.
  • IgaIga 16.08.2019
    Bdb.
  • puszczyk 16.08.2019
    Dnk
  • Aisak 16.08.2019
    Dziękuję.
    Czyżbym cię zainspirowała...
    :]
  • puszczyk 16.08.2019
    Znaczy?
  • Aisak 16.08.2019
    Dobra, już nic.

    :/
  • piliery 16.08.2019
    Ostatni cesarz - odnotowałem ale tytuł odnosisz do dynastii. Jak lubię Twoje wiersze - tak ten jest o niczym - moim nieskromnym zdaniem. :(
  • piliery 16.08.2019
    Jakem poczytał historię Chin to ostatnim cesarzem dynastii Han był Xian a zmusił go do abdykacji Cao Pi, król Wei. Dzięki , pożytek był - o historii Chin dowiedziałem się więcej. :)
  • puszczyk 16.08.2019
    Ale ten nie był ostatni, miał tylko dziwne upodobania i pierdolca n/t nieśmiertelności.
    Dlatego wypijał co rano taką miksturę i pochował się w zbroi z jadeitu, który to kamień zapewniał nieśmiertelność.
    Z tego materiału rzeźbiono świerszcze i wkładano zmarłym władcom do otworów.
    Świerszcz miał się przepoczwarzyć i wyjść na zewnątrz z duszą cesarza.
    Wedi uznał, że trzeba od razu cały pancerz.
    I nie dasz rady piliery zrobić jakiejś poetyckiej transkrypcji tej historii na czasy współczesne?
    Szkoda.
  • piliery 16.08.2019
    Chcesz abym Ci robił konkurencję? :D To co napisałeś w odpowiedzi jest ciekawe ale temu wierszowi brakuje tego błysku jaki u Ciebie czytałem wcześniej.
  • puszczyk 16.08.2019
    No co ja poradzę?
    Tyś odbiorca, to przeca na siłę Ci zachwytu nie wcisnę (:
  • Aisak 16.08.2019
    A propos pytania o inspirację. Masz demencję, to przypomnę:

    Terakotowa armia...

    Aisak dzisiaj o 7:23
    puszczyk
    Uważam, że jesteś chory psychicznie. Że Halmar, to ty. Tworzysz terakotową armię, by dać sobie poczucie wsparcia. Ale to ciągle ty i ty. Piszesz sam ze sobą.

    No i tyle.
  • puszczyk 16.08.2019
    Twoja głupota jest niezrównana.
    O tym warto kiedyś napisać opko.
    A wiersz ma ze dwa lata.
  • refluks 16.08.2019
    Wychodzi na to, Mirosławie, że już dwa lata temu premonicyjnie napisałeś ten wiersz.
    Takie są fakty.
  • Aisak 16.08.2019
    Napisz. Ale, jak mnie już nie będzie.
  • sensol 16.08.2019
    wiersz zrozumiałem. komentarzy pod nim nie. o co kaman?
  • puszczyk 16.08.2019
    Daj spokój sensol, jeśli chcesz pozostać normalny :)))
  • sensol 16.08.2019
    fakt
  • puszczyk 16.08.2019
    Aisak,Ciebie i tak umysłowo nie ma.
    90% ludzi tu zna od lat Halmar, Mirandę Calle, Angelikę czekałę, Lady Worcestesire, Wandę Pełczyńską, Króla wszystkich królów i jeszcze pełno nicków, które już nie pamiętam, tylko ty pieprzysz i wyskoczyłaś z gaci z teoriami spiskowymi.
    Refluksjo, ja mam jakiś próg wytrzymałości, ale tutejsze oszołomstwo wprowadza mnie w stan po spożyciu kilograma koki. :)
  • Halmar 17.08.2019
    Głupi jesteś jak but. Wszystkie ww. nicki oprócz dwóch od dawna nie istnieją. Tylko ty ciągle przezywasz coś, czego od dawna nie ma. A występowanie awatara pod różnymi nicka i na różnych portalach to normalna praktyka. A jak tam Peryskop? Odwołaliście już swojego klona? Bo coś ostatnio umilkł.
    Ja nigdy nie miałam multikonta. Dla mnie to bzdura, która nie wiadomo czemu służy.
    Skoro zaś pamiętasz moje nicki na różnych portalach, znaczy że z twoja pamięcią nie jest aż tak źle. Więc jak wytłumaczysz się z tego, że opublikowałes na ósmym i na postscriptum wiersz Tjereszkowej jako swój własny?
  • jolka_ka 17.08.2019
    Nie macie do siebie prywatnych kontaktów? Mejle? Pw na innych portalach. Po co tu wyciągać wzajemne brudy? Co chwila tylko historia z przypisaniem sobie czyjegoś wiersza, albo blokowaniem na innych portalach. Trudno się nie wtracić, bo dyskusja zalewa większość komentarzy. Można to chyba załatwić w inny sposób. Nie wierzę, że już wszystkie drogi sobie pouconaliście i nawet mejlem się nie da.
  • puszczyk 17.08.2019
    jolka_ka Ja nawet żadnej drogi nie potrzebuję i nie chcę.
    Może ktoś w końcu uprzejmie zauważy, że kompletnie nie ja zacząłem i nie ja kontynuowałem publicznie ten kabaret.
  • Canulas 17.08.2019
    jolka_ka, też tak uważam, ale chyba każdy kto to gówno śledzi, widzi kto jest stroną zaczepiającą
  • Halmar 17.08.2019
    jolka_ka, usunęłam maila, z którego kontaktowałam się z Mirkiem. Zrobiłam to, ponieważ cała nasza korespondencja była przez niego przesyłana do Tjereszkowej. Po pijaku robi takie rzeczy. Dlatego jego numer w telefonie też zablokowałam. Bo smsy także były przekierowywane. Taki chory trójkącik.
  • puszczyk 17.08.2019
    Canulas No właśnie o to mi chodzi.
    Dla mojej przyjemności temat i osoby go nakręcające mogą nie istnieć.
  • Halmar 17.08.2019
    puszczyk to TY nie istniejesz. Jesteś zwykłym pijakiem i chamem. Jak można tak potraktować kobietę, która cie kochala?
  • Canulas 17.08.2019
    Halmar, naprawdę. Zjebane uczucia rządzą się swoimi prawami i ciężko się wpierdalać, ale podwiedz co masz powiedzieć raz i przejdź już nad tym do porządku dziennego, bo co chwilę jest to samo, a pięćdziesiąt osób musi tego słuchać. A jeśli chcesz go se stalkowac, rób to innymi kanałami.
    Uszanuj to miejsce oraz to, do czego zostało stworzone.
    A bokiem to się mozeta pozabijac.
    Z góry dziękuję.
  • jolka_ka 17.08.2019
    Halmar Oj Boziu. Już przez lojalność jakąkolwiek, jeśli mowa nawet o wirtualnej miłości, można zachować szczegóły dla siebie. Skoro "pijak i cham" to trzeba sobie znaleźć kogoś wlaściwszego :)
  • refluks 17.08.2019
    Ech, ja to mam dobrze. Wyspałam się, wypróżniłam.
    Podlałam se w cieplarce. Dwa pomidoruchy zerwałam.
    Wymiętoliłam sześć kociambrowych sraluchów.
    Z mężem opierdzieliliśmy po niezgorszej miseczce zalewajki.
    Pozbieralim zioła z ogródka do wysuszenia, nachlastalim liści buraczanych do zamrożenia (osobno knoty na barszczyk, osobno liście na botwinę).
    Wstawilim rosół.
    Jeszcze okna się umyje i na dzialke po jeżyny.
    Powrzucamy do słoików, zasypiem cukrem.
    Pożremy rosół.
    Walniem jaką kadarkę i fasolkę z bulką pod jaki film.
    Pierdniem, umyjemy pępki i przestrzen między palcami i pudziem spać.
    Spokój, cisza.
    Wylejta se ludzie wosk w Andrzejki i niech was szczęście znajdzie.
    Gdziekolwiek.
    Jako i mnie.
    Z Giżycka w lubelskie.
  • Canulas 17.08.2019
    refluks, nobel za wpisa. Obluzowałem sedesa ze śmiechu. <3
  • refluks 17.08.2019
    Canulas A dupsztal znowu miał spotkanie ze szczotą czy z miękkuchnym toaletnym, ze spytam nienachalnie.
  • Halmar 17.08.2019
    jolka_ka gdyby to była tylko wirtualna miłość, to bym dawno dała sobie spokój. Ale facet zrobił mi za duże kuku, całkiem realne i w realu. Takich rzeczy się nie zapomina ot tak. Zwłaszcza że on zupełnie nie zdaje sobie sprawy z tego co zrobił. A wręcz chelpi się tym. I śmie mówić o mnie "wariatka" - świadectwo kultury chama.
  • puszczyk 17.08.2019
    jolka_ka ręce już opadają...
  • refluks 17.08.2019
    Halmar Nie zapominaj.
    Daj zapomnieć nam.
  • puszczyk 17.08.2019
    refluks o jeżu... daj...
  • refluks 17.08.2019
    Halmar Dobra, mleko się wylało. Ogłosiłaś tu swą tragedyję.
    Mogłaś mieć w nosie, co pisałam ja i betti.
    Kolektyw tutejszy jest bardzo empatyczny i w porzo.
    I pisze ci to samo, co my.
    Żadnych podśmichuji, tylko się żebyś ogarnęła.
    Bo piszesz znakomicie, tylko se famę waryjatki robisz.
    Sama.
  • jolka_ka 17.08.2019
    No okej, każdy przeżywa na swój sposób. Ale skoro już po ptakach i skoro mężczyzna zrobił to, co zrobił (nie wiem co xD) to unieś się dumą i daj se spokój z tym śledzeniem każdego kroku. Nie wiem, ile masz lat, ale trochę to nastolatkowe podejście. To że kogoś oczernisz nie sprawi, że poczujesz się lepiej. Co gorsza, Ty na tym tracisz.
  • Canulas 17.08.2019
    refluks, na bogatości tym razem. Welur, aksamit. Żadnych herezji
  • Aisak 17.08.2019
    Halmar, jeśli znasz lokum dziadygi, to nie lepiej byłoby obrzucić je zgniłymi jajami.
    Na drzwiach maznąć graffiti Tu mieszka taki a taki (zgodnie z wyobraźnią). Podrzucić kupy na wycieraczkach somsiadów i zrzucić na dziadygę.
    Jest tyle pięknych, twórczych akcji, a ty siedzisz na opowi i zalewasz je rzadkim kałem, co absolutnie nie uderza w twój cel.
    Pierwszy dzień-ok
    Drugi dzień-ok
    Piąty dzień-ok
    Dwunasty dzień-ok
    Ale
    Trzydziesty pierwszy dzień WKURWIA
    I gromy lecą na ciebie.
    Jełopko.

    Nasraj mu na wycieraczkę.
    Wysmaruj drzwi kupą.
    Poznberaj rzygi z chodników i wylej dziadkowi na fejsa.

    Ale nie mieszaj opowi do tej gównianeh sprawy.
    To jest twój problem, nie opowi.

    Wszyscy jesteście chorzy umysłowo.
    Z tej bandy.

    Szkoda dnia na gówno.
    :)
  • refluks 17.08.2019
    Aisak Właśnie złamałaś prawo nawołując do przestępstwa.
  • Aisak 17.08.2019
    Idź siorbać rosół.
  • puszczyk 17.08.2019
    refluks Całkiem się zwoje rozprostowały.
    Pod czapą jak dupa niemowlaka.
  • refluks 17.08.2019
    puszczyk To żadna okoliczność lagodząca.
  • puszczyk 17.08.2019
    refluks Miarą cywilizacji jest stosunek do uchyniętych i inszych mniejszości. :)))
  • Halmar 17.08.2019
    puszczyk ja ci dam spokój, jeśli nie będziesz fikał. Faktycznie, szkoda syfić na portalu i ludzi postronnych wkurwia. Chociaż, jak ciebie znam, uwielbiasz takie klimaty. Na innych portalach jesteś znanym zadymiarzem.
    Dam ci spokój, gnido. Ale. Od mojego portalu trzymajcie się z daleka, ty i twoja bździągwa.
  • puszczyk 17.08.2019
    Halmar to mój portal od 2014 roku.
    Jak zwykle przyplątałaś się tam za mną.
    Ale idź już.
    Tam mam swoje rzeczy i tyle mi z niego korzystać, bo nie mam żadnej przyjemności przebywania z tobą na żadnym portalu.
  • Halmar 17.08.2019
    puszczyk teraz to MÓJ portal. Ty BYŁEŚ tam tylko użytkownikiem.
    Zakaz dotyczy także twojej bździągwy, więc niech nie widzę już nigdy więcej waszych parszywych awatarów na moim portalu. To mój jedyny warunek.
    Jesteś wolny, spocznij, w tył zwrot i odmaszerować.
  • refluks 17.08.2019
    Halmar No właśnie. Twój portal. Ale tam nie pozwalasz sobie na takie dymy.
    Tutaj hulaj Miranda Calle, bo na Via Appia nie wypada.
    Ale nasrać tu w gościnie...
  • puszczyk 17.08.2019
    Halmar pocałuj się w dupę. Razem ze swoimi warunkami.
    Jeszcze go nie kupiłaś.
    Jak będę potrzebował jakiejś swojej rzeczy to sobie stamtąd wezmę.
    A jak upublicznię twoje pw stamtąd, to długo nie pobędziesz.
    Spadaj już ode mnie.
  • Halmar 17.08.2019
    puszczyk skąd ty możesz wiedzieć, czy kupiłam, czy dostałam po znajomości? To nie twoja sprawa.
    A swoje PW możesz sobie wsadzić w dupę, puszczyk. Widzę że do tej pory nie trybisz, kto tak naprawdę rozdaje karty. Ale próbuj, bardzo proszę :))) Mój przyjaciel tylko na to czeka :))))
    Dobra, idę stąd, bo od tego smrodu głowa mnie zaczyna boleć.
    Nie dotrzymasz warunków, to inaczej zatańczymy.
  • Halmar 17.08.2019
    refluks powiedziałam patafianowi - nie będzie fikał, to ja nie będę mu przysrywać. Wszyscy na tym skorzystamy.
  • refluks 17.08.2019
    Halmar To ty za nim łazisz i na każdy jego wpis reagujesz jak suka Pawłowa.
  • Halmar 17.08.2019
    refluks no i w końcu mi się znudziło. Ile można wąchać ten sam ogon? :)))))
  • refluks 17.08.2019
    Halmar "o tej pory nie trybisz, kto tak naprawdę rozdaje karty. Ale próbuj, bardzo proszę :))) Mój przyjaciel tylko na to czeka :))))
    (...)
    Nie dotrzymasz warunków, to inaczej zatańczymy."

    puszczyk, legendarny Sławek wciągnie Cię i Twoje łącze internetowe nosem.
    Dobry był z Ciebie herbatnik.
    Mogłeś jeszcze popisać.
  • puszczyk 17.08.2019
    refluks Walnięta.
    A to straszy, a to skomle, a jej zawdzięczam wszystkie jazdy portalowe.
    Teraz mam się kumpli bać. :)))
    VA mnie już interesuje tylko jako szafa z moimi rzeczami od 2014, bo na myśl, że tam jest ta bździągwa (ładne określenie:)))), która zmanipulowała admina, a mnie na pw od chujów i skurwysynów wyzywała (taki kulturalny moderator), to mi się nawet wchodzić nie chce.
  • akwamen 17.08.2019
    O, żesz! A tu ciągle o tym samym?! Kurwa, jakby większych problemów świat nie miał...
  • puszczyk 17.08.2019
    akwamen ponoć już koniec!!! :)))))))))))))))
  • akwamen 17.08.2019
    puszczyk oby hi, hi
  • puszczyk 17.08.2019
    akwamen (((((: nie strasz. (((((:
  • Halmar 17.08.2019
    puszczyk no i po co ciagniesz temat? Jak powiedziałam koniec, to koniec.
    Tylko pamiętaj o warunku. Twoja bździągwa też ma się tam nie pokazywać. Amen. Rzekłam. Bez odbioru.
  • puszczyk 17.08.2019
    Halmar Już powiedziałem. Wsadź sobie w dupę soje warunki.
    Akwa miał rację. Nie będzie końca. Swędzi cię straszliwie.
  • Halmar 17.08.2019
    puszczyk, przecież to ty ciagniesz temat. Dwukrotnie powtórzyła, że to koniec, a Ty nadal swoje. Ojej, biedny puszczyk, zła niedobra Miranda nazwała go 2 lata temu chujem i skurwysynem na PW. Oj, strasznie mi ciebie żal. Zasłużyłes wtedy na ten epitet, nie przeżywaj tego. Rany, żeby tyle lat się mazac.. To niemęskie, wiesz? I niehonorowe. No ale co może wiedzieć o honorze, przyzwoitości i męskości osobnik, który daje się manipulować przez kobietę, która udaje świętą, a pokątnie spiskuje i robi fotomontaże? Zostawilaby nas w spokoju, gdybyś jej radośnie nie oznajmił, że wybierasz mnie. Ale ty w swej bezmiernej głupocie wypaplałes jej wszystko, naiwnie wierząc, że przyjmie to spokojnie i z godnością. Nie znasz kobiet, puszczyk. Przez jej manipulacje i twoje zachowanie przeszłam załamanie nerwowe i ponad pół roku leczylam depresję. I choćbym i milion razy powtórzyła, że jesteś skurwielem, to i tak nie dotrze do tego pustaka, dlaczego zasłużył na ten epitet.
    I ostatni raz prosze: ty że swoją bździągwą wypad z mojego portalu, a ja w zamian zostawiam cie w spokoju i nie szukam odwetu za to, co mi zrobiliście.
  • puszczyk 17.08.2019
    Halmar Spadaj i pocałuj się w dupę na swoim portalu.
    Jest tak samo mój.
    I won cieczko.
  • Nuncjusz 17.08.2019
    O jakim portalu mowa? Tak z ciekawości pytam. Nie wtrącałbym się, ale kłócicie się w miejscu publicznym, więc sobie czytam co piszecie. Wątek melodramatyczny mnie nie obchodzi
  • Halmar 17.08.2019
    puszczyk, portal jest mój i miej tego świadomość, że nie jesteś tam mile widziany.
    Skończyłam z toba, więc zamknij pycho. Na kolejne twoje zaczepki nie będę odpowiadać.
    A teraz, gnido, zgniatam cie paznokciem: pstryk.
  • puszczyk 17.08.2019
    Nuncjusz Nunek, do Ciebie też nie dociera, kto tu kogo nęka i stalkuje?
    Zobaczymy co zrobisz jak się wariatka tak samo rozwinie u Ciebie na mój widok (już cykała sondażowo).
  • jolka_ka 17.08.2019
    Nuncjusz via-appia
  • Nuncjusz 17.08.2019
    puszczyk powtarzam, mnie nie obchodzi na chwilę obecną wasze przepychanki. Interesuje mnie portal, o którym sobie rozmawiacie :)
  • Nuncjusz 17.08.2019
    jolka_ka dzięki
  • puszczyk 17.08.2019
    Halmar Wal się.
    I niech w końcu ktoś ci zrobi dobrze, bo najwyraźniej nie ma gościa, co by po mnie potrafił poprawić.
    Portal jest ogólnodostępny i żadna wsza gryząca mnie wszędzie i zewsząd, nie zadecyduje o mojej obecności.
  • puszczyk 17.08.2019
    Nuncjusz A jak będzie robić to samo, co tutaj, to jednak będzie Cię obchodzić.
  • Nuncjusz 17.08.2019
    puszczyk wtedy tak.
  • puszczyk 17.08.2019
    Nuncjusz To się powoli zacznę przenosić i trzymam za słowo.
  • Aisak 16.08.2019
    Nie znam wymienionych nicków.
    Nie obracam się w towarzystwie zdziadziałych dą żuanów i ich przekwitłych dam do towarzystwa.

    Lubię inny typ ludzi. Zarówno w realu, jak i w wirtualu.
    Nie należysz do tego typu.

    I zwracaj się grzeczniej do mnie.
    Chyba, że w SB nie nauczyli cię tego.
    W takim razie przykrości.

    Umrzyj w męczarniach.
    :)
  • refluks 16.08.2019
    Aisak "Nie obracam się w towarzystwie zdziadziałych dą żuanów i ich przekwitłych dam do towarzystwa."

    No żesz!
    Toż ostatnio pląsasz obok niego chcąc się niewątpliwie dostać do niego.
    Pląsawico umysłowa.
  • puszczyk 16.08.2019
    refluks Refluksjo, Ty nie opowiadaj takich rzeczy:)))
    Aisak też jest moim wytworem wyobraźni. Z najgłębszego piekła mojej podświadomości (((:
  • Aisak 16.08.2019
    Oj, refluks!
    Nie wiedziałam, że masz romansa z piszczykiem :)
    To, wy ten..od tyłu chłopcy :)

    Nie bój się. Dziadek nie jest w moim typie :)
    Bierz i używaj, póki charczy :)

    Hahaha

    Papatki ;)
  • puszczyk 16.08.2019
    Aisak Ależ ty gupia jesteś :)))
    To naprawdę zabawne. Diagnozowano cię? :)))
  • puszczyk 16.08.2019
    Aisak Refluksja sobie operację na chłopa zrobiła?
    Orientos! Grodzka na portalu!
  • puszczyk 16.08.2019
    Cieszę się, że nie należę do twojego typu.
    Interesują mnie głównie normalne kobiety, choć popełniam czasami błędy, jak w wypadku Hal.
    Ty nicków nie znasz, ale ludzie znają, więc ty robisz tu z siebie idiotkę ze swoimi teoriami.
  • Aisak 16.08.2019
    Ludzie znajom...xD
  • puszczyk 16.08.2019
    Ty się do nich nie zaliczasz, boś małpa, to i znać nie musisz :)
  • Pan Buczybór 16.08.2019
    Dobry wiersz|zła kategoriA
  • W kontekście postaci, którą opisano - jest tu sama esencja. Zgrabny zapis.
  • puszczyk 17.08.2019
    Dlaczego zła kategoria, Buczyborze?
    Wprawdzie opko to nie jest, ale poetycko zapisane pewne charakterystyczne i prawdziwe wydarzenia dla tego cesarza.
    Dzięki Aga za ślad.
  • Ozar 17.08.2019
    Nie oceniam ale nie kumam dlaczego wybrałeś dział historii? Bez urazu pytam z ciekawości tylko.
  • puszczyk 17.08.2019
    Bo akurat dawno temu czytałem biografię cesarza Wedi.
    Tam właśnie było o jego miksturze na nieśmiertelność i jadeitowym pancerzu.
    A więc fakty historyczne.
  • Ozar 17.08.2019
    Oki teraz kumam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania