Kot

Mój kot jest stary. Dużo starszy ode mnie. W porównaniu z nim jestem małym dzieckiem. Dlatego zawsze patrzy na mnie pobłażliwie, a niekiedy z lekkim zniecierpliwieniem. W dobrych chwilach wciąż cieszy się i bawi. Już mnie nie uczy łapać myszy. Znajomy weterynarz namawia mnie do jego uśpienia, bo zaczyna być mu coraz ciężej. Jednak nie słucham tych rad - jestem do niego za bardzo przywiązany, ale też widzę, że mimo wszystko cieszy się życiem... Już nie tak, jak kiedyś.

 

Zanim młodość go opuściła, jego rude futro aż lśniło w promieniach słońca i dumy. Zawsze miał coś do powiedzenia i zademonstrowania: pełne entuzjazmu obwieszczenie jakiejś radości, sztuczkę czy rygorystyczne poruczenie dla mnie. Lubił przyglądać się ptakom. Kilka razy jakiegoś złapał i dziwił się, że nie jestem pod wrażeniem i mu nie zazdroszczę. Żartowałem, że jest jedyną istotą, której pozwalam po sobie deptać - uwielbiał wskakiwać mi na kolana i ugniatać je łapami.

 

Nie zmienił nawyków, ale przez lata zniedołężniał i spoważniał. Z pożogi starości udało mu się ocalić, w zasadzie, tylko deptanie po moich kolanach.

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • betti 14.03.2020
    Proza zdecydowanie lepiej Ci wychodzi.
  • wicus 14.03.2020
    Cieszę się. Dziękuję.
  • Magda1906 14.03.2020
    pięć bardzo mi się podoba
  • wicus 14.03.2020
    Dziękuję.
  • Uszy żaby 14.03.2020
    Wirus pozdrawiam z uśmiechem :)
  • Uszy żaby 14.03.2020
    *c
  • wicus 15.03.2020
    Dziękuję! Też pozdrawiam! :)
  • befana_di_campi 14.03.2020
    Jak o kocie, to mój ukłon :-)
  • wicus 15.03.2020
    Dziękuję serdecznie za życzliwy komentarz!
  • LeeaThorelli 15.03.2020
    O miłości do zwierzęcia - piękne. :)
  • wicus 15.03.2020
    Dziękuję!
  • indri 15.03.2020
    Że też ja wcześniej tego nie zauważyłem. Piękne, pozdrowienia dla kota.
  • wicus 15.03.2020
    Dziękuję w jego imieniu!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania