Jogging

Jogging to sport nowoczesny. Uprawiany niemal na całym świecie. To forma ruchu biernego na świeżym powietrzu. Można z niego korzystać w każdym wieku. Bieganie daje organizmowi bardzo wiele korzyści. W trakcie Joggingu możemy się odprężyć i zrelaksować. Nasze ciało odczuwa przyjemność. Bieganie jest bardzo zdrowym trybem życia. Jogging odbywa się trzy, cztery razy w tygodniu, przez nieokreślony czas aż do uzyskania pełnego rezultatu. Odpowiednie miejsca na Jogging to, przestronne, na większym obszarze, o wygodnym podłożu dla stóp, jakimi są ścieżki rowerowe, skwerki, duże place, boiska, parki, aby dla wygody biegania były niskie zarośla, krzewy i trawy, lub odpowiedni asfalt do buta przystosowania. Ubiór do Joggingu ma być przede wszystkim sportowy, przestronny, przewiewny, i lekki, jakim jest komplet dresu, spodnie plus bluza, lub w gorące dni podkoszulka plus spodenki, do tego sportowe buty lub adidasy. Włosy należy upiąć lub wywiązać wysokiego kucyka. Z Joggingu powinni korzystać, także ludzie starsi, gdyż bieganie wzmacnia serce, poprawia układ krążenia, wzmacnia układ oddechowy, powiększa pojemność płuc, zarazem nie dopuszcza do powikłań osteoporozy. A znów u ludzi młodych dodaje siły, energii, poprawia samopoczucie, dodaje kondycji i sprawności fizycznej, zwiększa wytrzymałość i odporność organizmu, doprowadza do utracenia nadwagi, redukuje tkankę tłuszczową, pozwala cieszyć się jędrną i zgrabną figurą, spala zbędne kalorie. Biegać możemy również ścieżkami leśnymi, do tego bardzo dobrze trenujemy mięśnie przy wbieganiu pod górki, należy więc pamiętać że przed każdym rozpoczęciem Joggingu trzeba wykonać pierw rozgrzewkę, gdyż ścięgna i mięśnie muszą przygotować się do biegu, bo inaczej dorobić się można bolesnych i nieprzyjemnych zakwasów. Więc biegać warto! Im więcej trwałego Joggingu tym więcej efektownej urody dla ciała. Trzeba zabierać ze sobą picie [ szczególnie wodę źródlaną, niegazowaną]. Jak biegać? Dla początkujących, od podstaw, stopniowo coraz dłużej, aż do osiągnięcia odpowiedniego czasu.

Średnia ocena: 2.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Szpilka 19.02.2020
    "Stóp" powinno być ? Hmmm, dlaczego to ruch bierny, skoro się biega, a nie siedzi albo stoi? Sportem biernym jest Pilates np.
  • Raven18 19.02.2020
    Po co to?
  • Beatka 19.02.2020
    A ty po co piszesz??
  • Raven18 19.02.2020
    No chyba jednak moje prace fabularne nieco różnią się od tego. Nie rozumiem po co takie suche fakty
  • Marian 19.02.2020
    Czy to jest instrukcja obsługi joggingu. Dlaczego piszesz "jogging" od dużej litery?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania