-

--- przerwa techniczna ---

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • Margerita 21.06.2018
    pięć bardzo ładny wiersz podoba mi się
  • Agnieszka Gu 22.06.2018
    Cześć Marg, dzięki za komentarz :) Pozdrawiam
  • Pasja 21.06.2018
    Dobry wieczór
    Uśmierciłaś biedną ważkę.
    Elegancko i tak subtelnie, a zarazem ogniście opisałaś miłosne uniesienie.

    na ławce pragnień
    otuleni łopotaniem owada
    na uwięzi endorfin... hormony szczęścia zatańczyły

    Pozdrawiam i miłego wieczoru życzę
  • Agnieszka Gu 22.06.2018
    Elegancki komentarz :) Dziękuję żeś się pochyliła nad wierszem. Pozdrawiam
  • Witamy kolejny wiersz w Literkowej Bitwie.
  • Justyska 21.06.2018
    Bardzo energetycznie tu u Ciebie. Podoba mi sie motyw z tą ważka. Fajna klamra wyszła.
    Pozdrowka!
  • Agnieszka Gu 22.06.2018
    Witaj Justy :) Energia to podstawa ;) Dzięki za odwiedziny i komentarz :)
  • kalaallisut 21.06.2018
    O i tutaj też ławka - ile ona to musi znieść, świadek wszelkich uniesień a potem kłótni. Ważka jako symbol bardziej kojarzy się z nieśmiertelnością, motyl z uczuciem przelotnym. Celowo uzylas ważki? W jakim znaczeniu jest u Ciebie jako symbol czego ? Ulotności ?
  • Agnieszka Gu 22.06.2018
    Witam,
    Ulotności? Ciekawe, bo to jedna z ostatnich symboli, z jakimi skojarzyłaby mi się ważka.
    Ważka to... namiętny drapieżnik. Subtelny, sprawiający wrażenie delikatności... ale jednak drapieżnik, podstępny i pełen werwy. Skojarzył mi się z namiętnością właśnie, energią, ukrytą i podstępną. Owad mami otoczenie subtelnym trzepotem skrzydeł, usypiając czujność a potem... nadlatuje znienacka i... W emocjach które starałam się pokazać w wierszu, brak właśnie uczuć tj. nie ma tu czystej, subtelnej, ulotnej miłości, stanowiących fundament dla budowy przyszłych relacji (bo gdyby były, kłótnia nie zakończyła by związku).
    Dotyk wzbudza namiętność, a obecność ważki — symbolu wskazuje, iż na tym się to kończy — na chwilowym uniesieniu, burzy endorfin. Kiedy nadchodzą trudne chwile, przy braku uczuć, związek się rozpada. Pozostaje pustynia... Ta namiętność szybko wygasa — ważka ginie.

    Oczywiście to nie jedyna możliwa interpretacja. Każdy ocenia przez pryzmat własnych doświadczeń, wrażliwości, skojarzeń. Dziękuję za fajny, dający możliwość rozwinięcia tematu, komentarz :)
    Pozdrawiam :)
    PS. Chyba za bardzo się wczułam ;) A jeszcze nawet kawy nie wypiłam :)
  • kalaallisut 22.06.2018
    Agnieszka Gu super u dziękuję byłam ciekawa Twojej interpretacji symboliki, bo sama ważka jako ważka ma jak już później sprawdziłam dość szeroki wachlarz znaczenia jako symbol. Opis namiętnego drapieżnika bardzo mi się spodobał i bardzo pasuje do burzliwej namiętności która szybko się zapala i tak samo gaśnie. Super :)
  • kalaallisut 22.06.2018
    Coś zacytuję : "Słyszał w fabryce o jego brawurowych, nie
    napotykających oporu zalotach, o urodzie Laury i tak dalej, i tak
    dalej. Może ze trzy miesiące chodził Wes w aureoli szczęścia -
    skromny śmiertelnik, opromieniony łaską bogów - trwało to jednak
    tak krótko, że okres ów zatarł się Dawidowi w pamięci niemal zu￾pełnie. Potem odbyło się szybkie zstąpienie do piekieł, gdzie Wes przebywa po dziś dzień"
  • Agnieszka Gu 22.06.2018
    kalaallisut
    uuuwow, już Ci się udało ją dorwać? (z ciekawości: na necie czy przypadkiem była w domowym księgozbiorze - jeśli mogę spytać) :) super :)
    Fragment świetnie wpasowywuje się w wiersz...
  • kalaallisut 23.06.2018
    Agnieszka Gu niestety pdf dan znać jak przeczytam ;)
  • Worldovsky 22.06.2018
    Ważka jako symbol gorących emocji.
    Dobrych i złych.
    Duża aktywność doznań na ławce ;-)
    Ciekawy proces.
    Stopniowanie zdarzeń i uczuć.
    Dotknięcie kosmosu.
    Interesujące.
    Pozdrawiam.
  • Agnieszka Gu 22.06.2018
    Witam,
    Ooo właśnie, to skojarzenie ważka — gorące emocje jest mi bardzo bliskie.
    Ławki są ostatnio oblegane, a już szczególnie w związku z tematem LBnR ;)
    Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)
  • Bożena Joanna 24.06.2018
    Cudowne zauroczeniem nie trwa długo "muśnięcie skrzydeł ważki
    jak dotyk
    rodzi emocje
    na ławce pragnień" - piękna zwrotka o rodzącej się namiętności. Energia kosmosu i wzajemne nieporozumienia niszczą obiecująco rozpoczynający związek "w wieczornej martwocie
    dogasają miraże
    stygnącej pustyni". Bardzo emocjonujący wiersz pełen destrukcyjnej energii. Działa na odczucia. Pozdrowienia!
  • Agnieszka Gu 28.06.2018
    Witam, Dziękuję, że zajrzałaś w me skromne progi :) Pozdrawiam :)
  • Głosowanie rozpoczęte. Zapraszamy na Forum Autorkę.
  • Hej:)
    Ciekawy wiersz, choć moim zdaniem troszkę można by go okroić, mimo to, obrazy które malujesz są bardzo wyraziste i przemawiające do wyobraźni.
    Pozdrawiam
  • Agnieszka Gu 10.07.2018
    Witam, Nie lubię "minimalizmu" w poezji i "okrajania" wierszy, choć niektórym i istotnie by się to przydało ;) Być może temu też. Póki co, pozostanie taki ;)
    Dzięki za komentarz i pozdrawiam
  • Agnieszka Gu nie chodziło mi o minimalizowanie.
    Wyraziłem tylko swoje zdanie, którego oczywiście nie musisz podzielać :)
    Jak zauważysz w głosowaniu bitwy, dostałaś ode mnie dobry głos, czyli wiersz, naprawdę mi się podoba.
    Zmieniać nic nie musisz :)
  • Agnieszka Gu 10.07.2018
    ok, rozumiem :) Dzięki :))
  • Pan Buczybór 10.07.2018
    heh, jak zwykle kosmiczny poziom. Miło się czytało
  • Agnieszka Gu 10.07.2018
    Zatem dziękuję kosmicznie, Panie Buczybór ;) Pozdrawiam
  • Elorence 22.07.2018
    Uwaga! Komunikat!
    Ogłaszamy tworzenie nowego projektu TW 3.0!
    Wszystkich zainteresowanych zapraszamy jutro (poniedziałek, 23.07.2018) do wątku "TW 2.0". Obrady rozpoczną się między godziną 19 a 20.

    PS: Przepraszam za spam :)
  • Agnieszka Gu 22.07.2018
    Wybaczam :))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania