Abc

ABC

Średnia ocena: 3.2  Głosów: 29

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (37)

  • Ostatni wers w pierwszej strofie nie pasuje do rytmu.
    Ja proponuję brzmiąco starodawnie:
    "Gloryja dumnie go otacza".
    Musi być trzy sylabowa.

    Apoteoza samobójstwa dość kontrowersyjna dla wiary chrześcijańskiej.
  • Patriota 01.11.2021
    Zmieniłem, ale inaczej.
  • Patriota 01.11.2021
    Ja nie wiem, czy generał Dąbek był osobą wierzącą. Najważniejsze, że był dobrym Polakiem.
  • Patriota, Pułkownik - zda się - ot Patriota w wiedzę bity z historii - konia zapytaj, konia! Następnym razem...
  • Patriota Teraz już pasuje.
  • Patriota 01.11.2021
    Został awansowany pośmiertnie do stopnia generała brygady. Więc można używać faktycznego stopnia, jak też historycznego, z okresu walk.
  • Zwyciężać i przeżyć, jak już nie ma wyjścia, ocalić żołnierzy, ilu da się, zamiast wytracić bez sensu, każdy człowiek to oddzielna historia, a mogiła wspólna, to obdarte z indywidualnych cech masy.

    inwalidom - żywym bohaterom
    pokaż
    jak żyć bez oczu
    nóg
    rąk
    genitaliów
    z piersią ciężką od orderów
    bardziej od realiów
  • Patriota 01.11.2021
    To właśnie zrobił generał, awansowany pośmiertnie do tego stopnia, Stanisław Dąbek. Gdy stwierdził, że dalsza obrona nie ma sensu, wydał rozkaz kapitulacji. Chciał również ocalić nowe piękne miasto przed zniszczeniem, dlatego obronę prowadził na Oksywskiej Kępie, z dala od zabudowań.
  • Patriota, Do własnej śmierci był Pułkownikiem, a piszesz o wydarzeniach sprzed niej. Robisz zakłamanie historii.
  • Patriota 01.11.2021
    A jeszcze wcześniej był porucznikiem, majorem itd. W tekście historycznym można używać obu stopni.
  • robaczek 01.11.2021
    Patriota A jeszcze wcześniej był niemowlakiem. To też prawda historyczna.
  • Patriota, Czyż nie opisałeś jednej trzytygodniowej kampanii, podczas której był cały czas Pułkownikiem?
  • Patriota 01.11.2021
    W czasie teraźniejszym Stanisław Dąbek jest generałem.
  • robaczek 01.11.2021
    Patriota Ale to dzieło nie dotyczy czasu teraźniejszego.
    Równie dobrze możesz pisać, że Hubal był porucznikiem.
    Bo kiedyś był.
  • Patriota 01.11.2021
    robaczek ;)
  • robaczek 01.11.2021
    Patriota Słucham panie poruczniku? :)))
    Bo jak się coś spieprzy to trzeba umieć się przyznać, a nie rżnąć osła i głupio argumentować :)
  • Patriota 01.11.2021
    robaczek ?
  • robaczek 01.11.2021
    Patriota :)))
  • sweeper 01.11.2021
    Gdy się lubi klimaty patriotyczne to wiersz spoko ?
  • Patriota 01.11.2021
    Dzięki sweeper, za spoko.
  • Zmieniłeś ostatni wers
    "chcieli ojczyznę swoją zbawić'
    To określenie dość bluźniercze w stosunku do teologii chrześcijaństwa i bardziej naprowadza nas na twórczość Ludwika Królikowskiego.
  • Patriota 01.11.2021
    Właśnie przed chwilą. Na razie pracuję nad tym wierszem, to nic ostatecznego. Nawiązuj do mickiewiczowskiego mesjanizmu, więc bardzo pasuje.
  • robaczek 01.11.2021
    Patriota Trudno o głupszy argument w stosunku do bohaterskiego obrońcy.
    To on był emanacją Chrystusa narodów? :)))
    Uosabiał mesjasza?
  • robaczek Tu bardziej chodzi o Winkelriedyzm lub podążanie za nim. Bohater popełnił samobójstwo, ale jego trud obrony ojczyzny nie poszedł na darmo ,bo w końcu zbrodnicza armia, kosztem milionów zabitych żołnierzy radzieckich, amerykańskich, angielskich i polskich została unicestwiona. A pytanie czy wygraliśmy tę wojnę jest pytaniem niestety dramatycznym.
  • robaczek 01.11.2021
    Edward Handscissors Dostarczyłeś własnie wyjaśnienia autorowi, który posłużył się na siłę argumentem, którego nie rozumie :)
    Chciał błysnąć i wybrnąć.
    Będziesz błogosławiony :)
  • robaczek a to przepraszam, że się wtrąciłem w waszą wojnę na drewniane miecze:)
  • robaczek PS, pansowa?
  • robaczek 01.11.2021
    Edward Handscissors Jest tu podobno ktoś taki.
  • Patriota 01.11.2021
    robaczku drogi, na tym właśnie polega ta filozofia. Mickiewicz wcale jej nie wymyślił, tylko skanalizował w poezji, ale ona w naszym narodzie istnieje od setek wieków, do dziś. Dla jednych stety, dla innych niestety, ale to fakt. Zresztą mesjanizm to żaden polski wynalazek, pomysł zaczerpnięty z pewnej religii ekskluzywnej, chyba nie muszę pisać jakiej.
  • Patriota 01.11.2021
    Edward Handscissors można ten czyn i z takiego punktu rozpatrywać. Zgodzę się z Tobą.
  • robaczek 01.11.2021
    Patriota Biedaku, gdyby nie Edward nic nie miałbyś do powiedzenia.
    Głupi czasami ma szczęście :)))
  • Patriota, "ona w naszym narodzie istnieje od setek wieków"!!! Nawet biblia tyle nie objęła!
    Zacna poezja jest nasza - przedpotopowa, Atlantydzi czytali już poematy polskie.
  • Patriota 01.11.2021
    yanko wojownik 1125
    od wielu setek lat, of kors, dziękuję za wyłapanie błędu.
  • Bez żadnych uprzedzeń, powiem, że ten wiersz jest bardzo spoko.
    I tyle ja.
  • Patriota 02.11.2021
    Dzięki, Maurycy, za zauważenie i miły komentarz. Pozdr.
  • Yaro 02.11.2021
    Wporzo wiersz. pozdrawiam:)
  • Patriota 02.11.2021
    Dzięks. Również pozdrawiam?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania