Kraina mego Dzieciństwa

W zamyśleniu wciąż powracam do krainy mego dzieciństwa, wiodłem wtenczas bardzo szczęśliwe i beztroskie życie.

Pilnie się ucząc poszerzałem swoją wiedzę i nabierałem nowych umiejętności.

Z ufnością dziecka wypatrywałem nieodkrytej dla mnie jeszcze przyszłości. Pragnąłem zgłębić jej wszelkie tajemnice.

Nie przypuszczałem, wtedy jeszcze z jak wieloma trudami będzie mi dane się zmierzyć

Inteligencją przewyższałem swoich rówieśników, zawsze aktywnie uczestniczyłem w życiu szkoły.

Występowałem na akademiach i przedstawieniach teatralnych.

Koledzy nie rozumieli, jednak mego zamiłowania do nauki.

Wielokrotnie byłem przez nich wyśmiewany za poglądy, które wygłaszałem

Przyrównywali mnie oni do Tomasza Judyma z powieści Stefana Żeromskiego.

Nie radziłem sobie z poczuciem. braku akceptacji z ich strony.

Dzięki wytężonej pracy udało mi się uzyskać tytuł: Doktora Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.

Byłem wieloletnim nauczycielem jezyka angielskiego w tamtejszych szkołach.

Tłumaczem wydawnictw lokalnych i regionalnych.

Moi uczniowie określali mnie mianem ekstrawertyka, który swoją wiedzą i doświadczeniem, z pasją i zaangażowaniem pogłębiał ich kompetencje językowe.

Jednak dopiero teraz po wielu latach, u schyłku swej starości zrozumiałem jak wiele błędów popełniłem.

W pogoni za karierą zapomniałem co w życiu jest najważniejsze.

Do końca moich dni będę żałował, tego, iż nie umiałem zawalczyć o swoje szczęście, wyrwać się z rąk samotności, by móc założyć własną rodzinę.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • laura123 28.12.2020
    Judym miał ideały dopóki nie zamienił ich na komfort wygodnego życia, bohater Twojego opowiadania też?
  • Taviani 28.12.2020
    Napisalam to opowiadanie właśnie ku przestrodze by nie popełniać takich błędów bo życie o wiele więcej jest warte niż nam się wydaje
  • laura123 28.12.2020
    Dziwnie wyglądają zdania pod linijkę, Zrób coś z tym.
  • Marian 28.12.2020
    "Gdzieś w świadomości czułem ,że Inteligencją przewyższam swoich rówieśników."
    -> Dlaczego "Inteligencją", a nie po prostu "inteligencją".
    -> nie "czułem ,że", tylko "czułem, że".
    Laura 123 ma rację. Te linijki są nieładne.

    A czy byłoby lepiej, gdybyś był ekstrawertykiem? Tego nie wiesz. Nie wiesz, czy byłoby lepiej, gdyby było inaczej.
    Pozdrawiam.
  • Narrator 29.12.2020
    Dodaj jeszcze parę detali (świadectwa, przynależność do stowarzyszeń) i będzie z tego dobre Curriculum Vitæ. Praca murowana.
  • Taviani 29.12.2020
    Osoba o której nawiązywałam w tym opowiadaniu już niestety nie żyje i niech spoczywa w pokoju

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania