Joe Biden, prezydent USA, ma wiele wad, wpadek i porażek.

Joe Biden, prezydent USA, ma wiele wad, wpadek i porażek, które krytykują jego przeciwnicy polityczni i część opinii publicznej. Oto kilkanaście z nich:

 

- Potyka się i upada podczas wchodzenia na pokład samolotu Air Force One.

 

- Wychodzi ze studia telewizyjnego, kiedy transmisja na żywo jeszcze trwa, co wygląda nieprofesjonalnie i niepewnie.

 

- Pomylił się, mówiąc, że chiński lider Deng Xiaoping, który zmarł w 1997 roku, przystąpił do Paryskiego Porozumienia Klimatycznego.

 

- Pomylił się, mówiąc, że Władimir Putin prowadzi wojnę w Iraku, a nie w Ukrainie.

 

- Zakończył swoje przemówienie słowami „Boże, chroń królową”, co wywołało konsternację i spekulacje, czy odnosił się do brytyjskiego hymnu, czy do kogoś z publiczności.

 

- Został skrytykowany za nieudolne zarządzanie kryzysem na granicy z Meksykiem, gdzie tysiące migrantów oczekują na rozpatrzenie ich wniosków o azyl.

 

- Został oskarżony o nadużycia seksualne przez kilka kobiet, w tym byłą pracownicę Senatu Tarę Reade, która twierdzi, że Biden ją molestował w 1993 roku.

 

- Został oskarżony o korupcję i nepotyzm w związku z działalnością jego syna Huntera Bidena w Ukrainie i Chinach, gdzie miał otrzymywać duże sumy pieniędzy za wpływy na ojca.

 

- Został oskarżony o kłamstwa i przekręty w swojej karierze politycznej, np. o plagiat w swojej pracy dyplomowej, o fałszywe twierdzenia, że ukończył prawo na pierwszym miejscu w swojej klasie, czy o fałszywe twierdzenia, że brał udział w ruchu praw obywatelskich.

 

- Został oskarżony o zdradę interesów narodowych USA i sprzyjanie wrogom, np. o podpisanie kontrowersyjnej umowy nuklearnej z Iranem, o wycofanie wojsk z Afganistanu, co doprowadziło do przejęcia władzy przez talibów, czy o słabość wobec Rosji i Chin.

 

*****

***

 

Opozycja polityczna w USA ma różne opinie o prezydencie Joe Biden, ale ogólnie jest krytyczna wobec jego polityki i działań. Niektóre z zarzutów, które stawiają mu politycy opozycyjni, to:

 

- Słaba reakcja na kryzys na granicy z Meksykiem, gdzie zalegają tysiące migrantów.

 

- Nieudolne wycofanie wojsk z Afganistanu, co doprowadziło do przejęcia władzy przez talibów i zagrożenia dla bezpieczeństwa międzynarodowego.

 

- Zbyt ustępliwa postawa wobec Rosji i Chin, które łamią prawa człowieka i zagrażają sojusznikom USA.

 

- Nieefektywne zarządzanie pandemią koronawirusa i naciskanie na obowiązkowe szczepienia, co spotyka się ze sprzeciwem części społeczeństwa.

 

- Zwiększanie podatków i wydatków publicznych, co może prowadzić do wzrostu inflacji i zadłużenia.

 

Niektórzy politycy opozycyjni sugerują nawet, że Biden powinien zrezygnować z walki o reelekcję w 2024 roku, ponieważ jest w zbyt zaawansowanym wieku i nie radzi sobie z wyzwaniami, przed którymi stoi USA.

Średnia ocena: 1.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania