Kłamstwo

Jedyne, czego chcesz, to

być szczęśliwą i nie dać się zranić.

Nie będziesz, jeśli

odwrócisz się w stronę prawdy, gdyż twoje

serce zostanie natychmiast wydłubane.

 

To, czego chcesz i

co powinnaś w siebie wlać,

to kłamstwo owinięte delikatnie w inne

kłamstwo. Prawda jest

męką, która uniemożliwia życie, dopóki przebija serce.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • ireneo 4 miesiące temu
    Chyba bez detektywa nie rozwiklam tej prawdy. Wyrywa, a potem przebija? Przecież to nie jest tym samym, a prawda jest tylko jedna.
    Podobnie z kłamstwem. Terminy te sprawdzają się tylko nagie, tzn. bez przymiotników.
    Wlewanie delikatne dysonansuje podobnie do subtelnego wrzasku.
  • Szpilka 4 miesiące temu
    W pierwszej strofie nagromadzenie czasowników, w drugim wersie aż 4.

    'Prawda jest
    męką, która uniemożliwia życie, dopóki przebija serce.'

    Prawda nie jest męką, prawda wyzwala i oczyszcza, mimo że bywa momentami bolesna, ale lepszy krótkotrwały ból niż słodkie kłamstewka.

    Bez urazy, ale wiersza do udanych zaliczyć nie mogę ( •◡-)
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    Prawda jest jedna, choć są prawd tysiące, a każdy swoją na prawdę jedyną.

    Leopold Staff
  • Szpilka 4 miesiące temu
    o nim pseud

    Tak, ale atrybut z sercem już dawno mocno wyeksploatowany w poezji i lepiej go unikać, żeby wiersz wtórnością nie trącił.

    - męka,
    - ból serca,
    - przebite strzałą,
    - pękąjące z bólu itp. •ᴗ•
  • ireneo 4 miesiące temu
    o nim pseud
    Teraz zapewne uwierzysz, że PRAWDA JEST JEDNA.
    Gdybyś dopytywał ireneo, to jak go znam doda, że to dlatego, iż ją (jak i kłamstwo) się odkrywa, a nie wymyśla. Tysiące są właśnie wymyślonych. I to tylko dlatego, aby nie przyznać się do słabości karmienia się klamstwem.
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    Szpilka W tych okolicznościach "należy", zależy od świadomości poetyckiej adresat.
  • Szpilka 4 miesiące temu
    o nim pseud

    Napisałam 'lepiej', nie należy, nikomu nic nie narzucam, zamieszczam tylko z wielką nieśmiałością własne przemyślenia, z którymi wcale zgadzać się nie trzeba •ᴗ•
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    Szpilka Ale ja się zgadzam, z tym że "atrybut z sercem już dawno mocno wyeksploatowany i lepiej go unikać", jeżeli adresatem jest ktoś o świadomości poetyckiej nie mniejszej niźli Twoja.
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    Prawda jest jedna, ale ludzka wiedza jest tylko ludzka, czyli, zależna od człowieka, jest więc — w tym słowa znaczeniu — zawsze względna.
  • ireneo 4 miesiące temu
    Golono, strzyżono? Nie ma względnych, prawd. Ona jest obiektywna. Istnieje niezależnie od naszej woli. Względna moze być jecynke ocena skutków. Jeśli odkryję, że pociąg mi uciekł to nie ma znaczenia pocieszenie - lepiej przyjść na peron póżno niż wcale. W wierszu są metafory, które wzajemnie sobie przeczą, a jak tak, to żadna nie może być prawdziwa.
  • Grafomanka 4 miesiące temu
    Ogólnie podoba mi się myśl, niemniej gdybyś użył synonimów albo poszedł w głębszą metaforę, to nawet byłabym uszczęśliwiona... taka kawa na ławę w tej chwili, a przecież potrafisz inaczej, więc dlaczego?
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    więc dlaczego? Gdyż mam mimetyczne ciągoty ;)
  • o nim pseud 4 miesiące temu
    *ochronne upodabnianie się do otaczającego środowiska

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania