Jak osiągnąć szczęście?

W świecie w którym dane nam jest żyć tak trudnym i skomplikowanym osiągniecie pełni szczęścia jest coraz trudniejsze. Filozofowie od czasów Sokratesa dociekali natury szczęścia i jego osiągalności. Zastanawiali się nad tym; Czy szczęście zależy jedynie od życia filozoficznego? Czy jest zależne od okoliczności życiowych? W ludzkich umysłach często pojawiały się myśli, że niemożliwe jest osiągniecie szczęścia tu na ziemi. Wierzyli, że jedynym sposobem na jego poznanie są uczynki sprawowane podczas życia nagrodzone po śmierci. Arystoteles uważał za to, że szczęście to działanie zgodne z naturą; ptaki są szczęśliwe jak latają, a naturą człowieka jest myślenie i tworzenie organizacji politycznej. Według tych założeń najszczęśliwsi byli filozofowie i osoby działające w polityce. Uważał on również, że ważna jest rola zaspokojonych potrzeb fizjologicznych. Myśle, że świat tak bardzo się zmienił, że ta zasada nie mogłaby zaistnieć, gdyż zmiany gospodarcze i społeczne sprawiły, że tak drobne doznania oraz wartości przestały uszczęśliwiać społeczeństwo. Szczęście jest rozumiane w całkiem inny sposób w zależności od tego jaką wiarę wyznajemy. Chrześcijanizm mówi, że kontakt z Bogiem uszczęśliwia najbardziej. Islam wyznaje zasadę, która mówi, że szczęście jest związane z postępowaniem zgodnie z wolą Allaha. Buddyzm uznaje, że niemożliwe jest osiągniecie pełnego szczęścia, jedynym sposobem jest wyzbycie się swoich pragnień, osiągniecie stanu Nirwana. Istnieje również możliwość, że gdy będziemy posiadać takie potrzeby jak; miłość, przynależność, szacunek i bezpieczeństwo, a nasze potrzeby fizjologiczne będą spełnione to wtedy posmakujemy szczęście. Kolejny z przepisów zaprzecza tej ideologi, ponieważ głosi, że do szczęścia jest potrzebne zadowolenie z życia w całości, a ci co są zadowoleni ale tylko względnie również nie nazywa się ich szczęśliwymi. Pełne zadowolenie z życia nie stanowi o szczęściu, jeśli jest tylko chwilowe musi być trwałe. Szczęście to względne pojęcie zależne od wielu czynników. Wartości jakimi się kierujemy, otaczająca nas kultura, to w jaki sposób postrzegamy swoją osobę oraz co preferujemy w dużym stopniu oddziałuje na poziom szczęścia w naszym życiu. Problemem, który zaburza przypływ szczęścia w naszym życiu to czynniki zewnętrzne na które nie mamy wpływu takie jak choroba czy śmierć. Nie ma jednego sprawdzonego przepisu na osiągniecie szczęścia, ponieważ każdy z nas jest inny fizycznie jak i również psychicznie. Każdy z nas ma wpływ na to jakie będzie jego życie, o jakim życiu marzy i do czego dąży. Moim zdaniem nie możliwe jest życie w absolutnym szczęściu, ponieważ każdy z nas z pewnością doświadczy smutku, bólu, cierpienia, porażki czy odrzucenia. Powinniśmy z całego serca zacząć doceniać chwile radosne, zadowalające nas oraz dające nam uczucie szczęścia i radości, ponieważ nie trwają one wiecznie i są przemijające. Gdy spotka nas nienawiść, lęk i zwątpienie wróćmy myślami do takich cudownych wspomnień i postarajmy się pokochać swoje życie.

 

Ania_do_pisania

Średnia ocena: 2.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • befana_di_campi 01.08.2020
    Polecam Profesora Tatarkiewicza ;)
  • Zapraszamy do wzięcia udziału w zabawie. Jeszcze do 06 sierpnia /północ/ można napisać opowiadanie prozą, prozą poetycka i wrzucić na główną. ( w razie czego przedlużymy termin)
    Odpowiednio zatytułować i dodać link na Forum do wątku:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-proze-linki-do-w934/
    I wygrać.
    Tematy to:
    Temat pierwszy - „Ptak w przestworzach”
    Temat drugi - „Anioły”
    Można. na jeden, można na drugi, można połączyć.
    Czekamy i liczymy na ciebie

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania