Jad

Świata czarna kobra kły obnaża ciasno zwinięta

Nienawiść kroplami ścieka, sam szatan łzy roni

Szeroko rozwarte, o źrenicy pionowej jej oczęta

Czyha, punktu wypatruje, którego nikt nie broni

Jeśli nie zatruje, to udusi wszelkie gołębie serce

Przepowiednia fiaskiem, nie spocznie na pięcie

Zaciśnie glob cały w dawno już utraconej ręce

Szczęki zacisk jak ostatnie sztyletu pchnięcie

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • befana_di_campi 17.01.2021
    Takie sobie. Ale bez ocen :)

    Życzliwie :)
  • Pan Buczybór 17.01.2021
    Mogłoby być nawet średnie, gdy popracować nad zapisem i interpunkcją...
  • pansowa 17.01.2021
    Do czego służą te inwersje to nie wiem.
    Rzeczywiście mocno średnie.
  • Młody Rastignac 17.01.2021
    Do patetyzacji formy, być może ukazania pewnych emocji. Wynika to zapewne z faktu, że w literaturze którą poczytuję często się ją stosuje dla uwznioślenia przekazu.
  • Młody Rastignac 17.01.2021
    Jest to swego rodzaju migawka emocji, nakreślona w kwadrans, ale dziękuję za opinie.
  • pansowa 17.01.2021
    Fatalnie te inwersje się prezentują.
    A patos niewskazany wyjątkowo.
  • Młody Rastignac 17.01.2021
    Myślę, że dużo zależałoby w tym kontekście od intonacji. Z kolei nie rozumiem, czemu niewskazany.
  • pansowa 17.01.2021
    Jakbyś nie wiedział mamy lata dwudzieste XXI wieku.
    Zastosowane przez ciebie środki i klimat patosu dawno odeszły z poezji.
    Stosuje się czasami inwersje, ale nienachalnie, a tu aż krzyczą.
  • Młody Rastignac 17.01.2021
    Tak! O to dokładnie mi chodziło i cieszę się, że trafiłaś w punkt. Absolutnie nie zważam na to, jaka jest obecnie moda i trendy tej kwestii. Zaczytuję się wyłącznie w starociach i ma to odbicie na mój sposób pisania. Być może nie wypadam wobec tego oryginalnie formą, ale o nią aż tak bardzo mi nie chodzi.
    Zauważyłem też ponadto, że bardzo wiele osób tutaj generalnie dość mało zna się na rzeczy - mam na myśli literaturoznawstwo w ogóle, a już nie wspominając o idei konstruktywnej krytyki. Większość wypowiada się na zasadzie: "Uważam tak a tak, i jest to słuszne ponieważ mi się tak wydaje" - Oczywiście nie atakuję możliwości subiektywnej oceny, ale często przewijają mi się tu ludzie, którym wydaje się, iż muskając nieco amatorskiej poezji mają monopol na obiektywną ocenę rzeczywistości.

    PS. To ogólna uwaga, broń boże nie personalna. Jestem tu stosunkowo nowy, a chciałbym chyba zagrzać miejsce i spróbować się doskonalić, więc dziękuję, że chce Ci się komentować i odpowiadać.
  • Młody Rastignac 17.01.2021
    łeś* - źle zrozumiałem nick
  • pansowa 17.01.2021
    W końcu twoja sprawa jak piszesz, a moja jak oceniam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania