LBnD 18 – By uciec

1. Smak pokory, zapach cierpliwości.

2. Opowiem Ci, jak odnaleźć…

***

 

Gasł bukoliczny czas beztroski. Na powiekach zasiadły ćmy karmiąc snami ananke. Wokół dominował chaos, którego spiritus movens była bestia. Bałem się jej gniewu, krzyku, wyzwisk, potłuczonych naczyń, szarpania, bicia, ciągnięcia za włosy, tak bardzo, że postanowiłem uciec.

Dokądkolwiek. Byleby mnie nie znalazła. Póki co starałem się być nieodczuwalny.

 

Po eksplozji wściekłości następowała absolutna cisza.

 

Później wołała mnie po imieniu, przepraszała, obiecywała poprawę. Byłem nieugięty, jednak tego dnia omamiony jej słowami, wyszedłem.

W powietrzu zalśniło srebro, a ja spąsowiałem. Wtedy przestałem się bać. Ogarnął mnie niewysłowiony błogostan, a twarz przejaśniała radością. Bestia zawyła, lecz nie pozwoliła mi odejść.

 

Jeden jeden dwa...

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • LBnDrabble 19.11.2020
    Witamy w Bitwie i dziękujemy za refleks przed północą.
    Pozdrawiamy
  • kigja 19.11.2020
    LBnDrabble,

    Ponad 60 minut przed północą, więc to żaden refleks.

    Pozdrawiam
  • LBnDrabble 19.11.2020
    Rozpoczynamy głosowanie!
    Zapraszamy na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Aby zagłosować trzeba przeczytać, skomentować i obdarować punktami najlepsze drabble.
    Pozdrawiamy
  • kigja 19.11.2020
    LBnDrabble,

    Dziękuję za informację.
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 19.11.2020
    Kigjo→W Twoim stylu↔Pierwsze skojarzenie
    Jakby nieustanny lęk, pod ciężarem przymusu, gdy sielanka minęła.
    W końcu stał się ''niewidzialny.''
    "Bestia'' zmieniła taktykę. Kusiła dobrym słowem.
    A koniec...hmm... srebro to nóż?. Dlatego nie mógł odejść?
    Można też rozpatrywać jako ''duchową bestię'' w sobie lub podwójne ''ego'' i próba ucieczki od siebie lub jeszcze inaczej.
    Takie subiektywki me:)
    Najlepiej nic nie tłumacz. Ciekawiej.
    Pozdrawiam:)↔5
  • kigja 19.11.2020
    Dekaos Dondi.

    Interpretacja ciekawa, a ja będę milczała, bo o to właśnie cbodzi, żeby każdy po swojemu odczytał.

    Dziękuję za lekturę i komentarz.
    Pozdrawiam
  • Anonim 19.11.2020
    Ja tu widzę złość jako wyzwolenie ze stanu nieodczuwania. (Oby tylko nie przesadzić...)
    A samą końcówkę odbieram jako tryumf bestii, że właśnie o wyzwolenie złości jej chodziło.
    Podoba mi się i to bardzo.

    Pozdrawiam.
  • kigja 19.11.2020
    Antoni Grycuk,

    Interpretacja ciekawa, a ja będę milczała, bo o to właśnie chodzi, żeby każdy po swojemu odczytał.

    Dziękuję za lekturę i komentarz.
    Pozdrawiam
  • Justyska 19.11.2020
    Witam, przemoc w rodzinie... wybuchy gniewu to ogromny problem. Osoby nim obarczone nie pozwalają odejść, wolą zabic, niż pozwolić odejśc. Takie moje spojrzenie. Miałam dreszcze przy końcówce. Bardzo dobry tekst, pieknie napisane.
    Pozdrawiam!
  • kigja 19.11.2020
    Justyska,

    Interpretacja ciekawa, a ja będę milczała, bo o to właśnie cbodzi, żeby każdy po swojemu odczytał.

    Dziękuję za lekturę i komentarz.
    Pozdrawiam
  • Pasja 19.11.2020
    Ciekawe ubranie słowami tej początkowej sielanki. Bestia była inspiratorem przymusu i siłą zniewalającą do podporządkowania się. Atakowała krzykiem, po którym następował spokój. Ktokolwiek był bestią doskonale zdawał sobie sprawę, że po napadzie złości, przeprosi, potrafiła się upokorzyć, by za jakiś czas znowu wybuchnąć (alkocholik). Jednak kiedy postanowił uciec, to bestia nie pozwoliła. Błysk noża i czerwona posoka i błogostan. I odliczanie… Uwolnił się na zawsze i po raz pierwszy przestał się bać. Odnalazł spokój i radość. Bestia zawyła, ale czy z bólu?
    Pozdrawiam
  • kigja 20.11.2020
    pasja,

    Dobre dociekania, ale DD nakazał milczenie, więc nie mogę pisnąć ni słówka.

    Dziękuję za lekturę i komentarz.
    Pozdrawiam
  • Pan Buczybór 20.11.2020
    O, naprawdę porządne. Z prozy to chyba nawet jedno z twoich lepszych. Tak najdosłowniej jest tu sytuacji rodzinna, sytuacja przemocy, strachu oraz powrotu, czy się chce czy nie. W sumie najmocniejszy punkt to chyba jednak narracja - dynamiczna, z odpowiednio dobranym słownictwem.
  • kigja 20.11.2020
    Pan Buczybór,

    Dobre dociekania, ale DD nakazał milczenie, więc nie mogę pisnąć ni słówka.

    Dziękuję za lekturę i komentarz.
    Pozdrawiam
  • Już tylko godziny pozostały do zagłosowania na najlepsze Drabble. Zapraszamy ma Forum; https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Literkowa
  • kigja 23.11.2020
    Dziękuję za przypomnienie!
    Zrobione!
  • Shogun 23.11.2020
    Ooo, dobre, zwłaszcza końcówka. Ja tu widzę walkę, niby wygraną, ale czy na pewno...?
    Dobre, dobre drabble.
    Pozdrawiam :)
  • kigja 25.11.2020
    Shogun,

    Wybacz, ale umknął mi Twój komentarz, za który serdecznie dziękuję i za podobanie.

    Pozdrawiam :)))
  • Shogun 25.11.2020
    kigja oj, a już smuteg na mnie padał, że mi kigja nie odpowiada ;(, alem już uśmiechnięty Lisio haha ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania