Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

siedzi wśród zgliszczy i piszczy

co robisz

a siedzę

i się biedzę

ok, więc

klep biedę po ramieniu oswój francę w okamgnieniu

niech po kątach się rozgości niech w lodówce miejsce mości

daj jej teren na kanapie tam niech śpi i cicho chrapie

i krzesełko daj w Wigilię ugość zdzirę jak familię

 

a gdy już się zadomowi oddaj kurwę sąsiadowi

bo od zawsze wszyscy wiedzą że z sąsiadem tuż za miedzą

żyć należy w wielkiej zgodzie a najlepiej jest w przyrodzie

kiedy wszyscy mają równo a dokładnie wielkie gówno.

 

Tylko wielkie gówno jest w stanie zjednoczyć Naród.

 

____

https://www.youtube.com/watch?v=Xx9t1BQe5s4

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 18

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (67)

  • Szpilka 06.08.2021
    Ale fajny rym wewnętrzny, no i treść świetna, i prawdziwa ?

    A ja takie cóś znam - bida z nędzą przez kraj pędzą ?
  • kigja 06.08.2021
    Dziękuje Szpilko :)))

    Czeka nas bida z nędzą, inflancja zapitala, jak maratończyk w Tokio...
    :(
  • Szpilka 06.08.2021
    Kigja

    To było do przewidzenia, pustych pieniędzy dodrukowali, a to jeszcze nie koniec, już Lambda zawitała:

    W Polsce odkryli 3 nowe przypadki zakażeń Lambdą. Co wiemy o tym wariancie koronawirusa?

    https://portal.abczdrowie.pl/w-polsce-odkryli-3-nowe-przypadki-lambdy-co-o-niej-wiemy

    W Niemczech Nenę zmuszono do przerwania koncertu za apel do fanów, żeby sobie nie dali odebrać wolności ?
  • kigja 06.08.2021
    Szpilka
    Wszędzie juz pieją o szczepionkach. Nawet tvn24 pokazuje filmiki z ludźmi, którzy CUDEM uniknęli śmierci.
    Chyba przestanę ich czytać, bo mnie już irytują.
    Co oni chcą się przypodobać kaczorom, że sieją propagandę?

    Podobno kiedyś byłam podobna do Neny :]
  • Szpilka 07.08.2021
    Kigja

    To super laska z Ciebie ? U mnie też codziennie piertulą o covidzie, świra można dostać. Izraelczycy i Amerykanie pracują nad szczepionką w tabletkach, niebawem koronascpetyków będzie się łapać za twarze i wciskać im tabletki na siłę, i to wcale nie jest science fiction.

    Lubię tę piosenkę Neny, ale to cover:

    https://www.youtube.com/watch?v=xn8d7KxafZg
  • kigja 07.08.2021
    Szpilka
    Super jest dawno przeszłością...
    :)))

    O tabletkach nie czytałam, ale to chyba dobra wiadomość.
    Teraz media rozpisują się nie tylko o podstawowym szczepieniu, ale przede wszystkim o trzeciej dawce. Jak zwykle jestem sceptyczna.
    Dwoma dawkami nie dobili ludzi, to chcą ich dobić trzecią dawką?

    Dziękuję za cover'a :)))
  • Ładnie i niby leciutko i głupkowato, ale z jakże dobrą i mądrą puentą.
    Brawo Ty!
  • kigja 06.08.2021
    Dziękuję Marczello za odwiedziny i docenienie puenty.
    Wierszyk prosty, ale chyba trochę prawdziwy...
    Pozdrawiam!
  • kigja doceniam nie tylko puentę, bo żeby ona wybrzmiały tak jak wybrzmiały musiało to wszystko zagrać tak a nie inaczej. Cała kompozycja bardzo zajebista.
  • kigja 06.08.2021
    Maurycy Lesniewski
    Jeszcze raz ślicznie dziękuję :)))
  • Pan Buczybór 06.08.2021
    gorzko-sympatyczne. Ogólnie fajny wiersz, przemyślany, nietypowy.
  • kigja 06.08.2021
    Dziękuję Panie Buczyborze :)))
    Pozdrawiam!
  • laura123 06.08.2021
    Płynie, płynie, nawet fajnie, tylko ten rym z lamusa... ale skoro nie można wymagać więcej, bo za trudne, to niech tam i taki cieszy.
  • kigja 06.08.2021
    Kuźwa, bo ja jestem PERŁA Z LAMUSA ???
    hahahahahahaha
  • pansowa 06.08.2021
    Nie użyłaś wyszukanych rymów w tej udanej satyrze?
    To straszne.
    Ale ja prostak i na poezji wyższej się nie znam, to pochwalam co tu czytam.
    Forma odpowiednia do treści.
    A klasyczna forma złośliwości to tylko potwierdzenie klasycznego upośledzenia :)
  • Szpilka 06.08.2021
    Pansowa, w tekstach humorystycznych używa się rymów dokładnych i niewyszukanych, bo o humor chodzi, a nie o rymy bogate, łamane czy składane, no ale cóż..., dla kogoś za trudne do pojęcia, mimo że pisałam kilka razy o tym ?

    Z cyklu: Bajeczki Babci Pimpusiowej

    Raz ordynarny niedźwiedź kucnąwszy na łące
    W dość niewybredny sposób podtarł się zającem.
    Zając się potem żonie chwalił po obiedzie:
    - Wiesz stara, nawiązałem współpracę z niedźwiedziem!

    Andrzej Waligórski
  • pansowa 06.08.2021
    Szpilka No przeca wiem.
    Odniosłem się pośrednio do złośliwej uwagi o rymach.
    Wymyślić cokolwiek z zarzutów byle tylko dopiec.
    Klasyka postaci.
  • Patriota 06.08.2021
    Szpilka, w czasach obecnych, kiedy tak naprawdę byle bełkot może być uznany za wiersz, ta zasada prostoty rymów, nie jest już żadną regułą kanoniczną.
  • Szpilka 06.08.2021
    Pansowa, zauważyłam, złe się ulęgło i złe umrze ?
  • Szpilka 06.08.2021
    Patriota

    Nie pitul, to dobry wiersz, co z wyszukanych rymów, gdy treść sztuczna i nieśmieszna?
  • Patriota 06.08.2021
    Szpilka ja tylko wyraziłem uwagę ogólną, a nie tyczącą się tego konkretnego wiersza. Z mojej uwagi można wyciągnąć wniosek szczegółowy, że dla niektórych czytelników forma, w jakiej został napisany ten wiersz pozostawia niedosyt. Dla tych mniej wyrobionych może być dobry. Dlatego zarówno uwagi pochwalne i krytyczne są na równi dopuszczalne.
  • pansowa 06.08.2021
    Szpilka Albo nadęta jak dupa na karku :)))
  • Szpilka 06.08.2021
    Patriota

    Aha, w wierszu o tematyce bardziej podniosłej wypada używać rymów niedokładnych, taki jest trend, natomiast w takich z przymrużeniem oka nie ma się co napinać. Powyższy wiersz zawiera bardzo dobry humor i on rekompensuje wszystko, no ?
  • Szpilka 06.08.2021
    Pansowa

    Hahahhaha, doopa na karku, dobre, dobre ?
  • Patriota 06.08.2021
    Humor to rzecz gustu, jednym się może podobać taki, innym siaki. Nie jestem zwolennikiem urawniłowki w tej dziedzinie.
  • Szpilka 06.08.2021
    Patriota

    Ano, rozśmieszyć to trudna sztuka, łatwiej przestraszyć ? W sztuce filmowej też tak jest.
  • laura123 06.08.2021
    Thagedia po phostu...
  • kigja 06.08.2021
    pansowa,
    Cóż mi rzec, jeśli panu sie podoba, to mi raźniej. Dziękuję! :]
    A pani z komentarza wyżej nie zna się na satyrach, co nieraz udowodniła krytykując Szpilkę ?
  • pansowa 06.08.2021
    kigja Po prostu wypisywanie wszędzie hahahaha wcale nie oznacza poczucia humoru :)
  • kigja 06.08.2021
    pansowa Ja wwypisuję hahaha, kiedy naprawde się śmieję. To źle?
  • pansowa 06.08.2021
    kigja Masz poczucie humoru w przeciwieństwie...
    Czasami dość specyficzne.
  • kigja 06.08.2021
    pansowa No wiem, że dość specyficzne, dlatego ciężko mi znaleźć grono o podobnym zabarwieniu humorystycznym...
    Cóż, jestem wyjątkowa, jedyna, w końcu perła z lamusa może być tylko jedna ?
  • Grain 06.08.2021
    189765 tłoczenie soku z buraka. Tusk sięgający dna niewiarygodności aż tak zadziałał. Szpilka /antyszczepionkowa/ straszy deltą i dodrukowanymi pieniędzmi.
    Każdy nowy wariant pojawi się w Polsce, to wynika z przemieszczania się ludzi, a nie z faktu, że rządzi ta czy inna opcja.
    Nasza autorka to taka druga Jachira ze wszystkimi przymiotami pierwowzoru.
    Nie interesuje mnie jazgot.
  • Szpilka 06.08.2021
    Cóś Ci się posupełkowało, nie jestem antyszczepionkowa, leciwi, słabi i przestraszeni winni się zaszczepić, inni jak chcą. O!

    Tjaaaaaaaaaaaaa, z przemieszczania, jeszcze się nie przemieścili, a już cały alfabet grecki zaplanowano zmutowanego wirusa, może otwórz oczy i zacznij myśleć?
  • kigja 06.08.2021
    To po cóż pan tu przylazł, jeśli pana nie interesuje jazgot?
  • pansowa 06.08.2021
    kigja Gumka go ciśnie.
    Znowu.
  • kigja 06.08.2021
    pansowa Nie wiem, co tego pana ciśnie, ale na pewno ma jakiś problem...
    Ze sobą.
  • pansowa 06.08.2021
    kigja Bo to jeden?
  • kigja 06.08.2021
    pansowa Nie chcę bawić się w psychoanalityka...
    Za darmo?
  • pansowa 06.08.2021
    kigja Szkoda sobie gitarę zawracać
  • kigja 06.08.2021
    pansowa Bo gitara za duża, to może zamieńmy gitare na skrzypce?
    xd
    Świętował pan dzisiejsze święto?
  • pansowa 06.08.2021
    kigja Zerówką :)
  • kigja 06.08.2021
    pansowa :)))
  • pansowa 06.08.2021
    kigja Czasami trzeba
  • kigja 06.08.2021
    pansowa A co to jest zerówka?
  • pansowa 06.08.2021
    kigja Bezalkoholowe
  • kigja 06.08.2021
    pansowa No tak, przecież to oczywiste...
    Jaki jest sens picia bezalkoholowego alkoholu?
  • pansowa 06.08.2021
    kigja Dla smaku
  • kigja 06.08.2021
    pansowa Dla smaku, to możesz zakrętke od wódki polizać...
    hahahaha
  • kigja 06.08.2021
    Bajó sowa ;)
  • skandal 07.08.2021
    Grain Tobie wszystko z Tuskiem jak Jasiowi z dupą się kojarzy.
  • kigja 06.08.2021
    Bardzo dziękuje Państwu za przeczytanie i miłe komentarze :)))
    Serdeczności!!!
  • Dekaos Dondi 06.08.2021
    Kigja↔Wiersz zacny zaiste, jednakowoż puenta zacniejsza, z elementem istotnym.
    Gdyby tak jeszcze owoc defekacji, wyszedł z kiszki wspólnego wroga...
    bogacz jest biedny
    bo nie wie co bieda
    a bieda to czasem dobry kolega
    człek się w rozpaczy nie zatraci
    że majątek starci
    a zatem o biedę troszczyć się trzeba
    Pozdrawiam:))↔%?
  • kigja 06.08.2021
    Świetna miniaturka, Dekoś!
    Masz rację, że bogacz jest ubogi, bo nie zna biedy i dlatego zawsze będzie wrogiem tłumu.
    Ale nie miejmy do bogacza o to pretensji, że jest bogaty, tylko do tych, przez których tłum nie może się wzbogacić.

    Kilka godzin wcześniej wspominaliśmy (ja+rodzina) dawne filmy i seriale, ja pamiętam z dzieciństwa kilka tytułów np Pogoda dla bogaczy.
    W każdym czasie jest pogoda dla bogaczy i niepogoda dla biedaków, to już zależy od predyspozycji indywidualnych...

    Miło mi, że zajrzaleś. Dziękuję bardzo :)))
    Pozdrawiam!
  • piliery 06.08.2021
    Ano. Dzisiaj jeden z polityków oświadczył że jak zrobi, z tymi których uznaje za wrogów, porządek to zapanuje powszechna zgoda. :D Idealnie pasuje Twoja pointa do tego co powiedział. Bardzo podoba mi się wewnętrzny rym tego wiersza. Napisane z biglem.
  • kigja 07.08.2021
    Dziękuję piliery za przeczytanie.

    Nie jestem na bieżąco z wypowiedziami polityków, więc nie bardzo wiem, o kim napisałeś. Ale to chyba nie ma znaczenia.
    Pozdrawiam.
  • skandal 07.08.2021
    tak przekazujemy sobie znak pokoju. i miłości.. (dobre!!!!)
  • kigja 07.08.2021
    Dziękuję skandal :)))
  • Wrotycz 07.08.2021
    :)) Miniony, jedynie słuszny, czerwony system podsumowany, co nie?
    Wersy płyną zgrabnie do pointy, jakże celnej w kraju zakompleksionych zazdrośników. 5!
    Pozdrawiam:)

    Aha, kiedyś i mnie się rymło o biedzie:

    Bieda może się zasiedzieć... cóż z nią robić? Tak jak mówisz, działać trzeba. Karmy biedę delicjami: miodem, chałwą, czekoladą, cukrem prostym i złożonym... a na pewno nie wytrzyma, lubi gorycz czcza gadzina. Rzuca się na pustą michę, krwawy ochłap, rude kości obgryzane w samotności. A my na to...
    Figa z makiem! Prośmy gości! Niech podgląda, siedząc w kącie: żarty, flirty i hulanki. Jedzmy, pijmy, lulki palmy... pan Twardowski się uśmiecha, bo diablica stąd ucieka. Niech nie wraca łachmaniara, wiedźma smutna i prastara.
  • kigja 07.08.2021
    Wrotycz,
    Moje wspomnienia z komunizmu są prawie bajkowe. Miałam zaradnego ojca.
    Drogo płaciłyśmy za tę zaradność, ale biedy nie było.
    W szkole wszyscy mieliśmy szare zeszyty i jednakowe plecaczki, choć były jednostki w zagranicznych ciuchach. Jednak były to dzieci bardzo ułożone, spokojne, które nie afiszowały się swoim luksusem.
    W sklepach było pusto, ale za to ludzie mieli więcej w głowach i w sercach. Dziś na odwrót.
    Bieda łączy. Dobrobyt dzieli. Idą ciężkie czasy. Inflacja. Jest szansa na okrągły stół. Przynajmniej u Pawlaka i Kargula.

    To chyba proza poetycka, prawda? Nie chciałabyś wstawić oddzielnie? Mam straszne braki w tym gatunku i chętnie bym sie czegoś nauczyła.

    Dziękuję za wejrzenie :)))
  • Wrotycz 08.08.2021
    Kigjo, czyli chwalmy galopująca inflację, znowu przyjdzie bieda i połączy naród, tak? :)
    A nie lepiej edukować w zakresie wartościowych wzorców korzystania z wyższego standardu życia?
    To co łączy negatywnie to zazdrość albo poczucie wyższości.
    Temat rzeka, bo społeczności powstają z ludzi o różnych potrzebach. O biedzie to jednak raczej nikt nie marzy :)

    Nie, to nie jest żadna proza poetycka, ale rymowanka trzaśnięte na żywca. Drugi raz wstydzić się nie będę :)
  • kigja 08.08.2021
    Wrotycz,
    Nie o to mi chodziło, chyba nie o to.
    Nie o to, prawda?
    Co ja mogę pamiętać z komunizmu, kiedy byłam dzieckiem?
    Komunizm poznałam z opowieści, filmów, raczej nie z książek.

    Przy dzieciach nie rozmawiano o polityce. Pamiętam jednak taką akcję, kiedy snuto moją podróż jakąś łodką do Szwecji w celu ucieczki z kraju.
    Nigdy o to nie pytałam.

    Nikt nie chce biedy. Nikt nie chce wojny. Nikt nie chce śmierci.
    Po prostu czasami przychodza takie myśli do głowy i o tym sie pisze.

    Ta rymowanka nie jest świeża. To już nieświeża bieda, lecz nadal aktualna poprzez stosunki międzyludzkie...
    :(
  • Wrotycz 08.08.2021
    Kigja, pewnie że nie o to! Wystarczy przeczytać Twój wiersz.
    Niestety (stety?) jest tak, że każdy kij ma dwa końce.
  • LBnDrabble 08.08.2021
    Zapraszamy do zabawy ze stu słówkami. Piszemy jedno drabble na tematy:
    - Pocztówka z kosmosu
    - Stare drzewa
    Może być na jeden, albo na drugi, albo połączyć dwa w jednym.
    Czas do 15 sierpnia.
    Liczymy na ciebie!!!
    Literkowa
  • kigja 08.08.2021
    Próbuję coś sklecić :(
  • JamCi 09.08.2021
    Super, lekko, precyzyjnie.
    Juz poza tekstem: bardzo mi się podoba Twoje propagowanie dni przeróznych i używanie ich jako pretekstu do rozwoju. To jest bardzo fajne pisać na tyle tematów i traktowac je jako okazję do rozwoju. I te teksty są bardzo ciekawe i jeszcze ile ja się dowiaduję o świecie. Dzięki.
  • kigja 10.08.2021
    Dziękuję bardzo za obecność i komentarz!
    Pisanie o nietypowych świętach, to przede wszystkim sposób na kapryśną wenę. Przynajmniej tak było na samym początku, ale później się wciągłam i przylgnęło do mnie, my name's Kalen Dar You-m.
    xd
    PoZdrówka!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania