herezje

choć mogę być kim chcę

Bóg mnie pokarze

za winy

po winie butelki

w krzaki wyrzucone dostrzeże

Bóg czystych gór i rzek

Bóg ofiar i ich katów

 

w mundurze czy bez

co byś dzisiaj powiedział

tamtej kobiecie która weszła drzwiami

a wyszła przez komin

jak to dym przy dobrej pogodzie

prosto w błękit

 

Bóg musi być Niemcem powtarzała

gdy nie wysłuchiwał jej próśb

 

nie znał języka

i to go usprawiedliwiało na tyle

by nie zwątpić

 

myślała zamknę oczy i zniknie

to dobre i to złe

tak wrócimy do dnia pierwszego

drugiego i kolejnych

 

Bóg stworzy nowe niebo

i nową ziemię

nowe światło i nowy cień

a wszystko to

 

poniemieckie

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Jacom JacaM 29.05.2020
    :-)
  • IgaIga 29.05.2020
    :)
  • befana_di_campi 30.05.2020
    Ta obniżona ocena za krzyczący ort! "Pokaże", co pokaże? "Pokarze za winy"...
  • IgaIga 30.05.2020
    befano - Bóg mnie pokarze za tego orta. Choć z telefonu pisałam i widać dotknęłam nie to słówko, które dotknąć powinnam.

    Dzięki za czujność :)
  • Morus 30.05.2020
    Ejże, czy to jakaś nowa wersja „Gott mit uns?”
  • IgaIga 30.05.2020
    To moja wersja i moje prywatne herezje ;)
  • Szpilka 30.05.2020
    Bóg nic nie stworzy, będzie się dalej gapił i palcem nie kiwnie, to człowiek stworzy nowe kominy i nowego Boga.

    Wiersz zastanawia ?
  • IgaIga 30.05.2020
    Szpilko - nie umiem rozgryźć. Ani Jego... ani nas. Zresztą... siebie też nie mogę, więc czemu tu się dziwić? ;)

    Dziękuję.
  • JamCi 30.05.2020
    O widzę, że żyje w Tobie to, o czym ostatnio pisałaś. Interesujące.
    Pozdrawiam. Ciekawy nurt.
  • IgaIga 30.05.2020
    Wiele rzeczy we mnie żyje i żyć nie daje. Czasem wychodzą w wierszach. Czasem duszą od środka.

    Dzięki.
  • JamCi 30.05.2020
    Ano znajomo brzmi. Może inne tematy, ale zęby mają takie same.
  • Puchacz 30.05.2020
    Skojarzył mi się z jakimś moim opkiem o Rut.
    Trochę nożyczek i chyba "po butelce wina", bo tak, jak jest, to trochę dziwna konstrukcja.
  • IgaIga 30.05.2020
    Nie ma nożyczek. Zaginęły.
    Ta misternie utkana konstrukcja jest właśnie po to żeby razić. Zaczepiać i prowokować.
  • Puchacz 30.05.2020
    Tralalala bum, cyk, cyk.
  • IgaIga 30.05.2020
    Hop, siup.
  • Tjeri 30.05.2020
    Byłoby świetne, gdyby nie potężne przegadanie. Mam wrażenie że nawet na początku Twojego pisania tak nie przelewałaś słowem. Właśnie - perełki zalane słowem - tak to widzę.

    "za winy
    po winie butelki"
    Powyższa konstrukszyn zwraca uwagę. Rozumiem zamysł, ale nieco razi to ewidentne nagięcie szyku.
  • IgaIga 30.05.2020
    Tjeri - Ty to byś pewnie tylko tytuł zostawiła ? Nie wiem, nie wiem... Nie jestem przekonana do minimalizmu i oszczędzania na słowach. Co do szyku... też nie wiem. Razi. Ma razić. Ale to taki mój kaprys i pewnie wygląda to źle i jest niepoprawne/niestosowne itp.

    Dzięki.
  • Tjeri 30.05.2020
    IgaIga
    Nie - ja to bym zostawiła słowa realizujące temat. ;)
    O minimaliźmie nie wspominałam...
  • IgaIga 30.05.2020
    Wszystkie realizują :D
  • Tjeri 30.05.2020
    No, rozumiem, że tak myślisz. W końcu to Twój wiersz.
  • IgaIga 30.05.2020
    Nie mój. Czytelnika.
  • Tjeri 30.05.2020
    Chyba się zapętliłaś nieco ;). Nieważne.
    Istotne jest, że dla Ciebie jest git. Ja jako czytelnik wskazałam swoje zdanie - to wystarczające podsumowanie dyskursu.
  • IgaIga 30.05.2020
    Tjeri. Ja się nie zapetlam. Ja oddaję się w ręce czytelnika. Uważam, że autor nie pisze dla siebie. A wiersz upubliczniony, przestaje należeć wyłącznie do osoby, która go napisała. Zdania zawsze będą różne. A ja nie mam w zwyczaju bronić swoich tekstów. Z boku widać lepiej.
  • Tjeri 30.05.2020
    "Tjeri - Ty to byś pewnie tylko tytuł zostawiła ? Nie wiem, nie wiem... Nie jestem przekonana do minimalizmu i oszczędzania na słowach. Co do szyku... też nie wiem. Razi. Ma razić. Ale to taki mój kaprys i pewnie wygląda to źle i jest niepoprawne/niestosowne itp.

    To zamiast komentarza...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania