Poprzednie częściLBnR 64 - Chemiczne

LBnR 101 Grudzień-kalectwo kłamstwa

Ostatni wydany w kalendarzu swat

malutki dziad

na liczbach oszukiwał kartki darł

szóstego wysłał rózgę w świat

kijek samobijek tłuk dziatwy gdzie popadnie

rumiane twarze ach

czekajcie paskudy ludowe

jam jest prawda objawiona

jam jest chwat

w żłobkach podmienione dzieciątka

cielęta obłożone w smoczkach

ja wam dam święta

jam jest wniebowzięty skrzat

dzwonił głuchym telefonem

wrzask

karp otworzył oczka

czerwony barszcz

naskrobałem listów stertę

a w nich kłamstwa podstępne

jak ja kocham święta

i poplamiony obrus z flakami z żołądka

bombki mymi lustrami

jaki ja cudowny

mikołaja worek pusty

z przeciętym dnem

radości nie dostarcza

choinek światła zgasły

czarny kabel noc przychlasła

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Justyska dwa lata temu
    Hej, Kurcze ale to do mnie trafia. Święta to pomieszanie wiary z zabobonami i pogaństwem, niestety dużo w tym obłudy...
    Nie wiem czy wszystko odczytuje zgodnie z intencją, ale po swojemu tak to czuję.
    Pozdrawiam!
  • 00.00 dwa lata temu
    Justyska, czasami sobie myślę, że nie powinno to być nigdy zmieszane. Ktoś do tego dopuści siłą i jest tak jak jest.
    Czy odczytałaś z intencją, też nie wiem, ale jest to taki wyrzut do zagadnienia z mojej strony.?
    Pozdrawiam! ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Kuźwa, za przeproszeniem kto to miesza? Człowiek prawdziwie wierzący na pewno tego nie uczyni, tylko jacyś durnie, rozmaicie ateiści, ludzie letni, wrogowie Kościoła, ewentualnie zwyczajni durnie, to do nich pretensje. Trzeba być bardzo głupim, by dać się nabrać na lep reniferów, lapońskiego dziada z sękatym kijem i brodą, czy konwojów z coca colą, albo inne, podobne marketingowe chwyty.
  • 00.00 dwa lata temu
    Noico1 Już sobie odpowiedziałeś. Geneza tych wszystkich tradycji i wierzeń nie wzięła się z nikąd.
    Ja tutaj bawię się na literkowej. ?
    Dawaj też coś od siebie, bo mało ludzi pisze ostatnio.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Zerka↔Ale "namieszałaś"↔lecz faktycznie, jeżeli dobrze zrozumiałem, tak jest. Prawdziwy sens Świąt się zatraca, bez względu na to, czy ktoś wierzy czy nie lub pomiędzy:)↔Jakby "ów skrzat"→symbolizował wiadomo co!
    Oczywiście nie mam nic przeciwko↔choinkom, ozdobom, klimatowi itp. ale...
    "w żłobkach podmienione dzieciątka"↔właśnie:)↔Tak jakoś to zerkłem↔Pozdrawiam?:)
  • 00.00 dwa lata temu
    Dekaos Też nie mam nic przeciwko klimatowi świątecznemu. :)
    Ja czasami jestem zielonym stworem w święta, tak mówią domownicy. ?
    Dzięki za zerknięcie ?
  • Witamy w Bitwie i życzmy ciekawej zabawy ze słowem. Jeszcze ometkuj na Forum!

    Literkowa
  • 00.00 dwa lata temu
    Literkowa Zrobię, dzięki za przypominajkę. ?
  • Rozpoczynamy głosowanie!

    Zapraszamy do wierszy na Głównej i do linków na Forum: https://www.opowi.pl/forum/glosowanie-literkowa-bitwa-na-rymy-bez-w478/

    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Liczymy na aktywność w czytaniu prac innych Autorów i pozostawienie komentarza.
    Głosujemy do 19 grudnia /niedziela/ godz. 23.59
    Dziękuję za udział i zapraszam do zagłosowania!

    Literkowa
  • Poncki ponad rok temu
    Święta, Święta i po Świętach jak to zwykłem mówić po Świętach.
    Nie ma się co oburzać jak co po niektórzy.
    Jak dla mnie to Święta niosą coś dla ducha i coś dla ciała. Jeśli ktoś potrzebuje spędzić Święta bardziej w duchu to może, czemu nie. Jak ktoś potrzebuje się tylko najeść i odpocząć to droga wolna.
    Najważniejsze to, aby człowiek miał wybór i nikt drugiemu nie mówił co jest dla niego dobre, bo nawet jeśli coś nie jest dla nas dobre to powinniśmy do tego dojść sami, a nie być do czegoś zmuszani.
    Takie mi się nasunęło po przeczytaniu.
    Rozkoszna tragikomedia ??
  • Pasja ponad rok temu
    Cała przedświąteczna gorączka objawia się nakręcaniem biznesu. Pewne zwyczaj przechodzą z pokolenia na pokolenie i dobrze, kiedy mają jakąś wartość. I nikt nam tego nie powinien bronić. Jednak ten cały blichtr zaczyna iść w ilość, zamiast w jakość.
    Pozdrawiam serdecznie

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania