Laur

Co jest przyczyną do uzyskania wolności? Czym człowiek się posługuje jakimi środkami, by uzyskać swoją niezależność, czyli wolność; bo przecież niezależność równa się wolności. Być niezależny! Nie podlegać destrukcji! Jakie warunki mogą spowodować, że człowiek szuka tejże wolności i niezależności? W naturalnym odniesieniu do życia, człowiek jako mechanizm powoduje zależności między jednym człowiekiem a drugim. W swojej zmowie silniejsi zawsze podejmują decyzje ku organizowaniu życia tak, by im żyło się najlepiej. Zmowy te są różne ale zawsze mają ten sam cel, czyli podporządkowanie sobie innych. W takiej sytuacji kiedy zacznie funkcjonować ruch społeczny służąc tym samym najsilniejszemu, ty automatycznie tracisz swoją wolność; następnie służysz jego rodzinie, klanowi itd. czyli całe społeczeństwo służy organizacji stworzonej przez klany, które tworzyły pierw królestwa, następnie mówią o państwach. W królestwie budują pałac, w państwie urząd miejski i pracują na jego utrzymanie. Klan zdobywszy władzę walczy o swoja pozycję. Organizuje ludzi zbrojnych, by podbić i zniewolić inne społeczności. Klany oczywiście wymordować, czyli usunąć w podbitych państwach. Przypuśćmy, że rodzisz się takiej społeczności na najniższym szczeblu drabiny społecznej. Twoja prywatność jest w rekach tych co dzierżą władzę. Nie jesteś w stanie nic uczynić na własną rękę. Twoja wolność nie istnieje. Jak uzyskać wtedy wolność? Bo przecież cała ta organizacja działa jako aparat konsumpcyjny, gdzie duży pożera małego. Co to w ogóle jest myśl, bo przecież w takich systemach nie potrzeba myśleć! Przypuśćmy, że rodzi się człowiek myślący w takiej organizacji społecznej. Co się z nim dzieje? Co najgorsze, że jeżeli społeczność w całej swej usłużności jest wynagradzana i konsumuje w przepychu; degeneruje się przy tym, tworzy się patologia konsumpcji, tym samym destrukcja środowiska naturalnego wraz z nim samym. Nastąpiła destrukcja, jednostka myśląca chcąca tworzyć kulturę i chronić pożerane środowisko już nie społeczne a tylko naturalne, bo tylko ono jako część naszej planety jest bezbronne i podlega destrukcji. Reszta pastwi się na nim! Będą niszczyć jednostkę myślącą!

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania