Koronoawirus jest opatentowany! Przeczytajcie

Znalazłem w Internecie informację (jeden z komentarzy internautów), iż koronawirus jest tworem sztucznym i jest opatentowany. Postępowanie patentowe zaczęło się w 2014 r. skończyło w listopadzie 2019 t. Nr patentu EP3172319A1. Link do strony z patentami https://patents.google.com/patent/EP3172319A1/en.

 

Dodatkowo jest także informacja, iż została przeprowadzona symulacja pandemii z koronawirusem Event 201. Centrum bezpieczeństwa zdrowia Johns Hopkins we współpracy ze Światowym Forum Ekonomicznym oraz Fundacją Billa i Melindy Gatesów zorganizowało 18 października 2019 r. W Nowym Jorku w Nowym Jorku wydarzenie 201 (Event201), pandemię na wysokim szczeblu. Podaję link z polskim tłumaczeniem https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/&prev=search.

I jeszcze jeden link

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.com&sl=en&sp=nmt4&u=https://www.bloomberg.com/news/audio/2020-03-04/event-201-preparing-for-a-pandemic-audio&usg=ALkJrhhcmANdiaSE0VU3JpYGXJRCiTuLrQ

 

Zgodnie z symulacją ma zginąć 65 mln ludzi!

 

Podaję tą informację, bo jest co najmniej szokująca i jestem ciekawy czy ktoś z was zna się na medynie. Może źle interpretuję te informacje, w końcu jest kilka koronawirusów. Jeżeli tak to w porządku, jeżeli nie, to jest to przerażające.

Prośba o informację co o tym sądzicie. Dobrze by było gdyby ktoś się na tym znał lub przekazał informacje osobie kompetentnej.

 

Prośba też o nieocenianie tego tekstu. To nie jest twórczość, tylko podaję informację i proszę o informację zwrotną jak ktoś się zna.

Średnia ocena: 1.6  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (31)

  • LeeaThorelli 21.03.2020
    Koronawirus to rodzina wirusów, wiele z nich jest odpowiedzialna za niegroźne przeziębienia inne za groźne choroby jak SARS, MERS.
    W pierwszym podanym linku masz wzmiankę o opatentowanym atenuowanym wirusie, który można stosować w szczepionkach. :)
  • Józef Kemilk 21.03.2020
    Czyli rozumiem, że jest ok. A symulacje wykonane chwilę przez atakiem koronawirusa? I to, że pojawia się bloomberg.
  • LeeaThorelli 21.03.2020
    Józef Kemilk nie jestem przekonana czy istotne informacje byłby dostępne w internecie. A symulacja może być przeprowadzona w różnym celu m.in. dla ewentualnego sprawdzenia. Widocznie wirus szalał w Chinach dużo wcześniej niż w telewizji to przedstawiono. ;)
  • Józef Kemilk 21.03.2020
    LeeaThorelli ok. dzięki.
  • indri 21.03.2020
    Może ktoś chce nas zabić. A później emigrantów tu przyślą i zdławią tę resztkę która zostanie.
  • Józef Kemilk 21.03.2020
    Po prostu ja się nie znam, więc chciałbym wiedzieć o co chodzi.
  • indri 21.03.2020
    Józef Kemilk może lea nam coś wyjaśni. Ale dla mnie te info co podałeś jest podejrzane.
  • Józef Kemilk 21.03.2020
    indri Informacja dziwna, a ja się nie znam na tym.
  • Józef Kemilk 21.03.2020
    Prośba też o nieocenianie tego tekstu. To nie jest twórczość, tylko podaję informację i proszę o informację zwrotną jak ktoś się zna. Dzięki LeeaThorelli.
  • Harem Szejka 21.03.2020
    To pewnie Ufotrolle hihihi
  • Pan Buczybór 21.03.2020
    myślę, że takie coś to bardziej na forum...
    Nie zagłębiałem się w temat, ale brzmi to bardziej jak teoria spiskowa, a nie prawdopodobna informacja...
  • Józef Kemilk 21.03.2020
    Ok, tylko linki są do dosyć wiarygodnych stron, więc to taka prośba o weryfikację.
  • Kocwiaczek 21.03.2020
    Jak w moim dribble. Prawdy nigdy się nie dowiemy. Wrzucać będą za i przeciw, ale to szary Kowalski musi teraz walczyć o życie.
  • Józef Kemilk 21.03.2020
    Oczywiście, że tak. Oby nie było tak jak mają Włosi.
  • Kocwiaczek 21.03.2020
    Józef Kemilk mnie zbulwersowalo jak gdzieś w którymś kraju napisali, że będą wybierać pacjentów do hospitalizacji pod względem wartości społecznej. No nóż się w kieszeni otwiera.
  • Okropny 21.03.2020
    Daje jeden bo na chuj takie coś tutaj, to raz. Dwa, bo błędy i trzy, bo linki do stron via google translate.

    Po piździe.
  • Kocwiaczek 22.03.2020
    Może by tak trochę kultury? Autor jasno zaznaczył, że chodzi mu o dyskusję, wulgaryzmy mogłeś sobie darować.
  • Okropny 22.03.2020
    Kocwiaczek autor w momencie publikacji tekstu wyraża zgodę na komentarze.
  • Florian Konrad 22.03.2020
    https://www.youtube.com/watch?v=dCGy2yILT3A
  • Zaciekawiony 22.03.2020
    Za dużo internetu za mało weryfikacji. A wystarczyło poczytać na naukowych stronach czy jest ten wirus i czym jest szczep, którego dotyczy patent. Zamiast tego ludzie zadowalają się informacją "istnieje jakiś patent na coś związanego z jakimś koronawirusem, nie będę sprawdzał o co chodzi, ale to wygląda jak dowód!"

    Koronawirusy to bardzo szeroka grupa wirusów, siedem atakuje ludzi, z czego trzy są bardzo groźne (SARS1, SARS2 i MERS) a cztery łagodne i odpowiadają za 15-20% sezonowych przeziębień (NL63, EO22, HK1). Zwierzęce szczepy wywołują różne choroby, nieraz groźne w hodowli, na przykład wirus zapalenia płuc kurczaków, biegunki prosiąt, biegunki cieląt, zapalenia jelit kotów itp. Z tego powodu pracuje się nad zarówno lekami jak i szczepionkami na te wirusy.
    Szczepionki mają trzy typy - albo jest to preparat z jakimś wyizolowanym białkiem danego patogenu, które ma rozpoznawać organizm (tzw. szczepionki bezkomórkowe), albo z patogenem zabitym (np. bakteria potraktowana formaldehydem) albo z patogenem żywym ale atenuowanym, tj, pozbawionym złośliwości. Na przykład szczepionka na polio zawiera żywy szczep, który nie występuje w naturze, nie powoduje choroby, ale jest na tyle podobny do dzikiego, że organizm uczy się na nim jak zwalczyć dzikie polio.

    Patent dotyczy jednego z takich unieszkodliwionych szczepów do szczepionki, który został pozbawiony genów odpowiadających za złośliwość. Jest to wirus ptasiego zapalenia oskrzeli, z grupy gamma-koronawirusów. Koronawirusy gamma nie zarażają ludzi. Jest to wyjaśnione od razu na początku tekstu patentu, ale do tego trzeba znaleźć wersję z tekstem, a z tego co widzę spiskomani bardzo niechętnie linkują do pełnej wersji, najchętniej propagują linki z informacją o tytule i roku złożenia ale bez szczegółów:
    https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/051494985/publication/EP3172319A1?q=pn%3DEP3172319A1

    Opatentowany został konkretny szczep otrzymany przez celowe wprowadzenie mutacji do białek niestrukturalnych (lista dokładnie opisanych mutacji zawarta w tekście - to one właściwie są tym wynalazkiem, który się patentuje) odpowiedzialnych za replikację, co powoduje pogorszenie rozmnażania, osłabienie wirulencji do poziomu, przy którym wirus nie jest groźny dla ptaków, jednak z zachowaniem niezmienionych białek otoczki, bo to na nie ma się nakierować układ odpornościowy aby zapamiętać jaki patogen ma na przyszłość atakować. Gen kodujący replikazę został uszkodzony w trzech, różnie oddalonych miejscach, aby zmniejszyć szansę na powrót do dzikiej formy wskutek mutacji.

    Istnienie takiego patentu powinno raczej ucieszyć hodowców kurczaków i gęsi, niż zmartwić nas, bo patent dotyczy zwierzęcego wirusa wywołującego ogromne straty w hodowlach, który tak bardzo różni się od obecnego, że w zasadzie nie ma z nim nic wspólnego. Jeśli ktoś wysłał wam link do tego patentu i nie wyjaśnił o co chodzi, to jest niemyślącym panikarzem, któremu nie warto ufać.
  • Józef Kemilk 22.03.2020
    Dzięki za wyjaśnienie. Właśnie o to mi chodziło. A czy na bazie tej szczepionki można zrobić na "naszego" koronawirusa szczepionkę, analogicznie jak rokrocznie robi się szczepionki na grypę? Takie szczepionki na grypę robi się w kilka tygodni na bazie szczepu grypy z ostatniego sezonu
  • Zaciekawiony 22.03.2020
    Józef Kemilk
    Można zrobić w ten sam sposób, a czy pójdzie szybko to trudno powiedzieć. W sumie najszybszą i najbezpieczniejszą powinna być szczepionka bezkomórkowa, zawierająca odpowiednio duży fragment białka S, którym wirus podczepia się do komórek. Trochę podobnie robi się szczepionki na grypę - zwierają otrzymane biotechnologicznie białka powierzchniowe wirusa. Przy czym dużo tu zależy od tego jaki rodzaj białka się dobierze i na ile uda się wzmocnić odpowiedź organizmu. Tegoroczna szczepionka na grypę z 4 antygenami ma taką sobie efektywność zapobiegania, z Ameryki donoszą że w populacji ogólnej 60%, nieco lepiej u osób starszych.
  • Józef Kemilk 22.03.2020
    Zaciekawiony Dzięki serdeczne za merytoryczne informację
  • Ozar 22.03.2020
    Czytałem kilka artykułów na temat tego patentu i jak widzę w zasadzie wszystko wytłumaczył zaciekawiony. Jakoś nie mogę w to uwierzyć, żeby ktoś uzyskał patent na coś , co zrobiłoby taka manianę jak obecny koronawirus. Jak wiesz są w zasadzie trzy teorie powstania trgo wirusa. jedna mówi że się zmutował i przeszedł ze zwierząt na człowieka, druga że wyciekł z jakiegoś tajnego laboratorium w Chinach, a trzecia, że został podrzucony Chińczykom i tu zazwyczaj pada wskazanie na USA. Co by nie było wirus zaatakował nie tylko Chiny, ale także w zasadzie cały świat, co pokazuje, że nie został skierowany tylko na Chiny, bo w USA także są zarażeni i zmarli. Reasumując popieram zdanie zaciekawionego i mam nadzieję że to prawda.
  • Ozar 22.03.2020
    Józef, gdyby miały zginąć miliony do wirus nie miałby skuteczność 5/6/7/ procent tylko taki ja np. Ebola czyli 80/90 procent, inaczej nie ma to sensu ani politycznego, ani militarnego, ani ekonomicznego.
  • Zaciekawiony 22.03.2020
    Wiesz, w patencie podano cały genom zmodyfikowanego wirusa i wprowadzone nienaturalne mutacje. Gdyby ktoś użył opatentowanego tak wirusa ludzkiego do sprowokowania epidemii, to informacja o tym pojawiłaby się od razu po zsekwencjonowaniu genomu od pierwszych chorych i nie było by problemu znaleźć źródło. Pierwsze genomy opublikowali Chińczycy, potem badacze z innym krajów.
  • Józef Kemilk 22.03.2020
    Ozar Możliwe. Tak na marginesie przez strach straciliśmy wolność. I tak do końca trudno powiedzieć co robić. Na razie wydaje się, że Polska idzie dobrą drogą, ale czy tak jest rzeczywiście?
  • Ozar 22.03.2020
    Józef Kemilk Nikt, powtarzam nikt nie był przygotowany na coś takiego. Czy idziemy dobrą drogą ? no cóż na pewno lepszą niż Włochy czy Hiszpania. Czas pokaże jak dobrą.
  • Ozar 22.03.2020
    Zaciekawiony Dokładnie. Wszędzie są naukowcy i chyba nie dałoby się zagłuszyć wszystkich totalnie. To raczej niemożliwe w skali świata.
  • Józef Kemilk 22.03.2020
    Ozar Pewnie lepszą, ale cały czas wracają ludzie z zagranicy, wciąż jeździmy pociągami, autobusami, chodzimy do pracy. To będzie się roznosić.
  • Ozar 22.03.2020
    Józef Kemilk Dokładnie, ale ważne żeby skala spadła jak w
    Chinach.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania