Poprzednie częściDrabble – Porządki

Drabble – Sukces

Żanetka z niecierpliwością odliczała dni do porodu, ostatecznie zażądała od lekarza przyspieszenia procesu, koniecznie ze znieczuleniem i tylko przez cesarskie cięcie. Brunon także odliczał czas. Stoczył z Żanetką wojnę o potomka, gdy postraszył ją rozwodem, odniósł sukces.

 

Teraz patrzył dumny na zdrowego i ślicznego synka. Ze szczęścia spełniał każdą zachciankę Żanetki, której zdarzało się grymasić, ale wychodził z założenia, że szczęśliwa żona, to szczęśliwy mąż i szczęśliwe dziecko.

 

Żanetka dzielnie zajmowała się synkiem śpiewając maleństwu kołysankę do snu. Była zmęczona, ale wreszcie mogła się wyspać…

 

Śpij, maleńki, śpij

Słodkie senki śnij

Przyłóż główkę do podusi

Och, posłuchaj się mamusi

Śpij...

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (91)

  • Dekaos Dondi 26.12.2020
    Tekst w specyficznym Kigjowym klimacie. Niby wszystko pasi, ale...
    ...biorąc pod rozwagę fragment↔''jednak nareszcie mogła się wyspać…'' oraz słowo ''podusi'' i całokształt zakończenia,
    można pomyśleć dwupłaszczyznowo, w sensie zakończenia:)↔Pozdrawiam:)↔5
  • kigja 26.12.2020
    Dekaos Dondi,

    Dziękuję za komentarz i analizę tekstu. Chyba źle to napisałam...
    Trudno.

    Serdecznie pozdrawiam :)))
  • kigja 27.12.2020
    Dekoś,

    Oczywiście miałeś rację, tylko tak łatwo to rozszyfrowałeś, że byłam na siebie zła, bo chciałam, żeby nie do końca było takie klarowne i czytelne.
    Ale jak już wspomniałam, jesteś Mistrzem analitycznym i nic przed Tobą ukryć się nie da ???

    Pozdrawiam!
  • Tjeri 26.12.2020
    Odniosłam identyczne wrażenie (co DeDo).
  • kigja 26.12.2020
    Tjęri,

    Bo źle napisałam. Do kitu, kurde.
    :(
  • Tjeri 26.12.2020
    kigja a temat bitwy jest jaki? "Sukces" właśnie? Czy inszy?
  • kigja 26.12.2020
    Tjęri:
    1. Poduszeczka
    2. Chytry Gwiazdrorek
  • Tjeri 26.12.2020
    kigja w sumie niegłupim byłoby pisanie tematu bitwy gdzieś nad tekstem. Kontekst czasem pomaga zrozumieć, a czasem wręcz wszystko zmienia.
  • kigja 26.12.2020
    Tjęri,
    Tematy sa na forum, dostępne dla każdego.
    Ale ok, dodałam.
  • Tjeri 26.12.2020
    kigja wim.
    Nie każdy jednak wie o co chodzi i gdzie szukać. Czasem też czyta się czyjeś bardzo stare utwory i wtedy tym bardziej fajnie widzieć tytuł.
  • kigja 26.12.2020
    Tjęri,

    Dobra znasz tematy i jak teraz?
  • Tjeri 26.12.2020
    kigja szczerze mówiąc, niewiele więcej wiem.
    Cały czas odbieram sygnały, że coś z nimi (bohaterami znaczy) nie tak. Jeśli nie końcówka to może coś z tą wojną o potomka...
  • kigja 26.12.2020
    Tjeri

    Do 30 grudnia zostało kilka dni. Może mnie olśni...

    Dziękuję za komentarze.
    Pozdrawiam!
  • Anonim 26.12.2020
    To jakaś "miłosna Żaneta" (gra półsłówek). ;) hihihi
    Szczerze, to albo nie rozumiem, albo tu po prostu nie ma puenty. Ale jest delikatność i czułość.

    Brunon, także odliczał czas. -- niepotrzebny przecinek.

    Pozdrawiam.
  • kigja 26.12.2020
    Antoni Grycuk,

    Nie zrozumiałam gry półsłówek - miłosna Żanetka, to imię po prostu...
    Jest puenta. Dziękuję za korektę przecinka.
    Ale najbardziej cieszy mnie, że odkryłeś delikatność i czułość.

    Dziękuję za czytanko i analityczny komentarz.

    Pozdrawiam!
  • kigja 26.12.2020
    Dodam, że cieszy mnie Twoje niezrozumienie opka.
    Na to liczyłam.
  • Anonim 26.12.2020
    kigja
    A zamień między słowami po dwie pierwsze litery ;)
  • kigja 26.12.2020
    Antoni Grycuk

    O, kurde!
    Nieźle to wykombinowałeś! Sama nigdy bym na to nie wpadła.
    Thx.
  • Anonim 26.12.2020
    kigja
    to nie ja, takich gier półsłówek jest więcej, np: domki w Słupsku.
    Dobranoc.
  • kigja 26.12.2020
    Antoni Grycuk

    Jejku! Nie znam takich gierek...
    Ale z domkami to po prostu masakra!
    ????????
    Oł nął, teraz będę miała przed oczami domki w Słupsku tzn to inne xd

    Dobrej nocy.
  • Dekaos Dondi 26.12.2020
    Kigja↔Hmm... pierwszą część tekstu, na upartego, można by zrozumieć np tak:
    Żanetka odlicza czas i w końcu przyspiesza poród, bo Brunon też odlicza czas, jaki mu został na tym świecie...
  • kigja 26.12.2020
    Dobre Dekoś!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jesteś geniuszem analitycznym!
    Pracujesz w banku?
  • Dekaos Dondi 26.12.2020
    Kigja ↔Nie. Tylko mijam. A jednak... hmm...
  • kigja 26.12.2020
    Dekaos Dondi

    Hihihihi
    Nie powiedziałam, że masz rację, tylko że fantastycznie dedukujesz :]
    Rozbierasz tekst na czynniki pierwsze, wkładasz do sokowirówki i wyciszkasz tyle, ile się da.

    Fenomenalne!
  • Dekaos Dondi 26.12.2020
    Kigjo↔Nie mam? Łe:(→To chociaż mi została racja żywnościowa. Włożę do sokowirówki:)
  • kigja 26.12.2020
    Dekaos Dondi

    :)))
  • Grain 26.12.2020
    Debilizm przyspiesza Niedługo bez sweetfoci z wypróżnianiem się tekst nie przejdzie.
  • kigja 26.12.2020
    Grain!!!

    A więc wróciłeś ponownie! Żeby napisać brzydki komentarz!
    To absolutnie chrześcijańskie! Tacy już jesteście!

    Tylko nie zapominaj panie święty chrześcijaninie, że tutaj także jest admin, więc jak będziesz mnie za bardzo nękał, to cię po prostu zgłoszę :)))

    To paaaaaaaaaaaaaaa!
  • Grain 26.12.2020
    Grafomanko, gdyby to miało, jakiś szerszy kontekst społeczny, psychologiczny /nie na 100 słów/, jeszcze bym rozumiał>
    A to jest pisaniem pod kogo? Pod takich samych pustaków. Przecież jesteś niewierząca. Zapewne na potrzeby komentarza powiesz, że jesteś, ale to jest takie same gówno jak ten tekst, nie mający nic wspólnego z chrześcijaństwem.
    Nie widzę tutaj szoku poporodowego. Tylko tekścik rozwydrzonej baby, bez pokory, emapatii dla ludzkiego życia.
    Ktoś z jako takim kośćcem moralnym, darowałby sobie taką prowokację. Bo to żadna literatura.

    Jak mówi przysłowie Pan Bóg borguje ale nie daruje.

    Inie prawda, że odebrał ci rozum - to ty siama, siamiuśka.
  • kigja 26.12.2020
    Grain,

    Dzisiaj jest 2 dzień Twoich Świąt. Sobota, godzina 22:46

    Przychodzisz pod mój utwór. Wyzywasz mnie. Twierdzisz, że napisałam prowokacyjny tekst. Straszysz Bogiem i ogniem piekielnym. Oraz twierdzisz, że sama pozbawiłam się rozumu...

    Grain,

    Mam jedno pytanie:
    Czy ty się, aby nie leczysz psychiatrycznie? Bo po twoich dwóch wpisach wnioskuję, że masz ze sobą jakiś problem.

    Możesz sie na mnie wyżyć. Powyzywać. Ale to ci nie przyniesie ulgi.
    Powinieneś skontaktować się z dobrym lekarzem specjalistą od chorób umysłowych. Nie wiem, jak to wygląda, ale jeśli lekarz stwierdzi schizofrenię, to dostaniesz leki i będziesz mógł normalnie, labo prawie normalnie, funkcjonować.

    Trzymaj się, Grain, znamy się kilka lat ;)
    Nie sympatyzuję za bardzo z Tobą, ale też nie jakoś specjalnie antypatyzuję.
    No, ale chyba do dziś, co nie?

    Zjedź rybę po grecku. Popij gorącą herbatą i połóż się spać, Grain.
    Sen to najlepsze lekarstwo :)))
  • laura123 26.12.2020
    Ja się zastanawiam, gdzie tu jakiś głębszy sens, bo tak szczerze mówiąc nie bardzo widać... mąż chciał dziecko, być może nie był już pierwszej młodości, żona nie chciała, ale zmuszona rozwodem - zgadza się. Rodzi się więc zdrowy dzieciak, którym rodzice muszą się zająć. W normalnych domach, normalne zachowania. Taka oczywista oczywistość. Nawet to, że mąż z wdzięczności za syna, spełnia jakieś tam zachcianki żony.
    Nie bardzo więc rozumiem podjętego tematu i poprowadzonego tak, jakby urodzenie dziecka było aktem wyjątkowym, przecież kobiety non stop rodzą, do tego między innymi zostały stworzone. Gdzie tu jakieś nadzwyczajności, żeby aż o tym pisać? Co innego gdyby towarzyszyły tym zwykłym wydarzeniom jakieś niezwykłe okoliczności, to wtedy byłby jakiś punkt zaczepienia, a tak wielkie NIC!

    Oczywiście 1
  • kigja 26.12.2020
    Oczywiście, nie zrozumiałaś.
    Yuppi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Bardzo mnie to raduje :]
  • laura123 26.12.2020
    No tak, wszak tu metafora goni metaforę, bo to proza poetycka... Śmiechu warte!
  • kigja 26.12.2020
    Nie jesteś yntelygentna :]

    hihihihihi
  • laura123 26.12.2020
    Ty też nie, sądząc po tym chłamie... napisałaś jak ktoś, kto się dopiero z alfabetem zapoznaje i szczęśliwy z poznania kolejnych wyrazów, niemniej połączyć ich z sensem jeszcze nie potrafi.
  • kigja 26.12.2020
    Ojej, to nie moja wina, że twoje IQ wynosi 68 xd

    Teraz idź. Legnij w żłobie, jak cię oświeci, to wróć xd
  • laura123 26.12.2020
    kigja choćbym nie wiem jak się starała, to pod Narodziny Jezusa podpiąć się tego nie da. Grain pisał o prowokacji, ale jaka tu prowokacja? Toż tu nic nie ma, komentarze już ciekawsze...
  • kigja 26.12.2020
    Jacy wy jesteście dziwni, naprawdę.

    Temat konkursowy to poduszeczka i Chytry Gwiazdorek. Pierwszy temat przyszedł mi do głowy znienacka i miałam wstawić, jako osobne drabble.

    Mój utwór nie jest prowokacyjny. Nie ma nic wspólnego z Jezusem.
    To tekst konkursowy. Tylko i wyłącznie.

    Tylko trzeba zdjąć z oczu klapki i pomyśleć chwilę rozsądnie.
  • laura123 26.12.2020
    kigja ta treść tak pasuje do tematu jak róża do kożucha i tyle samo z niej wynika. To może ty zdejmij klapki zachwytu nad każdą bzdurą przez siebie napisaną i zacznij tworzyć coś z sensem, jeżeli oczywiście potrafisz, bo jak na razie nie widać...
  • kigja 26.12.2020
    laura123

    Żanetka śpiewa synkowi kołysankę, jest synonim poduszeczki.

    Ale potrzebna jest UMIEJĘTNOŚĆ LOGICZNEGO MYŚLENIA.
    U ciebie brakuje tej umiejętności i co ja ci poradzę?
    Idź popłacz w poduszeczkę.
    ???
  • laura123 26.12.2020
    kigja no i co z tego wynika, że śpiewa? To jakaś nadzwyczajna umiejętność?
  • kigja 26.12.2020
    Goście już wyszli? A byli wogle jacyś?
    To może zawołaj kogoś, niech by wrócił ?
    Bo zawracasz rzyć ???
  • laura123 26.12.2020
    kigja niektórzy poszli spać, bo troszeczkę wypili... ja oczywiście nie piję, więc z trzeźwym umysłem podeszłam do twojego ''sukcesu'', może faktycznie po pijaku ten tekst nawet może by śmieszył - abstrakcją!
  • kigja 26.12.2020
    laura123
    I co? Upili się i leżą pod stołem, a ty jak zwykle dyla na opowi!
    Szkoda, że Mruka nie ma...
    Przydałby się.

    We każdym razie se gadaj do ściany, jak żeś człek pijany, ja se idę do miłych osób.
    A ty jesteś chodzącą ohydą.
    Ble. Fuj.
  • laura123 26.12.2020
    kigja tupetem to tej bzdury nie przykryjesz, ale próbuj... powodzenia. Hahahaha
  • kigja 26.12.2020
    Ty masz na imię bzdura ???
  • kigja 26.12.2020
    Trzeba mieć nie po kolei w głowie, żeby ten utwór podciągnąć pod narodziny Jezusa
    ???
    Kto wogle myśli o religii pisząc utwory?
    Chyba, że dobitnie, to tak.
  • laura123 26.12.2020
    Toteż napisałam, chyba wyraźnie, że nie da się tych bzdur pod nic rozsądnego podpiąć... niewykonalne!
  • kigja 26.12.2020
    Męczysz mnie. Ić stond ???
  • laura123 26.12.2020
    To ci sukces odniosłaś tą bzdurką... hahahaha
  • kigja 26.12.2020
    Bo nie rozumiesz. Jesteś kołek po prostu.
    ???
  • laura123 26.12.2020
    kigja a ktoś rozumie ten twój ''geniusz'' i co tutaj może być ukrytego do zrozumienia? Twój ograniczony umysł? Ten raczej aż nazbyt widoczny... nie wiem, idę stąd, bo strata czasu tkwić przy tej głupotce...
  • kigja 26.12.2020
    laura123

    Owszem, niektórzy zrozumieli ???
    Ty jesteś imbecylem, więc wcale mnie to nie dziwi, że nie zrozumiałaś
    ???
  • laura123 26.12.2020
    Tak? kto?
  • kigja 26.12.2020
    A właśnie, że ci nie powiem ???
  • laura123 26.12.2020
    Innej odp nie oczekiwałam, hahahaha
  • kigja 26.12.2020
    Patrze ludzie, i siedzi wrzód i nie pójdzie.
    Tylko będzie stękać, kwękać i mnie wkurzać ???

    Mruk, wyłoncz telewizor, jest twoja idolka. Przybądź ???
  • kigja 26.12.2020
    Za kwadrans idę, bo musze antybiotyk łyknąć.

    Nigdy nie wymyślisz o czym jest to drabble ???
  • laura123 26.12.2020
    Poczytałam komentarze... nikt nie rozumie tego bełkotu, albo inaczej, treść prosta ale nikt mądry tego nie pisał. Taka analiza zawartości.

    Nikt nie wymyśli, bo trzeba by było być pacjentem Tworek, żeby to zrozumieć... papatki!
  • kigja 27.12.2020
    A kysz ty papugo!
  • Shogun 27.12.2020
    O żesz ty, ale smutna końcówka. Kurła, dobre drabble, poruszyło mnie...
    Pozdrawiam :)
  • kigja 27.12.2020
    Shogun,

    Dziękuję za czytanko i komentarz.
    Pozdrawiam!
  • laura123 27.12.2020
    O, trafił się pacjent! Kigja, obudź się!

    hahahaha
  • kigja 27.12.2020
    A kysz!
  • laura123 27.12.2020
    Mamusia podusią udusiła synka, bo chciała się wyspać... prawdziwy ''sukces''
  • kigja 27.12.2020
    A kysz!
  • Szpilka 27.12.2020
    No cóż, nie powinno się zmuszać żadnej kobiety do macierzyństwa, bo może się zdarzyć, że nie będzie dobrą matką. Tatusiom dość często się zdarza nie odczuwać ojcowskiego instynktu, nikt im z tego powodu za bardzo wyrzutów nie robi, kobieta też człowiek, też może instynkt nie zadziałać. Poza tym nikogo do miłości przymusić się nie da, do macierzyńskiej też nie.

    Drabbelek niejednoznaczy w wymowie, w tej niejednoznaczności siła ?

    Mam dla Ciebie piękną myśl od samego Kinga:

    "Czasami człowiek sądzi, że ujrzał już dno studni ludzkiej głupoty, ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się, że ta studnia jednak nie ma dna".
    No, z pustym jak dzban można się jeszcze pokusić o dyskusję, ale z pustym jak studnia bez dna?
  • kigja 27.12.2020
    Szpilka,

    Otóż to. Dlatego dałam taki tytuł, albowiem wspomniany mężowski sukces był tylko pozorny i chwilowy. Osiągnął to, czego chciał, ale za jaką cenę?
    Wymuszanie może nieść tragiczne następstwo.

    Jeśli tekst jest niejednoznaczny, to super.

    Myśl Kinga wciąż aktualna, bo nadal spotkac można kogoś, o kim możemy pomyśleć w ten sposób.
    Do mnie przyszły dwie takie osoby, ale niech poznają litościwe, ateistyczne serce pełne misiordzia dla osób dotkniętych obłędem ???

    Dziękuję za czytanko, komentarz i myśl Mistrza Kinga :)))
    Pozdrawiam!
  • LBnDrabble 27.12.2020
    Witamy kolejne drabble w Bitwie i życzymy wygranej. Prosimy o olinkowanie na Forum!
    Pozdrawiamy Literkowa
  • kigja 27.12.2020
    Witam,

    Jeszcze się wstrzymam, bo nigdy nic nie wiadomo.

    Pozdrwawiam
  • Celina 27.12.2020
    Kto napisał te bzdury, tego się nawet czytać nie da bez denerwacji.
  • kigja 27.12.2020
    Hahahaha

    Następny mściciel do kolekcji?
    A każde z nich to katulik?
  • Szpilka 27.12.2020
    Kigja

    mściciel w moherowej zbroi,
    dwoi się i troi,
    babskie majty nosi on,
    toż to Ziobry miękiszon ???
  • kigja 27.12.2020
    Szpilka

    ??? ??? ???
    -babskie majty nosi on-
    ??? ??? ???
    Na pewno masz rację :]
  • Pan Buczybór 27.12.2020
    No, dość ciekawe. Nie najlepsze twoje, ale coś ma.
  • kigja 27.12.2020
    Pan Buczybór,

    Dziękuję za czytanko i komentarz.

    Pozdrawiam!
  • Celina 27.12.2020
    Drogie Panie, wstawiając gniota na publiczny portal należy się liczyć także z krytyką, którym takowe dzieło może podlegać.
  • kigja 27.12.2020
    Celina,

    Twoim zdaniem, to gniot, a mogłabyś specyzować swój osąd, czy nie potrafisz?
  • kigja 27.12.2020
    spRecyzować***
  • Szpilka 28.12.2020
    oficjalnie on paniował,
    a w przebraniu - durna krowa!

    Targówek 2 tygodnie temu
    Jamazur69 Tato

    Jamazur69 2 tygodnie temu
    Targówek Synek

    https://www.opowi.pl/cud-narodzin-a65052/
  • kigja 28.12.2020
    Szpilka

    https://www.opowi.pl/wrazliwosc-a65545/

    szczelina siebie chwali ???
  • Szpilka 28.12.2020
    Kigja

    Hahahhahaha, a wiem o tym, no samemu trzeba, gdy nikt nie chce ?
  • kigja 27.12.2020
    Napisała Celina, że gniot, a nie potrafi napisać merytorycznych uwag.
    Celina gniot to ty masz na imię.
  • laura123 27.12.2020
    A jakich ty uwag jeszcze oczekujesz? Napisałaś miernotę do kwadratu i nie ma tu nad czym rwać włosów z głowy, tylko zacząć myśleć przy pisaniu. Prościutkie raczej.
  • kigja 27.12.2020
    Miernota to twoje imię.
    Nie piszesz drabble, więc gęba w kubeł.
    Jak napiszesz teraz na konkurs, to kto wie, może twoja mierna opinia będzie brana pod rozwagę.
    Tymczasem NIE ISTNIEJESZ.
    Ty oraz psiapsi Celina oraz kumoszek Grain.

    Katolicy...?
  • laura123 27.12.2020
    Piszę drabble, ale dobre. Takiego czegoś nawet gdyby mi ktoś płacił, to bym nie wystawiła. Trzeba się szanować!
  • kigja 27.12.2020
    Hahahaha, no teraz to pęknęłam ze śmiechu!!!!
    Nugdy nie widziałam u ciebie drabble. W dodatku nigdy dobrego! Ty kłamco?

    Precz z oszustami!
    Idem. Szkoda mojego czasu na łgarzy?
  • laura123 27.12.2020
    Nie widziałaś? No cóż, rozpaczać z tego powodu nie mam zamiaru, bo widnieją w publikacjach, więc każdy zainteresowany może sobie poszukać... i to tyle na temat twojej odwiecznej głupoty.
  • kigja 28.12.2020
    Znowu przedstawiasz się z imienia, ale niech ci będzie. Dużo masz imion, jak legion, i tyle, szcelina ma kont na opowi.

    Sataniści?
  • Szpilka 28.12.2020
    Kigja

    nie rób dobrze złej kobiecie,
    niech ją kolka w (_!_) gniecie,
    niech rozpuknie się do reszty
    ku uciesze całej reszty ?
  • kigja 28.12.2020
    Szpilka

    ???

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania