Lear

Słaniając się w ukropie

ciemięzca życia i śmierci

wielki wódz armii zastępów ziemskich

pogromca i wszechwładny dyktator

snów i marzeń na jawie

dokonał ostatecznego pokonania

odwiecznego i bezwolnego upadku moralności,

ludzkiej sromoty tego świata

 

A wtem jutrzenka jakby swą delikatną różdżką

zgniata to potworne cielsko

Golem pada jak wieża

gliniane jego nogi pękają

jak słupy samsonowe

 

A był to Asyryjczyk wysłany przeciw niegodziwcom

By ludzie poznali Jego obecność i wolę niezmienną

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • MartynaM dwa lata temu
    Nie jest ci słabo od tego patosu?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Dziękuję Martyno123 za troskę:) Daję radę jeszcze, ale coraz ciężej.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Chyba muszę przeczytać Króla Llyra, żeby zrozumieć. Bo po texcie pomyślałem że to o Pucynie ?
    Pozdrawiam ?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    "Miej więcej, niż zapowiadasz, Więcej wiedz, niżeli gadasz; Mniej pożyczaj, niż posiadasz, Zyskuj więcej, niż zakładasz."
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Mały Xiąże już jest we mnie, pora na Szekspira... Unikam przekładów, ale mam Szekspira wszystko po angielsku, więc może sobie poczytam razem z przekładem. Tylko fonetykę ówczesną muszę uwzględnić... Dzięki ?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Nie, jednak za wcześnie. A czytać po polsku nie ma sensu bo ja nie nadążam nigdy za fabułą, nie wiem kto jest kto. Wiersz Twój mi się podoba, biblijny.
    Pozdrawiam ?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Pobóg Welebor Możesz przeczytać we współczesnym przekładzie angielskim. Da się zrozumieć:
    https://www.sparknotes.com/nofear/shakespeare/lear/act-1-scene-1/
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Dzięki, może to dobry pomysł. Muszę czytać po angielsku żeby się uczyć.
    Pozdrawiam ?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Pobóg Welebor Wczoraj wpisałem kilka zdań do przetłumaczenia na koreański w translatorze google. Po wciśnięciu wymowy usłyszałem bardzo melodyjny wydźwięk tego języka. Dość odległy od japońskiego i nie przypominający chińskiego. Przypomniało mi to język miqmak, który bardzo troszkę poznałem. Być może Koreańczycy są przybyszami z Ameryki północnej jakieś 5000 lat temu, albo to oni są bliskimi krewnymi plemion północnoamerykańskich, dając początek językowi proto algonkińskiemu...
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Ciekawe, potem Ci szerzej odpiszę
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Tradycyjnie łączyło się koreański z mongolskim itp, podobna gramatyka. Rdzennoamerykańskie języki unikają zbiegów spółgłosek, tymczasem za czasów króla Sejonga (podobno twórcy hangułu) były jeszcze takie dziwaczne słowa jak "pskym" zamiast dzisiejszego "kkym" (sen, transkrypcja niestety moja).
    Najbardziej przypomina mi to tybetański, bo grupa językowa chińsko-tybetańska jest hipotetyczna. Zarówno koreański jak tybetański miał zbitki spółgłoskowe, w tybetańskim zupełnie niewiarygodne, mieli nawet przypadki, co odróżnia mocno od chińskiego... w koreańskim zachowało się dzierżawcze "s". Wszystko to jest niesłychanie ciekawe i miałem się tym zajmować właśnie po studiach, no ale nie skończyłem...
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Poprawka, kkum, nie kkym. Już zapominam.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Pobóg Welebor A teraz studiujesz jakiś język czy poszedłeś w stronę historiozofii/religioznawstwa/filozofii?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Chcę znać chociaż jeden obcy dobrze, angielski.
    A tak w ogóle to poszedłem w stronę kreacji, pracuję, niestety mozolnie i powoli, nad własną mitologją do opowiadań fantasy jakie z bogów pomocą napiszę...
    Dzięki za zainteresowanie ?
    Do filozofji "zmusza" mnie pewien kolega, żeby umieć z Nim, inteligentniejszym zresztą ode mnie, dyskutować, czasami muszę coś przeczytać ?
    Pozdrawiam !!
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Pobóg Welebor A tworzysz dla nich swój własny język? BTW Jest tu na portalu jedna osoba co pisze język sztuczny w opowiadaniach - Maksimow
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Na początku, parę lat temu, tak było. Ale będzie inaczej, będzie to alternatywny świat z obowiązującym archaizowanym językiem polskim. Bogowie będą nazywać się odpowiednio, ale inaczej niż to znamy z zapisów. Dzięki za namiar na Maximowa ?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Pobóg Welebor Możesz wykorzystać Interslavic - Międzysłowiański. Języki "rozwidlając się" tworzą nowe słowa, zmieniają je, zapożyczają z innych swoich sąsiadów. Słowa stare to najczęściej te co nie uległy zmianie i są w innych pokrewnych językach. Na przykład polskie ów, owo jest w języku serbskochorwackim.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Interslavic? Dziękuję, zainteresuję się tym ?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Pobóg Welebor v poredku. do viděnja!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania