Ile

Ile deszczu musi spaść?

Ile wichur wiać ma?

Ile nocy w ciągu dnia?

Ile waży ludzka duma?

 

Ile samotnie muszę przejść?

Ile dróg właściwych stąd?

Ile rąk wyciągnę przed?

Ile serca rzucę w kąt?

 

Ile czas grać będzie nam?

Ile słów wypowiem źle?

Ile kraść godności mam?

Nim wyjawię ostatnią modlitwę.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Margerita 20.03.2018
    Bardzo ładny wiersz taki jakby coś w rodzaju modlitwy
  • Lancelot 20.03.2018
    Dzięki
  • Aisak 20.03.2018
    mam wrażenie, że tytuł chyba trochę dopowiadający, ale mogę się mylić.
  • Lancelot 20.03.2018
    Trochę taa :D
  • Agnieszka Gu 20.03.2018
    Witam,

    "Ile waży ludzka duma?" — jak przystało na prawdziwego wojownika :)
    Druga zwrotka wydaje mi się świetna rytmicznie i taka idealnie zgrana.

    "Ile kraść godności mam?
    Nim wyjawię ostatnią modlitwę." — no, Mości Lancelocie, bardzom rada z takiego zakończenia. Zaleciało mi średniowiecznym rycerstwem, honorem i dumą, modlitwą...
    Bardzo rycerski to utwór Panie Wojowniku :)
    Pozdrawiam serdecznie :)
  • Lancelot 20.03.2018
    Dziękuję uniżenie :)
  • Nuncjusz 20.03.2018
    Dwa gile
  • Lancelot 20.03.2018
    Z nosa? Sory, pociekło, już wytarłem
  • Elorence 20.03.2018
    Lanc, nawet nie wiedziałam, że wiersze piszesz.
    Ten mi się podoba, ale nie wiem czy nie lepiej brzmiałoby "Ile serc rzucę w kąt?". Ale wiesz, na wierszach średnio się znam, więc to tylko taka luźna sugestia :)
    Pozdrawiam!
  • Lancelot 20.03.2018
    A proszę :) jest ich więcej jakbyś chciała zajrzeć ponownie :)
    Tak nawiasem mówiąc liczyłem że ktoś się przyczepi do tego wersu, ale muszę jednak zaprzeczyć i stwierdzić że "ile serca rzucę w kąt" brzmi tak jak chciałem i przekazuje to co było w zamyśle. Mimo to dzięki za uwagę i odwiedziny :)
  • Anonim 21.03.2018
    Witaj Lanc :-) W pytaniach zawarłeś ważne sprawy. Podobają mi się te odwołania. Jak na trzy zwrotki, to utwór bogaty w treść. To jeden z tych wierszy, który nie należy do lekkich, ale do tych, nad którym warto nieco dłużej "posiedzieć" :-)
    W tytule pozbyłbym się znaku zapytania.
    Pozdrawiam :-) Piąteczka, za kawał dobrego tekstu !
  • Lancelot 21.03.2018
    Dzięki za miłe słowa i odwiedziny. Rozważałem nad tym znakiem zapytania w tytule i chyba faktycznie lepiej będzie bez. Pozdr :D
  • Skryty 23.03.2018
    1 i 3 linijka 1 zwrotki, rym zgubiłeś :-) Niekażdy rym mi się podoba, ale nie są jakieś bardzo złe. Całość jednak ma na tyle dobrą treść, że ciężko zwracać uwagę na rymy. Pozdrawiam!
  • Lancelot 23.03.2018
    Zamysłów było sporo ogólnie. Najpierw miało nie być rymów, potem jednak stwierdziłem że będą cztery zwrotki w formie abbb, abab, abab, abbb(czego cząstkę widzisz w pierwszej zwrotce) ale też zrezygnowałem bo ucierpiałby przekaz. Ostatecznie skupiłem się na przekazie i stwierdziłem że rym delikatny będzie jakimś dodatkiem do tego. Dzięki za wizytę :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania