“Herkules Poirot” - Agatha Christie

Urodzona 15 września 1890 roku, autorka powieści kryminalnych i obyczajowych. Wśród czytelników zasłynęła głównie z kryminałów. Najpopularniejszymi z nich były te opisujących przygody “Herkulesa Poirot” oraz starszej pani, detektyw- amator “panny Marple”. Wiele z jej dzieł doczekało się kilkunastu ekranizacji. A w postaci Herkulesa i panny Marple wcielało się wiele znanych, lub mniej znanych aktorów.

 

Dziś chciałabym się skupić na jednym z tych fikcyjnych detektywów, moim ulubionym; Herkulesie Poirot.

 

Pierwszy raz z tą postacią miałam do czynienia jeszcze w wieku szkolnym, gdy przypadkowo włączyłam emitowany na programie PULS film “Morderstwo w Orient Expressie”. W którym w Poirota wcielał się aktor Alfred Molina. Byłam “stracona”. ? Przykuta do telewizora, starałam się rozwiązać zagadkę. Co było oczywiście nie do wykonani. Bo Agatha miała niesamowite pomysły.

 

Potem przeczytałam książkę Agathy Christie “Morderstwo w Orient Expressie” właśnie. Następnie moją uwagę przykuł serial, składający się z zaledwie siedemdziesięciu odc. Z Davidem Suchetem w roli głównej pt. “Poirot”. Czym, że jest jedna zekranizowana powieść, do siedemdziesięciu zagadek. I tak to Suchet został “moim Poirot”.

 

Współcześnie, od 2017 również powstają ekranizacje o Belgijskim detektywie. Gdzie jego rolę gra Kenneth Branagh. Jest to zupełnie nowe podejście do powieści i postaci. Czy lepsze? Nie wiem…

 

Do serialowych przygód Poiro często wracam. Z sentymentu. Nie da się też oczywiście zapamiętać rozwiązania wszystkich zagadek. Dlatego prawie zawsze z ekscytacją czekam na wyjaśnienie sprawy przez głównego bohatera. Moimi ulubionymi odcinkami są “Śmierć na Nilu”, która w tym roku doczekała się nowej ekranizacji. “Kurtyna- ostatnia sprawa Poirot” EPICKI odcinek, z szokującym zakończeniem i oczywiście “Morderstwo w Orient Expressie”. Powieść która doczekała się chyba największej ilości ekranizacji.

 

Ze swojej stront gorąco polecam przygody detektywa Poirot. Nie ważne czy w formie filmu czy książki. Belgijski detektyw gwarantuje przyjemne spędzenie czasu.

 

Źródła do wykorzystywania informacji: Wikipedia, Filmweb.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Anyż dwa lata temu
    Hey, a co powiesz o "Hercule Poirot's Christmas"? Nie mogłam się od tego oderwać na chwilę, przypomniałaś mi :)
    pozdrawiam
  • Katarzyna LadyFree A dwa lata temu
    No hej.
    Nie czytałam. Ale odcinek był interesujący. Polecam. Dźwięk w trakcie śmierci bohatera którego będzie dotyczyć nowa sprawa Poiro – PRZERAŻAJĄCY!!! Sprawa – bardzo ciekawa. Zakończenie – NIE SPODZIEWAŁAM SIĘ CZEGOŚ TAKIEGO!!!! Cieszę się że powróciłaś do powieści. Miłego czytania. Również pozdrawiam.
  • fanthomas dwa lata temu
    Nie ma lepszej niż I nie było już nikogo
  • Piotrek P. 1988 dwa lata temu
    W uniwersum "Poirota" są bardzo ładne, oryginalne i unikalne dekoracje, lokacje, tło.

    5, pozdrawiam ? ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania