hologram

w koszu z brudną bielizną

niobe szuka

niedawnych wspomnień

zagubiona

dziecięca skarpetka

tuli

mokry policzek

mami oć

starannie

zapisuje maleńkie słowa

by oświecały

pustonoce

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 17

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (75)

  • Kotek2020 26.05.2021
    Piękne słowa, gratuluję talentu
  • kigja 26.05.2021
    Tu nie ma żadnego talentu. To tylko miłość i tęsknota.
    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.
  • D.E.M.O.N 27.05.2021
    kigja hm, miłość powiadasz? przypomniałaś mi, że muszę wstawić pranie :P
  • kigja 27.05.2021
    D.E.M.O.N,

    Miłość jest najważniejsza.
    Miłego prania :)
  • Skamielina to tylko.
  • kigja 26.05.2021
    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.
  • Grain 26.05.2021
    Nie ta Niobe, nie te Pranie.
  • kigja 26.05.2021
    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.
  • Grain 26.05.2021
    kigja odpozdrawiam.
  • kigja 27.05.2021
    Grain,
    Żebyś Ty oprócz odpozdrawiania przestał mnie nękać...
    to byłoby znośnie.
  • Grain 27.05.2021
    kigja ja ciebie nie nękam, piszę co myślę. Wiersz byłby lepszy do podpierania się Niobe i tyle.
  • kigja 27.05.2021
    Grain,

    Nie Niobe, tylko niobe. To zasadnicza różnica. Wczytaj się ponownie i spróbuj zrozumieć.
  • Justyska 26.05.2021
    Bardzo poruszające i piękne zakończenie.
    Pozdrawiam
  • kigja 27.05.2021
    Justyska,

    Dziękuję pięknie za wzruszenie i za komentarz. Pozdrawiam.
  • Morus 26.05.2021
    Romantyczna natura się w Tobie odezwała.
  • kigja 27.05.2021
    Morus,

    Kobiety są romantyczne, nawet ja, ziejąca na Ciebie i Twoją psiapsi ogniem, aczkolwiek życie wymusza na nas, czyli w miarę twardych, jak styropian babkach, żebyśmy były takie a nie inne. Ty także ponosisz za to winę.

    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.
  • Morus 27.05.2021
    kigja przecież wy nawet własnych dzieci nie potraficie wychować. To co obecnie opuszcza łona matek i domy rodzicielskie to jest dno.
  • kigja 27.05.2021
    Morus:
    "To co obecnie opuszcza łona matek i domy rodzicielskie to jest dno".

    Oto słowa człowieka, który jest przeciwnikiem aborcji. Oto słowa, które krzywdzą polską młodzież, którą wychowuje całe społeczeństwo.
    Od polityków, poprzez księży, sąsiadów, nauczycieli, aktorów, pisarzy, czy pani w Biedronce.

    Wszyscy dajemy IM przykład, Ty także Morus i Twoje pogardliwe słowa, ktore są bardzo niesprawiedliwe.

    Nie zmarnuję wieczoru, żeby się z Tobą pokłócić, szkoda mi na to czasu.
    Ale Twoje słowa są bardzo krzywdzące, zarówno matki, jak i dzieci.
  • pansowa 27.05.2021
    kigja słusznie.
    Nie dyskutuj, bo to jest dopiero dno.
    W każdym aspekcie.
  • Morus 27.05.2021
    kigja aborcja to jedno, a wychowanie to drugie.
  • kigja 27.05.2021
    Morus,

    Obrażasz NIEABORTOWANE dzieci.
    Daj już spokój.
  • kigja 27.05.2021
    pansowa,

    Jestem wstrząśnięta tymi słowami. Serio, ale nie spodziewałam się braku szacunku do JUŻ ŻYJĄCYCH.
  • Morus 27.05.2021
    kigja, zwracanie uwagi na fatalne wychowanie dziatwy, nie świadczy o braku szacunku, ale trosce o drugiego człowieka.
  • kigja 27.05.2021
    Morus

    Nazwałeś dziatwę DNEM...
    To nie świadczy o trosce :(
  • pansowa 27.05.2021
    kigja Wstrząs ludziom juz dawno tu minął.
    Świetnie wiedzą, że szkoda nawet czasu na świra.
  • kigja 27.05.2021
    pansowa,

    Niby to wiem, ale jednak mną wstrząsnęło.
    I od razu przypomniałi się Rydzyk i jego pogarda dla sKrzywdzonych dzieci przez duchownych.

    Jak można być zagorzałym przeciwnikiem aborcji i jednocześnie gardzić młodymi ludźmi i ich matkami?

    Kuźwa, normalnie szok.
  • pansowa 27.05.2021
    kigja To święty ojczulek dla takich typów.
    A typy do moralni degeneraci.
    Jeszcze pokolenia trzeba, aby sie uwolnić od takich przypadków.
  • kigja 28.05.2021
    pansowa,

    Masz rację, niestety, ale jedno pokolenie to chyba wciąż za mało (patrz geniusz Czarnek)...
  • Morus 28.05.2021
    kigja to Twoja subiektywna opinia.
  • pansowa 28.05.2021
    Morus Idź już kochany morusiku i nie kompromituj się dalej.
  • JamCi 27.05.2021
    Pięknie. Na szczęście pozostaje. W człowieku, munio ma projektor, wyświetla zapisane piękno. Niepiękno też wyświetla.
    Piękny wiersz. W prosty, bezpośredni sposób chwyta za serce i nie puszcza. Ot sztuka.
  • kigja 27.05.2021
    JamCi,

    Wszystko się psuje, traci blask i szarzeje, nawet takie urządzenie, jak munio.
    Oddałabym duszę diabłu na wieczność, żeby przenieść się i usłyszeć ponownie małego brzdąca.

    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.
  • JamCi 27.05.2021
    kigja masz się czym cieszyć, że usłyszała i pamiętasz. Munio zachował.
  • kigja 27.05.2021
    JamCi Masz rację, jestem szczęściarą.
  • JamCi 27.05.2021
    kigja tak. I pamiętaj o tym.
  • pansowa 27.05.2021
    Naprawdę dobra rzecz.
  • kigja 27.05.2021
    pansowa,

    Dziękuję za podobanie i komentarz. Pozdrawiam.
  • Tjeri 27.05.2021
    O, i mnie się podoba. Fajnie, że nie przesadziłaś. W takiej tematyce łatwo pójść na tanią emocjonalność. U Ciebie subtelnie, a dzięki temu tekst działa lepiej.
    Jedyne nad czym bym się zastanowiła, to czy nie wywalić "niobe". Bo znaczenie imienia nie wnosi niczego, czego nie dowiemy się z treści.
    Poza tym, niczego bym nie zmieniała.
  • pansowa 27.05.2021
    Może i nie wnosi, ale fajnie gra poetycko.
  • Tjeri 27.05.2021
    pansowa
    Ano dlatego nie piszę "weź wywal", tylko, że bym się zastanowiła. Dla mnie bez brzmi lepiej, ale monopolu na rację nie posiadam.
  • pansowa 27.05.2021
    Tjeri Odarła byś poezję nawet z majtek.
    Naga jest fajna, ale majtki dodają podniety.
  • Tjeri 27.05.2021
    pansowa nietrafne to stwierdzenie. Dawno nie napisałam nic minimalistycznego. Przeciwnie, moje zainteresowania idą w kierunku proezji.
  • pansowa 27.05.2021
    Tjeri Tjaaaa... :)))
  • Tjeri 27.05.2021
    pansowa a nie? Ktoś (o kurczę, chyba nawet Ty) zarzucał mi prozę w poezji...
    Zresztą, nie przeszkadza w co wierzysz :))
  • pansowa 27.05.2021
    Tjeri Nie nawracasz mnie?!
    Duch opowi zanika (:
    Czym innym jest pisanie, a czym innym immanentne upodobania.
    Ja nie przepadam za wierszem czterostrofowym, klasycznie rymowanym, a czasami go popełniam :)
  • Tjeri 27.05.2021
    pansowa doceniam różne formy. Nie myl jednak minimalizmu z niepowtarzaniem tych samych informacji w różny sposób. Bo przecież nawet w barokowej formie nie chodzi o powielanie tych samych wrażeń.
  • pansowa 27.05.2021
    Tjeri Niobe tu mi się podoba i już.
    Nie mam wrażenia zbytecznej powtarzalności. (jęzor)
  • Tjeri 27.05.2021
    pansowa a u mnie nie ma mowy o pewności, a tylko sygnalizacja tematu do dyskusji. ;)
  • pansowa 27.05.2021
    Tjeri No to my podyskutowali.
    Ty uważasz tak, a ja inaczej :)
  • kigja 27.05.2021
    Tjęri,

    Zauważ, że niobe napisałam z małej literki i jest to zabieg celowy. Bo nie chodzi o królową Teb, ale o wszystkie matki, które tęsknią za swoimi dziećmi.

    Dziękuję za podobanie i komentarz. Pozdrawiam.
  • Tjeri 27.05.2021
    kigja doskonale zrozumiałam zamysł. Jeno bez niobe wiersz by dla mnie mówił to samo. Jednakże, jak już powiedziałam do mesje Puchau, to tylko zachęta do dyskusji, a nie jakieś autorytarne stwierdzenie (brrrr i wrrrr). :)) Wiersz pozostanie dla mnie dobry i bez i z. :)
  • kigja 27.05.2021
    Sekjó!
  • Trzy Cztery 27.05.2021
    "Oświecanie pustonocy" jest jakby nieustannym uzmysławianiem powodu braku. "Mami oć" - małe słowa, ale jakie silne. Oświecanie to też dawniejsza nazwa oświetlania. A rozjaśnianie, to i oświecanie, i oświetlanie. skarpetka jest tu jak ekran w smartfonie, który nocą jaśnieje najwyraźniej. I - jakby żyje.

    (Wiersz pamiętam. Na pewno go już czytałam, dawniej).
  • pansowa 27.05.2021
    Mami ojć też mnie ruszyło.
  • Trzy Cztery 27.05.2021
    pansowa, bo "mami" to najpiękniejsze słowo świata, a "oć", to drugie najpiękniejsze.

    Wczoraj wieczorem mój dzieciak powiedział: "oć", i kręciłam się na diabelskim młynie z bukiecikiem stokrotek w ręku. Widziałam w mieście mnóstwo mam ze swoimi małymi i całkiem dorosłymi, a nawet starymi dziećmi. Pod parasolkami, na stolikach, obok jakichś "sałatek paryskich", kaw i piw, stały szklanki z wodą, a w tych szklankach róże, gerbery, a też i... moje stokrotki.
    Najfajniejszy jednak był spacer po parku, w centrum.
    Kiedyś szłam tym samym parkiem w nocy, wracając z mężem z jakiegoś koncertu. Pohukiwała wśród gałęzi sowa. księżyc był tak samo blady, jak lampy, i było nawet strasznie, a tu, zza drzew wyłania się wózek dziecięcy, taki duży, z budką, dla tych najmniejszych dzieci, i prowadzi go samotna kobieta. To było niesamowite.

    https://www.youtube.com/watch?v=ghO1uRT2MMg&ab_channel=KrzysztofDubowskiKrzysztofDubowski
  • pansowa 27.05.2021
    Trzy Cztery Czasami prosty i infantylny z pozoru wtręt robi świetną robotę.
    Wrażeń, wrażliwości i daru obserwacji gratuluję :)
  • kigja 27.05.2021
    Trzy Cztery,

    Opublikowałam hologram na zielonym portalu w ub roku, stąd możesz pamiętać.

    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.
  • Szpilka 27.05.2021
    To "mami oć" łapie za serducho ?
  • pansowa 27.05.2021
    To prawda kochana Szpilko :)))
  • Szpilka 27.05.2021
    Pansowa

    Hhahahaha, będziemy sobie teraz kochanować jak Morus Narratorowi, ale się miłośnie zrobi ???
  • pansowa 27.05.2021
    Szpilka :)))
    To kolejna granica włazidupstwa.
  • Szpilka 27.05.2021
    Pansowa

    Ja tam wolę wejść komuś w drogę, miast w doopę ?
  • pansowa 27.05.2021
    Szpilka Owsiki mają inne zdanie. :)
  • Szpilka 27.05.2021
    Pansowa

    Dyć gdzieś mieszkać trzeba ?
  • pansowa 27.05.2021
    Szpilka Dlatego owsiki taki dom sobie wybrały.
    Metaforycznie pasuje do "kochany" jak ulał. :)
  • Szpilka 27.05.2021
    Pansowa

    Hahahahha, tu od jakiegoś czasu nawet wesoło się zrobiło ? To może Morus powiniem dostać ksywkę - kochany?

    Hahaahahah, pasuje jak ulał ???
  • pansowa 27.05.2021
    Szpilka :)))
    Tak się trzeba teraz doń zwracać.
  • kigja 27.05.2021
    Szpilka,

    To prawda i wyciska łzy w skarpetkę...

    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.
  • skandal 27.05.2021
    porusza bardzo. świetny wiersz. słaby morus.
  • kigja 28.05.2021
    skandal,

    Jeśli utwór wzbudził emocje, to miło mi bardzo.
    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.
  • kigja 28.05.2021
    a Morus, jak to Morus - bez zmian...
  • Florian Konrad 28.05.2021
    Niestety, ale początkowa metafora jest efekciarska, ta Niobe plus kosz z brudną bielizną.
  • kigja 28.05.2021
    Florian Konrad,

    To nie jest Niobe, tylko niobe. Z małej literki.
    Bo nie o mityczną postać tu chodzi.

    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 28.05.2021
    Kigja↔Bardzo na Tak całość jak leci. Jak to można w "kilku" słowach, wyrazić tak wiele:)↔Pozdrawiam:)
  • kigja 31.05.2021
    Dekaos Dondi,

    W kilku słowach, a nawet w jednym słowie, można wyrazić całą miłość.

    Dziękuję za komentarz.
    Pozdrawiam serdecznie!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania