Łamańce językowe

Wstawiając to na tą stronę miałem zamiar pokazania Wam jak ciężko jest wymówić niektóre zdania, właśnie przez "łamańce językowe". Niektóre z nich zaczerpnąłem z różnych stron (oczywiście do każdego podam źródło). Mam nadzieję, że dzięki tym sformułowaniom na waszych twarzach pojawi się uśmiech. Nie liczę na dobre oceny, czy na pozytywne komentarze, gdyż chcę pokazać wam tą trudniejszą stronę języka polskiego. Serdecznie zapraszam!

 

Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu który entuzjastycznie oklaskiwał przeintelektualizowane dzieło.

-To dość długie zdanie wkułem na pamięć, dzięki mojej nauczycielce od muzyki, z którą niestety już lekcji nie mam.

 

Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie.

-Ten tekst chyba każdy zna, a i ja nie potrzebowałem żadnych źródeł ;) Podobnie jak i to:

 

W czasie suszy szosa sucha. Sasza szedł suchą szosą.

 

Zdemitologizowane i zdemistyfikowane niezidentyfikowane obiekty latające.

-Strona www.lamacz-jezyka.pl

 

Chłop pcha pchłę, pchłę pcha chłop.

-Tę oraz kilka następnych zaczerpnąłem z tej strony:

http://sp1brodnica.edupage.org/files/Lamance_jezykowe.pdf

 

Czy trzy cytrzystki grają na cytrze? Czy jedna płacze, a druga łzy trze?

Lola lojalna i Jola nielojalna.

 

wyrewolwerowany rewolwerowiec wyrewolwerował rewolwerowca z rewolweru

-Ten zaś wiersz posiadam z tej strony:

http://f.kafeteria.pl/temat/f1/wyrewolwerowany-rewolwerowiec-p_3469224

-oraz to:

Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego. Jakiego koloru król Karol kupił królowej Karolinie korale? Koloru koralowego!

 

Z czasem postaram się uzupełnić zbiór. Zachęcam byście zamieszczali w komentarzach swoje przykłady. Wiem, że jest tu ich mało, lecz zamieściłem tylko te, które dla mnie były ciężkie do wymówienia, kiedyś, bądź teraz. Moim zdaniem nauka wymawiania tego typu rzeczy jest bardzo zabawna, a przy okazji i dająca pewne korzyści. Dziękuję bardzo za uwagę!

 

P.S. Polecam stronkę Lamacz-jezyka.pl, na której możecie spotkać o wiele więcej łamańców językowych.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • DanMit 18.01.2016
    Bardzo interesujące i już łamię sobie język. Dzięki :)
  • Karo 18.01.2016
    Jeśli masz coś jeszcze to pisz w komentarzach, a ja to wstawię do tekstu i podam twój nick ;)
  • DanMit 18.01.2016
    Mi nie zależy na sławie... tylko na pieniądzach :D ;)
  • elenawest 18.01.2016
    Super pomysł :-D to się ledwo da przeczytać, a co dopiero wymówić :-P
  • elenawest 18.01.2016
    Ah, 5 oczywiście :-D
  • patyy 18.01.2016
    Ja osobiście nie mam problemu z wypowiadaniem tych zwrotów, ale jest to spowodowane tym, że gdy byłam mała chodziłam go logopedy i ona dawała mi takie przykłady do nauczenia się, dzięki czemu teraz mówię płynnie i nie straszne mi łamańce xd:D
  • Vampircia 19.01.2016
    Ja bym nawet nie śmiała próbować tego wymówić, ale to dobre, żeby ćwiczyć dykcję. No i jak tu nie wierzyć, że polski to jeden z najtrudniejszych języków na świecie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania