Jak rozpoznać trolla na opowi.pl i co z tego wynika?

Od kilku lat publikuję różne teksty tu na opowi.pl . Ostatnio spotykam się ze złośliwymi komentarzami, trochę zastanawiałem się, co to znaczy i jakie są powody takich poczynań.

Zrozumiałem, że ta anonimowa kultura, czyli blogi z nickami stwarza możliwość wywoływania agresji, zapewne u ludzi uszkodzonych moralnie i psychicznie. Anonimowość w masowej kulturze jest źródłem agresji, bo pozbawia człowieka odpowiedzialności właśnie z powodu braku możliwości identyfikacji - to doskonały sposób na szerzenie się zła, dlatego np. w kulturze europejskiej- chrześcijańskiej szatan jest postacią anonimową, nawet teologowie piszą małą literą to słowo.

Anonimowość to pozostałość po bolszewickiej cywilizacji zła, chodzi o zjawisko donosicielstwa. Innym źródłem mogą być psychopatyczne skłonności danego osobnika do sadyzmu.

Osobiście to jestem przeciwnikiem anonimowości w internecie. Godność człowieka to osoba, a z tym łączy się prawdziwe imię!

Zdrowy człowiek, który dąży do prawdy, szanuje prawo i czyni dobro, będzie unikać złośliwości, poniżania i mówienia fałszywego świadectwa.

Niestety opowi.pl oraz inne portale stały się wsypem trolli - ludzi, którzy mając z sobą problemy (np. miłosne, patologiczne dojrzenie, brak kobiety itp.) rekompensują to sobie, poniżając innych, na zasadzie: "jesteś gorszy, to znaczy, ja jestem lepszy".

Trolle to patologiczne przypadki, być może w innych warunkach byliby milicjantami w czasach PRL-u lub konfidentami.

Trolla rozpoznać łatwo, bo nie ma profilu, nie ma notek, nic nie podaje o sobie, a wszystkie komentarze są złośliwe.

Troll często prowadzi swój blog jako szanujący się publicysta, pisze komentarze, a dodatkowo zajmuje się trollowaniem i ma czasami kilka kont do trollowania.

Odkryłem, że niektórzy aktywni blogerzy mają kilka kont jako trolle. To taka strategia, ale łatwa do odkrycia.

Drodzy PT. Trolle! Po prostu współczuję Wam!

.

Postscriptum

Regulamin opowi.pl nie zabrania posiadania wielu kont, a je umożliwia, co nie oznacza, aby trollować.

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • befana_di_campi 12.09.2020
    Tu wszystko i nic. A dlaczego? Ponieważ znaczna część użytkowników publikując swoje uwagi krytyczne jest utożsamiana z trollowaniem. Temat jak Amazonka, dlatego nie mnożę przykładów.

    Na "opowi" mam jedno, jedyne konto, podobnie na innych Portalach. Jedynie różne nicki :)

    Życzliwie :)
  • Pan Buczybór 12.09.2020
    słaby tekstu o niczym i z którego nic nie wynika
  • Matt Custor 12.09.2020
    Cyt.:"słaby tekstu o niczym i z którego nic nie wynika".

    Odp.:
    Tylko Pana teksty nie są słabe, dlatego ich nie czytam!
  • Zaciekawiony 12.09.2020
    Jakoś tak mało jak na felieton, może jeszcze rozwiniesz?
  • Matt Custor 12.09.2020
    Quod scripsi, scripsi!
  • Puchaty 12.09.2020
    To nasz inteligent robi gdzie indziej.
    Tu uświadamia tylko motłoch.
  • Ant 12.09.2020
    Zjawisko trollingu jest skomplikowane i występuje powszechnie. Wynika jak zauważyłeś z anonimowości. A jaka jest przyczyna? Pewnie wynika z chęci zaczepienia, wkurzenia. Sprawia to przyjemność tej osobie.
  • Dariusz 12.09.2020
    Pomijając miałkość tekstu, przyczyną takiego rozpasanego trollingu na Opowi jest kiepska moderacja
    tyle w temacie
  • Matt Custor 12.09.2020
    Cyt.:"Pomijając miałkość tekstu...".

    Dlaczego ten tekst ma być wybitny?

    Przecież poziom przeciętny też może czemuś służyć dobremu. To tak jak z książką naukową i popularnonaukową, różnią się, ale nie stoją w sprzeczności i nie mają negatywnych wartości.

    Pisanie czegoś takiego, że tekst nie spełnia oczekiwań danego blogera, jest objawem pychy.
    Przecież tu na opowi.pl jest przeciętny poziom, czyli teksty przeciętne pasują.

    MC
  • Dariusz 12.09.2020
    Matt Custor nie jestem blogerem, a po drugie, pominąłem przecież jakość tekstu a skupiłem się na problemie. Ty w swojej odpowiedzi odwrotnie
    Zatem uznaję cię za trolla opowijskiego
    Baj
  • Matt Custor 12.09.2020
    Dariusz

    "nie jestem blogerem...".
    "Zatem uznaję cię za trolla opowijskiego".

    Blogerem jest każdy, kto ma założony blog, a Ty masz tu na opowi.pl, bo coś tam widziałem.

    Oprócz tego, po co mnie obrażasz? Pokazujesz, że jestem lepszy, komu, po co? Możesz się dowartościowywać w inny, lepszy sposób.

    Moja uwaga miała charakter krytyczny, ale konstruktywny i nie miała na celu trollowania.
  • Matt Custor 12.09.2020
    Dariusz

    Jeszcze raz, bo pojawił się błąd: "jestem" ma być 'jesteś".

    "nie jestem blogerem...".
    "Zatem uznaję cię za trolla opowijskiego".

    Blogerem jest każdy, kto ma założony blog, a Ty masz tu na opowi.pl, bo coś tam widziałem.

    Oprócz tego, po co mnie obrażasz? Pokazujesz, że jesteś lepszy, komu, po co? Możesz się dowartościowywać w inny, lepszy sposób.

    Moja uwaga miała charakter krytyczny, ale konstruktywny i nie miała na celu trollowania.
  • Dariusz 12.09.2020
    Matt Custor to źle widziałeś. Nie mam żadnego bloga i jakie to ma w sumie znaczeniue, czy ktoś ma, czy nie ma?
    Mam założony własny, przez siebie napisany od zera portal i to mi w zupełności wystarcza do pełni szczęścia i bycia dowartościowanym do wypęku
    Baj trollu i nie przeinaczaj moich słów oraz nie snuj teorii spiskowych na mój temat :)
  • Dariusz 12.09.2020
    ps
    trolowaniem potraktowałem twoją odpowiedź, nie zaś samą publikację jako taką
  • Puchaty 12.09.2020
    Dariusz to jakiś chory gość
  • Jarema 12.09.2020
    Puchacz ty naprawdę swoją chorobą próbujesz obdzielić polowe użytkowników portalu. Zakonotuj sobie we łbie, że to ty się leczysz u specjalistów.
  • Matt Custor 12.09.2020
    Dariusz

    Cyt.:"Matt Custor to źle widziałeś. Nie mam żadnego bloga..."

    Oto link Twojego bloga: https://www.opowi.pl/profil/dariusz/
  • Dariusz 12.09.2020
    Matt Custor profil na opowi a nie blog
  • Puchaty 12.09.2020
    Jarema wystarczy mi i temu portalowi twoje palanciarstwo
  • Matt Custor 12.09.2020
    Dariusz

    Cyt.: "Matt Custor profil na opowi a nie blog".

    Profil to nie blog, ale mnie uświadomiłeś!
    Dziękuję za uwagę, bo naprawdę myślałem, że to blog,
    zatem zwracam honor!
    Pozdrawiam!
    MC
  • Zaciekawiony 12.09.2020
    Matt Custor
    Bardziej to już ty robisz tutaj bloga. Wpadasz w sidła własnej definicji.
  • Format 14.09.2020
    Pomysł doby.
    Treść i forma dość emocjonalna.
    Czytelnik nie lubi być atakowany.
    Napisz co dostrzegasz i zmień perspektywę.
    Nadaj kierunek.
    Pokaż, że można inaczej.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania