```

`

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • droga_we_mgle 8 miesięcy temu
    Kto coś ukrywa, ten nigdy nie zazna spokoju - najmniejsza nieścisłość, ,,przypominajka" sprawia, że "lęk przeszywa serce, a skóra cierpnie, jakby oblana lodowatą wodą".

    Koniec w takim momencie, że czeka się na dalszą część. Zresztą na tym etapie bardzo trudno będzie mnie zniechęcić do czytania kolejnych fragmentów Twojej historii :)

    Pozdrawiam.
  • Zenza 8 miesięcy temu
    Mgło nie będę zatem zniechęcał. Wręcz przeciwnie - rozłożę dla Ciebie leżak i kocyk. Znajdą się także słoneczne okulary i szklanka porzeczkowego soku. A na stoliku obok położę muszlę znalezioną nad jeziorem, by po skończonej lekturze oddać się słonecznym kąpielom, posłuchać szumu fal.
    Dziękuję za tak miły komentarz. Pozdrawiam :)
  • Bettina 8 miesięcy temu
    Podoba mi siẹ w całokształcie. Jednakże po co są powtórzenia?
  • Zenza 8 miesięcy temu
    Bettina masz rację. Trzy powtórzenia o nieczynnej latarni i wydarzeniach sprzed dwudziestu lat, to sporo za dużo. Dlatego wyrzuciłem pierwszą wzmiankę. Lyanne na plaży z ust Szczurowatego odczytuje teraz inne słowa - zabierz swoje rzeczy, odpływamy niebawem. Dzięki za zwrócenie uwagi.
    Jak się domyślasz, powtórzenia miały wbić do głowy czytelnikowi wątek o zamkniętej latarni, bo to na nim opiera się clou opowieści. Rzeczywiście potraktowałem czytelnika jak idiotę, a nie powinienem tego robić. Rozmawialiśmy o tym wcześniej.
  • Bettina 8 miesięcy temu
    Zenza
    Yhm, ja widzẹ gdzie indziej powyórzenia.
  • Bettina 8 miesięcy temu
    Powtórzenia
  • Zenza 8 miesięcy temu
    Bettina powiedz proszę gdzie. Za dużo razy czytałem ten tekst i mi pewnie umyka.
  • Zenza 8 miesięcy temu
    poszli oboje - o to chodzi? aha. prawda. poprawiam.
  • Bettina 8 miesięcy temu
    Gott hat alles an alle gegeben und nicht alles an einen.
  • Zenza 8 miesięcy temu
    "Natura wszystkiego, co może być i jest wychwalane, jest pusta i cicha. Nasze ciało i ciało innych, w istocie nie są dwoma."
    Namaste Bettina. Słońca i uśmiechu życzę.
  • Bettina 8 miesięcy temu
    Zenza
    Poszli dalej...oboje
  • Zenza 8 miesięcy temu
    Bettina wywaliłem to poszli oboje. Fakt, bardzo niezręcznie. Dziękuję.
  • Joan Tiger 8 miesięcy temu
    Kłamstwa bolą, ale prawda może zniszczyć. Odważny ten latarnik i rzucił na szalę wszystko, wybierając uczciwość.;). Na początku podobało mi się to z tymi trupami i jakoś tak podświadomie czuję, że jeszcze pojawią się wśród żywych inaczej. Na końcu zawsze musisz zostawić niedopowiedzenie, co podkręca do zapoznania się z kolejną częścią." W ustach miał słony szum morza" - coś mi tutaj nie pasi z tym szumem w ustach. Może słony posmak. Pozdrawiam. :)
  • Zenza 8 miesięcy temu
    Słuszne spostrzeżenie z tym szumem. Rzeczywiście niegramotnie, ale tekst rości pretensje do prozy o zabarwieniu poetyckim, więc takie udziwnienie niech zostanie. Fakt, nie zwróciłem uwagi. Tak się samo napisało ;) Kłaniam się nisko.
  • MKP 8 miesięcy temu
    "Wszechobecny szum potęgował uczucie zagubienia, biegł dalej, rysując linie odległych wydm." - rozumiem że tu szum jest synonimem wiatru, ale średnio pasuje, bo w pierwszej części szum pełni rolę dźwięku, a w drugiej już jest fizyczną siłą, która kształtuje wydmy...
    "Wszechobecny szum potęgował uczucie zagubienia, gdy bryza gnała głębiej w ląd, rysując linie odległych wydm." Tak np.😉

    Podoba mi się to.
    Widzę już film w takim mrocznym mglistym klimacie w stylu jeźdźca bez głowy 😁😁
  • Zenza 8 miesięcy temu
    MKP ja bym tego nie analizował. Pisząc, bardziej zwracam uwagę na melodię słów, obraz jaki sobą niosą. Może kiedyś spróbuję większą uwagę zwracać na treści i sens tego co piszę.
    Grunt, że się podoba :) Film powiadasz :) Taki awangardowy, jak najmniej słów. Dużo krajobrazów skał i morza. Jestem za.
  • MKP 8 miesięcy temu
    Zenza No to faktycznie bardziej wierszowa część tej prozy - a ja jestem kiepski w analizowaniu wierszy😁
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Zenza↔Sprawa coraz bardziej skomplikowana, acz ciekawa. No i klimat tekstu, nadaje mu... tego czegoś. Zakończenie, każe czytać dalej:)↔Pozdrawiam😁:)
  • Zenza 8 miesięcy temu
    Dekaos Dondi powoli zmierzamy do finału, ale nie powiem ile jeszcze odcinków :P
    Ściskam serdecznie.
  • Margerita 5 miesięcy temu
    Aż mnie przeszedł dreszcz

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania