***

***

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Bożena Joanna 16.11.2020
    Bezduszność zawsze znajdzie usprawiedliwienie w tradycji, strachu i podporządkowaniu. Wstrząsające uzasadnienie motywów postępowania. Mogła wezwać na pomoc innego mężczyznę.
    Jesienne pozdrowienia!
  • Pasja 16.11.2020
    Stereotypy roli mężczyzny w życiu czasem powodują zgodę na złe traktowanie kobiet.
    Pozdrawiam
  • TheRebelliousOne 16.11.2020
    Nie byłem tak zdołowany odkąd obejrzałem "Requiem dla snu" parę tygodni temu... Mocna rzecz, a fakt, że coś takiego na pewno ma odzwierciedlenie w prawdziwym życiu... Makabra. Zasłużone 5.

    Pozdrawiam ciepło :)
  • Pasja 16.11.2020
    Dzięki za emocje i słowa. Nie oglądałam tej pozycji, ale sądząc po twojej ścieżce pewnie podobna do motocyklistów.
    Pozdrawiam
  • TheRebelliousOne 16.11.2020
    Film nie ma NIC wspólnego z motocyklami i jest tak dołujący, że można go obejrzeć tylko raz. O, i jest na Netflixie, więc oglądasz na własną odpowiedzialność...
  • Shogun 16.11.2020
    Mocne. Chyba jedno z najgorszych przyzwoleń na zło, z powodu stereotypów.
    Na szczęście odchodzą już one powoli do lamusa, jednak nie wykluczone, że została gdzieś ich jeszcze pewna cząstka, która prowadzi do złego.
    Miejmy nadzieje, że za niedługo zakończy się to na dobre.
    Pozdrawiam :)
  • Pasja 17.11.2020
    Dzięki za zrozumienie istoty problemu. Czy się skończy? Tylko ile jeszcze czasu na to potrzeba?
    Pozdrawiam
  • Morus 16.11.2020
    Sorki, dobrze że zerknąłem. MOCNE. To chyba powinno być umieszczone w kategorii horror. Dobrze Że zerknąłem, bo ja swoje chyba nieprawidłowo dałem do "śmieszne", a powinienem wrzucić do "bitwy". Przy okazji się czegoś nauczyłem.
    No, jeszcze raz powtórzę, mocne, choć szkoda, że przeczytałem wieczorem. Będzie mi się śniło.
    5.
  • Pasja 17.11.2020
    Dzięki za podzielenie się słowem. Do horroru nie zaliczam, wręcz przeciwnie do realiów. Pozdrawiam
  • Justyska 16.11.2020
    Dobre drabble Pasjo. Ze spuszczonym wzrokiem przed mężczyzną... niestety wciaz funkcjonuje w pewnych kulturach.
    Bolesna wymowka.
    Pozdrawiam!5
  • Pasja 17.11.2020
    Dziekuję Justyś za zrozumienie grzechów przeszłości ciągnących się za nami. Moja babcia strasznie bogobojna uznawała mężczyzn za cos wyższego i dziadek był dla niej Bogiem. Nigdy nie potrafilam tego zrozumieć.
    Pozdrawiam ciepło
  • Anonim 16.11.2020
    Dobry tekst. I końcówka dwuznaczna: czy bała się, czy nauczoną ją posłuchu do mężczyzn? Kwestia otwarta.

    Pozdrawiam.
  • Pasja 17.11.2020
    Dzięki Antoni za dwuznaczność dla czytelnika. Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 16.11.2020
    Pasjo→Stereotypy i kierowanie się schematami, narzuconymi, czy przyjętymi z własnej woli, zawsze może zakłócić,
    istotne meritum sprawy. Wypaczyć i zniekształcić. Tak jakoś to widzę:) Dobrze napisane:)↔Pozdrawiam:)↔5
  • Pasja 17.11.2020
    Dekaosie dlatego nie patrzmy i nie idźmy po ścieżkach autorytetów samozwańczych, ale według swojego umysłu.
    Pozdrawiam
  • kigja 16.11.2020
    Przeczytałam już kilka godzin temu, ale zatrzęsło mną i nie mogłam napisać komentarza.

    Ciężko czyta się o niegodziwości, której dopuszczają się dorośli względem dziecka.
    A jeszcze ciężej, gdy są to członkowie rodziny.

    Nie ma mojej akceptacji na takie zachowanie.
    No i rozwaliłaś mnie tym stwierdzeniem, że to mężczyzna, a nie fakt, że mierzył do niej z broni, albo groził nożem, tylko sam fakt, że miał wacka placka.

    Dlatego dziewczyny z protestów nie mogą się łatwo poddać tym wackom plackom, którzy chcą decydować o funkcji kobiety w społeczeństwie.

    Jestem obolała po tym drabble.
    Pozdrawiam
  • Pasja 17.11.2020
    Dzięki za zrozumienie i empatię do problemu jaki ciągle zakorzeniony jest w niektórych umysłach. Te kobiety i dziewczyny powinny iść dalej dla takich spraw.
    Pozdrawiam
  • Nachszon 18.11.2020
    Patriarchalizm przemieszany z pedofilią. Tekst niesie niebezpieczny i nieprawdziwy przekaz, że to pierwsze implikuje to drugie. Z punktu widzenia literackiego dobrze poukładane i wykorzystane narzędzie budowania piramidy emocji na bazie niepogodzenia się z istniejącym układem wertykalnym. Być może wbudowana w kulturę męska dominacja bez jakiejkolwiek dozy rewizji wije się gdzieś pod spodem cienką nitką pedofilii, ale raczej należy to traktować jako sugestię i sprawę do przebadania, a nie stan rzeczy. Tutaj to po prostu zwykła patologia, handel córką, pedofilia i sutenerstwo. W moim odczuciu tekst nienaturalnie miesza dwie rzeczy, aby wywołać efekt. Jedna to ta, z którą nie godzi się część kobiet, ale która nie jest przestępstwem, druga to ta, która jest po prostu zbrodnią. Tutaj zostały zespawane. Błędnie. To nie jest dobra technologia.
  • Pasja 19.11.2020
    W twojej sugestii pewnie jest trochę prawdy. Ale tutaj w tym stusłownym tekście jest zamieszczony problem właśnie patriarchalizmu. Obok kat i ofiara i sprawca. Dlatego jest to dziewczynka, a nie chłopiec. Dwie kobiety nie potrafiące się sprzeciwić mężczyźnie- matka i sąsiadka. Dorastająca dziewczynka próbuje wyzwolić się z rąk oprawcy, lecz nie ma przyzwolenia. Tutaj uważam, że wszystko jest przestępstwem, bo nawet godzenie się tej sąsiadki na ten proceder jest przyzwoleniem i nieudzieleniem pomocy. W sądzie otwarcie przyznała wyższość mężczyzny.
    Dziękuję i pozdrawiam
    Pozdrawiam
  • LBnDrabble 19.11.2020
    Rozpoczynamy głosowanie!
    Zapraszamy na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Aby zagłosować trzeba przeczytać, skomentować i obdarować punktami najlepsze drabble.
    Pozdrawiamy
  • Pan Buczybór 23.11.2020
    Auć. Władzy mężczyzny nad kobietą w wymiarze absolutnym. Aż strach pomyśleć, że czasem wpajane zasady doprowadzają do strachu przed sprzeciwem...
  • Pasja 24.11.2020
    Dziękuję za spojrzenie męskim okiem na problem kobiet.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania