kino drogi*

czarna lista uśmiechów gotowa

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • Canulas 15.06.2018
    Drogi Mister Adam, wybacz jeśli coś popierniczę, ale dla mnie ten tekst, już tak poza wszystkim, to pewien rodzaj tęsknego odarcia ze złudzeń. Z ostatnią zwrotką się bardzo silnie, choć oczywiście na swój sposób, utożsamiam.
    Glownie zresztą swą wpis opieram o zwrotkę trzecią, gdyż (i to zapewne wynik jej przełożenia na własną historię) dla mnie wydźwiękiem przytłoczyła resztę.
  • Adam T 15.06.2018
    Hej. A czemuż niby "popierniczę"? To nie zagadka Golluma. Tak odebrałeś, Twoje prawo. Cieszę się, że zajrzałeś.
    Pozdrawiaki ;)
  • Pasja 15.06.2018
    Witam
    Kiedyś wpadła mi książka Kalendarz książkowy - Dotknięcia Janusza Wiśniewskiego.
    Na każdej rozkładówce 1 tydzień z oznaczonymi imieninami znakami zodiaku miejscem na zapiski. Jakoś czytając twój wiersz przypomniałam sobie, że kalendarze to taka droga, kadr po kadrze jak w kinie poruszamy się z różnymi prędkościami. Każdy dzień oznaczony dotknięciem zostawia tam ślad.

    nie uwierzę napotkanym wróżbitom
    losu na wspak nie przepowiedzą
    łatwiej czytać... rozbudza emocje

    Pozdrawiam i miłego wieczoru


    Kiedyś Szczepanik śpiewał... Wróć do krainy marzeń, gdzie zawsze wiosna trwa, Spal żółte kalendarze, żółte kalendarze spal
  • Adam T 15.06.2018
    Witaj. Cieszy mnie, że odnalazłaś aż tyle odniesień (zwłaszcza to z kalendarzem), bo to oznacza, że mój tekst nie jest nijaki. Nieczęsto piszę takie rzeczy, a wtedy takie komentarze cieszą podwójnie.
    Pozdrawiaki :)
  • kalaallisut 15.06.2018
    Ja tu widzę żałobę, kalendarz wspomnień z ludźmi, którzy odeszli, wspólne chwile z kimś kogo już nie ma, nie pogodzenie się na daną czasową kolejność dotknięć w kalendarzu śmierci. Bezradność a życie karze jechać dalej. Plany, marzenia niespełnione, które pokrzyżował los.
  • Adam T 15.06.2018
    Witam. Dziękuję za ciekawy kom. Ja się pod Twoim tekstem nie wysiliłem ;)
    Pozdrawiam ;)
  • betti 15.06.2018
    Czytam bez ''losu'' , wiadomo, że wróżbici przepowiadają los, więc niepotrzebne dopowiedzenie.

    nie uwierzę napotkanym wróżbitom
    na wspak nie przepowiedzą
    łatwiej czytać
    najprostsze treści z wyschniętych warg


    Na tym bym zakończyła, bo ciekawa puenta.
  • Adam T 15.06.2018
    Witaj. Powiem szczerze, te trzy ostatnie wersy pojawiły się w związku z bitwą. Masz rację, bez nich jest dużo pełniej.
    Natomiast samo "na wspak nie przepowiedzą" mnie się osobiście kojarzy z zabawą w mówieniem od tyłu. Tu się zastanowię.
    Pozdrawiaki ;)
  • Tjeri 15.06.2018
    Bardzo fajny klimat. I tekst pojemny (przewrotnie powiem, że można go odnieść nawet do sytuacji na forum, czy ogólnie netowej twórczości pełnej (anty)lajków itp :D). Podoba mi się propozycja Betti, coby zakończyć na "wargach", tym bardziej, że konkurs przeszedł bokiem. :)
    Tak czy inaczej - podoba mi się, dobry wiersz.
  • Adam T 15.06.2018
    Bardzo dziękuję, Tjeri. Wersja bez trzech ostanich wersów jest, wbrew pozorom, pojemniejsza, tak myślę przynajmniej.
    Pozdrawiam ;)
  • Tjeri 15.06.2018
    Adam T, też tak myślę :).
  • Bożena Joanna 16.06.2018
    Ten wiersz jest niesłychanie trudny do interpretacji. Pierwsza zwrotka jawi mi się jako jedna wielka księga kondolencyjna, która nie posłuży do ustawienia pasjansa. Przyszłości nie wywróżymy na podstawie tego, co już się wydarzyło. Więcej o człowieku powie jego bolesna twarz. My zaś musimy się udać w dalszą drogę, nie możemy zatrzymać się w jednym miejscu, ani pozostać. Życie jest jak zwykła podróż, trzeba iść dalej. Tyle zrozumiałam, pewnie nie wiele, ale wiersz przykuł moją uwagę. Pozdrowienia!
  • Adam T 16.06.2018
    Witaj, Bożeno. Cieszy mnie, że aż tyle uniwersalnych prawd wyciągnęłaś z tego wiersza. To buduje mnie jako piszącego.
    Pozdrawiam ;)
  • Justyska 17.06.2018
    Bardzo ciekawy utwór. "Czarna lista uśmiechów" dla mnie fałszywe uśmiechy i kalendarz dostarczony z opóźnieniem - jakby zbyt późne sięganie do wspomnień może ze wzgledu na ten fałsz. Notatnik pełen szeptow kojarzy mi sie znów z tajemnicą, albo pamietnikiem. Dalszą część mówi o tym, ze z przeszłości nie da się wrozyc jedynie z "wyschietych warg " co kojarzy mi sie z pragnieniem. Więc tylko z pragnień można odczytać przyszłość. Jesteśmy kowalami własnego losu A przeszłość niech pozostanie przeszłością. Przepraszam, za nieskladna interpretacje. Tak to jakoś widzę :)
    Pozdrawiam !!! - 5
  • Adam T 18.06.2018
    Im dłużej się zastanawiam, tym bardziej jestem pewien, że na bitwę nijak nie pasowało.
    Dzięki za odwiedziny.
    Pozdrawiam ;)
  • Mam skojarzenie co do tego wiersza bardzo poważne, ale lepiej zachowam je dla siebie.
    Szkoda, że nie wziął ten utwór udziału w bitwie, chociaż z drugiej strony ważne, że powstał.
    Dla mnie bardzo mocny i wyraźny przekaz.
    Pozdrawiam
  • Adam T 18.06.2018
    Dawno nic takiego nie napisałem, pomyślałem, że warto, dla wprawy.
    Dzięki. Pozdrawiam również ;)
  • Wiem Adam, ze dawno nie pisałeś wierszy, ale dla mnie ten nie wydaje się napisanym tylko dla wprawy.
    Tam jest krzyk, są uczucia, jest wszystko co dobry wiersz w sobie powinien zawierać. A czy napisany z wprawą czy bez, to dla mnie to nie jest najważniejsze. Powtórzę więc, dobrze, ze powstał, bo dał mi do myslenia.
  • Adam T 18.06.2018
    Maurycy, w takim razie cieszę się, że zobaczyłeś tak wiele w czymś tak niewielkim ;))
  • Adam T ja często widzę to czego nie powinienem, tak juz mam :)
  • Szudracz 18.06.2018
    Sam tytuł wiele podpowiada do tej interpretacyjne drogi.
    Zostawię poza słowami, moje odczucia.
  • Adam T 18.06.2018
    Dlaczego? Chętnie bym przeczytał. Szkoda.
  • Adelajda 29.10.2018
    "kalendarz z dotknięciami
    dostarczono po czasie bez
    prawa do reklamacji" - absolutnie kradnę :) takie Borszewiczowskie

    Jak za kinem drogi nie przepadam, tak ten wiersz jest piękny w swojej zawiłości.
  • Adam T 31.10.2018
    Prawie w ogóle nie piszę takich tekstów. Tym bardziej się cieszę, kiedy okazują się udane.
    Dziękuję.
    Pozdrawiam ;)
  • sensol 03.11.2018
    słabe
  • Adam T 03.11.2018
    bo pić, to trza umić

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania