...

.

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (136)

  • AlaOlaUla 18.12.2019
    Łoj, zlecom się histołycy i ktoś dostanie po szlaf-mycy xD

    Przeleciałam oczkiem naprędce po literkach, ale wrócę i zanurkuję w tę prawdomówną otchłań.
  • Liv12365 18.12.2019
    Cóż ;p nie spodziewam się niczego innego bo w końcu można dostać po szlafmycy równie dobrze za to, że nie jest się Katolikiem ;)

    Cóż zrobić. Pozostało trwać przy swoim i dyskutować kulturalnie i na poziomie :))
  • betti 18.12.2019
    Jeżeli kogoś prawda boli, to niech kłamie. Może to dobry lek na tę niestrawność.
  • Joanna Gebler 18.12.2019
    Tekst jest naprawdę szczery. Tak właśnie większość z nas reaguje, ale tyczy się to nie tylko wydarzeń historycznych. Często nawet nie potrafimy przyjąć do wiadomości tego, z jakiej rodziny pochodzimy, tylko dlatego że się tego boimy. Boimy się zostać tacy sami...
  • Liv12365 18.12.2019
    To prawda... ale mamy moc, aby zmienić to, kim się staniemy. Nie mamy wpływu na to kim byliśmy, ani co robiliśmy. Dlatego człowiek ma oczy z przodu głowy, a nie z tyłu, aby zajmować się tym co będzie, a nie tym, co było - jak to mądrze ujęła pani Tokarczuk. Sądzę, że to bardzo ponadczasowe słowa.
  • Joanna Gebler 19.12.2019
    Liv12365 zgadzam się, trzeba opanować strach przed przeszłością i iść z godnością w przyszłość :)
  • Freya 19.12.2019
    Nie wiem czy czytałaś książkę "Mała zbrodnia. Polskie obozy koncentracyjne" Marek Łuszczyna
    To także część historii tego kraju i oczywiście – jest haniebną. Nawet po zastosowaniu pokrętnych zabiegów, że mordującymi nie byli Polacy – tylko komuniści ;( Pzdr
  • Liv12365 19.12.2019
    Nie czytałam, ale słyszałam od naocznych świadków, że takowe obozy były - nawet w moim mieście. Jest to smutne, owszem... i niestety to również część naszej historii.
  • Antonina 19.12.2019
    Co wy tu wypisujecie. Nie da się tego czytać. Szczyt głupoty i zakłamania. Jeśli członkowie waszych rodzin byli członkami zbrodniczej warstwy okupacyjnej to piszcie za siebie i nie przypisujcie tych zachowań niewolnikom, jakimi byli wtedy Polacy pod ciężką okupacją sowiecką. Zresztą więźniami tych obozów byli najlepsi Polacy, więc sami widzicie, że piszecie nieprawdę.
  • Liv12365 20.12.2019
    Cóż - kolejne usprawiedliwienie... ale tak najwyraźniej musi być ;) prawda boli
  • Liv12365 20.12.2019
    I sortowanie na "lepszych" i "gorszych", co miejsce ma dzisiaj... czy historia na prawdę niczego nie uczy?
  • Antonina 20.12.2019
    Liv12365 nic twojej rodziny nie usprawiedliwia dziecko.Powinni skończyć jak zbrodniarze hitlerowcy po uczciwym procesie.
  • Puchacz 20.12.2019
    Liv12365 Jak widzisz uczy jednego - że nigdy, nikogo i nic nie nauczyła.
  • Liv12365 20.12.2019
    Antonina Cóż, to już podchodzi po groźby słowne ;) gratuluję odwagi i jasnowidztwa oraz nieomylności ;) a przydałoby się trochę skruchy i pokory... oraz szacunku i pamięci :)
  • betti 20.12.2019
    Najgorzej, kiedy ktoś nie zna historii albo opiera swoją wiedzę na historii zakłamanej przez system, który wyznaczał prawdę, wtedy ten ktoś będzie pisał takie idiotyzmy, że tylko puste głowy mogą się na to nabrać i jak widać nabierają.
    A ja zapytam inaczej. Komu zależało, by zbrodnię w Jedwabnem przypisać Polakom i dlaczego po odkopaniu grobu nie było tak dużo ofiar jak podawały ''źródła'' i dlaczego były tam łuski z niemieckich karabinów?

    Może historycy odpowiedzą na te pytania, bo autorka ograniczyła się do cytatów ludzi, którzy z polskością raczej niewiele mają wspólnego, więc nawet nie dziwi ich taki a nie inny stosunek do faktów.
  • Liv12365 20.12.2019
    Z Twoją tak zwaną "polskością", to większy procent "Polaków" nie ma nic wspólnego ;) nie istnieje coś takiego jak "czysta krew" :) Wystarczy badania genetyczne porobić, to wyjdzie kto w ilu procentach jest "Polakiem" bo na pewno nie ma ludzi w 100% :) Czysta biologia i nauka oraz prawa dziedziczenia.

    https://youtu.be/tyaEQEmt5ls "The DNA Journey" - tacy ludzie państwa przekroju, myślący, że świat dzieli się na "prawdziwych" Polaków, Niemców etc. Jak bardzo można się pomylić...?

    A żeby prawdę zatuszować... cóż. Stosuje się różne wykręty, a łuski niemieckie mogły równie zostać sprzed masakry w Jedwabnem, ale niektórzy lubią naciągać fakty i lubią nadinterpretację ;) IPN śledztwo prowadził raz, a kilka lat temu chciano, aby przeprowadzono śledztwo w sprawie masakry z Jedwabnem ponownie. Wszystkie zebrane dowody świadczyły jednoznacznie i nie było motywu, aby ponownie wszcząć śledztwo. Ten etap jest zamknięty, a prawda jest taka, jaka jest ;) nie ma sensu wykłócać się, że było inaczej.

    Jak napisałam - każdy, kto boi się prawdy, zawsze będzie szukał wytłumaczenia i usprawiedliwienia. Będzie krążył na około.. :)
  • Liv12365 20.12.2019
    Taka ciekawostka... urodziłam się w Polsce. Moja matka jest Polką, moja babka jest Polką, moja pra babka jest Polką, prababka też. Jednak mam korzenie rumuńskie,austriackie i czeskie. To czyni mnie kimś innym? ;) Nie sądzę.

    A najlepsze jest to, że każdy z nas ma takie szerokie drzewo genealogiczne, jestem tego pewna niemalże w 100%. Więc jak ktoś mi mówi: "prawdziwy Polak"/"prawdziwa Polka", to pytam się: "Tak? A gdzie byli Twoi przodkowie 300 lat temu? W Polsce? A ich przodkowie?" I tak można powiedzieć o każdym narodzie - nie oznacza to, że nie mamy szanować swego dziedzictwa narodowego i tożsamości narodowej, ale należy mieć tą świadomość, że mimo wszystko jesteśmy dziećmi świata...
  • Misiu M 20.12.2019
    Liv12365 najważniejsze,że czujesz się Polką i się tego nie wstydzisz, a korzenie prawie każdy z nas ma mieszane Ile lat Polski nie było na mapach ?Ile lat w niewoli ? Ano wlaśnie.
  • Misiu M 20.12.2019
    O wszystkim decydują loże masońskie i lobby żydowskie. Niestety taka jest prawda. Wymusiły nawet w latach 60-tych poprzedniego stulecia od WHO aby usunięto homoseksualizm z rejestru chorób.
  • betti 20.12.2019
    Liv12365 skoro jesteś Polką, to czemu nie sprawdzisz faktów chociażby w IPN - nie? Dlaczego uparłaś się, że to Polacy mordowali? Przecież dla własnego zdrowia psychicznego powinnaś spr. Ja tam nikomu na słowo nie wierzę. Dogrzebuję się do faktów, wyciągam wnioski. Proste.
  • Liv12365 20.12.2019
    Ach, a tu całość ;) włącznie z artykułem https://noizz.pl/spoleczenstwo/myslisz-ze-jestes-stuprocentowym-polakiem-ci-ludzie-zbadali-swoje-dna-i-wyniki/v7jb2v1
  • Liv12365 20.12.2019
    Nawet napisy są dla tych, co by po angielsku nie umieli ;)
  • Puchacz 20.12.2019
    A bo my to som taki święty naród co to tylko pług kocha i brzydzi się mordowaniem.
    Nie wiedziałaś? Tu tylko bohaterowie żyli i żyją, i cały naród (jak jeden mąż i kobita) walczył z okupantem, przechowywał Żydów i brzydził się kolaboracją.
    Nigdy nie było w nim szmalcowników, donosicieli, kapo w obozach, antysemitów i zwyczajnych pazerniaków i morderców.
    A co do rzetelności badań i łusek, przecież wiesz, że 10 lat temu na pewnym lotnisku w ciągu jednej nocy wyrosła pancerna brzoza.
    Jeszcze trochę i okaże się, że o. Rydzyk chrzcił Polan w 966, a niejaki Jarosław K. skakał przez płot w Stoczni Gdańskiej.
  • Misiu M 20.12.2019
    Puchacz pierdzielisz takie pierdoły,że aż przykro to czytać-kto ciebie uczył historii ,,Polaku,, ?
    ale po kolei :
    szmalcownicy i donosiciele byli i są wszędzie, kapo w obozach to byli kryminaliści skazani za ciężkie przestępstwa,antysemityzm jest prawie na całym świecie a tam gdzie go nie ma Żydzi robią go sami ...pisał o tym Isaac Singer a obrażanie osób publicznych niebawem będzie karane i skończy się ta twoja antypolska propaganda nauczycielu z prowincji. Przynajmniej teraz wiemy dlaczego musiałeś odejść ze swojej ,,zawodówki,, ?
  • Tjeri 20.12.2019
    Puchacz ano prawda. Polacy byli różni. Trzeba cieszyć się bohaterami, ale nie zapominać, że święci nie jesteśmy.
  • Puchacz 20.12.2019
    Misiu M Won
  • Puchacz 20.12.2019
    Tjeri Ten powyżej jest tym różnym w najgorszym wydaniu Polaka.
  • Misiu M 20.12.2019
    Puchacz prawda boli więc Won pier...isz
  • Misiu M 20.12.2019
    Tjeri nie ma narodu gdzie wszyscy są idealni i święci
    nie ma takiego państwa -ale przecież my o tym wiemy
  • Misiu M 20.12.2019
    Tjeri w tym sęk,że wyciągamy dzisiaj brudne epizody a zapominamy o naszych bohaterach
  • Puchacz 20.12.2019
    Misiu M Won
  • Misiu M 20.12.2019
    Puchacz w szkole też do uczniów mówiłeś won ?
  • Puchacz 20.12.2019
    Misiu M Won
  • Tjeri 20.12.2019
    "Oto specyficzny polski paradoks - na okupowanej polskiej ziemi można było być zarazem antysemitą, bohaterem antyhitlerowskiego ruchu oporu i uczestnikiem akcji ratowania Żydów"

    To sedno. Tyle że bez "specyficzny polski". Polacy, jak wszyscy inni ludzie, są i byli różni.
  • Misiu M 20.12.2019
    jak w każdym narodzie - Tjeri tacy np. Włosi z jednej strony wielki Leonardo da Vinci z drugiej fanatyk i faszysta Benito Mussolini.
  • Misiu M 20.12.2019
    i to nie jest paradoks bo byli tacy co ratowali Żydów jak rodzice mojej mamy a byli,którzy na nich donosili
    Serial Polskie drogi polecam...
  • AlaOlaUla 20.12.2019
    Misio hip hip hipokryzja :)
  • Misiu M 20.12.2019
    dowody Alu ... proszę
  • Liv12365 20.12.2019
    Cóż, jak wyżej wspomniano - mamy również bohaterów. Jednak obserwując wydarzenia i reakcje, to mamy tendencję do gloryfikowania i tendencję do wrzucania "brudów" pod łóżko i potem rozkładania rąk i mówienia: "Ale że coś takiego było?"

    Nie należy zapominać o bohaterach, ale trzeba też pamiętać, że zawsze jest druga strona medalu ;)
  • betti 20.12.2019
    Ty niedługo stwierdzisz, że obozy koncentracyjne były Polskie, bo w Polsce stoją... wystarczy, że jakiś głupek tak napisze i pierwsza będziesz nadawać jak Wolna Europa. Zero zastanowienia i logiki.
  • Puchacz 20.12.2019
    Rzeczywiście, o ile trzeźwy osąd i krytyczne spojrzenie możemy nazwać brakiem zastanowienia i logiki...
  • betti 20.12.2019
    Wnikałeś w Jedwabne? Czy powtarzasz mądrości Grossa?
  • refluks 21.12.2019
    betti Po co wnikać, skoro jest naoczny świadek żydowski, który, jak wynika z niemieckich dokumentów, przebywał wtedy w więzieniu.
  • Puchacz 20.12.2019
    Własne.
    Tego mnie nauczono, a dobrych miałem profesorów.
    Nie zasklepiaj się, nie bądź ciasny myśl szeroko.
    Nie ma złych i dobrych narodów. Są tylko źli lub dobrzy ludzie.
  • betti 20.12.2019
    Jako historyk powinieneś starać się dojść do prawdy, a nie jak papuga powtarzać zasłyszane plotki... Dlaczego tak łatwo było Ci uwierzyć, że to Polacy zamordowali Żydów w Jedwabnem? Dlaczego nie śledzisz nowych faktów, które wychodzą na światło dzienne? Nie rozumiem tego...
  • refluks 21.12.2019
    Ale ani prezydent Kwaśniewski ani prezydent Komorowski nie mówili o przypadkach złych Polaków, tylko o narodzie polskim biorącym udział w mordowaniu Żydów. N a r o d z i e. W całej Europie nie znalazł się ani jeden idiota ratujący Żydów poza 300 tysiącami durnych Polaków, którzy za ratowanie Żydów zostali zamordowani przez rycerskich Niemców.
  • Puchacz 21.12.2019
    refluks To błąd, jeśli tak mówili.
  • refluks 21.12.2019
    Puchacz refluks nie pisze, jesli nie jest pewny, więc żadne j e ś l i .
    wklepnij sobie w gugla Komorowski/Kwaśniewski Polacy mordowali Żydów i poczytaj.

    jeszcze jest ważna rzecz, o której może nie wiecie.
    otóż według Talmudu Żyda życie jest tak ważne, że może je ratować kosztem swojej rodziny.
    może sprzedać swoją żonę, matkę, dzieci, aby przeżyć.
    i będzie dobrym Żydem.
    w świecie cywilizowanym jest to nie pomyślenia.
    bo taki refluks ratowałby swojego partnera, siostrzeńca, obce dziecko, nieznaną mu ciężarna kobietę.
    kogoś, kogo kocha i kogoś, kto według niego bardziej zasługuje na przeżycie.
    ale u Żydów, których tak bronicie, inna stratyfikacja wartości.
    zdziczała
  • Puchacz 21.12.2019
    refluks Ty zwyczajnie (jak Twoja koleżanka) nie zrozumiałaś o co chodzi.
    Mnie w zasadzie Żydzi są obojętni, choć jako gówniany historyk rozumiem, dlaczego są tak świetni w finansach i tak specyficzni jako naród.
    Bronię pewnej umiejętności szerszego spoglądania na historię i ludzi, zrzucając końskie klapki.
    I wybrzmiewając Towiańskim i Kadłubkiem, zamiast Bobrzyńskim i Gombrowiczem.
    Jestem patriotą, ale na szczęście zupełnie innego typu, niż banda oszołomionych jak gandzią, obywateli, którzy widzą nas jako naród idealny i wybrany.
  • Dariusz 21.12.2019
    Puchacz
    "Jestem patriotą, ale na szczęście zupełnie innego typu, niż banda oszołomionych jak gandzią, obywateli, którzy widzą nas jako naród idealny i wybrany"

    czy nie tak samo Żydzi postrzegają siebie?
  • Puchacz 21.12.2019
    Dariusz Może, ale ja nie jestem Żydem.
    Walczę z patriotyzmem sienkiewiczowskim, który czyni z nas potulną tłuszczę Rydzków, Głodziów, Bettich i pisowców którzy uzurpują sobie prawo do mówienia, kto jest prawdziwym Polakiem.
  • Dariusz 21.12.2019
    Puchacz tak czy owak :) jesteśmy chyba bardzo do nich podobni. Tak to bywa z ludźmi, że są podobni do siebie :)
    ps
    Nie trawię Sienkiewicza
  • Puchacz 21.12.2019
    Dariusz Ja lubię Sienkiewicza, ale on spełnił swoją rolę w okresie zaborów i budowy pańtwowości polskiej (Teraz jest tylko świetnym westernem).
    Podobnie jak kościół, który miał swój pozytywny czas dla kraju i narodu, a później stał się balastem, który teraz ciągnie nas wstecz i w dół..
    Podobnie jak Balcerowicz, który był niezbędny w połowie lat 90-tych, a teraz byłby katastrofą.
    Wszystko ma swój czas.
    Jakieś podobieństwa pewnie są.
  • refluks 21.12.2019
    Puchacz
    "Mnie w zasadzie Żydzi są obojętni"

    Ale ty nie jesteś obojętny Żydom.
    według ustawy 447 masz im jak mieszkaniec Polski spłacić 300 mld dolarów.
    to jest 1,2 biliona złotych.
    Polska ma powierzchnię 31 milionów hektarów.
    hektar to 30/40 tysięcy.
    żeby spłacić roszczenia żydowskie musisz sprzedać całą Polskę.
    rzeki, lasy, miasta, wsie.

    i niech dalej Żydzi będą ci obojętni.
  • Puchacz 21.12.2019
    refluks Na ustawę się nie zgadzam, a Żydzi sa mi obojętni.
    Mylisz sprawy.
  • refluks 21.12.2019
    Puchacz Nic nie mylę. W 1951 roku w Izraelu weszła w życie ustawa na podstawie której nie można postawić przed sądem i sądzić Żyda za to że uratował swoje życie kosztem innych, dotyczyło to również oprawców swoich rodaków w gettcie.
    i niech ci będą obojetni.
  • Puchacz 21.12.2019
    refluks I są.
    Chuj mnie obchodzą ich ustawy i amerykańskie też.
    Jaszcze trzeba je w Polsce ratyfikować, więc pretensje ew. kieruj do Polaków.
  • Zaciekawiony 21.12.2019
    refluks Ustawa 447 stanowi, że: kongres USA ma w ciągu dwóch lat jeden raz przygotować raport w sprawie tego jak państwa wywiązują się z realizacji deklaracji terezińskiej. Która to mówiła o zapewnieniu pomocy ocalonym z holocaustu. 300 mld to sobie wymyśliły szury, które nie wiadomo skąd biorą liczby ale regularnie je podwyższają, bo straszą tym od kilkunastu lat bez efektu.
  • Misiu M 21.12.2019
    Puchacz obrażasz Sienkiewicza Noblistę ?
    won !
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiu M won
  • Puchacz 20.12.2019
    Betti, nie chce mi się z Tobą dyskutować.
    A dlaczego mieli by tego nie zrobić? Bo to święci Polacy?
    Nie bądź śmieszna. Twój sposób ogarnięcia tematu jest zwyczajnie wąskotorowy jak kolejka w Bieszczadach.
  • betti 20.12.2019
    Ty nie jesteś historykiem. Ty na argumenty odpowiadasz atakiem personalnym. Który historyk tak robi?

    Wiesz kto to był Hermann Schaper?
  • Puchacz 20.12.2019
    Nie wiem, gdzie personalnie atakowałem.
    Atakuję koszmarny, ciasny i bogoojczyźniany mit Polaka - miłośnika pokoju i łagodnego jak baranek.
    Nie ukrywam, że szlag mnie trafia na kompletnie bezkrytyczne spojrzenie na historię i naród rodem z ulotek dla kiboli, albo organizacji "Miecz i pług".
    I nie będę się z Tobą przerzucał nazwiskami, bo wątpię, aby któraś strona odniosła tu sukces.
    Po prostu muszę się pogodzić z faktem, że są w tym kraju także ludzie myślący tak jak Ty.
    Czyste Bieszczady.
  • Misiek 21.12.2019
    Puchaczu -za długo przebywasz za granicą a wszędzie dobrze - gdze nas nie ma
    ty już nie mówisz jak nie-Polak ty już tak nawet myślisz
    Żydzi są ci obojętni,wkurza cię wiara i patriotyzm Polaków
    kim ty jesteś Puchaczu ?
    bo do Polaka jest ci coraz dalej i to nie tylko ja to widzę
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiek Won
  • Misiek 21.12.2019
    Puchacz ja powiem CI tak : jak masz tu siać antypolonizm to też ci mówimy WON
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiek Won
  • betti 20.12.2019
    Nie wiesz, to Ci powiem. To był dowódca specjalnego komando SS, który jak zeznawał na procesie w RFN, został wysłany na tereny Wschodniej Polski w celu likwidowania Żydów. Otóż stwierdził on, że miał rozkaz angażowania miejscowej ludności w ten akt ludobójstwa. Dotyczyło to miejscowości takich jak: od 5 lipca 1941 Wąsosz, 7 lipca Radziłów, 10 lipca Jedwabne, potem Łomża, Tykocin, Zambrów i kolejne. Dlatego te niemieckie łuski we wspólnej mogile.Można to sprawdzić. Czy jako historyk zadałeś sobie trud? Czy chociaż poczytałeś ze zwykłej ludzkiej ciekawości o co chodziło w tym Jedwabnem?
    Nie, po co, skoro przyjąłeś ''prawdę'' Grossa. Pierwszy raz trafił mi się taki ''historyk''
  • Zaciekawiony 22.12.2019
    Sęk w tym, że nigdy nie zeznał, że był w Jedwabnym, Rossoszu czy Wąsoszu w tym czasie. Był o to podejrzewany. Podczas procesu w latach 60. twierdził, że nie było go w rejonie Łomży, że nie był dowódcą oddziału tylko kierowcą itp.; podczas procesu w latach 70. skazano go za udział w rozstrzeliwaniach i pacyfikacjach a nie za organizację pogromów, do których się zresztą wtedy tez nie przyznał. W 2002 roku wymówił się przed przesłuchaniem złym stanem zdrowia.
  • Puchacz 20.12.2019
    Betti, daj już spokój, bo nic mi nie udowodnisz.
    Nie zadawałem sobie trudu jako historyk, bo mnie zwyczajnie temat mało interesuje.
    Dla Twojej informacji - Grossa też nie czytałem.
    I nie rozumiesz co mnie tak naprawdę przeraża. Swoisty sposób patrzenia na naszą historię.
    Na kolanach, z krzyżem, przedmurzem i po sienkiewiczowsku.
    Nas rżnięto i myśmy rżnęli. Czas skończyć z mitami.
  • betti 20.12.2019
    Mnie przeraża, że ludzie (pomijam, że historycy) gówno wiedzą, a zabierają głos, bo podoba im się narracja plucia na swój kraj, gdyż podoba się to zagranicy. Taka moda. I nieważna prawda historyczna, po prostu wydaje im się, że dzięki temu stają się tacy nowocześni, otwarci, wyzwoleni, nawet przyznają, że jesteśmy potomkami morderców.
    Głupota poraża. Dlatego napisałam, że jeszcze trochę i obozy będą nasze... bo tacy durnie nie zaprzeczą, a skąd, jeszcze ktoś pomyśli, że tak ciasno myślą...
  • Misiek 21.12.2019
    betti masz absolutnie rację
    przez takie podejście jak Puchacza kiedyś usłyszymy,że Hitler był Polakiem i to my rozpętaliśmy II wojnę światową
    Gross powinien zostać wydalony z USA za swoje oszczerstwa i deportowany do Izraela
    to on sieje antysemityzm,w który naiwi wierzą i przypisują go tylko nam Polakom
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiek Won
  • Misiek 21.12.2019
    Puchacz A teraz puknij się w główkę i pomyśl nad tym co napisała ci betti i ja
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiek Won
  • Misiu M 21.12.2019
    Puchacz won
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiu M won
  • Puchacz 20.12.2019
    Nic nie zrozumiałaś i nic nie dotarło.
    Mówiąc szczerze nawet się nie spodziewałem.
    Więc będą Polskie obozy zagłady, Chrzest Polski przez Rydzyka, Jarosław jako szef Solidarności, a Targowica to Tusk.
    Tyle będziesz miała historii, ale jakże pasującej do założeń.
    Wystarczy tej produkcji.
  • betti 20.12.2019
    Ty gówno wiesz o historii, tylko nie wiem, po co głos zabierasz w dyskusji? Ja o faktach, Ty o bzdurach. Bez sensu zupełnie. Ogarnij się może, bo żenada.
  • Misiek 21.12.2019
    to ty nic nie rozumiesz Puchu bo myślisz jak Niemiec żydowskiego pochodzenia a nie normalny Polak
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiek Won
  • Misiek 21.12.2019
    Puchacz odpowiedż godna inteligenta z Mosiny - cienki Bolek z ciebie a nie historyk raczej histeryk
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiek Won
  • Misiu M 21.12.2019
    Puchacz won
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiu M won
  • Puchacz 20.12.2019
    w porządku - gówno wiem o historii, a Ty jesteś oświecona i wszystko wiesz.
    I tym optymistycznym akcentem...
  • betti 20.12.2019
    Jaka oświecona? Te fakty są ogólnie dostępne dla wszystkich, tylko nie wszyscy chcą je poznać. Niektórzy przyjęli narrację plucia i to wystarczy do życia.
  • Puchacz 20.12.2019
    Chyba już sobie wyjaśniliśmy.
    Ja się w każdym razie gówno znam na historii i podejściu do niej, to nie ma już o czym pisać.
  • betti 20.12.2019
    Odniosłam się tylko do ''oświeconej'', tego też nie zrozumiałeś?
  • Puchacz 20.12.2019
    Najwyraźniej mało lotny jestem.
  • betti 20.12.2019
    No raczej...
  • Liv12365 20.12.2019
    Eh :) podobało mi się to zgięcie do parteru przez Puchacza o tej kolejce wąskotorowej w Bieszczadach - dobre, dobre :)
    A co do Betti - to tak, dyskusja zbędna.
    Właśnie dlatego, że mam mózg i myślę, wyciągam wnioski - stąd nie daję się manipulować ;) Po za tym nie trzeba być nie wiadomo kim - bo czasem ludzie po studiach są głupsi niż zwykły człowiek po zawodówce. Tak więc, niezależnie od tego, co kto w życiu robi. należy go szanować tak samo :)

    Alee... :) uderz w stół, a nożyce się odezwą. Tak samo mówi ślepy głuchemu o widoku za oknem - mniej więcej tak się rozmawia z osobami o horyzontach tak szerokich jak kolejka wąskotorowa w Bieszczadach :)

    Kradnę tekst - Puchacz hah
  • betti 21.12.2019
    Przeczytała panienka po zawodówce Grossa i Tokarczuk i nie daje sobą manipulować... dobre!
  • Liv12365 21.12.2019
    betti Ach, jak Ty uwielbiasz chwalić się swoją pseudowiedzą, szczególnie na temat drugiego człowieka! Dobre!
  • betti 21.12.2019
    Liv12365 odnoszę się do twoich ograniczonych wypowiedzi ciemniaro!
  • Liv12365 22.12.2019
    betti Ograniczone? ;) Ograniczony wydaje się być ten, któremu kończą się już argumenty i wbija się z wyzwiskami + ciągle (poprzez brak argumentów) powtarza jeden i ten sam typu: "Jesteś ograniczona". To przykre Betti ;) ale czuję się zaszczycona, wiedząc, że w rozmowie ze mną używasz 100% swojego potencjału, nawet jeśli jest to jeden i ten sam argument :)) W końcu od jednego się zaczyna, czyż nie?

    Wesołych :D
  • betti 22.12.2019
    Liv12365 gwiazdeczko, miałaś argumenty - do żadnego się nie odniosłaś, bo za trudne dla ciebie, więc o czym świergotasz radośnie?
  • Liv12365 22.12.2019
    betti A świergotam, bo odniosłam się wystarczająco, ale widać, że odbijają się jak od ściany ;) jakbyś uważnie czytała, to byś dostrzegła :)

    Tymczasem miłego wieczoru!
  • betti 22.12.2019
    Liv12365 co wiesz o zbrodni w Jedwabnem, poza ''faktami'' od Grossa?
  • refluks 21.12.2019
    refluks napisze krótko.
    refluks kocha Rosję i chce tam wyjechać.
    urodził się i wychował w Polsce i wśród Polaków.
    i nawet gdy wyjedzie i osiądzie w Rosji będzie Polakiem.
    i czuje się rozdarty, gdy w siatkówkę gra Polska z Rosją.
    co do Tokarczuk, to dla refluksa jest to żydowska Ukrainka/ukraińska Żydówka.
    co nagradzane noblami czy figurką amerykańskiej filmówki musi być antypolskie.
    bo i Miłosz wspominał o paleniu się getta, gdy za jego ogrodzeniem Polacy kręcili się na karuzeli.
    i każdy, kto mi powie, że Polacy mordowali Żydów będąc w zasięgu mojej ręki dostanie ode mnie w ryj, wcześniej nazwany będzie wycieraczką.
    bo trzeba być szmatą, żeby srać we własne gniazdo.
    i ty, autorko pierdzin poprawnie kulturowo jesteś dla mnie szmatą, w którą żaden Żyd nie zechce wytrzeć swoich butów.
    postawa jaką prezentujesz to naplucie przez Polaka i każdego cywilizowanego człowieja bez względu na narodowośc i pogarda od Żyda, którego tak bronisz.
  • refluks 21.12.2019
    i jeszcze jedna sprawa.
    tzw. mienie bezspadkowe.
    jeśli refluks wyciągnie kopyta i nie będzie miał spadkobierców, to jego mienie przejmie państwo.
    i tak jest prawo w cywilizowanym świecie.
    dla Żydów jest inne prawo.
    Kongres Żydowski jest spadkobiercą.
    ustawa 447 .
    sobie poczytajcie.
  • Misiek 21.12.2019
    cześć wszystkim a zwlaszcza tobie zachmurzony Puchu
  • Puchacz 21.12.2019
    Won
  • Tjeri 21.12.2019
    A przez chwilę bym taki cudny spokój bezmiśkowy. A pierdykam.
  • Puchacz 21.12.2019
    To rzuty chorobowe co jakiś czas.
    Kiedy dochodzi strukturalna głupota, to tak właśnie mamy.
  • Misiu M 21.12.2019
    Puchacz sam mówileś,że masz problemy zdrowotne- nie baw się więc w pana doktora tylko sam się lecz
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiu M won
  • Misiu M 21.12.2019
    Tjeri won
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiu M won
  • sensol 21.12.2019
    na opowi bez zmian. refluks z betti toczą zażartą walkę o tytuł największego głupola. poziom wyśrubowany. no i jeszcze miś. chop dziś. samotny Puchacz coś próbuje rozjaśnić w ciemnych łbach. ale próżny wysiłek. to tak jakby próbować nauczyć pływać siekierę
  • betti 21.12.2019
    Udowodnij, że się mylę. Wykaż się wiedzą, chętnie się zapoznam z faktami, kto odpowiada za mord w Jedwabnem?
  • Puchacz 21.12.2019
    Znasz prawo o wypieraniu pieniądza lepszego przez gorszy?
    Miał rację Niemiec - Kopernik (nigdy nie nauczył się nawet mówić po polsku:)))
    Zaraz będzie napad gorących, acz wąskich jak dupa węża, patriotów.
  • refluks 21.12.2019
    betti po kiego wafla ty się we wymianę zdań z upiśledzonym umysłowo wdajesz/
  • Misiu M 21.12.2019
    Puchacz Kopernik był takim Niemcem jak ty Polakiem histEryku
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiu M won
  • Misiu M 21.12.2019
    Puchacz a nie umiesz grzeczniej ?
  • Misiu M 21.12.2019
    Puchacz won
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiu M won
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiu M won
  • sensol 21.12.2019
    Tusk
  • AlaOlaUla 21.12.2019
    Misio hip hip znowu zaczyna tańczyć przy Puchaczu i dupką kręcić.
    Misio hip hip hipokryta xD
  • Puchacz 21.12.2019
    Norma, chociaż opędzam się jak od natrętnego gza.
    On faktycznie ma inną orientację.
  • Misiu M 21.12.2019
    jak chcesz tańczyć to beze mnie
  • Misiu M 21.12.2019
    pa pa na lepiku i abizol
  • Puchacz 21.12.2019
    won
  • AlaOlaUla 21.12.2019
    To nie tylko orientacja, to już orient express

    Hahahaha Hahahaha Hahahaha Hahahaha Hahahaha Hahahaha Hahahaha Hahahaha
  • Puchacz 21.12.2019
    Znowu straszysz, aż mi się marszczy.
  • Tjeri 21.12.2019
    :))) wiesz AOU, coś w tym chyba jest
  • AlaOlaUla 21.12.2019
    Marszczy???
    Rany, chyba sobie to zwizualizowałam xDDD
    Wyrwijcie mi to z głowy!!!

    Hahahaha Hahahaha Hahahaha Hahahaha
  • Puchacz 21.12.2019
    Żeby nie było... dupka oczywiście:)
  • AlaOlaUla 21.12.2019
    xD
  • betti 21.12.2019
    Tak Wam Misiek przeszkadza, tak Was irytuje, a cały czas o nim piszecie... Mnie irytuje, ale staram się nie zwracać na niego uwagi, a Wy bawicie się tym jak dzieci w przedszkolu...
  • Misiek 21.12.2019
    są nawet dwa takie przysłowia :
    Nie wywołuj misia z lasu.
    albo
    Nie taki straszny misiu jak go malują.
  • Misiek 21.12.2019
    betti ale to,że cały czas po chamsku się do mnie odnoszą to ciebie już nie irytuje...
  • Puchacz 21.12.2019
    Misiek Won
  • AlaOlaUla 21.12.2019
    Bawimy się, bo lubimy się bawić.
    Misio też lubi się bawić.

    Kto nie lubi jest debilem ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania