Jeż i wolność

*Dzisiaj, 10 listopada, jest Dzień Jeża. "Jeż" ma wielorakie znaczenie i taka refleksja mi się nasunęła:

 

W Światowy Dzień Jeża, dziś

ku tej refleksji zmierzam -

dlaczego jeden z drugim

na jeża się najeża?

 

Czyżby sam widok kolców,

gdy kłują nieprawości,

uwierał mocno tego,

co lubi brak wolności.

 

Puenta się tu nasuwa,

(nie mów na mnie - cyniku),

że później ktoś swą rękę

rankiem ujrzy w nocniku.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Troche mi tak to „pózniej” i „rano”... nie lepiej było by wybrać jedno z dwojga?
    Ogólnie zabawne i celnie splentowane, poza tym com napisał. Pozdro
  • Zdzisław B. 10.11.2017
    Tak, trochę zmieniam, ale nie ze względu na podobieństwo "później" i "rano", gdyż to pozornie podobne. "Później" - oznacza, że w przyszłości, nie wiadomo kiedy. Natomiast rano - o wielu złych zmianach, zwłaszcza w prawie, przeprowadzane w nocy, ostatnio dowiadujemy się rano.
    Zamiast "ujrzy rano w nocniku" wstawiam "rankiem ujrzy w nocniku".
    Pzdr.
  • Zdzisław B. wiesz, że winni się tłumaczą :)
    To było moje odczucie tylko takie, zawsze mogło zostać po Twojemu. Teraz mam następne, ale chyba już nie będę Cie bardziej rozdrażniał.
    (Bo gdybym jednak miał to bym zasugerował zamiat „ujrzy”, co jest bardzo ok, użyć „znajdzie” bardziej dwuznacznie, nie wiem czy lepiej. Dobra tego w nawiasie nie napisałem)
    Moje 5 jak zwykle z opóźnieniem.
    Pozdro
  • Zdzisław B. 10.11.2017
    Maurycy Lesniewski Zmieniłem, gdyż szybko rano wstawiłem. Później zaglądnąłem i po zmianie lepiej wygląda mi wyrażenie.
    Rozdrażniał? :)))
    Zostanę przy "ujrzy". Wyrażenie leksykalne brzmi "obudzić się z ręką w nocniku", ja je zmodyfikowałem :)
  • Zdzisław B. jak to mówią w kupie siła, a ujrzy jest ok jak najbardziej. Moje 5 :)
  • Zdzisław B. 10.11.2017
    Maurycy Lesniewski Jak w kupie, to w kupie. Byle nie w g... ;)
  • Pasja 10.11.2017
    Mimo kolców jeż jest bezbronny wobec nieprawości. Kolce uwierają, ale do nich można też się przyzwyczaić. Ale co tam dziś jeż świętuje, ale jutro trochę pokłuje. Pozdrawiam:)
  • Zdzisław B. 10.11.2017
    Oby jeż kłuł, aby jeden z drugim czuł.
    Pozdrawiam również :)
  • Karawan 10.11.2017
    Zdzisław B. Jeśli ktoś jest złamanym ch... to i tak nie poczuje ;)5!
  • Zdzisław B. 10.11.2017
    Karawan Fakt, zwłaszcza jeżeli siedzi w g... po szyję. Wtedy nawet nie poczuje, w czym ma rękę zanurzoną. Ale są inni, którzy może nie będą chcieli nawet ręki zanurzyć... a jest ich większość. Tylko na razie zieeewają...
    Pzdr. :)
  • Karawan 10.11.2017
    Zdzisław B. Albo kużden jeden myśli, że inni ziewają, a czas sobie płynie. :(
  • Zdzisław B. 10.11.2017
    Karawan Nie kużden jeden, ale niewielu. Tak zawsze bywało. Ważne, że by później porwali za sobą, w naszym przypadku w dniu wyborów. "Cholerni, zasiedziali leniwi, którzy wtedy nie poszli..."
  • Atropina 12.11.2017
    Dosadne
  • Zdzisław B. 12.11.2017
    Prawdziwe.
  • Zdzisław B. 11.11.2020
    Przypadkiem trafiłem na swoją fraszkę, równo sprzed trzech lat. I... chyba napisałem ją profetycznie...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania