...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • joannitaplos2 dwa lata temu
    ładny wiersz
  • joannitaplos2 dwa lata temu
    chociaż nie ma rymów ale to pewnie zamierzone
  • MartynaM dwa lata temu
    Tytuł masz mega cudny... nsd resztą jutro pomyślę, bo padłam...
  • MartynaM dwa lata temu
    No i wrocilam, bo już wczoraj ten wiersz zachwycił mnie tytułem, dzisiaj widzę, że treść jest mu równa. Dobrze, że poczekalam, wczoraj byłam zbyt zmęczona i mogłam źle odczytać.
    Widzę tu wielką stratę, " z darcia kotów" jakby po walce...
    i "budzę się z dłonią na nieobecnym" - świetna metafora braku obecności kogoś, kto był zawsze.
    Zastanawia mnie ten "fragment lusterka z odbiciem ciebie" - kojarzy mi się z szukaniem oddechu na lusterku, dlatego podejrzewam, że chodzi o śmierć.

    To najlepszy wiersz, jaki ostatnio tu czytałam. Wchodzi pod skórę i zostawia ślad.

    Wczoraj zostawiłam piątkę, ale to jest ma dwa razy tyle.
  • MartynaM dwa lata temu
    No i "kropla na uwięzi" - jakby kontrolowanie łez, może strach, że jeśli zacznie się płakać, to ciężko będzie przestać...
  • joannitaplos2 dwa lata temu
    jaki tu jest przekaz?
  • Sajmar dwa lata temu
    Super :)
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Mnie podobają się dwie zwrotki i tytuł:

    Kropla na uwięzi

    z darcia kotów
    została opaska
    ciasno oplatająca nadgarstek

    w kieszeni
    fragment lusterka
    z odbiciem ciebie

    Wtedy czytałabym, że "opaska z darcia kotów", to blizna po próbie samobójczej. Tytułowa kropla - to kropla krwi, która została na ostrej krawędzi lusterka. Lusterko jest w kieszeni, jakby w więzieniu, żeby i kropla, i portret winowajcy trwały, jako pamiątka - przestroga.

    Kieszeń jest tu bardzo ważna.

    Jesli bowiem wyjmie sie lusterko z kieszeni, spogladając w nie, mozna w nim zobaczyć tylko... siebie. Tylko - swoje odbicie.

    Dlatego - ukryte w kieszeni, moze sprawiać wrażenie uwiezienia w nim portretu kogoś innego.

    "fragment lusterka/ z odbiciem ciebie", i - kropla na uwięzi.

    Pierwsza strofa - do wyrzucenia. Bo jak to? Jak to - "nieobecnym"? Obecnym! Ale - w ciemnicy kieszeni. Zawsze blisko. Jak blizna.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Jeszcze dopiszę, że podoba mi się też interpretacja MartynyM. Z tęsknotą w tle.
    Mnie, na wątek wspomnienia próby odebrania sobie życia naprowadziły dwie rzeczy:
    - nadgarstek
    - fragment lusterka.
    W wierszu nie ma za dużo słów, więc każde jest ciężkie, ważne. Darcie kotów to kłótnie, sprzeczki, nieporozumienia. I stąd moje "wnioski".

    Niekoniecznie słuszne, oczywiście.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Nurio↔Już tyle wyżej napisano:)↔Można pomyśleć przewrotnie. Skoro opaska, to jednak życie. W lusterku widać kogoś innego, to widocznie, bardzo chciało się widzieć. Chociażby podświadomie i pomimo. Chociaż opaska, to może też być metaforyczna pozostałość po kotach. Jeszcze podrzeć wspólnie opaskę i można zaczynać od nowa. Bez darcia↔Gdyby dało radę??↔Sorry. Wiem, że dziwna interpretacja↔Pozdrawiam?
  • kikimora dwa lata temu
    Każda strofa ma swoją historię. Oszczędność słowa podsyca wyobraźnię. Gratuluję.
  • Nuria dwa lata temu
    joannitaplos2, MartynaM, Trzy Cztery, Dekaos Dondi, kikimora - miło, że poświeciliście swój czas na czytanie i słowo komentarza.
    Bardzo fajna interpretacja napisana przez Dondiego :)
    Trzy Cztery / Małgosiu Sochoń - aby wiersz był całością i coś mówił potrzebna jest pierwsza strofa / z nawyku wyciąga się po przebudzeniu rękę, aby dotknąć osoby obok...a tu pustka/. Niczego nie będę pod dyktando wyrzucała.

    Wszystkim posyłam serdeczności i jeszcze raz dziękuję za odwiedziny u mnie.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Niczego nie wyrzucaj. Zaczęłam swój komentarz od słów: "Mnie podobają się dwie zwrotki i tytuł", a później dałam tryb przypuszczający: "Wtedy czytałabym...".
    Słowa o wyrzuceniu pierwszej strofki przedstawiają tok myślenia.

    ps.

    Wolę rozmawiać bez przywoływania nazwisk. Zwracaj się do mnie jak do Dekaosa, kikimory - po nicku. Chyba, że sprawdzasz moją pamięć?... OK:

    Pozdrawiam, Ireno Zborowska!

    :)
  • Nuria dwa lata temu
    Serdeczności posyłam Małorzato Sochoń :))
  • Nuria dwa lata temu
    * Małgorzato

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania