Jesień

Jesień , znowu jesień,

Szara , smutna mokra i wilgotna .

Wiatr szalony hula w okna ,

Liscie z drzew przegania

I

Na wszystkie strony świata je wysyla ta jesień opustoszała.

 

Jak co roku

Ruda i ponętna

Ta błyszcząca , kwitnąca jesień.

Mknie swym podmuchem

W blasku

Jeszcze gorącego słońca.

Teńczy liście zgania

By na nowe pokolenie

Miejsce przysło

Średnia ocena: 2.1  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (100)

  • troszkę forma rozhulana, w pierwszej zwrotce rym, w drugiej brak. to zdanie najdłuższe mogła byś na dwa rozbić. i lato jest :(
  • NataliaO 16.06.2015
    Nie znam się na wierszach. Ale jak czytam to wydaje mi się, że zagubiłaś przekaz. 2:)
  • Marinaaa8 16.06.2015
    O naprawde dzieki kolejny do korony krola swiata , jezeli nie wiesz o co chodzi to przeczytaj wiersz porcelanowa lalka albo komentarze pod nim , pozdro ,
    Ps dzieki ze powiedziqles mi o tym ze jest lato , naprawde chowam jesienne kortki i wskakuje w szorty, dzieki naprawde jakby nie ty to wiatr ciągle by zganiał liscie ( heheh ) :)
  • Anonim 16.06.2015
    Czy gdybym napisała: "Och! Jak cudnie! Zajebiście! Masz talent!" to też byś była dla nas taka miła jak teraz? ^^
  • NataliaO 16.06.2015
    Pytanko mam do Ciebie. Ty wiesz o co Ci chodzi. Czy tylko udajesz głupią. A Burton ocenił wiersz, a nie komentarze które dodawane były pod tamtym opowiadaniem.
  • Anonim 16.06.2015
    PS. Nie oceniam ^^
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Shiroi byś została księciem na białym koniu. :/
  • Anonim 16.06.2015
    xnobodyperfectx - Jam być królowa ^^
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Przecież już nie. :/
  • Anonim 16.06.2015
    A no ta, zostałam zdetronizowana T.T Co ja teraz pocznę? :(
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Zostań księciem, ewentualnie białym rumakiem. :x
  • Marinaaa8 16.06.2015
    Hehehe ,ale ubaw , czy wy na serio nie maci innych tematow .
    :)
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Hehehehehe... Nope.
  • Marinaaa8 16.06.2015
    Dobra zróbmy tak ja jestem królowa swiata shiroi jest bialym koniem a xnob.. . ksieciem , pasi ?
  • bez hejta, chciałem pomóc. ale tak to się czasem kończy...
  • Anonim 16.06.2015
    Marianaaa8, ale ja nie bede twoi rumakiem :/ Będę rumakiem xnobodyperfectx ^^
    Burton, przykro mi, no ale zdarza się :(
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Będę cię ujeżdżać. :x
  • jak kcem być kamerzystą
  • Grilu 17.06.2015
    Tekst nie jest fenomenalny, ale nie jest też bardzo zły. Jednakże nadal posiada wiele błędów. Marino, kochanie, posłuchaj kolegów z góry i tych z poprzedniego wiersza i poprawł błędy, bo jest taka opcja przy opowiadaniach. Co do początków. Są ciężkie owszem, ale początki profesjonalnego pisania, a początki pisania wogóle to co innego. Przykro mi bardzo, że tak to odbierasz, ale jako bardziej doswiadczeni służymy ci dobrą radą jak możemy. Niestety twoje podejście odnośnie nas jest złe i z tego powodu jest nam przykro. PS. Zanim nas ocenisz moglabyś przeczytać nasze prace, bo wiele z nich jest naprawdę dobrych i nie powinnaś z góry nas skreślać. Życzę ci wszystkiego co najlepsze w życiu głównie przez wzgląd na twoje nieodpowiednie zachowanie i brak jasności myślenia wobec przedstawianych tobie przez nas faktów. I jeszcze raz proszę o odpowiednie zachowywanie się, wracanie się do innych z szacunkiem oraz brak pochopnej oceny.
  • Marinaaa8 17.06.2015
    PRAWDA JEST TAKA ZE OD POCZATKU SIE NA MNIE UWZIELISCIE ja jedna przeciwko wam wszystkim , byliscie oburzeni ze dalam post z mojiim wierszem ale nigdzie nie napisali ze tak nie mozna i jak widac obuzylo was to ze to ja chyba jedyna wpadlam na taki pomysl ktory poskutkowal szkoda tylko ze w tak chamski sposób , co do krytyki nie bede przytakiwac osobom z ktorymi sie nie zgadzam Jezeli masz jeszcze jakies watpliwosci odsylam cie do mojego komentarza pod komentarzem pospolitej w porcelanowej lalce , dziekuje wszystkim ktorzy tak biegle uczestniczyli w tej konwersacji, nie mam juz nic do dodania.
    :) :-> :-D :-P ;-)
  • LinOleUm 17.06.2015
    Popraw ortografię i kilka spraw, aby wdawać się w dyskusję. Komentujemy i oceniamy bo po to powstała ta strona i po to (chyba, bo sądząc po liczbie emotek nie wiem, co Ci w głowie siedzi), bo nas o to (hehe) uprzejmie poprosiłaś. Jeżeli się komuś nie podoba nie napisze Ci, że jest super, zajebiście i oby tak dalej, bo będziesz ślepo zapatrzona w siebie i nic nie osiągniesz. A konstruktywna krytyka to nie uwzięcie się na kogoś.
  • Anonim 17.06.2015
    Przykro mi, ale nie ty pierwsza na to wpadłaś. Inni po prostu nie chcą robić sobie fejmu na siłę. A ty właśnie tak robisz.
    Poza tym gdybyś od początku na wszystkich nie naskakiwała nasza postawa również byłaby inna. Co ci zrobił na przykład taki Burton? Albo też Ekler?
    Poza tym sama wymagasz, a nie dajesz nic w zamian. Chcesz, żeby wszyscy cię czytali i żebyś sama nie musiała ich czytać? To tak nie działa. Poczytaj trochę innych, a wtedy oni również do ciebie zajrzą. Nie możesz być ślepo zapatrzona we własne teksty i oczekiwać jakiś fanklubów.
    Co do mojego pierwszego postu na forum do ciebie - przepraszam, może faktycznie nie zabrzmiało to najlepiej, ale nie chciałam cię w jakikolwiek sposób urazić. Co do komentarza Pospolitej - mam wrażenie, że nie zaczęłaś jej wyzywać tylko dlatego, że podobał jej się twój wiersz (bez obrazy dla Pospolitej! Czekam na twoje kolejne opka XD). Powinnaś się przyzwyczaić, że nie każdemu musi się podobać twoja twórczość. Nie wspomnę już wielu słusznych uwag na temat błędów. Na przyszłość nie wstawiaj tekstów na, za przeproszeniem, odpierdol. Radziłabym ci zastosować się również do uwag Ślepca (a tak nawiasem nie wyzywaj go od starych, łysych profesorków - czy jak to tam było - bo na jego widok kopara by ci opadła, takie ciacho, a przynajmniej według mnie). Polecam również kupić coś na uspokojenie ;)
    Poza tym popieram Grilu i LinOleUm.
    A tak btw obrażasz każdego, kto ma inne zdanie niż twoje?
    Osobiście wolałabym cię tu więcej nie spotkać (przepraszam za szczerość). Oczywiście zrobisz co zechcesz. Nie chce cię zniechęcać czy coś. Po prostu wyrażam własne zdanie. Choć ty, tak jak mi się wydaje, musisz mieć ciągłą kontrolę nad ludźmi. Przykro mi, ale tu nie wszyscy będą machać na ciebie ogonkiem. Jeśli ktoś to zrobi to oczywiście jego sprawa, ale ode mnie tego nie oczekuj.
    Dobra, rozpisałam się, a teraz będę czekała na twojego hejta ;)
    Pozdrowionka! XD
  • Chris 17.06.2015
    Bum headshot!!!
  • LinOleUm 17.06.2015
    Wow, Jestem pod wrażeniem, Shiroi :3
  • Marinaaa8 17.06.2015
    linoleum gdybym mial słuvhac twojich rad lub sluchac jak szczeka pies, wiesz co bym wybrala ?
    PSA, z ortografia juz wiemy nie powtarzaj sie , jak masz juz cos pisac to wykazsie wyobraznia , napisales to samo co jest w co drugim komentarzu wiec . ....
    Ludzie jak macie pisac to samo to juz lepiej nie piszcie bo tylko szkoda mojego i waszego czasu , ogarnijcie sie
  • Anonim 17.06.2015
    hau hau hau zaszczekał pudel i się zesrał :)
  • LinOleUm 17.06.2015
    Nie wiedziałam, że jestem mężczyzną. Dobra,.więc witam,.jestem Ev Konopek. Miło mi.
    Hau hau hau.
  • Anonim 17.06.2015
    Dzięki LinOleUm XD Dzięki Chris ^^
    Spodziewałam się dłuższego hejta, ale jakoś to przeżyję :)
  • LinOleUm 17.06.2015
    @FilipZKonopii :')
  • xnobodyperfectx 17.06.2015
    Lin witaj w męskim klubie. :/
  • LinOleUm 17.06.2015
    Hehe, lubię młódki. Takim jest :')
    Od dzisiaj nazywajcie mnie David.
  • może po prostu zapomnijmy o sprawie, złość piękności szkodzi
  • LinOleUm 17.06.2015
    Chodźmy do pubu, jak na prawdziwych mężczyzn przystało.
  • Marinaaa8 17.06.2015
    shiroi szczerze , snuudzilo mi sie czytanie twojich super jakrze chwytajacych za serce komentarzy, jak nie chcesz mnie wiece czytac to poprostu nie pisz bo sama prosisz sie o hejta ,
  • LinOleUm 17.06.2015
    X'DDD Shiroi, chodźmy i przedyskutujmy to przy piwie.
  • xnobodyperfectx 17.06.2015
    A mnie zwijcie król świata Ourell. Mi też się "snudziła" ta dyskusja i twojie shiroi super jakrze *sratata* komemtarze. :/ Idź się schowaj, plis Shiroi. :/
  • xnobodyperfectx 17.06.2015
    *komentarze
  • nie nakręcajcie tej sprali bo wyskoczę wam z ekranu bez maski i będzie zawał ;>
  • LinOleUm 17.06.2015
    Ourell choćśęruhać/GejBi
  • Anonim 17.06.2015
    I tak go nie dostałam :/
    Haha, wybieram się z tobą LinOleUm XD xnobodyperfectx nieeee, czekam na odstrzał :D
    A tak całkiem serio - Burton ma rację, dajmy już jej spokój. Nie ma sensu, bo ona i tak ma rację ;)
    Marinaaa8, czy ty naprawdę masz siedemnaście lat? Wydaje mi się, że kłamałaś. Osoby w tym wieku nie powinny być tak infantylne jak ty. Powinny być dojrzałe i patrzeć na wszystko z dystansem :)
  • xnobodyperfectx 17.06.2015
    Jakie 17? :O Ona nie ma 10-12?
  • Anonim 17.06.2015
    Podobno siedemnaście XD
  • xnobodyperfectx 17.06.2015
    Podobno niebo jest różowe. :x
  • LinOleUm 17.06.2015
    Ołrel grzybie na fejsbuka Tego wbijaj.
  • xnobodyperfectx 17.06.2015
    Jezdem przecie.
  • Marinaaa8 18.06.2015
    Xnobo... i shiroi ale z was zdziry
    i to powinno wam wystarczyc
    I nie uznajcie tego jako jakie wyzkisko czy obraze ja poprostu wywnioskowalam to z waszyk komentarzy ,
    Bo wiecie podobno niebo jest różowe
  • Anonim 18.06.2015
    Dziękuję, nikt mnie jeszcze nie nazwał zdzirą, haha XD
  • Marinaaa8 18.06.2015
    Nie ma za co :)
    uznaj to za komplement XD
  • Bluel02 18.06.2015
    Może nie powinnam sie mieszać, ale wydaje mi sie, że obie strony delikatnie mówiąc przesadzają. Moge sie mylić, ale takie jest moje zdanie :)
  • Anonim 18.06.2015
    Mariana uwierz, lepiej być zołzą niż osobą twojego pokroju - zapatrzona w siebie, twierdząca, że nigdy się nie myli. Uważasz się za najlepszą z nas wszystkich. Masz nieodpartą potrzebę władzy. Jeśli masz jakieś koleżanki w szkole to pewnie manipulujesz nimi do granic możliwości. Twoja infantylność bije po oczach.
    Bluel wiem, że przesadzam, ale po prostu nie mogę przejść obok ludzkiej głupoty obojętnie. Staram się sprostować trochę Marinie, bo po prostu zapomniała, że nie jest pępkiem świata. Rodzice pewnie za bardzo ją rozpuścili i oto efekty :/
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    Ja jestem zdzirą, a ty młodą osobą (dzieckiem), która jest uboga w literaturę polską, w dodatku bezczelna, narcystyczna. Ale niebo jest podobno różowe. :D To tylko komplement. :D
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    Ździra:
    1. Kobieta, która używa uprawia seks z pierwszym lepszym mężczyzną w celach zarobkowych lub po prostu dla łatwej przyjemności
    2. Kobieta, która nie jest wierna swojemu mężczyźnie

    Kurde Shiroi wydało się. :/ Ekler mnie teraz rzuci.
  • Anonim 18.06.2015
    A mnie Jaredzik... Choć w sumie to dobrze XD
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    To z kim ich zdradzamy? Może na początek Ślepiec? :x
  • Anonim 18.06.2015
    Ja ostatnio Jaredusia ze Ślepcem zdradzam XD
    Następny może... nie wiem, LinOleUm? XD (joke)
  • Ekler 18.06.2015
    Shiroi zdradź go ze mną
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    Nie lecę w związki homo. :/ Czyli utkwiłyśmy w trójkącie...
  • Anonim 18.06.2015
    Ekler jak tak bardzo chętny XD
    Agata zdradź Eklera z Jaredusiem ^^
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    Oki. :X Później... Może być Daniel!
  • Anonim 18.06.2015
    A następny Chris, bo nieźle wczoraj cisnął XD
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    O i Vasto! :D
  • Ekler 18.06.2015
    Agata zdradź mnie ze mną
  • Anonim 18.06.2015
    Vasto mój guru XD A potem... Burton? XD
  • Ekler 18.06.2015
    Ewentualnie polecimy w trójkąt... Shiroi zdradzi Jaredzika ze mną. a Agata niby z Shiroi, bo gdzieś tam po drodze się zapląta
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    Ekler no chyba nope. :x
    Shiroi,a później... Drassen? :X
  • Anonim 18.06.2015
    Czyli ja zdradzam Jaredzika z Eklerem, a Agata zdradza Eklera ze mną, więc ja zdradzam Jaredzika i z Agatą i z Eklerem... Pokręcone, ale spoko XD
  • Anonim 18.06.2015
    Drassen może być XD
    A następnie... Filip? :D
  • Anonim 18.06.2015
    Miło, że zacznę XD
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    Filip za stary. XDD
  • Ekler 18.06.2015
    ,,Czyli ja zdradzam Jaredzika z Eklerem, a Agata zdradza Eklera ze mną, więc ja zdradzam Jaredzika i z Agatą i z Eklerem..'' Popieram i na tym zakończmy, praktykujmy w kółko
  • Anonim 18.06.2015
    Im starsze wino tym lepsze podobno XD
    Ślepiec - padłam po tym tekście :D
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    Następny w kolejce Galthar. :D
  • Anonim 18.06.2015
    A potem kto? XD Kończą mi się pomysły, ech...
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    Mi też. :
  • Anonim 18.06.2015
    Zawsze można wrócić do Ślepca ;P
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    I kolejka od nowa poleci! :D
  • Anonim 18.06.2015
    To będziemy leciały w kółko ;)
  • Anonim 18.06.2015
    Lolsz, Ślepiec jaki chętny XD
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    Każdy ma ochotę na młode i gorące dziewoje! :D
  • Ekler 18.06.2015
    Potwór nie potwór, byle miał otwór :x
  • Anonim 18.06.2015
    Zapytałabym się coś Eklera, ale nie zapytam XD
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    Zapytaj! :D Jestem ciekawa. :x
  • Anonim 18.06.2015
    Agata, na fejsie jak już XD
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    To napisz mi. :3
  • Anonim 18.06.2015
    Tam chętny.
    W pracy. :D
  • Ekler 18.06.2015
    Ślepcze co się stało z twoją twarzą ?!
  • Anonim 18.06.2015
    Too sexy for a cam.
  • xnobodyperfectx 18.06.2015
    Pękła. :X
  • Majeczuunia 18.06.2015
    Ślepiec, zrobiłeś sobie operację plastyczną?
  • Anonim 18.06.2015
    Maja ten tekst XD
  • Majeczuunia 18.06.2015
    No, Shiro-chan, moje teksty rządzą :P
  • Tajemnicza... 18.06.2015
    Tak się wahałam czy napisać komentarz czy nie. Ale piszę, choć zapewne to inaczej odbierzesz, niż ja bym chciała. Tekst mi osobiście nie przypadł do gustu, sensu dla mnie brak. Czyta się średnio, teraz się modlę, żebyś się nie obraziła czy coś w tym stylu. Daje 2 ^^
  • Marinaaa8 18.06.2015
    hm ...
    Napisalas to zeby zaczac kolejna kolejke niekonczacych sie komentarzy , hehe
    A i jeszcze cos mam wrazenie ze nqpisalas komentarz tylko po to aby uczestniczyc w tej rozmowie , uwierz slonko to ci sławy nie przyniesie :) , ale wiesz nie obrazaj sie :)
    Ps dziekuje za komentarz wezme go do siebie tak jak poprzednie :)
  • Sky300 19.06.2015
    Marinaaa na prawdę nie rozumiesz, że tutaj każdy jest po to żeby sobie pomagać? Złośliwością nic nie wykażesz. Nikt też się na ciebie nie uwziął ale kiedy ktoś piszę swoją opinię a ty to od razu przyjmujesz jako najgorszy hejt i naskakujesz na niego to się nie dziw, że taki efekt się bierze...
  • Nikey 19.06.2015
    Wiecie co?
    Mi się ten wiersz podoba.
    Ale to kurwa jak.
    Sama piszę wiersze. Lubię białe. Bez dokładnego układu wersów, sylab, rymów.
    Zajebiście mi się to podoba. Dziwię się tak słabych ocen. Naprawdę.
    Nie mówię tego, żeby zrobić Ci przyjemność, bo nie o to tu chodzi.
    Ale zajebiście mi się podoba. Propsy dla pani :) Czekam na więcej :>
  • Nikey 19.06.2015
    Burton-"rozhulana" bo to wiersz biały. Mają to do siebie, że nie są składne, równe. I to jest piękne. Bo wiersz nie powinien być schematyczny :>
  • Sky300 19.06.2015
    Co do wiersza to mi też się podobał :)
  • Nikey 20.06.2015
    Ale Marina plz. Nie gównoburz. Podchodź do tego z dystansem, przyjmuj z uśmiechem i odpowiadaj inteligentną ripostą, lub dziękuj za opinię, jeśli ta nie byłaby kąśliwa :>
  • Marinaaa8 20.06.2015
    Dzieki :)
  • Sky300 20.06.2015
    Przypominam sobie jak zaczynałam tutaj i nie mogłam się ogarnąć w tym całym chaosie opowiadań xD W każdym razie co było to było nie trzeba tego rozpamiętywać. Życzę ci powodzenia :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania