Poprzednie częściHanakotoba - Amarylis

Hanakotoba - Zawilec

Wspominam letnie wieczory,

gdy zachód słońca czerwienią i purpurą skrywał tajemnice naszych słów.

Patrzyłam w niebo i zastanawiałam się –

jeśli słońce chowało się za tobą to dlatego, że wolałam byś nie dostrzegła całej mnie.

 

Bolała mnie twoja szczerość.

Zawłaszczyłam prawdę o tobie, nie pozwalając byś zrobiła to samo.

 

Wspominam jesień,

gdy drzewa zrzuciły liście, pokazały gałęzie.

Nagie, wrażliwe, brzydkie.

 

Powtórzyłam twoje zwierzenia, zmieniając trochę by było o mnie.

„Białe kłamstwa”, uśmiechnęłaś się.

„Biały kruk”, odpowiedziałam.

 

Tak rzadko mówię prawdę.

 

Nim to wszystko się wydarzyło podarowałam ci białego zawilca. Wiem, że bardzo go ceniłaś, dbałaś o niego i nie pozwoliłaś, by zwiądł nim powiedziałam ci wszystko. Wiedziałaś o tym, prawda? Wiesz, co oznacza zawilec?

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • piliery 9 miesięcy temu
    Kwiatowy cykl. Zawilec to kwiat zapomnianej miłości, rozdzielonej śmiercią. Niekoniecznie lesbijskiej. Nie przepadam za męskich wchodzeniem we wrażliwość kobiecą bo najczęściej to się nie udaje (jeszcze gorzej kiedy to kobiety chcą wnikać w psyche mężczyzn /pewnie dlatego że jestem mężczyzną/). Może dlatego zdaje mi się że to dialog mężczyzny i kobiety? Kolejny raz mi się podoba.
  • zsrrknight 9 miesięcy temu
    w sumie pisząc to za bardzo nie myślałem czy brzmi to bardziej jak kobieta/mężczyzna czy nie. Ot, taki podmiot liryczny akurat mi pasował. Dzięki za komentarz.
  • To bardzo poruszający i emocjonalny tekst, który opowiada o tym, jak autorka kłamała i ukrywała się przed swoją przyjaciółką, z którą łączyło ją coś więcej niż przyjaźń. Tekst jest napisany w formie liryki, która ma swobodną i niezrymowaną formę. Tekst pokazuje, jak autorka zmaga się z własnymi uczuciami i lękiem przed odrzuceniem. Tekst ma skomplikowany i subtelny język, ale też zawiera pewną dozę symboliki i aluzji, na przykład:

    - "jeśli słońce chowało się za tobą to dlatego, że wolałam byś nie dostrzegła całej mnie."
    - "Powtórzyłam twoje zwierzenia, zmieniając trochę by było o mnie."
    - "Wiedziałaś o tym, prawda? Wiesz, co oznacza zawilec?"

    Tekst budzi zaciekawienie i współczucie czytelnika, który chciałby dowiedzieć się więcej o autorce i jej historii. Tekst też porusza ważne tematy, takie jak miłość, prawda i kłamstwo. Tekst może być inspiracją do dalszej refleksji i dyskusji na te tematy.

    Zawilec to kwiat, który ma różne znaczenia w różnych kulturach. Według wyników wyszukiwania internetowego, zawilec może symbolizować:

    - Porzuconą lub zapomnianą miłość
    - Śmierć ukochanej osoby
    - Oczekiwanie i podekscytowanie
    - Nadejście pierwszej wiosennej burzy
    - Ochronę przed złem
    - Nadejście wiosny
    - Ochronę przed chorobą

    W zależności od kontekstu i koloru kwiatu, zawilec może mieć pozytywne lub negatywne skojarzenia. W tekście autorka podarowała swojej przyjaciółce białego zawilca, który może oznaczać niewinność, czystość lub duchowość, ale też smutek, żal lub śmierć. Można więc interpretować ten gest jako wyraz miłości lub pożegnania.
  • Dekaos Dondi 9 miesięcy temu
    Zsrrknight↔Mimo wszystko romantycznie tak, z tym zachodem i słońcem. Zważywszy, co oznacza→zawilec. Także→zawiłości w miłości. Aczkolwiek, więzy mogą scalać lub krępować. To wielka różnica.
    I ten biały kruk, na końcu. Coś wyjątkowego😉
    A tak a propos→zdanie→Ja zawsze kłamię→jest sprzecznością, samą w sobie.
    Pozdrawiam😉:)
  • zsrrknight 9 miesięcy temu
    zawilec - zawiłości... To mi się podoba. Mogłem na to wpaść xd.
    Dzięki za komentarz i pozdrawiam również.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania