Krytyka....

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Morus 27.09.2020
    Bardzo fajny wierszyk, piszesz w nim zarówno o fałszywych pochlebcach, jak i nieszczerych krytykach. Podoba mi się bardzo, w związku z tym stawiam zasłużoną piątkę.
  • Jamazur69 27.09.2020
    Dziękuję
  • laura123 27.09.2020
    Krytyka z zazdrości? O kurczę, zeby do takiej mogło dojść, musiałby autor pisać niczym noblista. Ale wtedy, bardziej zachwyt.

    "me" - nie do przyjęcia archaizm. Nikt, z szanujacych się amatorów, nie mówiąc już o poetach, nie używa obecnie, wystarczy poczytać współczesną poezję.
  • Jamazur69 27.09.2020
    Pozdrawiam z Pogodą Ducha
  • Ale u poetów ludowych piszących poza stylem jak najbardziej akceptowalne.
  • wicus 27.09.2020
    @laura123 Czyli rozumiem, że Mickiewicz jest dla Ciebie "archaiczny" i "nieaktualny", a np. Jego "Liryki Lozańskie" ("Polały się łzy ME czyste, rzęsiste...") uważasz za stary rupieć? Pogratulować...
  • laura123 27.09.2020
    Nie powiesz chyba, że Mickiewicz jest współczesnym poetą, czy powiesz?
    Ja Mickiewicza uważam za dobro narodowe. Zachęcam do czytania, bo znać to obowiązek, ale brać przyklad? Chyba żart.
  • wicus 27.09.2020
    Po co czytać Mickiewicza? Żeby nie było wstydu? Rozumiem, że można tak na to patrzeć.. Ale prawda jest taka, że jego twórczość jest nieśmiertalna, to Mistrz nad mistrzami! A to co dziś modne, jutro zostanie zapomniane. Mickiewicz zaś się nie starzeje, podobnie jak: "me". Jest na opowi.pl ktoś, kto ma świetne powiedzonko: "Zdaniem mym", w komach to może racji jeszcze bardziej niż w poezji, ale zabranianie komukolwiek mówienia i pisania tak jak chce, bo torzekomo "przestarzałe", jest śmieszne i ponure zarazem. Nie namawiam do małpowania kogokolwiek, bo w poezji nie uznaję "zasad" i "trendów", którą są prostą drogą do zmanierowania i "poprawnej" odtwórczości.
  • wicus 27.09.2020
    Jedyne czego naprawdę nie wolno, to obrażanie ludzi, lauro.
  • Lauro, jak Ty się zmieniasz, ale fakt że na dobre.
  • wicus 27.09.2020
    yanko wojownik 1125 Na pewno nie na gorsze. To na pewno.
  • wicus 27.09.2020
    To by nie była zmiana.
  • laura123 27.09.2020
    wicus Mickiewicz był Mistrzem swojej epoki, czyli romantyzmu. Dziś pisać jak Mickiewicz, to zadna trudność. Już Slowacki bardziej dbał o kunszt slowa i był nieporównywalne lepszy od Mickiewicza, czego dowodzi, ze dosyć późno był doceniony i zrozumiały dla krytyków.
    Znać należy wszystkich, którzy na trwale zapisali się w polskiej literaturze, ale brać przyklad, to niepoważne. Nikt nie będzie się cofal w rozwoju, iwszelkie "me" i takie tam przeszły do lamusa i wyciągać nie należy.
  • wicus 27.09.2020
    laura123 Dlaczego? Bo Jaśnie Panienka sobie nie życzy? Poczytaj sobie np. "Gdzie słońce wschodzi i kędy zapada... ", Miłosza, a aż Cię głowa rozboli od "archaizmów"! Poezja jest źródłem bijącym poza czasem i przestrzenią, i to jej Autor najlepiej wie, co i skąd zaczerpnąć! Ktoś może mieć do tego jakieś obiekcje, ale dobrze by było jeszcze jakoš sensownie je uzasadnić, a nie tylko rzucać o "przeterminowanych słowach" i dokonywać żenujących, aroganckich "sądów" nad poezją Wieszczów.
  • wicus, Nie, no przecież na lepsze, to przemienienie Laury, teraz będzie prawie tylko dobra.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania