Jaszczurka (drabble)

Najmłodsza miała jelitówkę, gorączkę i napady płaczu. Średnia i najstarsza walczyły o komputer.

- Ona gra już godzinę!

- Robię lekcje!

- W zeszycie rób, debilko. Mama mówi, że masz koniec!

W kuchni przypaliło się mięso, w pralce zatęchło niepowieszone pranie.

Boże, westchnęła, żeby tak być jaszczurką, siedzieć na kamieniu, o nic się nie martwić.

Bóg wysłuchał.

Na kamieniu przy stawie grzeje się jaszczurka. Obok łąka, za łąką osiedle, a tam w bloku na piątym piętrze chaos, choroba i awantury. Jaszczurka nic o tym nie wie. Pod łapkami i na grzbiecie jest ciepło. Woda migocze. Grają świerszcze, crik criik.

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Dekaos Dondi 04.11.2018
    No tak. Problem jaszczurki na kamieniu polegał na tym, że nie wiedziała, że ma lepiej.
    A przecież o to jej nie chodziło. Źle sformułowała życzenie. Pozdrawiam→4
    P.S→Pojutrze będą wszyscy chorzy - pomyślała - biegając między dziećmi... obadaj, czy tak lepiej.
  • jesień2018 04.11.2018
    Dzięki, rzeczywiście brakowało czegoś, ale zdecydowałam się na przecinek. O istnieniu drabbli dowiedziałam się tutaj, mam nadzieję, że dobrze zrozumiałam ducha tego gatunku ;)
  • jesień2018 04.11.2018
    Ps. Ignorance is bliss ;)
  • Justyska 04.11.2018
    Fajne. Tez mam czasem takie marzenia Ale zdecydowanie trzeba uważać czego się życzy:) choć mówią, że niewiedza jest błogosławieństwem:p
    Pozdrawiam!
  • jesień2018 04.11.2018
    Jak miło, że zajrzałaś, Justyska. Wiesz, pomyślałam o Tobie - że temat może być Ci znajomy :) Miałam nadzieję, że przeczytasz. Pozdrawiam!
  • Justyska 04.11.2018
    Wiesz co jakoś mam problem jednak z pierwszym zdaniem. Mam wrażenie że podmiot się gubi. Zobacz czy tak nie byłoby lepiej:
    Bliźniaczki dostały na urodziny pluszowe jaszczurki, różniące się jedynie kolorem. I co z tego?
    Sugestia oczywiscie:)
  • jesień2018 04.11.2018
    Super sugestia, nawet liczba słów się zgadza, bardzo dziękuję :)
  • Justyska 04.11.2018
    jesień2018 cieszę się że mogłam pomóc. Lubię drabble :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania