Jaś i Małgosia

kochają się tylko w dni bezpłodne

z jej nadzieją

ukratkiem szprosowanych okien

kiedy miłość daje podwójne

płynne alibi

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (55)

  • A "ukratki" to specjalnie jest z błędem? Bo może w poezji, która nie jest moją bajką, to jakaś figura retoryczna, czy stylistyczna jest?
  • *"ukratkiem"
  • Trzy Cztery 10.02.2022
    błękitnypłomień, nie doceniasz Graina. Tu nie błędu.
    Różne są szprosy. Także przypominąjące kratę. Prostokat ramy okiennej podzielony na mniejsze. Stąd neologizm w wierszu.

    Aż zacytuję Ciebie spod tekstu Dekaosa: "Popraw sobie, co by się żaden mądruś nie przyjebał".

    Och, mądrusiu... :))))

    https://www.castorama.pl/rodzaje-i-charakterystyka-szprosow-ins-1000260.html
  • Trzy Cztery A nie widzisz, że ja tam pytam i dociekam, bo nie byłam pewna czy o coś innego nie chodzi? Więc jeśli dla Ciebie to jest "przyjebanie się" to gratuluję percepcji. I nie wiedziałam, że mam fana swoich komentarzy pod twórczością DD.
    Jednakowoż dzięki za wyjaśnienie, aczkolwiek wolałabym, żeby Autor się wypowiedział, bo do Niego skierowałam komentarz, ale skoro wyręczył go pełnomocnik, to tyż piknie.
    Miłego dnia.
  • Trzy Cztery 10.02.2022
    błękitnypłomień, krytykujesz poprawiających błędy, sama/ sam poprawiając. Mnie się podoba Twój styl komentowania, ale akurat tamte słowa u Dekaosa były TAKIE SOBIE W WYMOWIE. Nie lubię pogardy w wypowiedziach. Dlatego tu się odezwałam..

    Było tam tak:

    Popraw sobie, co by się żaden mądruś nie przyjebał:
    "ale za to ja zaznam błogi spokój" - "błogiego spokoju" i "ale za razem tajemniczo." - spacje wywal.

    Co do czytania komentarzy innych - nie czytasz? Ja czytam. I widzę, Że Ty też.

    "I nie wiedziałam, że mam fana swoich komentarzy" - masz. Jestem fanką Twoich komentarzy. A inny fan cytuje je nawet na tutejszym Forum.
    Też nie wiedziałaś/łeś? Zajrzyj do Cytatów. Masz niejednego fana... :)
  • Trzy Cztery 10.02.2022
    Masz fana Jasia i fankę Małgosię.
    I po wierszem "Jaś i Małgosia" o tym napisałam.
  • Trzy Cztery A jak Ci powiem, że zapytalam o ten wyraz z ciekawosci, bo nie podejrzewalam Graina o blad, to itak nie uwierzysz, więc dalsza dyskusja mija się z celem. Nie krytykuję poprawiających błędy merytoryczne, tylko tych, którzy do literówki się potrafią przyczepić, bo nie mają do czego innego, a DD zwrłciłam uwagę, bo uważam te teksty za dobre i zwyczajnie Autor mógł nie zauważyć, a ja zauważyłam - zresztą ze dwie inne literłwki też tam są, ale nie ważne.
    Tak, czytam komentarza, ale nie do tego stopnia się nimi fascynuję, żeby pamiętać co i kto pod jakim tekstem napisał.
  • Trzy Cztery 10.02.2022
    błękitny płomień. Oto Twoje pytanie:

    A "ukratki" to specjalnie jest z błędem?

    i komentarz do niego:

    "zapytalam o ten wyraz z ciekawosci, bo nie podejrzewalam Graina o blad"

    No dobra... Wierzę Ci. Temat uważam za zamknięty.
  • No i co Ok, może źle pytanie sformułowalam, bo zaiwera tezę, że jest tam błąd, ale nie skojarzyłam z kratownicą tego akurat słowa, więc wyglądało dla mnie jak z błędem, więc się zainteresowałam w jakim celu. To wszystko.
  • MartynaM 10.02.2022
    Kłóćcie się, bijcie słowami... balsam dla oczu. Do tej pory tylko ja uchodziłam za kłótliwą jędzę, więc strasznie się cieszę, że mam godne następczynie...

    Już? Koniec? Nie!!!
  • Masz rację, człowiek powinien po prostu ignorować coś takiego, ale czasami są takie głupie zapędy, żeby komuś uświadomić, że może trzeba się zastanowić chwilkę z jaką intencją ktoś pisze komentarz, a dopiero potem pisać na niego odpowiedź.
    A tak poza tym, to ten portal służy głównie kłóceniu się i dowalaniu nawzajem, więc chyba wpisałam się w konwencję.
  • MartynaM 10.02.2022
    błękitnypłomień, teraz to i tak jest raj... kiedyś do wojny domowej wystarczył komentarz, w ktorym jakiś błąd się podkreśliło albo uwaga, że to nie wiersz np.
    Trzeba więc z uśmiechem podchodzić do wpisów.
  • Akwadar 10.02.2022
    Twoja szkoła :))
  • MartynaM A ja odniosłam wrażenie, że tu w ogóle szkoda się odzywać. I chyba tak będzie najlepiej
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień a nie mówiłem ?! ha, ha, ha
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień nie przesadzaj! Cała w tym zabawa :))
  • MartynaM 10.02.2022
    błękitnypłomień ani mi się waż, szczerość i spontaniczność, to tutaj deficytowy towar. Nie, Akwadar?
  • MartynaM Może i tak, bo standard to fłasz jak na Wiejskiej i jad jak w żmijowisku.
  • Akwadar 10.02.2022
    MartynaM no, kurde, aż boli, że muszę to rzec: - Nie inaczej!
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień oj, tam, oj, tam! Tu tylko autorzy zacni, to i tak trochę pogwiazdorzyć muszą... ;)
  • Akwadar Ja to może skupię się jednak na zabawie swoimi tekstami, bo mi taki jeden młodzieniec uświadomił co trzeba poprawić, to poprawiam już od paru dni, fucek.
  • MartynaM 10.02.2022
    błękitnypłomień, no tak na wiatracznej z pompą kłamią...
  • Akwadar A że zacni przede wszystkim, to w pierwszej kolejności w oczy się rzuca.
  • MartynaM 10.02.2022
    Akwadar co Cię biedaku boli? Pomożemy, nie błękitna?
  • MartynaM Temu chłopowi to ja zawsze pomogę, tak że spoko.
  • Akwadar 10.02.2022
    MartynaM przecie Ty wisz co ;)
  • Akwadar Mój były tak zawsze mówił, jak nie wiadomo było o h... mu chodzi.
  • MartynaM 10.02.2022
    błękitnypłomień, e myślałam, ze dobijemy...?
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień naprawdę? Dobra kobitka jesteś :)
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień Martynka wie o co mi chodzi ;)
  • Akwadar A widzisz, jebaniutki nie docenił...
  • Akwadar 10.02.2022
    MartynaM no, przecie nie inaczej! przez skórę czuję, jak tylko okazji wyczekujesz :))
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień bo to głupi chłop był!
  • MartynaM 10.02.2022
    Akwadar nie wiem? Gadaj tu po naszemu, czyli krótko i na temat...
  • MartynaM Czasami jak masz ochotę kogoś dobić, to przemyśl, czy nie zabawniej będzie zostawić, żeby się męczył. (Nie do Ciebie, Akwaś to jest oczywiście z mojej strony).
  • Akwadar 10.02.2022
    MartynaM wiesz, wiesz...
    ale obiecałem, kuźwa, obiecałem...
  • Akwadar 10.02.2022
    Idę se, coś porobić...
  • Akwadar To jo tyż
    Se tak bedziemy robić
  • MartynaM 10.02.2022
    błękitnypłomień przyszłam się pośmiać z Tobą, z innymi, tak zwyczajnie i po ludzku... a tu spisek międzyplanetarny... kuźwa, szlag może trafić.

    Idę, nie mam cierpliwości dla glupoty.
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień ano bedziemy
  • Akwadar 10.02.2022
    MartynaM jaki spisek, gdzie? Dlaczego ja o nim nic nie wiem?!
  • MartynaM 10.02.2022
    Akwadar idź stąd! Do roboty się weź, a nie będziesz się tu obijal... pa!
  • MartynaM Nie ma spiska, normalnie idziemy robić.
  • Akwadar 10.02.2022
    MartynaM a chciałem być miły... biednemu zawsze wiatr po nosie
  • MartynaM 10.02.2022
    błękitnypłomień tu nie ma co dlugo myśleć... po łbie i pa pa.?
  • Akwadar 10.02.2022
    błękitnypłomień idziem. Pogoniony, po łbie obity... takie to życie!
  • MartynaM ?
  • MartynaM 10.02.2022
    Akwadar tak. Ty i miły... chyba kiedy się zapomnisz...?
  • Akwadar Ale że dosłownie po łbie? .... Jaaaaa, aleeee
  • Akwadar 10.02.2022
    MartynaM no zapomnialem się i prawie takim zostałem, a tu masz! Po łbie i koniec z byciem miłym...
  • MartynaM 10.02.2022
    Akwadar no... i skończył się dzień dziecka. A tak dobrze się zapowiadało... życie, kuźwa, życie ?
  • MartynaM 10.02.2022
    Ale na jedno to dobrze, nie będziesz już cierpiał zmuszając się do zbyt wyczerpujacych czynności... zdrowie najważniejsze.?
  • Wiesz, ja się dowiedziałam, że mam w kilkustronnicowym opowiadaniu wyjaśniać, co to jest etniczna muzyka bałkańska, bo czytelnik tak gópi, że nie wie, a tu się okazuje, że trzeba się znać na - zaraz - "szprosowaniu" okien, żeby pięć linijek wiersza przeczytać... Zajebiście.
  • Grain 10.02.2022
    Z tymi oknami jest jak z etniczną muzyką bałkańską, towarzyszącą przemarszowi orszaku weselnego przez teren manewrów CK Armii. Dowodzący cesarz zażyczył sobie do namiotu jedną z chłopek. I nawet nie odpiął do niej szabli,
  • kikimora 10.02.2022
    W Grainowskim stylu, czyli całkiem, całkiem...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania