Lato

Długo przepychało się z kapryśną tego roku wiosną. Gdy odeszła odprowadzana przez grad, jakby nieco onieśmielone było. Dopiero bociany zachęciły do ciepłego uśmiechu, z czasem coraz gorętszego.

Radowało miejscowych i przybyszów, którzy smakiem śmietankowym z czekoladową polewą chłodzili jego zapał tęskniąc za chłodem. Ustąpiło im, a oni się obrazili.

Jeszcze by chciały karuzele się zakręcić, niech rozbrzmiewa radość, jeszcze łódki ozdobione trójkątną bielą by popłynęły, a piasek chętnie znów by się w zamki zamienił.

Już tylko rybitwy z nim rozmawiają.

A ono patrzy tęsknie za odjeżdżającymi pociągami.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • kigja 19.08.2021
    Ciepłe prawie drabble (brakło 13 słów).
  • Nie lubię tego wynalazku.
  • Trzy Cztery 19.08.2021
    Napisałeś trochę dziwnym językiem. Tak, jakby to lato mówiło samo o sobie, swoim językiem właśnie. Wyobrażam sobie lato na łące, w pobliżu torów, na jakiejś górce, jak siedzi, patrzy na te odjeżdżające pociągi i gada sobie do siebie, o sobie.

    "Cechy innego języka" są w tych wyrażeniach:

    - chłodzili zapał smakiem śmietankowym z czekoladową polewą - nie lodami o smaku, a smakiem (tak jakby lato czuło ten smak, lecz nie znało słowa lody)

    - łódki ozdobione trójkątną bielą - nie białymi żaglami, a trójkątną bielą (tak, jakby lato nie znało słowa żagle).

    Moment uroczy jest w samym środku opowieści. Tam, gdzie lato wspomina, że miejscowi i przybysze tęsknili za chłodem, ono "ustąpiło im, a oni się obrazili".

    Tak, jakby lato nie znało ludzi.

    Lecz tęskni się za tym, czego nie zdążyło się do końca poznać. To siedzi i "patrzy tęsknie za odjeżdżającymi pociągami", które zabrały przybyszy...

    Prosto, ciepło, uroczo.
  • Pisane od razu w oknie tekstowym i tak samo zaenterowane, więc może być i dziwne, tak mi się w głowie ułożyło i pisałam jako obserwator. Że można zinterpretować inaczej - ciekawe.
  • Dekaos Dondi 19.08.2021
    Nadleśnczy Nuncescu↔Ciekawa forma i sformułowania znaczeniowo-zdaniowe:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • No ba!
  • Szpilka 20.08.2021
    Ale bajkowo, tylko lata w tym roku niemal nie było, jakaś namiastka z dującym wiatrem i deszczem, czasem jakiś promyk słonka się pojawił, wiosny zresztą też nie było, huk z takim latem ?

    Piątak ?
  • Senkju.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania