kolekcjonerka siniaków

jej ciało to miejsce nadużyć

połamała palce na próbach zliczenia

– zegar tyka nieprzerwanie –

jej ciało byłoby ziemią obiecaną

gdyby nie dwie

przepastne

głuche studnie

 

zamilcz posłuchaj jak mówią

„nie będziesz miał bogów przede nami”

 

krok w przód i dwa w tył

– zegar tyka nieprzerwanie –

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • laura123 21.04.2021
    Witaj, Ench. Fajnie płynie ten wiersz, tylko nie rozumiem tych ''głuchych studni'', domyślam się, że może chodzić o oczy, które za dużo widziały, aż stały się puste. Zegar tyka nieprzerwanie, jakby odmierzał czas i to, że ''nie będziesz miał bogów przed nami'', wyjść nie można, bo ''krok w przód, dwa w tył''. Obrazek z sekty?
  • Enchanteuse 23.04.2021
    tak, chodzi o oczy :). Sekta? Pisząc, nie myślałam o konkretach, ale sekta jak najbardziej pasuje. Czytałam kiedyś taką książkę: "Rama.Byłam w sekcie" dawno temu i pamiętam, że bardzo mnie poruszyła. To niebywałe, jak strasznie dobrze potrafią manipulować ci guru (tak się chyba ich nazywa) i omotać wokół palca, szczególnie ludzi z niskim poczuciem własnej wartości. Przerażające.
  • JamCi 21.04.2021
    Ciężka artyleria głebokich ran na duszy. Na ciele też.
    Piszesz dobre, mocne, głębokie i bolesne rzeczy.
    Krok w przód i dwa w tył to nadzieja, to normalny etap w procesie zmian. Tak jest i tak ma być. I tak potem znów są te do przodu.
  • Enchanteuse 23.04.2021
    dziękuję, JamCi.
    Tak, dodam więcej: te kroki w przeciwnym kierunkach to walka, zmaganie się z samym sobą. Tak właśnie ma być i tak jest, czasem "dojście do wiosny" trwa dłużej niż by to wynikało z przewidzianego dystansu ;)
  • JamCi 23.04.2021
    Enchanteuse wiem. Robiłam je sama. I bez tych do tyłu gdy by nie było innych.
  • Enchanteuse 23.04.2021
    JamCi święte słowa.
  • piliery 21.04.2021
    Zanim cokolwiek napiszę: 1.jesteś :) 2. literówka? która sprawia ze nie wiem czy "przede mną" czy przed nami?
  • piliery 22.04.2021
    Już wiem. Przeczytałem i "dwudziesty dzień kwarantanny" i parę innych. I nie chcę tego pisać co wiem bo osiągnęłaś taki stan, że analizy nie są potrzebne. Straszne jak szybko ludzie czynią się bogami i jak łatwo uznają ze mogą wszystko a szczególnie zdegradować innego. Nie wiedzą biedacy że "Jesteście bogami i wszyscy jesteście synami..." i nikt nie ma prawa wobec innych być bogiem. Enchanteuse pora wyjść na światło. Pora na tomik.
  • Enchanteuse 23.04.2021
    piliery tak, mam wrażenie w ogóle, że żyjemy w bardzo egoistycznych czasach; ludzie wynoszą się na piedestał i walczą na nich o miejsce - podczas gdy na największą uwagę zasługują ci, co stoją skromnie z tyłu...
    Tomik. Zaskoczyłeś mnie, nie powiem :) . Myślę o nim, ale to jeszcze odległa przyszłość, jak sądzę, niemniej dziękuję za optymizm :)
  • Dekaos Dondi 21.04.2021
    O! Witam Czarodziejkę! ↔Zastanawiający tekst.Tym bardziej, że zegarem.
    A czas tyka każdego z nas:)↔Może kiedyś nadejdzie czas, że zniknie czas:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Enchanteuse 23.04.2021
    Witam Cię, Dekaosie!
    Hmm... czas jest w ogóle ciekawy, bo odczuwanie jego upływu jest zależne od sytuacji. Czy zniknie kiedyś? Z pewnością tak, razem z całym naszym światem, zginie dla jednostki i dla ogółu :)
  • Dekaos Dondi 23.04.2021
    Czarodziejko↔Zapewne zniknie. Już nie będziemy w jego okowach.
    Słusznie prawisz.
    Pośpiech, lub czekanie↔zupełnie inne odczucia.
    Sądzę taż, że w snach inaczej płynie czas.
    Można by zrobić doświadczenie.
    W realu→patrz na zegar od:9.00 do 10.00
    Hipnoza↔to samo↔wpatruj się w zegar od 9.00 do 10.00.
    Powiedz jak będzie u Ciebie 10.00.
    Ciekawe, czy w realnym świecie, tez by upłynęła godzina?
    Pozdrawiam:)
  • Enchanteuse 26.04.2021
    Dekaos Dondi sny to już w ogóle kosmos :) . Kiedyś intteresowałam się świadomym śnieniem,ale ostatnio miewam takie sny, że chyba lepiej się im poprzyglądać i zacząć spisywać ;)
  • Czynie pokłon dla poezji, poezji spod zacnego pióra, czynie dla ogółu spod niego wyszłej i dla każdego wiersza.
  • Enchanteuse 23.04.2021
    to ja się kłaniam, ciesząc się Twoją obecnością w moich skromnych progach :))
  • Enchanteuse, Zaszczytne to miejsce, dobrym piórem stoi. Poezyje Twe są na wysokim poziomie, ale przechwalać może nie wolno, bo można popsuć.
  • Enchanteuse 25.04.2021
    yanko wojownik 1125 haha, dokładnie. Kop w odpowiednią część ciała działa na mnie lepiej niż pochwały, bardziej motywuje xd.
    Pozdrawiam :)
  • Szpilka 24.04.2021
    Niesamowity, przede wszystkim inny ?
  • Enchanteuse 25.04.2021
    Dziękuję, Szpileczko ☺️

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania