Idol lewicy

Młoda działaczka lewicy, personalia tego mało mądrego dziewczątka litościwie pominę, zamieściła na swoim koncie informację o rocznicy śmierci jednego z idoli współczesnego lewactwa, a w szczególności młodej, zdolnej, postępowej, „wykształconej”, bogatej młodzieży z wielkich miast o następującej treści:

- Dziś rocznica śmierci Che Guevary. Bohatera Kuby, rewolucjonisty i jednego z przywódców rewolucji kubańskiej! Chwała bohaterom! Hasta la victoria, siempre.

Nie byłoby może w tym nic szczególnego, gdyby nie to, że w rzeczywistości młoda działaczka lewicy czci ludobójcę i praktykującego homofoba. Wiadomo skądinąd, że słynny Che, zanim niesławnie zginął eksportując rewolucję, na Kubie z prawdziwym zamiłowaniem rozstrzeliwał i zsyłał do obozów koncentracyjnych homoseksualistów i lesbijki.

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (36)

  • kigja 30.10.2020
    Młodzież nie zna niuansów, ale to nie powód, żeby wyzywać młodych ludzi.
  • Celina 30.10.2020
    Serdecznie dziękuję za komentarz.
  • kigja 30.10.2020
    Dlaczego masz żeński nick?
  • Narrator 31.10.2020
    Wyczuwam tu tendencyjność, cierpkość i zacietrzewienie, a wydaje mi się, że autor powinien trzymać pewien dystans do tematu, który porusza.

    Jednym zdaniem podsumowałaś życie człowieka, który wywarł ogromny wpływ na kulturę naszych czasów, jakbyś widziała tylko białe i czarne, a nic pośrodku. Na jakich źródłach oparłaś się wyrażając taką skrajną opinię? Mnie w zupełności wystarczają dwa, które pozwolę sobie przytoczyć poniżej.

    Dziedzictwo Che Guevary:
    „Był inspiracją dla każdego kto kocha wolność" - Nelson Mandela.
    „Nie tylko wybitny intelektualista, lecz również najpełniej ukształtowany człowiek naszych czasów” - Jean-Paul Sartre.

    Polecam również znakomite opracowanie Ryszard Kapuścińskiego: „Che Guevara – Dziennik z Boliwii”.
  • Celina 31.10.2020
    Narrator, papier jest cierpliwy, wszystkie bzdury przyjmie.

    Che Guevara był masowym mordercą. Sadystycznym zwyrodnialcem, który z zimną krwią eksterminował „wrogów ludu”. Historykom udało się potwierdzić 79 konkretnych przypadków, w których ludzie zostali rozstrzelani na skutek bezpośredniego rozkazu Guevary.
    Eutímio Guerra był kubańskim wieśniakiem, który uwierzył w komunistyczny miraż rewolucji zacierającej wszelkie nierówności społeczne. Pod koniec lat 50. dołączył jako przewodnik do lewackiej partyzantki walczącej z rządem prezydenta Fulgencio Batisty. Szybko jednak zorientował się, że zamiast w grupie bojowników idealistów walczących o „lepsze jutro”, znalazł się w bandzie rabunkowej złożonej ze zdeprawowanych kryminalistów.

    Guerra, który nie pasował do tego towarzystwa, padł ofiarą typowych w każdej organizacji komunistycznej wewnętrznych czystek. Postawiono mu absurdalne zarzuty – miał rzekomo zdradzić pozycje partyzantów wojskom rządowym – i skazano go na śmierć. Dowody były jednak tak wątłe, a niewinność Guerry tak oczywista, że nawet wśród czerwonych bandziorów trudno było znaleźć ochotnika, który wykona wyrok.

    Wówczas do akcji wkroczył jeden z hersztów bandy i – jak napisał później w swoich pamiętnikach – w zdecydowany sposób „rozwiązał niezręczną sytuację”. Podszedł do nieszczęsnego chłopa, przystawił mu do głowy bowninga i bez zmrużenia oka pociągnął za spust. „Strzeliłem mu w prawą skroń – wspominał. – Kula przeszyła mózg i wyszła lewą stroną czaszki”. Zalany krwią nieszczęśnik osunął się na ziemię, a oprawca spokojnie schował pistolet do kabury.

    Miało to miejsce 17 lutego 1958 r. w górach Sierra Maestra. Mordercą był Ernesto Che Guevara. Wieśniak z przestrzelonym płatem skroniowym był zaś najprawdopodobniej pierwszym człowiekiem, którego Che zamordował własnoręcznie. Wraz z upływem lat stał się jednak coraz brutalniejszy i coraz bardziej bezwzględny. Z jego ręki – lub w wyniku jego rozkazu – zginęły setki niewinnych ludzi. Wszędzie, gdzie się pojawiał, ciągnął się za nim zbrodniczy, krwawy ślad.

    Mordy w Sierra Maestra
    Guevara urodził się w 1928 r. w Argentynie. Jego ojciec był skrajnie lewicowym intelektualistą i niewykluczone, że to właśnie pod jego wpływem Che – który studiował medycynę – zrezygnował ze statecznego życia lekarza i postanowił zostać zawodowym rewolucjonistą. Zawód ten zresztą znacznie bardziej odpowiadał jego temperamentowi. Chociaż był dzieckiem cherlawym, chorym na astmę, od wczesnych lat przejawiał skłonności do sadyzmu.

    Jego bliski krewny Alberto Benegas Lynch w książce „Mój kuzyn Che” opisywał, jak młody Guevara czerpał perwersyjną przyjemność ze znęcania się nad zwierzętami. Gdy w połowie lat 50. znalazł się w Meksyku – gdzie przygotowywał się wraz z innymi Kubańczykami do przeprowadzenia puczu w swoim kraju – w ramach „treningu” z lubością podrzynał gardła psom. Dokonywał również makabrycznych eksperymentów na ciężarnych kotach, które łapał na ulicach Mexico City.

    Trening się przydał, bo po przybyciu na Kubę, w górach Sierra Maestra, Guevara wziął udział w zamordowaniu co najmniej 22 ludzi. W większości byli to Bogu ducha winni chłopi oskarżeni o kolaborację z rządem Batisty. A więc nieszczęśnicy tacy jak Eutímio Guerra. „Piszę do ciebie te płomienne słowa z kubańskiej dżungli, gdzie walczę żądny krwi” – pisał do ówczesnej żony, z charakterystyczną dla siebie egzaltacją. Był początek 1957 r.

    Che mordował nie tylko własnych ludzi, ale także jeńców wojennych. Znana jest historia schwytania w jednej z potyczek młodego żołnierza piechoty. Chłopak został właśnie powołany do wojska i był całkowicie zdezorientowany całą sytuacją. „Nie zrobiłem nikomu nic złego. Nikogo nie zabiłem. Moja mama jest wdową i jestem jej jedynym dzieckiem. Nie zabijaj mnie! ” – prosił Guevarę. „Dlaczego nie?” – odparł Che. I zaprowadził chłopca nad wykopany wcześniej grób...

    Co ciekawe – na co zwraca uwagę niestrudzona amerykańska badaczka zbrodni Che, Maria C. Werlau – nie był on jednak tak gorliwy w stosowaniu „rewolucyjnej sprawiedliwości” wobec wszystkich. Odmówił na przykład postawienia przed trybunałem swojego bliskiego współpracownika kpt. Lalo Sardiñasa. Sardiñas miał uśmiercić strzałem w tył czaszki jednego ze swoich ludzi, Murzyna, za to, że ten zdjął buty podczas jednego z postojów, co było zakazane. W oczach Che nie było to nic zdrożnego.

    Dalej

    https://dorzeczy.pl/22270/che-guevara-zbrodniarz-a-nie-idol.html
  • Narrator 31.10.2020
    Celina Komentarz dłuższy niż oryginalny artykuł, więc jest jakiś postęp. Ale to wszystko pochodzi z jednego źródła, więc jest jednostronne. Skrajne poglądy nie mają dla mnie żadnej wartości. Jak pojedziesz na Ukrainę i ktoś cię okradnie, czy to znaczy, że wszyscy Ukraińcy to złodzieje? Według twojego sposobu argumentowania, wychodzi na to, że tak. Jak już ochłoniesz, zastanów się nad tym.
  • Celina 31.10.2020
    Narrator na temat lewackich i bolszewickich zbrodni jest wiele źródeł. Jeśli zamierzasz czcić taką osobę i popierać się zdaniami jemu podobnych, to ja ci nie zabronię. Jeśli chcesz odnaleźć prawdę, zawsze możesz sobie poszukać innych źródeł. Jeśli ktoś nie ma żadnej wiedzy, lub jest głuchy na wiadomości które ma, to kończy się to czcią oddawaną zbrodniarzom, tak jak w przypadku tej działaczki lewicy. Ponieważ jest to osoba młoda podejrzewam raczej kompletny brak wiedzy i/lub głupotę. Zauważ, że zbrodnie Guevary popełnione zostały na niewinnych, biednych ludziach, często połączone z brutalnymi torturami. Oddając cześć takim bestiom lewacy sami się odczłowieczają. I pokazują, że tak naprawdę nie mają nikogo wartościowego w swoim gronie.
  • Prawica ma samych świntych, aż sie palom do krucjat.
  • Sieg Heil
  • Sieg Heil
  • Sieg Heil
  • Narrator 31.10.2020
    Celina Ja nikogo nie czczę. Uważam, że twój artykuł reprezentuje skrajne poglądy. To wszystko.
  • Celina 31.10.2020
    Narrator tu nie ma słowa na temat poglądów, czyste fakty historyczne. Może to dla Ciebie nowość, więc szokuje.
  • "Nauczyliśmy się cię kochać
    Ze szczytu historii
    Gdzie słońce twojej odwagi
    Zatoczyło krąg śmierci

    Tutaj pozostaje jasna
    Głęboka przejrzystość
    Twojej ukochanej obecności,
    Komendancie Che Guevara

    Twoja chwalebna i silna dłoń
    Unosi się nad historią
    Kiedy cała Santa Clara
    Budzi się, żeby cię ujrzeć

    Tutaj pozostaje jasna
    Głęboka przejrzystość
    Twojej ukochanej obecności,
    Komendancie Che Guevara

    Przybywasz paląc bryzę
    Słońcami wiosny
    By zatknąć sztandar
    Światłem swojego uśmiechu

    Tutaj pozostaje jasna
    Głęboka przejrzystość
    Twojej ukochanej obecności,
    Komendancie Che Guevara

    Twoja rewolucyjna miłość
    Prowadzi cię do nowego celu
    Gdzie wyglądają mocy
    Twojego wyzwolicielskiego ramienia

    Tutaj pozostaje jasna
    Głęboka przejrzystość
    Twojej ukochanej obecności,
    Komendancie Che Guevara

    Pójdziemy naprzód
    Tak jak szliśmy razem z tobą
    I z Fidelem mówimy ci:
    Na zawsze, Komendancie!

    Tutaj pozostaje jasna
    Głęboka przejrzystość
    Twojej ukochanej obecności,
    Komendancie Che Guevara"
  • Buc Bogumił lubi się przebierać za babę i podrywać chłopów, jak kto długo na portalach to wie. Zboczeniec jest Bogumił, wypiera to publicznie w pewnym stopniu, bo to tym większy świr, nienawidzi gejów i transów, sam takim będąc.

    Czemu publikuje wpis o Che właśnie ze swego gejowskiego nicku? No boi się tak ducha Commandante, że pod sukinką się chowa - może duch nie pozna....
  • Taki Bogumił vel Celina (zbok) to nie może pojąć, że nie trzeba wbijać ludziom do łba, jak mają myśleć, po prostu sami myślą, jemu wtłukli poglądowość, zakłada, że każdemu wtłukli.
  • Nefer 31.10.2020
    Che nie jest dla mnie zadnym bohaterem ani idolem. Ale Twoja wypowiedz oraz jej forma swiadczy o zacietrzewieniu i braku tolerancji podobnym temu, jaki i on wykazywał . Tym samym, jednak czerpiesz od niego wzorce.
  • Celina 31.10.2020
    Nefer. Wykazujesz się dziwnym brakiem tolerancji dla wolności słowa.
  • SwanSong 31.10.2020
    Celina
    Powiedział idiota z obrażającym tysiące kobiet awatarem. Wykazujesz się zdumiewającym brakiem mózgu, ale to u ciebie typowe. Dobrze, że większość narodu ma takie patologie jak ty głęboko wiesz gdzie :)
  • Nefer 31.10.2020
    Celina Wolność slowa nie polega na obrażaniu innych. Nie potrafisz wyrażać swoich poglądów w kulturalny sposob? A moze wlasnie na tym obrażaniu Ci zalezy? Reszta to pretekst.
  • Celina 31.10.2020
    Gdzie masz to obrażanie Nefer? Czy za chwalebne uważasz obchodzie urodzin Hitlera, czy nazwanie tego patologia?
  • Nefer 31.10.2020
    Celina Obrazliwy jest styl Twojej wypowiedzi, prowokacyjne słownictwo tudzież awatar. Jesli tego nie widzisz, to znaczy ze jestes glupi/ glupia. W takim wypadku to przepraszam. ?
  • Celina 31.10.2020
    Nefer a może po prostu to, że tekst wskazuje na patologiczne gusty lewicowej młodzieży.
  • Celina 31.10.2020
    Ok, w takim razie następnym razem przygotują alternatywną wersję dla Nefera:)

    Młoda postępowa wykształcona działaczka lewicy przypomniała nam o bardzo ważnym wydarzeniu, a mianowicie że minęła właśnie pięćdziesiąta trzecia rocznica tragicznej śmierci bojownika o wolność i demokrację, słynnego argentyńskiego lekarze Che Guevary. Poległ za naszą i waszą walność, a system rządów robotników i chłopów, który razem z Fidelem Castro zaprowadził na Kubie niechaj zapanuje wkrótce na całej ziemi, o co walczą m.in. postępowe polskie kobiety.

    Chwała bohaterowi! Hasta la victoria, siempre.
  • Nefer 31.10.2020
    Celina Przeciez napisalem juz, ze przepraszam. ?
  • Nefer 31.10.2020
    Celina Ach, na dodatek masz jakies błędne wyobrażenie o Che, bo byl to kawał drania, zarówno w polityce, jak i zyciu prywatnym.
  • Celina 31.10.2020
    Nefer aha, a wszystkim się wydawało, że to jakiś kandydat na ołtarze.
  • Nefer 31.10.2020
    Celina No właśnie. To i zdziwiłem się, że taki panegiryk na jego temat wypisałaś.
  • Celina 31.10.2020
    Nefer to wersja specjalnie dla Ciebie, żebyś był zadowolony. Taki porządny chłop ten Che, i ta mądra panienka z lewicy, która tak po nim płakusia.
  • Nefer 01.11.2020
    Celina Tak Ci zalezy zeby mnie zadowolić, ze az glupoty wypisujesz? Kto by pomyslal. ?
  • Ozar 05.11.2020
    Celina. jako historyk znam postać Che, ale z nim jest taki problem, że chyba od lat jeszcze 60/70 ten gość aż do dzisiaj jest czymś w rodzaju bohatera walczącego z uciskiem, z kapitalizmem itd. Pamiętam że sam miałem koszulkę z Che gdzieś chyba w 1975/6 roku. Takie koszulki są do dzisiaj i można je kupić.Niestety większość z tych którzy je noszą nie ma pojęcia kim tak na prawdę był Che i wydaje mi się, ze w tym przypadku legenda przerosła wszystko łącznie z faktami. jak wiesz młodzi ludzie zawsze chcą coś zmienić, coś nowego, albo chociaż zaistnieć w rzeczywistości. Niestety lub stety Che od przynajmniej 60 lat jest czymś w rodzaju ikony takich rewolucyjnych idei. Czy słusznie? Dla znawców jasne jest że nie, ale dla młodzieży fakty nie mają znaczenia, liczy się symbol.
  • Celina 05.11.2020
    Ozarze, problem popularności Che i podobnych do niego kreatur, zwykłych morderców, czy wręcz ludobójców wśród młodzieży, i to wbrew pozorom nie tylko tej lewicowej moim zdaniem wynika głównie z braku podstawowej wiedzy historycznej, ale nie tylko. Przecież na Zachodzie długo fascynowano się Leninem, Stalinem i w ogóle komunizmem, mimo powszechnej wiedzy o ich zbrodniach.
  • Ozar 05.11.2020
    Celina Mało tego dzisiaj USA, UE prawie w całości opanowała nowa fala tzw. "neomarksizmu" czyli rewolucji nie polegającej na przewrocie czy wojnie tylko na tzw. "marszu przez instytucję" czyli powolnego zagarniania trzech najważniejszych dziecin czyli media, oświata (głównie uczelnie), a także urzędy. Ostatnim będzie przejęcie władzy.
  • Celina 05.11.2020
    Ozarze wydaje mi się, że ta marksistowska dzicz już chyba tę władzę sprawuje w większości europejskich państw, dlatego tak pieją na Orbana i Kaczyńskiego, jak Hitler na podludzi. Tak jak przewidywła Zygmunt Krasiński w "Nieboskiej komedii". A w szkołach średnich i podstawowych, to widać jak kształcą tę młodzież, nauczycieli porządnych to ze świecą szukać, w sumie są chyba na jednym poziomie ze swoimi uczniami. Jedyne co im wpoili to nienawiść do ojczyzny, kościoła, wiary, historii, kultury. Szkoły opuszczają konsumenci nastawieni na łatwe życie, kredyty, korposzczury nawet nie zainteresowane własną przeszłością, alergiczne z nienawiścią reagujące na wszystko co normalne. Europie potrzebny jest ktoś taki, jak gen. Franko, ale teraz takich już nie ma.
  • Ozar 06.11.2020
    Celina Proponuje ci posłuchać na Youtube Pana Krzysztofa Karonia. To filozof który od lat opisuje ów neomarksistowski program lewicy. Warto go posłuchać, bo gość całkiem ciekawie opisuje co i dlaczego.
  • koniec drogi 22.11.2020
    Nic już nie dziwi:dzieci i małolaty na marszach,ani teraz ani potem nie należy się spodziewać świadomie wybranych poglądów..Słownictwo a więc i wyrażanie tylko emocji,nie myśli, ogranicza się do wy,,,,,,,aj

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania