...

- Dzisiaj, moi kochani nie zrobię wam kartkówki niezapowiedzianej. Wyjątkowo, bo inne klasy ją miały. Przepytam was z poprzedniego tematu. A dzisiejszy temat - "Konsekwencje wygranej bitwy w roku 1410 dla Polski." Kto się zgłasza na ochotnika do przepytania? Nie widzę. Dobrze, więc otwieram dziennik.

- Kowalski, masz najmniej ocen. Jak wyglądała bitwa pod Grunwaldem?

Uczeń wstał, jakby nie jadł śniadania.

- Panie nauczycielu. Ja nie wiem.

- A byłeś tydzień temu na lekcji? - historyk przewertował dziennik w poszukiwaniu listy obecności.- No byłeś. Stoi jak byk. Proszę co nam opowiesz na ten temat. Zacznij może, kiedy była bitwa.

- To znaczy się, bitwa była... - po dłuższej chwili ciszy wszyscy zaczęli się z niego śmiać. Nauczyciel spojrzał na niego litościwie i podpowiedział.

- Kowalski. Spójrz na tablicę, co tam widzisz?

- A więc bitwa była w roku 1410. Bili się Niemcy i Polacy. Polską dowodził król Jagiełło, a Niemcami król niemiecki.

- Dość. Siadaj. Dwójka na szynach. Kto dokończy? Nie widzę. Dobrze, Jankowska, może ty coś powiesz?

- Bitwa pod Grunwaldem była wielką bitwą polskiego i krzyżackiego oręża. Odbyła się piętnastego lipca 1410 roku. Grunwald to miejscowość leżąca na Mazurach. Przyczyną bitwy były liczne nieporozumienia i zatargi pomiędzy Polską a zakonem krzyżackim dowodzonym przez wielkiego mistrza Ulricha von Jungingena, który zginął podczas bitwy. Konsekwencje tej bitwy były takie, że ...

- Dobrze, siadaj piątka. Kowalski, widzisz? Można, można, tylko trzeba chcieć.

- Otwórzcie zeszyty. Dyktuję. Pokój zawarty w Toruniu w roku 1411 kończył wojnę polsko-krzyżacką...

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania