Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Piątek Trzynastego

-Latem 1957 roku obozowiczem nad jeziorem Crystal był pewien chłopak. Był z pozoru zwyczajnym chłopakiem. Miał jasną karnację, trochę był bardziej otyły od swoich rówieśników, był łysy i troszkę brzydszy. Chłopak ten cierpiał na wodogłowie. Jego matka pracowała jako obozowa kucharka. Jego ojcem był najprawdopodobniej brat jego matki, który ją zgwałcił niecały rok przed narodzinami chłopaka. Chłopakowi z powodu jego otyłości, wyglądu i choroby dokuczano na wiele sposobów. Czasami, gdy tylko się pokazał wyśmiewano go i przezywano. Z tego powodu ten chłopak był niezwykle smutnym i wrażliwym dzieckiem. Jedyną osobą, której mógł zaufać była kochająca go ponad wszystko matka. Matka zawsze go broniła przed innymi dziećmi. Chciała dla syna jak najlepiej. W piątek trzynastego czerwca 1957 roku obchodził jedenaste urodziny. Tego dnia matka samodzielnie upiekła mu tort z napisem "Wszystkiego najlepszego Jason!". Gdy zjadł kawałek tortu postanowił pójść na spacer po obozowisku. Jak go zauważyły dzieci zaczęły go przezywać, śmiać się z niego i go tykać. Dzieci wyprowadziły na koniec pomostu. Woda była głęboka. Dzieci chwyciły chłopaka za łokcie i wrzuciły do wody. Ten chłopak słabo umiał pływać. Złapał go skurcz. Chłopak się utopił. W czasie, gdy chłopak się topił ratownicy uprawiali seks. Rok później podobno matka chłopaka uroiła sobie, że słyszy głos syna namawiający ją do zabójstwa. Trzynastego czerwca 1958 roku w stodole przy obozie przyłapała dwójkę obozowiczów chcących uprawiać seks i zabiła. Ponoć, także tego samego dnia 1979 roku zrobiła masakrę w obozie. Jedyną ocalałą osobą była jedna z opiekunek wynajętych przez właściciela obozu imieniem Alice. Alice w samoobronie zabiła matkę chłopaka odcinając jej głowę własną maczetą matki . Chłopak to wszystko widział. Teraz chce się mścić na ludzkości.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Canulas 15.09.2017
    Po myślniku dialogowym, spacja.

    "-Przestańcie albo przez pierwszy tydzień wczasów nie będziecie z nami chodzić nad ocean. - srogo ostrzegała matka" - Po kropce, z wielkiej.

    Generalnie, przydaloby się to przerobić u źródła. Użyć synonimów dla słowa powiedział. Poprawić zapis pod kątem poprawności. Na tą chwilę, nie oceniam.
  • Frank Cane 15.09.2017
    Jaką ocenę byś najchętniej dał?
  • Canulas 15.09.2017
    Najpierw musiałbym przeczytać jeszcze raz, pomijając kwestie, które poruszyłem. Ocenić przez pryzmat fabuły, choć to nierozerwalne. Nie chcę na razie gdybać. Gdzieś w środku.
  • Frank Cane 15.09.2017
    Ok, ale później ocenisz?
  • Canulas 15.09.2017
    Jeśli Ci zależy, to spoko, ale uważam, że komentarze są wartościowsze, jeśli o wykładnię tekstu chodzi.
  • Frank Cane 15.09.2017
    Dobra, jeśli znasz jakiegoś anglika, który zna tą stronę to zapowiedz mu, że niedługo znajdzie się przetłumaczenie na angielski tego opowiadania.
  • Canulas 15.09.2017
    Hmm, chyba nie. Na dole strony masz kilka poradników. Np. Jak zapisywać dialogi. Zajrzyj.
    I dobrze, że masz zdrowo-rozsądkowe podejście, bo niektórym jak nie strzelisz pięciu emotikonek, to się obrażają.
    Ave
  • Louis 15.09.2017
    Z tego opowiadania mogłaby być fajna, trochę dłuższa historia... Zdania trochę ucięte i nie potrzebne entery jak dla mnie... Popracuj trochę nad składnią i dialogami i będzie ok. 3 na zachęte :) Pozdrawiam.
  • Nerd 15.09.2017
    To na jakieś 2 lub 3 w zależności od wieku :P Inaczej bowiem ocenia się osobę dorosłą, a inaczej nastolatka :) Praktycznie mamy do czynienia z jednym, obszernym dialogiem i kilkoma zdaniami. O ile widać potencjał, to raczej napisane na szybko. Postaraj się rozbudować tekst. Używaj zdań złożonych mających ok. 20 słów, bo takich krótkich używa się tylko po to, by zagęścić atmosferę. Dziel tekst na akapity na zasadzie jedna myśl, jeden akapit, a nie każde zdanie pisane od nowego akapitu. W każdym razie fajnie, że masz chęci rozwoju. Rozbuduj tekst, to popatrzymy dalej nad czym by można popracować :)
  • detektyw prawdy 15.09.2017
    Nerd ma racje.
    Przez bledy to opowiadanie naprawde traci swoj potencjal.
    Ale, ze mam ochote powypisywac bledy to prosze bardzo:
    ,,-Komu w drogę temu czas. - powiedział pan Lucas Clark." zamiast - stawiamy –, pozatym po myslniku dialogowym spacja. dodalbym tutaj bardziej rozbudowane zdanie, kim ten ,,pan lucas clark" jest, i moze nie pisac od razu pan/pani, bo to co piszesz to nie jest przeciez twoj pamietnik.
    ,,Żebyś ty był takim poetą w stosunku do miłości, Lucas - powiedziała pani Ava Clark, po czym ją pocałował w usta." i znow to samo, ja sie czuje jakbym czytal opowiadanie dla dzieci, wez
    poza tym niedropracowane zdanie, kto ja pocalowal w usta
    ,,Ble, ochyda - uznał siedzący z tyłu Jacob." ochyda?????????
    zreszta walic to, wiele bledow inetrpunkcyjncyh jak i ortorhaficznych, daje ci tutaj ocene najlepsza w systemie niemieckim
  • Frank Cane 16.09.2017
    Już chyba poprawiłem wszystkie błędy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania