ŁĄCZKA

Przykładam ucho do ziemi,

chcę usłyszeć muzykę,

czaszek i piszczeli.

Poczuć krew między zębami,

wiem, że nie jesteśmy tu sami.

Wygrzebać rękami groby zbiorowe,

przenieść ich na cmentarz i wygłosić przemowę.

Mundury uszyć na białe kości co za długo leżały,

mają skazę szarości.

Pochylić czoło i uronić łzę.

Przytulić trumienki i spuścić je w ziemię.

Teraz żyj ze świadomością oni umarli za Ciebie!

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Zagubiona 20.07.2016
    Bardzo ciekawy oraz smutny wiersz. Świetnie dobrane słowa, w ogóle temat jest bardzo dobry. Wykończenie równie dobre, ostatnie zdanie najważniejsze.
    " Teraz żyj ze świadomością oni umarli za Ciebie! " - No właśnie, to zdanie daje dużo do przemyślenia. Ode mnie 5! :)
  • Ryszard Radwan 20.07.2016
    Dziękuję :)
  • Larwa 20.07.2016
    Ważny przekaz płynie z tego wiersza. Ludzie nieczęsto zastanawiają się nad tym, co było. Nad tym, ile zawdzięczają ludziom z przeszłości i co mogą zrobić, żeby uczcić ich pamięć. Wiersz bardzo dobry, więc leci 5.
  • Ryszard Radwan 20.07.2016
    Dziękuję :)
  • Inka46 23.07.2016
    To jest cudowne. Przekaz idealny, a wiersz powoduje łzy w oczach. Na pewno sobie go przypomnę na Łączce. Ode mnie 5.
  • bogumil1 06.02.2020
    Hm, sięgnąłem do jednego z Twoich starszych wierszy i cieszy mnie, że to wtedy napisałeś. Sądząc po wypowiedziach tylko jedna osoba zrozumiała o co konkretnie w tym wierszu chodziło, choć generalnie wszystkie komentarze są na poziomie takim, na jakim powinny być komentarze Polaków, gdy poruszane są podobne tematy.

    Pozdrawiam serdecznie.
  • Ryszard Radwan 06.02.2020
    Dziękuję za opinię.

    Pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania