LBnD 31 – List z kosmosu

Kochani,

 

Wszechświat jest malowniczy. Kołysze się i drży. Migocze i gaśnie.

 

Jest nas wielu. Różnimy się okryciami. Jedni błyszczą. Drudzy matowieją.

Wśród nas są Obcy. Mają długie sznury, ostrza i haki. Działają w blasku i cieniu.

Czyhają na ofiary.

 

Posiadam kilka kapsuł. Dają pokarm i schron.

Choć czuję strach, staram się go nie okazywać, by nie pogrążyć istnienia.

 

Kosmos, w którym mieszkam jest pastelowy. Uwodzi aromatem, dźwiękami i ciszą.

 

Kiedy odblaskowy krąg rozpala przestrzeń, przychodzą Olbrzymy. Poruszają się ociężale.

Towarzyszą im milczące Plujostwory.

Wówczas Wszechświat rozpływa się, a z zakamarków wychodzą Pełzacze.

 

Nie martwcie się! Dam sobie radę!

Czułkiem!

Cytrynek

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Piotrek P. 1988 08.08.2021
    Zabawne, ciekawe, fantastyczne i surrealne, czyli bardzo udane. 5, pozdrawiam :-)
  • kigja 08.08.2021
    Dziękuję Piotrek za przeczytanie :)))
    Pozdrawiam!
  • Piotrek P. 1988 08.08.2021
    Kiedy przeczytałem tytuł, przypomniała mi się piosenka The Free - "Loveletter From Space". Wkrótce po rozpoczęciu czytania treści, przypomniałem sobie o niektórych horrorach sci-fi, takich jak "Ciche Miejsce" oraz serie "Obcy" i "Predator". :-)
  • kigja 08.08.2021
    Dziękuję również za piosenkę, której nie znałam i horror "Ciche miejsce". Tego filmu kompletnie nie kojarzę, ani tytułu, ani fabuły. Ale trochę poczytałam na filmwebie. Dziękuję Piotrek :)))
  • Bożena Joanna 08.08.2021
    Jak widać wszechświat nie jest przyjazny, różne stwory czuwają nad swoim terytorium i niezbyt chętnie witają Obcych. Fajne pozdrowienie! Ciekawy pomysł na list.

    Pozdrowienia!
  • kigja 08.08.2021
    Dziękuję Bożeno Joanno za przeczytanie :)))
    Wszystkie stworzenia mają miejsce we wszechświecie, tylko muszą mieć się na baczności.
    Pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 08.08.2021
    Kigjo↔No...realistycznie brzmi, choć poetycko nawet, o Wszechświecie...
    I trochę różnych metafor, mówiących o "nas", a szczególnie pod koniec.
    "Olbrzymy, Plujostwory i Pełzacze→jakby przekrój różnych "zachowań"
    Aczkolwiek, Cytrynek może być "motylkiem" ... a jednocześnie posiadać w kiszkach, obronny kwas,
    co rozmiększy wrogów, gdyby co i spłyną w siną dal kosmosu:)
    Poradzi sobie:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • kigja 08.08.2021
    Dziękuję Dekoś za przeczytanie :)))
    Wymyśliłam sobie, że napiszę drabble prozą poetycką, ale nie wiem, czy mi sie udało...

    Cytrynek z rozmiękczającym kwasem w kiszkach, no no no, to by sie w przyrodzie porobiło :)))
    Pozdrawiam!
  • Wertyt 08.08.2021
    Dowcipne i zgrabne. Niekoniecznie poetycka, ale proza pierwszego sortu. Przeczytałem z uśmiechem i to jest najważniejsze.
    Masz u mnie cuś, info pod filmikiem.
    Pogubiłem się w ciemnozielonym tle, nie radzę tam sobie, może uda mi się napisać list z pytaniami. Oby...
    Aha, czy przed przychodzącymi Olbrzmami nie powinno być przecinka? Pewien na100% nie jestem... tylko na 5 :).
  • kigja 09.08.2021
    Wertyt,
    Dziękuję za przeczytanie tekstu i korektę. Przecinek wstawiony.
    Szkoda, że nie udało mi się napisać prozy poetyckiej, może następnym razem...

    .org to prosty, wręcz intuicyjny portal, więc nie rozumiem problemu; jest kilka działów, w których można publikować, w miniaturkach jest dział haiku, aczkolwiek teraz panuje bałagan, który mnie straszliwie irytuje.
    Na pewno sobie poradzisz.

    Pozdrawiam.
  • Trzy Cztery 09.08.2021
    Co za kosmos! Mały cytrynek ma Wielka Cytrynowa Siła, jak ten proszek z jednej z pierwszych polskich reklam TV.
  • kigja 10.08.2021
    Dziękuję Trzy Cztery za reklamę proszku!
  • Trzy Cztery 11.08.2021
    Ten proszek nazywał się As. Ale mi nie chodziło o reklamę proszku. Zwyczajnie - skojarzyłam Twojego kosmitę z czystą atmosferą, z optymizmem, ze świeżością, a też i życzliwością ("Nie martwcie się!").
    Taki kosmita - cytrynek, niosący na swoich jasnych skrzydełkach pyłek z kapsuł dających pokarm i schron, nawet jak przybędzie na stare, zniszczone, czarne, zrujnowane podwórze - wniesie tam coś pięknego.

    Bardzo mi się podoba Twoje drabble.
  • kigja 11.08.2021
    Dziękuję Trzy Cztery :)

    To kosmos Cytynka:
    https://zapodaj.net/5b531ddc3caa6.jpg.html
  • LBnDrabble 13.08.2021
    Witamy w Bitwie! Powodzenia i przyjemnej zabawy.

    Literkowa
  • LBnDrabble 16.08.2021
    ZAPROSZENIE!
    Rozpoczynamy głosowanie. Siedem drabble i tylko 800 słówek do zaczytania.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 20 sierpnia /piątek / godz. 23.59
    Dziękujemy za udział i zapraszamy do zagłosowania na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Liczymy na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa
  • Ocmel 16.08.2021
    Aż obejrzałoby się ten pastelowy kosmos :) Nie wiem tylko, czy chciałabym trafić na te wszystkie stwory. W każdym razie, naprawdę ciekawe drabble ;)
  • kigja 17.08.2021
    Bardzo dziękuję za przeczytanie i podobanie :)))
  • Akwadar 16.08.2021
    Podobuje mnie się :)
  • kigja 17.08.2021
    Bardzo dziękuję za przeczytanie i podobanie :)))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania