Krótki tekst o życiu

Cokolwiek Cię w życiu spotyka, wpływa na Ciebie. Spotkasz w życiu różnych ludzi. Biednych i bogatych, miłych i niemiłych, pięknych i brzydkich , pachnących i cuchnących. Mądrych i głupich, złych i dobrych.

 

Najważniejsze, abyś nie straciła / stracił swojego człowieczeństwa. A czymże ono jest ? To jest trudne pytanie. Od zarania dziejów ludzie starali się wypracować w danej kulturze jakiś kanon postępowania, zarówno dla kobiety jak i dla mężczyzny, dla dziecka jak i dla człowieka w podeszłym wieku. Te kanony były narzucane niejako z góry, stanowiły drogowskaz.

 

Kwestie trudne typu religijność, podstawowe zasady moralne, możliwość zabójstwa, możliwa obrona , seksualność to sprawy, które zawsze będą w społeczeństwie przedmiotem dyskusji.

 

Jak zareagować, gdy członkowie jednego plamienia dokonują masakry drugiego plemienia? Rozdzielać strony, wprowadzić swoje wojska.

 

Czy zwierzęta mają świadomość ? Czy małpy człekokształtne mają duszę ? Czy istnieje inny świat poza naszym widzialnym, gdzie dusza idzie po śmierci ?

 

Czy mamy prawo narzucać w ramach danego kraju sposób życia innym ludziom ?

 

Jak mamy reagować na przypadki molestowań i gwałtów ?

 

Czy kara śmierci powinna zostać przywrócona ?

 

Czy broń palna powinna zostać szeroko udostępniona?

 

Czy eutanazja powinna być dozwolona ?

 

Czy można dokonywać aborcji ?

 

I wiele, wiele innych spraw, którymi ludzie na co dzień żyją.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • madmike 19.03.2021
    Każdy, którego spotkałem, miał na mnie wpływ, na to jakim jestem teraz. Co myślę, co czuję, jak się zachowuję. Jak ktoś jest mądry, ze wszystkiego wyciągnie dla siebie wnioski.
  • Bajkopisarz 19.03.2021
    Na wszystkie pytania zaczynające się od "Czy" można odpowiedzieć Tak (albo Nie). Na pytania zaczynające się od "Jak" można odpowiedzieć "Adekwatnie". No i co? Nic. Nic z tego nie wyniknie dla nikogo.
    Stawiając zamknięte pytania i nie próbując nawet zasugerować własnego punktu widzenia nie skłonisz za bardzo do dyskusji. Tak, jasne, wiem, pytania mają skłonić do przemyśleń. Bla, bla, bla. Nie skłonią, nie ma szans. Dopiero jakiś ferment mógłby poruszyć leniwą ludzką naturę, żeby coś w tym kierunku zrobiła. Tu niestety nic takiego nie ma.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania