Kropla

Ludzie powiedzieli już wszystko, czego pragnęli. Rzucili w przestrzeń kamienie słów.

***

Potoki myśli wezbrały i runęły kaskadą. Krople marzeń wirowały, dławiąc się wolnością. Sztylety światła, wysłannicy wieczności, feerią barw wciskały nadzieję. Chwila, jak ostatni taniec, gdy echo melodii wygasło.

Bezwład.

Horyzont bez kresu. Nadir szuka zenitu.

***

Ciche mlaśnięcie rozrywa struktury. Tysiące tysięcy mieszają się z milionem milionów.

***

Jestem całością.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (47)

  • betti 22.06.2019
    A gdybyś musiał te ''krople marzeń'', ''sztylety światła'' i ''wysłanników wieczności'' zapisać inaczej, to jak by to brzmiało?
  • Mane Tekel Fares 22.06.2019
    Nie wiem betti... Taką fazę miałem, Musiałem coś wyrzucić z siebie, Tak po prostu, prostacko...
    Ale musiałem. Wybacz
  • betti 22.06.2019
    Nie mogę Ci tego wybaczyć... sorry, nie dam rady.
  • Mane Tekel Fares 22.06.2019
    Zatem wbijaj, strzelaj, wierć.
    Wszystko mi jedno
  • betti 22.06.2019
    Nie może być Ci wszystko jedno... jako literata powinieneś znać wartość słowa, doceniać je i szanować. Tutaj pojechałeś taką łatwizną, że aż oczy bolą, a język gnije czytając.

    Jeszcze ''strzelać'' czy wystarczy?
  • Mane Tekel Fares 22.06.2019
    Strzelaj. Jeszcze oddycham
  • betti 22.06.2019
    Wystarczy... oddech będzie Ci potrzebny, żeby to naprawić, przecież już wiesz, co jest nie tak, prawda?
  • Mane Tekel Fares 22.06.2019
    Nie wiem...
    Oprócz tego, że nie szanuję słów, idę na łatwiznę, a język gnije czytając, to nie wiem, co mam naprawić/
  • Mane Tekel Fares 22.06.2019
    Ostatnio stępiałem okrutnie.
  • Dekaos Dondi 23.06.2019
    MTF→Na mojeą dziwną wyobraźnię, Twój tekst podziałał→Tylko ma jedną wadę → za krótki. Nawet napisałem wierszowaną wersje, ale nie wiem czy wrzucić w komcia?
    Pozdrawiam:)) *****
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Dajesz DD
  • Dekaos Dondi 23.06.2019
    No to wrzucam. Ciutkę zmieniłem ze względu na rymy:)

    ––––––––––––––––––––––––––––
    czy ludzie powiedzieli wszystko
    już
    czego pragneli
    rzucając w przestrzeń kamienie słów

    potoki myśli runęły kaskadą
    krople marzeń wirowały
    wolnością się dławiąc

    wysłannicy wieczności

    feerią barw wciskały nadzieję
    sztyletami niczym światło
    w ostatnie chwile tańca

    lecz echo melodii wygasło

    bezwład
    nadir szuka zenitu
    ciche mlaśnięcie rozrywa struktury
    tysiące tysięcy z milionem milionow
    potulne drapieżnie

    całością jestem
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Dekaos Dondi wiesz, to, że ludzie powiedzieli miało być stwierdzeniem. Taki koniec. Następnie lot w dół, światło wciskające nadzieję, ale tak jak sztylet, raniąc.
    Następnie zawieszenie. I upadek. Czyli poddanie się, stopnienie z całością.
  • Dekaos Dondi 23.06.2019
    MTF→Wniknąć w cudzy umysł jest raczej problematyczne, a zatem z inerpretacją może być różnie.
    Czasmi jest tak, że tekst się podba nie wiadomo dlaczego. Nie do wszystkich przyczyn swoich decyzji mamy dostęp - w mym odczuciu:)
  • Dekaos Dondi 23.06.2019
    podoba*
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Dekaos Dondi Przedstawiłem swój, gdybyś ewentualnie chciał podążyć :-)
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    *podrążyć
  • Dekaos Dondi 23.06.2019
    Przeczytałem ze zrozumieniem:) Dzięki.
  • betti 23.06.2019
    Wyrzucić patos, to przede wszystkim. Czasy średniowiecznych rycerzy już dawno przeszły do lamusa, więc jaki sens używać dzisiaj ich górnolotnych określeń?
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Dzięki. :-)
    W pewnym wieku ludziom wraca średniowieczny patos.
  • Kanulas 23.06.2019
    Mane Tekel Fares Patos ma różne definicje. Pozdrawiam serdecznie :-)
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Kanulas za słownikiem PWN:
    patos
    1. «podniosły charakter zdarzeń o wielkim, historycznym znaczeniu»
    2. «ton lub styl mówienia lub pisania podkreślający wzniosłość tematu»
    3. «sztuczny sposób wysławiania się, pełen górnolotnych słów i wyrażeń»
    Wiem, o co chodzi betti, ale czasem mam taką potrzebę.
  • Karawan 23.06.2019
    Tak Mane!! Pisać dokładnie tak i tylko tak jak widzi to specjalistka betti! Jak śmiesz mieć własną wizję tekstu?Ty paskudny Ty!! Czy masz jakiekolwiek pojęcie o tym czym jest sztuka? To dzieło wg jedynej słusznej definicji którą ona poetka i niedoceniany wieszcz tylko zna! Brawo ona!! Brawo fanatyzmy i oszołomstwo wszelakie co Świat widzi wyłącznie przez własne jednokomórkowe mózgi i nie dopuszcza istnienia meteorytów, bo przecie w niebie jeno anioły mieszkają, a nie kamienie.
  • betti 23.06.2019
    Karawan - jesteś śmieszny. Tylko tyle.
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Karawan oj tam, ja to potraktowałem, jako uwagę i odpowiedziałem na nią.
    Gdzieś to już pisałem, ale powtórzę. Pisze się głównie dla siebie, a życzliwy odbiór to bonus.
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    betti Nie przejmuj się. Unoś miecz i tnij powietrze do utraty tchu.
    A teraz serio. Dobrze, że w opowi może zaistnieć każdy. Jest to bodaj jedyne miejsce, gdzie można porównać bardzo dobre i bardzo słabe teksty. To też miejsce, gdzie można dowiedzieć się jak różne są gusta odbiorców.
  • Karawan 23.06.2019
    betti Betti nie mów do lustra! To naprawdę zły objaw!! Poszukaj pocieszenia u kolejnego nawiedzonego fanatyka -bogumiła jesteście wszak idealnie podobni ze swoją potrzebą poprawiania świata wg jedynie słusznego, bo waszego pomysłu. Się leczyć lub uczyć, ale raczej leczyć jak wskazuje jednoznacznie to, co oboje wypisujecie.
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Karawan Nie u mnie, please. Mam słabą psychikę. Każdą czerwoną kropeczkę na głównej opowi witam z drżeniem serca. :-)
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    betti, również, jeśli mogę prosić. :-)
  • betti 23.06.2019
    Karawan dzięki za wnikliwą analizę i świetną diagnozę.

    Pozostaję pełna podziwu dla tak ''błyskotliwej'' wypowiedzi.

    Sorry, Mane. Już znikam.
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Mane Tekel Fares
    http://www.facebook.com/groups/treningwyobrazni/
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Mane Tekel Fares
    http://www.facebook.com/groups/treningwyobrazni
  • Wrotycz 23.06.2019
    Obrazy dech zapierają. Podpowiedź, że nadir i zenit w jednym punkcie... jedność z nieokiełznanej wolności od?
    Przelała się uwięziona kropla, wzburzyła... kiedy powiedziano już wszystko, czas na absolutne novum. Groźne, nierozróżniające. Bezkształtne.
    5 za pomysł.
    Fakt, tzw. dopełniaczówki czasami robią złą robotę. Ale zauważyłam je, dopiero po przeczytaniu komentarzy Betti, więc, ufając sobie, twierdzę, że nie psują tekstu.
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Tak mi to wypadło z głowy na papier. Samo.
    Dzienks za wizytę.
  • betti 23.06.2019
    Szkoda jednak, że to nie miejsce, gdzie każdy może chociaż odrobinę łyknąć wiedzy, bo znajdą się tacy, którzy nie mając pojęcia, najwięcej mają do powiedzenia, w sumie bzdur, ale dla lenia, to - bonus.

    Dzięki, Wrotycz.robisz świetną robotę!

    Mane zanieś to arcydzieło na Ósme piętro, ciekawa jestem, jaka tam będzie opinia i czy taka sama...
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Dziecko drogie, toć ja na parterze dopiero, windy mi ma, a po schodach ciężko.
  • Wrotycz 23.06.2019
    Betti, nie jestem w pracy, podoba mi się tekst albo nie podoba, czemu daje wyraz i tyle:)
  • betti 23.06.2019
    Wrotycz ja Ciebie rozumiem, naprawdę... trochę śmiać mi się chce, ale ''nic to''
  • Wrotycz 23.06.2019
    Śmiech to zdrowie:) Przyczyna nieistotna.
  • 00.00 23.06.2019
    Upadek kropli, uruchomił machinę zagłady.
    Interesująca wizja.
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    :-)
  • sensol 23.06.2019
    wszystko to już było niestety: "kamienie słów" , "potoki myśli" itd. tak mi się wydaje, że po linii najmniejszego oporu poszedłeś.
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Nie zaprzeczam.
    Ale też mam takie ogólne wrażenie, że absolutnie wszystko już było. A może to utrwalanie usprawiedliwień dla ograniczeń umysłu.
  • Pan Buczybór 23.06.2019
    no, ciekawa miniaturka
  • Mane Tekel Fares 23.06.2019
    Dzięki za wizytę Bucz. :-)
  • pkropka 06.07.2019
    Mnie się podoba. Niby ładnie, poetycko, ale wydaje mi się podszyte jakąś groźbą i niepokojem.
    A że było - zdarza się, czasem trzeba iść po najmniejszej linii oporu.
  • Mane Tekel Fares 08.07.2019
    Dzięki. Sporadycznie zastanawiam się nad tym, czy coś już było.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania