...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • maciekzolnowski 20.03.2020
    Witaj, Moja Droga!

    "Zarażał chorych optymizmem", Boże, jakie to piękne! :)

    "Niejednokrotnie mówiła coś po cichu w niezrozumianym dla niego języku. Nauczył się sporo słów po polsku, ale brakowało mu zachęty do opanowania języka ze strony żony...". Masz tu powtórzenie: "niezrozumiałym języku... języku ze strony", choć to drobiazg. Wiesz, że ładnie piszesz, sama wiesz, że tak jest, więc nie muszę Ci tego, Bożenko, pisać.

    Mam nadzieję, że dobrze się masz i że nie ulegasz panice. A swoją drogą, biedna ta kochana nasza Italia - kraj wspaniałych ludzi, ślicznie melodyjnego języka i wiekopomnych dzieł sztuki.

    Serdeczności!
    Maciek
  • Bożena Joanna 20.03.2020
    Miło mi Cię gościć w moich skromnych progach. Dziękuję Ci za miłe słowa, dają wiele zadowolenia. Literówki i powtórki poprawiła. Samemu nie sposób wszystkiego ogarnąć.

    Sądzę, że sytuacja we Włoszech dała impuls innych krajach do szybszego działania aby chronić obywateli, Moja mama wspominała przedwojenną epidemię hiszpanki, która kosztowała wiele ofiar. W panikę nie wpadam, ale smutno mi, gdyż szykowałam się na tygodniowy wypad do Kapadocji, a granice zamknięte. Dla zdrowia to pewnie lepiej, ale pewien żal pozostał.

    Szkoda Italii nawiedzały ją ostatnio nazbyt często klęski żywiołowe w postaci trzęsienia ziemi w Aquili i północnych Włoszech, te odczułam dotkliwie, gdyż rok wcześniej trochę podróżowałam p Regio Emilia.

    Trzymaj się ciepło, chroń przed koronawirusem. Dla muzyka musi być ciężko przebywać tylko i wyłącznie w zaciszu domowym. Serdecznie pozdrawiam!
  • maciekzolnowski 20.03.2020
    "Z nas wszystkich Aśka pija najwięcej herbaty" - drobna literówka.
  • Pasja 20.03.2020
    U ciebie jak zwykle sympatycznie i ciepło. Wejrzenie w tę rodzinę jest zawsze elegancją zmieszaną ze spokojem Joanny. Gdybyśmy umieli brać przykład z takiej miłości?

    Zapachniało wiosną w kwieciu magnolii i stokrotek.

    Pozdrawiam serdecznie
  • Bożena Joanna 20.03.2020
    Dziękuję za odwiedzinki. Staram się zachować spokój i nie panikować. Rodzina stanowi podstawę naszego życia, dlatego akcentuję pozytywne strony tej instytucji. Szczęście Corrado i Joanny wiele zawdzięcza różnicom charakterologicznym małżonków, ona zachowuje spokój w trudnych okolicznościach, a jego wybuchowy charakter stanowi o jego uroku osobistym, któremu podlega zakochana kobieta. Wiosna przynosi nadzieję, której wszyscy potrzebujemy. Załączam serdecznie pozdrowienia!
  • Szpilka 20.03.2020
    Ładne i ciekawe pisanie ?
  • Bożena Joanna 20.03.2020
    Serdecznie dziękuję za wizytę i miłą ocenę. Serdecznie pozdrawiam!
  • maciekzolnowski 20.03.2020
    "Trzymaj się ciepło, chroń przed koronawirusem. Dla muzyka musi być ciężko przebywać tylko i wyłącznie w zaciszu domowym".

    Dzięki, Bożenko, Ty również trzymaj się ciepło. Dla muzyka może być ciężko, ale już dla skrzypka-muzyka może być trochę lepiej jednak. Włosi muzykowali wyglądając z balkonów i przez okna swych domów, to wiesz. Są też pewne analogie z okresem okupacji i II wojną światową, do których warto się odnieść: muzyka była obecna zawsze, nawet w obozach koncentracyjnych, choć to oczywiście małe pocieszenie. Była obecna zawsze i wszędzie: w taborach cygańskich, na straganach, na cmentarzach i w kościołach. Tak czy owak, ciężkie czasy nadchodzą, ale na szczęście nadzieja umiera ostatnia.
  • maciekzolnowski 20.03.2020
    I przepraszam za off-topic.
  • Bożena Joanna 20.03.2020
    Fajnie było cię "usłyszeć". Wszystkiego Najlepszego! Nie dajmy się!
  • Jerzy Sowiński 23.03.2020
    Pogodne opowiadanie ze słonecznej Italii. Dojrzała miłość i włoskie realia. Miło się to czyta.
  • MarBe 29.03.2020
    Dlaczego nie tylko dzieci uwielbiają niezdrowe żarcie, a warzyw nie?
    Optymizm i wiara w powrót do zdrowia często jest najlepszym lekarstwem.
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 30.03.2020
    Ja też lubiłam hot dogi, dopóki nie zachorowałam po takim daniu. Teraz unikam fast foodów jak ognia. Dzięki za wizytę i komentarz. Pozdrowienia!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania