Kim chciałbyś być?

Kiedyś, gdy byłem mały, spytano mnie kim chciałbym być. Jeszcze niewiele wtedy wiedziałem więc nic nie powiedziałem. Chyba zmartwiłem ich tym wszystkim, bo zaczęli mnie wszystkiego uczyć. Jak być dobrym dla innych, jak dobrze wyglądać w oczach innych, jak ładnie mówić innym, jak słuchać innych.

Kiedy trochę urosłem, to znów mnie zapytano, kim chciałbym być. Wiedziałem jak być dobrym dla innych, jak dobrze wyglądać w oczach innych, jak ładnie mówić innym, jak słuchać innych, lecz nie wiedziałem kim chciałbym być. Chyba zmartwiłem ich tym wszystkim, bo zaczęli mi mówić kim mógłbym być. Może lekarzem by inni zazdrościli, może komendantem, by inni szanowali, może dyrektorem by wszyscy słuchali.

Kiedy nie miałem na głowie nic prócz siwych włosów, wielu się mnie spytało kim jestem. Było ich wielu bo byłem dla nich dobry, dobrze dla nich wyglądałem, ładnie im mówiłem, słuchałem ich. Było ich wielu bo zazdrościli, bo szanowali, bo słuchali. Lecz ja nie wiedziałem kim jestem. Chyba zmartwiłem ich tym wszystkim bo zostałem nikim.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Pan Buczybór 09.05.2018
    Zabrakło paru przecinków (chociażby w ostatnim zdaniu), ale sam tekst, a raczej miniaturka, jest całkiem spoko. Ma taki lekko, pouczający ton. Może dla dzieci, może też dla starszych osób. Całkiem spoko
  • D4wid 10.05.2018
    Tak z przecinkami mam problem, nie uważałem na tych lekcjach :)
  • Aisak 09.05.2018
    Nie zgodzę się z ostatnim zdaniem.

    "Kiedy nie miałem na głowie nic prócz siwych włosów, wielu się mnie spytało kim jestem. Było ich wielu bo byłem dla nich dobry, dobrze dla nich wyglądałem, ładnie im mówiłem, słuchałem ich. Było ich wielu bo zazdrościli, bo szanowali, bo słuchali"

    Człowiek, który słucha, jest dobry, pomocny, empatyczny, pożyteczny NIE JEST NIKIM!

    Veto!
  • D4wid 10.05.2018
    Nie to miałem na myśli, nikim dla samego siebie.
  • Nuncjusz 09.05.2018
    Nikim czyli trupem
  • Dawid, ewoluujesz.
    Kontent z Ciebie.
  • D4wid 10.05.2018
    Ciekawe czy na dobre
  • D4wid, zdecydowanie :). Jestem pod wrażeniem tego, jak się rozwijasz. A wiesz, że nie słodzę, bo Ci iks razy mówiłam, że śmiesznie jojczysz. Tu wyżej śmiesznie nie jojczysz, jest o pół nieba lepiej.
  • D4wid 10.05.2018
    e make i ka pololi No widzisz, jednak poza jojczeniem jest tam w mojej głowie ciekawy świat

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania